Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

7LE növekedés viszont egy 270° tengellyel igen kevés. Kérdés csak át lett rakva úgy, ahogy a másikból ki lett véve, vagy pontosan beállították.

Nálam 9LE-t hozott a 266°-os tengely az 1.8-as motornak (még CHIP nélkül). Szerintem reális az a 7LE.

Más:

Hétvégén keresztül mentem Gödöllőn a saját közlekedési tempómban 63km/h-val. Mivel az óra biztos csal 3km/h-t (szóval 59-60km/h-val "csapattam"), meg a rend őrei úgy is a +15km/h-ra ugranak - eddig ezt tudtam. Rendőr Bácsi kiterelt a forgalomból és közölte, hogy 63-al süvítettem, ezért kicsit megbírságol.

Létezik, hogy nem csal az órám 1km/h sem???

Most már mondhatom, hogy "hatóságilag bemért" óra van az autómban :pinch: :doze:

Link to comment
Megosztás:

7LE növekedés viszont egy 270° tengellyel igen kevés. Kérdés csak át lett rakva úgy, ahogy a másikból ki lett véve, vagy pontosan beállították.

Ugyanazon a padon mérték azt a 85lovat még anno. Inkább akkor mért jól.

Beállítani pont 0-ra kell a Kent szerint. Tomtech tekergette,csúcsban nem változott csak alul mászkált kis nyomaték.

A 114NM nem az én motoromhoz tartozik,hanem ahhoz az x14xe-hez amit hoztam referenciának,ennyit mértek 125Nm gyári érték helyett meg 85lovat 90LE helyett abban az esetben. Az pl. 120ekm-t futott.

Tehát annyi derült ki,hogy egy igen jó állapotú x14x-nél 7lóval és 26Nm-el erősebb.Meg a nyomaték leadása sem egyforma. Az enyém alulról sokkal nagyobbat tol.

Link to comment
Megosztás:

Nos a szinkron beállítás megvan és jó is lett. VIszont az alapjárati lépések száma 79 és hiába nyitok a pillangón, nem megy lejjebb, csak a motorfordulat feljebb. Ez vajon mitől lehet? Igaz, hogy a TPS potit ahol nyitom a pillangókat, úgy kellene utána állítani, hogy mindig 0,52V legyen? :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Ez volt még az első verzió.

Gondolom másik padon mérve.

Stimmel,ennyi a módosítás.

c16se tengellyel is pont ennyit mértek volna csúcsteljesítményben én úgy érzem és azzal is mentem párezer km-t.Az is valami 268-270fokos alapból.

A különbség a kent nv062 és a c16se gyári tengely között alsó fordulatszám-tartományban van, a kent tengely ott nagyobbat tud tolni.

A mérésről jut még eszembe,hogy először negyedikben mérte,ott csak 89le lett,aztán leforgatta ötödikben is és úgy mért 92-őt. :D

Ez a pad is érdekesen mér,mert keréken leadott teljesítménynek sok,főtengelynek meg szerintem kevés.Egy fiatal 1.6 102lovastól. 3:40től érdekes.

Etanollal és hunflex átalakítóval mértek 94lovat.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanazon a padon mérték azt a 85lovat még anno. Inkább akkor mért jól.

Beállítani pont 0-ra kell a Kent szerint. Tomtech tekergette,csúcsban nem változott csak alul mászkált kis nyomaték.

A 114NM nem az én motoromhoz tartozik,hanem ahhoz az x14xe-hez amit hoztam referenciának,ennyit mértek 125Nm gyári érték helyett meg 85lovat 90LE helyett abban az esetben. Az pl. 120ekm-t futott.

Tehát annyi derült ki,hogy egy igen jó állapotú x14x-nél 7lóval és 26Nm-el erősebb.Meg a nyomaték leadása sem egyforma. Az enyém alulról sokkal nagyobbat tol.

Ha egyszer jól mért, nem hiszem, hogy a második mérésnél elrontották.

A tengely beállításában nem tudok tanácsot adni, mert nekem egy erre (is) specializálódott srác csinálta műszeresen.

A teljesítménycsúcs 750 ford. magasabbra tolódása rendben van. Ami viszont feltünt, hogy nagyon sokat esett a nyomaték, a teljesítménycsúcsnál. 141Nm-ről 114 Nm-re (és itt nem a másik méréssel keverem, hanem a teljesítménycsúcs -92le- és a hozzátartozó fordulatszámból -5750/- kiszámított nyomatékról beszélek). Egy jól beállított tengelynek 4-7% nyomatékesést kellene produkálnia a teljesítménycsúcsnál, nem pedig 19%-ot, amit a tiednél van (ez hasonló a gyári tengelyed nyomatékeséséhez teljesítménycsúcsnál).

Szóval valami nem stimmel, mert egy 270° tengelynek 10-12 le pluszt kellene hoznia.

Mivel nem ismerem az autód csak tippelek.

1. Nincs pontosan (tizedmiliméterekről van szó!) beállítva a tengely.

2. Esetleg az injektorok kicsik már ehhez a teljesítményhez (de ez csak akkor igaz, ha az injektorok összteljesítménye nem több, mint 92le).

u. i.: Egy 270° tengelynek (vagy a fölötti) nem szabadna alul nyomatékosabbnak hatnia, mivel pont arra van tervezve, hogy felül tartsa meg a nyomatékot.

Szerk.: 3.Esetleg még a nagyobb tengely miatti végnyomás esés miatt is lehet a vártnál kevesebb teljesítménynövekedés, de hogy ez mennyire befolyásolja, azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Ha egyszer jól mért, nem hiszem, hogy a második mérésnél elrontották.

A tengely beállításában nem tudok tanácsot adni, mert nekem egy erre (is) specializálódott srác csinálta műszeresen.

A teljesítménycsúcs 750 ford. magasabbra tolódása rendben van. Ami viszont feltünt, hogy nagyon sokat esett a nyomaték, a teljesítménycsúcsnál. 141Nm-ről 114 Nm-re (és itt nem a másik méréssel keverem, hanem a teljesítménycsúcs -92le- és a hozzátartozó fordulatszámból -5750/- kiszámított nyomatékról beszélek). Egy jól beállított tengelynek 4-7% nyomatékesést kellene produkálnia a teljesítménycsúcsnál, nem pedig 19%-ot, amit a tiednél van (ez hasonló a gyári tengelyed nyomatékeséséhez teljesítménycsúcsnál).

Szóval valami nem stimmel, mert egy 270° tengelynek 10-12 le pluszt kellene hoznia.

Mivel nem ismerem az autód csak tippelek.

1. Nincs pontosan (tizedmiliméterekről van szó!) beállítva a tengely.

2. Esetleg az injektorok kicsik már ehhez a teljesítményhez (de ez csak akkor igaz, ha az injektorok összteljesítménye nem több, mint 92le).

u. i.: Egy 270° tengelynek (vagy a fölötti) nem szabadna alul nyomatékosabbnak hatnia, mivel pont arra van tervezve, hogy felül tartsa meg a nyomatékot.

Szerk.: 3.Esetleg még a nagyobb tengely miatti végnyomás esés miatt is lehet a vártnál kevesebb teljesítménynövekedés, de hogy ez mennyire befolyásolja, azt nem tudom.

Időközben volt már karbantartva a pad.

De igazad van, grafikon szerint tényleg 115Nm nél van a teljesítménycsúcs. Az a 4-7% nyomatékesés elgondolkodtatott,megnéztem az x14xe-n is 16%-ot esik a nyomaték teljesítmény csúcsban,pedig a 16V-nél jobbak az áramlásviszonyok.Tomtech-nél is 16% nyomatékesést produkált ez a tengely. Ő már állítgatta padon és csak alul volt hatása, a Kent szerint is 0-ra kell összerakni.

Felül természetesen jobban megy,csak alul nincs nyomatékszegénység. power brand:1500-6000.

Itt 1db injektor van 550cm3-es nagyobb nyomással hajtva. A 100lovas 1.6se-n 4X150cm3 van.

Haveromnál van minden SE cucc 1.6se HF,szívósor,ecu. Ha rápakolnám és megkapná a kent tengelyemet akkor lehet tudna ezen a padon 95lovat is? :goofy: Szelepek ugyanakkorák,szelep csatornája néhány mm-rel nagyobb,mint a központison,meg a szívósor is más természetesen.

Link to comment
Megosztás:

Nem köbölted meg az si hf-et? Kérdezted az Astra F topicban és nekem jól jönne. :rolleyes:

De igen,ugyan annyi mint egy sima astra, a műhelybe hagytam a papírt de megkeresem és ideírom.

Megtaláltad már, vagy elveszett? :icon1: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Időközben volt már karbantartva a pad.

De igazad van, grafikon szerint tényleg 115Nm nél van a teljesítménycsúcs. Az a 4-7% nyomatékesés elgondolkodtatott,megnéztem az x14xe-n is 16%-ot esik a nyomaték teljesítmény csúcsban,pedig a 16V-nél jobbak az áramlásviszonyok.Tomtech-nél is 16% nyomatékesést produkált ez a tengely. Ő már állítgatta padon és csak alul volt hatása, a Kent szerint is 0-ra kell összerakni.

Felül természetesen jobban megy,csak alul nincs nyomatékszegénység. power brand:1500-6000.

Itt 1db injektor van 550cm3-es nagyobb nyomással hajtva. A 100lovas 1.6se-n 4X150cm3 van.

Haveromnál van minden SE cucc 1.6se HF,szívósor,ecu. Ha rápakolnám és megkapná a kent tengelyemet akkor lehet tudna ezen a padon 95lovat is? :goofy: Szelepek ugyanakkorák,szelep csatornája néhány mm-rel nagyobb,mint a központison,meg a szívósor is más természetesen.

Akkor az injektor nem hiszem hogy befolyásolná a mostani teljesítményt. Az, hogy mennyit tud az injektor, úgy tudod kiszámolni, hogy az injektor ccm-ét elosztod 5-el, így megkapod az injektor LE-ben számított max. teljesítményét(ez egy bonyolult számítás, de az 5-el való osztással 1-2le eltéréses pontosságút ad). Az 550ccm tudhat max. 110le-t, ezért itt még nem befolyásolja a teljesítményt.

A tuningolásnál fontos az injektorok nagyságának megválasztása. Ezért is fontos meghatározni előre mennyi LE-t is akarunk kihozni az autóból. A legideálisabb ha az injektorok 80%-an adják le a teljesítményhez szükséges üzemanyagot. 90% fölötti teljesítmény már káros az injektornak. Nálad is, ha 100LE fölé akarsz menni cserélned kell nagyobbra.

Akkor mégis a tengely beállításra tippelek. Amint írtam fontos a pontos beállítás, mert különben nem tudod kihozni belőle a benne rejlő teljesítményt.

Példa rá az enyém. Úgy vettem, hogy benne volt egy tuningolt autóban. Rögzítetten vettem át, hogy egy az egyben beállítás nélkül is jó legyen, de éreztem nem az igazi. Amikor végül is elvittem (a sráchoz, aki pontosan beállította) kiderült 1,4mm-rel volt arrébb a pontostól a szívóoldali tengely, amitől teljesítményének a töredékét tudta.

Mennyire ingadozó az alapjáratod? Sokat elmondhat a beállításról.

Link to comment
Megosztás:

Nos a szinkron beállítás megvan és jó is lett. VIszont az alapjárati lépések száma 79 és hiába nyitok a pillangón, nem megy lejjebb, csak a motorfordulat feljebb. Ez vajon mitől lehet? Igaz, hogy a TPS potit ahol nyitom a pillangókat, úgy kellene utána állítani, hogy mindig 0,52V legyen? :goofy:

igen mert ha nyitod a pillangót elmegy a fesz. és korrigálni kell.
Link to comment
Megosztás:

Akkor az injektor nem hiszem hogy befolyásolná a mostani teljesítményt. Az, hogy mennyit tud az injektor, úgy tudod kiszámolni, hogy az injektor ccm-ét elosztod 5-el, így megkapod az injektor LE-ben számított max. teljesítményét(ez egy bonyolult számítás, de az 5-el való osztással 1-2le eltéréses pontosságút ad). Az 550ccm tudhat max. 110le-t, ezért itt még nem befolyásolja a teljesítményt.

A tuningolásnál fontos az injektorok nagyságának megválasztása. Ezért is fontos meghatározni előre mennyi LE-t is akarunk kihozni az autóból. A legideálisabb ha az injektorok 80%-an adják le a teljesítményhez szükséges üzemanyagot. 90% fölötti teljesítmény már káros az injektornak. Nálad is, ha 100LE fölé akarsz menni cserélned kell nagyobbra.

Akkor mégis a tengely beállításra tippelek. Amint írtam fontos a pontos beállítás, mert különben nem tudod kihozni belőle a benne rejlő teljesítményt.

Példa rá az enyém. Úgy vettem, hogy benne volt egy tuningolt autóban. Rögzítetten vettem át, hogy egy az egyben beállítás nélkül is jó legyen, de éreztem nem az igazi. Amikor végül is elvittem (a sráchoz, aki pontosan beállította) kiderült 1,4mm-rel volt arrébb a pontostól a szívóoldali tengely, amitől teljesítményének a töredékét tudta.

Mennyire ingadozó az alapjáratod? Sokat elmondhat a beállításról.

Szerintem jó az alapjárat,nem ingadozik.

550cm3-nél többet is tud,1bar-os szivattyú helyett 3.8-assal van hajtva.

Nézelődtem pados mérések után, két c20ne-t találtam az egyik 103lovat a másik 107lovat tud padon. Ez 10-15tel több az enyémnél és 400cm3vel nagyobbak,nem rossz ez a padon mért 92le. z14xep-et is láttam 84le-vel, chippelés után 92le-vel. Ezek pesszimistább fékpadok ezek szerint.

Link to comment
Megosztás:

Létezik, hogy nem csal az órám 1km/h sem???

Most már mondhatom, hogy "hatóságilag bemért" óra van az autómban :pinch: :doze:

Ha nem teljesen gyári kerék van az autón akkor simán.

A régi kerékkel nekem sem csalt. Két gps-el is mértem, több tempónál és mindig annyit mutatott amennyit az óra.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg tucc valakit ajánlani aki foglalkozik ilyenekkel?Mert szeretném majd átnézetni!

Üdv András

Keresd Zoloj-t innen a fórumról, "chipet" is tud neked írni.

Ha több lovat szeretnél szerezz egy 20seh vezérműtengelyt vagy a legjobb lenne egy 18E tengely,az asszem 290fokos.

Jól megírt program meg valamelyik komolyabb tengely és simán 130le-t tudhat egy c20ne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.