Jump to content

Tiu

MOTE klubtag
  • Content Count

    2,688
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Tiu last won the day on March 4

Tiu had the most liked content!

Community Reputation

131 Segítőkész

About Tiu

  • Rank
    Tiu

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kaposvár

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    '95 Astra C14SEdan
  • City
    Kaposvár

Recent Profile Visitors

7,597 profile views
  1. Igen, a gyújtás és a befecskendezés is párosával megy.
  2. Enyém is 21-es volt eredetileg. Most 16-os... Elvileg a hővédő csöveshez kell a 16-os, de én nem vettem észre különbséget.
  3. Tiu

    Egyéb csevegés

    Tömítést valami vastagabb papírból, pl. füzetborító (nem spirálfüzet) vagy doboz amiben kapod az alkatrészt és kiadja, ollóval. Ha az olló ujjvédő részét nekinyomod a furatoknál, ki is esik a lyuk. A többinél meg végignyomod az ujjaddal és már kész is a minta, lehet körbevágni. Mindkét oldalát vékonyan bekened zsírral és kész is. Nem leszek itthon hétvégén, de előbb-utóbb rá tudok nézni, ha kérdezel.
  4. Tiu

    Egyéb csevegés

    Alakul. Vegyél kúton valamilyen Dexron II-es vagy III-as piros hajtóműolajat, az való a szervóba, 1 liter kell kb.. Ha már nincs csak VI-os, az is jó.
  5. Majd mantec jól megmondaná neked...
  6. Tiu

    Egyéb csevegés

    Ezek szerint az SZR ékszíjas. A vezérműszíjhoz a főtengelyen egy külön fogaskerék van a szíjtárcsán belül. Ez a fogaskerék mindkettőnél egyforma. A szíjtárcsa lehet ékszíjas vagy lapos szíjas, mivel az SZR ékszíjas, ezért ezt cserélned kell. Plug & play, nem lesz vele gond. A leszedés az más kérdés, de meg kell próbálni sebességbe tenni plusz valaki fékez és valami hosszabb erőkarral megindítani. (mivel x14xe valószínű nem ablakos váltó van rajt, de ha véletlenül igen, akkor az ablakot levéve egy jó csavarhúzóval meg lehet támasztani a fogaskoszorú fogánál is ) A szíjon levő feliratból az 1795 a hossza (ha mérőszalag mentén legördíted, kb. ennyit kell mérned) és 6PK-s. Így már tudsz venni. Van is x14xe-hez 6PK1795 és 6PK1800-as szíj is. Elvileg mindkettő jó. Ha így keresel rá, akkor az első találat egy szíjkatalógus, abban megnézve a másik kódot, már van rá pár találat: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=z363XLfSGK_nrgTZ_peYCQ&q=MVB+1795R6&oq=MVB+1795R6&gs_l=psy-ab.3...4667.4667..4992...0.0..0.121.121.0j1......0....1..gws-wiz.5nx1pzt0mtQ https://www.google.com/search?q=qbr61800&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZjLTL8NfhAhUj_CoKHcfLCHAQ_AUIDigB&biw=1366&bih=693 Gyűrűnél itt nincs pöcök, az általában a kétüteműeknél kell, mert ott a hengerfalon levő átömlők miatt törne a gyűrű, ha forogna. Itt elsőre így érdemes berakni, hogy ne egymás fölött legyenek a hézagok, mert az rontja a kompressziót. Kipun a katalizátor felőli részt (ha az a fele van elrohadva) gondolom ott az xe-ét teszed fel, meg lehet csinálni az SZR csövéből is, ahova a rugós csavar megy az egyforma. AC-nél olyan lenne jó, amelyiken a szűrő is rajt van alul, mert az nem mindig egyforma... (xe-ben ami van nem jó? a gyári a legjobb) Az olcsók hangosak általában, ettől függetlenül van, hogy aránylag sokáig jók. Zotyának is jó, de erre nincs garancia. pl. Automega
  7. Tiu

    Egyéb csevegés

    Ha jól látom 236-os a tárcsa, akkor 10,7 mm tárcsa vastagságnál még be lehet tenni egy új garni fékbetétet. A kopáshatár, ahol már cserélni kell a tárcsát, 9,7 mm.
  8. Tiu

    Egyéb csevegés

    SZR-nél is ott a jeladó. Vezérműszíj ua.. Elvileg a főtengely szíjtárcsa is ugyanaz. (egy hosszbordás szíj hajt mindent, max. eltérés az lehet, hogy 5PK vagy 6PK-s) Meg kell nézni, hogy a feszítő hova van felrakva, kétféle megoldás volt. Vagy a blokkra vagy a feszítőre van felfogatva. Mivel minden megy át, célszerű a mostani megoldást megtartani, én nem is vennék komplett feszítőt, csak görgőt. Szíj is van többféle méret, nézd meg a mostani mekkora. Hajtókar csapágy alapméret. Hajtókar csavar könyv szerint cserés, igen. Ha nem tudsz kérni gyűrű szorítót, akkor lemezből is lehet hajlítani egy hengert, kihajlítani és fúrni két lyukat, hogy csavarral össze lehessen húzatni. Fogóval is lehet, de általában akkor kevés lesz a kezed. A gyűrű hézagokat felrakás után 120 fokra el kell osztani. Kipufogó a leömlőtől elvileg ugyanaz az 1,6 se és az xe. Ahol a leömlő belemegy a dupla csőbe, ott egy két lyukas tömítés van és ahol utána ez a rész a katalizátor csövéhez kapcsolódik, ott van a rugós csavar és a tűzkarika. Ide is jók kellene legyenek az x14xe cuccai, ha az 1,6 se öntvény megvan. Szerk.: bocs, van ahol papír szerint nem egyforma a kipufogó, de azért én ezt leellenőrizném, mindegyik cső ott van nálad talán. Ha passzolnak egymáshoz, akkor lehet jó. Az átmérőket kell csak megnézni a boltban.
  9. Tiu

    Egyéb csevegés

    Vannak pl. 3 pontos furatmérő mikrók (nem olcsók), de ha végig látod a hónolást a hengerfalon, akkor nincs gond. Ha nem lesz fúrva, akkor az alapméretes gyűrű a jó.
  10. Tiu

    Motor

    A blokkon van a kuplungharangnál lent, ott ahol a nívópálca csöve belemegy a blokkba. https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-f/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/general/repair_instructions/engine_number/
  11. Ha leveszed a vezérmű kereket, a tömítő élnél (ott csak egy rugó van) alá tudsz nyúlni egy (két) kampóval és meghúzod kifelé. Már kint is van.
  12. Tiu

    Egyéb csevegés

    Így van.
  13. Tiu

    Egyéb csevegés

    Azt úgy szokták ha jót akarnak, hogy egy donorból a tetőt átrakják. (oszlopoknál elvág, felhegeszt)
  14. Tiu

    Egyéb csevegés

    Na, mi történt, kidőlt a fal? Remélem mielőbb folytatni tudod, amúgy nem árt néha egy kis szünet. Bár az ilyet jobb mielőbb rendezni, akkor kevésbé felejtődik el, mi hogyan volt.
  15. Tiu

    Egyéb csevegés

    Én csodálkoztam mikor láttam, hogy az se lambda nemszabályzása milyen kevés ideig tart hidegen. Ha jó a termosztát pár száz méter. Amúgy ha sok lesz a fogyi és megcsinálod/tatod az IC foglalatot, akkor tudunk visszavenni a befecskendezési időből. Persze egy párszáz Ft-os eprom még kelleni fog. Ami kérdéses lesz, hogy az x14xe injektorok miatt alapból többet fogyaszt-e (nem a mennyiség, hanem a szóráskép miatt). Ez ki fog derülni, reméljük hamarosan. Ha belefér, gyűrűt érdemes cserélni. Hónoláshoz blokk ki, de az csak néhány csavar plusz. Viszont a főtengelyt ki kell venni, ott már olajpumpa, szimmeringek, lendkerék le, nyugvó csapágyak ki. Különleges szerszámra nem emlékszem, ennél még talán minden hatlapfejű is. (hajtókar csavar nem)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.