Jump to content
OPEL FÓRUM

Tiu

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    2.792
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    15

Tiu last won the day on Február 15

Tiu had the most liked content!

Hírnév

138 Segítőkész

Tiu névjegye

  • Felhasználói rang
    Tiu

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kaposvár

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    '95 Astra C14SEdan
  • Város
    Kaposvár

Legutóbbi látogatók

8.318 profile views
  1. Ugyanolyan szelep van benne, mint a rövid a gumiabroncsban. Teflonost kell venni, az benzinálló.
  2. Ahogy látod a szelepek méretéből, kb. 3-3,5mm-t kellene levenni, hogy jó legyen a sűrítési arány. Így a vezérlés is elállítódna és pl. eltűnne középen az olaj járat is, az az érdekes alakú horony, nem lenne elég mély a furat az illesztőhüvelyeknek, a gyertya helyét is érintené, stb.. Szerintem nem éri meg a macera, jó sem lesz és annyiból lehet venni 1,4se hengerfejet.
  3. Felmegy mert egyforma a blokk, csak a hengerfurat más méretű. Az 1,6 nagyobb égéstere miatt viszont alacsony lesz a sűrítési arány, vagyis a hatékonyság is. Menni fog, de nem lesz egy 1,4se. Ki lehetne számolni, talán még jó alap is lehetne turbós motorhoz ahol kisebb sűrítési arány kell, de a turbóhoz meg sok minden kell még... Itt a két égéstér képe, az 1,6-é annyival mélyebb, amennyivel rövidebbek a szelepek: 104,6 - 101,0
  4. A vezérműtengely nem ugyanaz, a z16se-n van a szelepházon egy vezérműtengely helyzetérzékelő ugyanott, ahol régen a kadetten a benzinpumpa volt. Tuning vez.tengelynél jobb helyeken írják is, hogy z16se-hez nem jó. A szelepek ugyanazok, az 1,6 8 szelepes motoroké egyforma. Az 1,4-nél azért hosszabbak a szelepek, mert az égéstér annyival alacsonyabb. Hengerfej kell, mert az x16sz-n szögletesek a szívócső bemenő furatai, az se pedig kerek. Persze más a kipufogógáz visszavezetés elve is. Amúgy attól függ mi a cél, ha a fókák megmentése, akkor z16se, ha teljesítmény, akkor c16se. Ha
  5. Tiu

    Elektromos

    Itt volt róla szó: https://www.opelforum.hu/topic/252-általános-műszaki-problémák/?do=findComment&comment=1042050 Ma is van ebay-en (azt nem néztem ez a legolcsóbb-e, de létezik): https://www.ebay.ie/itm/2ARK117-NEW-REPAIR-KIT-with-GENUINE-BEARING-6203-CAP-FOR-BOSCH-ALTERNATOR/253595767736?hash=item3b0b7c53b8:g:blgAAOSwTiVb-ApQ
  6. Annyiért meg kell venni. Itt van néhány gondolat, de ha írsz pü-t daykiller-nek, esetleg segít is, mi kell pontosan. https://www.opelforum.hu/topic/129-fűtés-és-klíma/?page=96&tab=comments#comment-649851 Amúgy, amit a klímával kapcsolatban találsz/látsz, minden kell. Homlokfaltól kezdve, hűtő, hőcserélő, kompi, csövek, kábelkötegek, motortartó, szíjfeszítő, (szíjtárcsa, ha másra nem tarcsiba), olajteknő (ha nem olyan), fűtéscsap, a középkonzolig. (a teljesség igénye nélkül) Ja, és sok sok türelem.
  7. Az annak néz ki, amit először írtál. A főtengely érzékelő záródugója (valami gyári beállításhoz kellhetett, de aztán odakerült a z18xe-ben az érzékelő is). Azért az érdekes, hogy menet közben elmegy az olaj és megálláskor ez a réz hüvely előkerül. Jártam úgy az 500km-es felújított motorral, hogy kinyomta az olajpumpánál a szimmeringet és elfolyt az olaj, de amikor elfogyott az olaj, akkor megszólaltak a tőkék (lámpa is világított) és azonnal megálltam. Azóta 50e km van a motorban és semmi baja nem lett. Nekem szerencsém volt, de ahhoz kell menni olajnyomás nélkül valamennyit, hogy beálljon a m
  8. Tiu

    Elektromos

    Páran csináltunk.
  9. Inkább az érdekes, hogy érezni-e valamilyen változást menet közben.
  10. Csergő-ben próbáltad? Elvileg minden gyári cuccot be tudnak szerezni és szervízük is van. Utólagos extra sajnos 2-3-szoros bekerülési költség utólag. pl. Kastrába szerettem volna töltőt és telefontartót utólag, ami új autónál 35e plusz lett volna. Ehhez képest az opelszervíz 75e-s ajánlatot adott utólag beszerelve. Azt már nem is mondom, hogy először azt mondták nem lehet, és amikor megkerestem neten a leírást, alkatrész számot, beszerelési útmutatót, utána adták ezt az árat.
  11. Majd fogyi változásról azért írj tapasztalatot a daewoo injektorral, mert van nekem x14xe amibe betettem a c14se ECU-t, és igazán még most sem tetszik a fogyasztása. Lehet injektor csere is lesz. SE-be pedig elvileg jobb a 8 szelepes injektor, mert a 16V-s két felé "spriccel".
  12. Fogyasztás nem igazán változik (bár az E10 miatt lehet, hogy nőni fog), de kicsit jobb lesz a gázreakció.
  13. Nem az én ötletem, Te írtad: " Ha felfúrtad 1.8-ra akkor meg világbéke. "
  14. Szuper, annak jónak kell lennie.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.