Jump to content

Tiu

MOTE klubtag
  • Content Count

    2,753
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Tiu last won the day on May 23

Tiu had the most liked content!

Community Reputation

136 Segítőkész

About Tiu

  • Rank
    Tiu

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kaposvár

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    '95 Astra C14SEdan
  • City
    Kaposvár

Recent Profile Visitors

7,680 profile views
  1. https://www.opelforum.hu/topic/13-futómű/?page=308&tab=comments#comment-819878
  2. Tiu

    Egyéb csevegés

    Ha ezt letöltöd, akkor csak a W-s ill. C-s váltó áttételeit és a megfelelő difi áttételt kell bemásolni és kiszámítható vele a különböző fordulatokhoz tartozó sebesség. A WR és CR jelenti, hogy hosszú vagy rövid a váltósor áttétele (ez a különböző sebességfokozatok áttétele), a 394 pedig a diffi áttétele (3,94) pl. egy W374-es váltó 130km/ó-nál 3000 körüli motorfordulattal megy, míg a C374-es 100km/ó-nál ugyanennyi. Ha elviszik a váltót is add oda nyugodtan. Akkor érdekelne igazán, ha C355-ös lenne, de mivel caravan, 99,9%, hogy nem az.
  3. Tiu

    Egyéb csevegés

    Itt megtalálod az X14XE-t és itt az SZR-t. Mutatja azt is, hogy hol van a felirat, amiből azonosítható a váltó típusa és áttétele. Ezen kívül egy csomó adat van még az oldalon. Mielőtt kidobnád az xe váltót szólj, elhozom. Szerk.: Amúgy a váltót érdemes megtartani, ha van hova tenni. Persze előbb az áttételeket nem árt megnézni. (pl. F15 C394 vagy F13 W372 stb.)
  4. Tiu

    Egyéb csevegés

    Ha mindkettő bosch generátor, akkor az egyforma, csak a tárcsát kell átrakni. https://www.opelforum.hu/gallery/image/3222-2013-06-09-0931/
  5. Tiu

    Egyéb csevegés

    A lényeg, hogy senkinek nincs baja, a többi tényleg újra építhető. Remélem lesz hozzá energiád, ha már idáig eljutottál.
  6. Tiu

    Elektromos

    Ez nálam is kimaradt, csak azt tudom mondani amit korábban, mintha kártyáznál, színre színt kell találni, ill. azt, hogy hol nem az találkozik.
  7. Tiu

    Egyéb csevegés

    Ez magasságra tényleg 5,2 és 6 mm, az nem kis különbség (szelepemelésben 1,35mm) és a profil is láthatóan más. Az SE tengely jó lesz, látszik benne van a golyó is (első kép) az elosztó felől, így ott sem megy el az olaj, odamegy rendesen a himbákhoz és a csapágyazáshoz. Biztos jobb lesz a fogyasztás már csak attól is, hogy egyformák az injektorok, mert a különböző injektorok közt van több mint 10% eltérés befecskendezési mennyiségben. A lambda próbált beállítani valamit, ami 1 hengernél más lett mint a többinél, így mindig beavatkozott, ami megint rossz eredményt hozott, stb. stb.. Kell egy fogyasztásmérés az egységes injektorokkal is, utána még mindig lehet cserélni, ha nem jó. Azért kevesebb biztos nem lesz a fogyi mint amikor szr volt, de nem kellene sokkal többnek lennie, ugyanolyan használat mellett. Mennie viszont jobban kell, 3000 fölött biztosan... Szerk.: Még a pillangót kellene megnézni mekkora. Zotya képén ez c16se pillangó: https://www.opelforum.hu/topic/17-egyéb-csevegés/?do=findComment&comment=1069555 Ha a tiedben is van a pillangón, a tengelyen kívül 2 csavar, belenézve pont a másik felét látod, de ha van ott egy fémdarab felcsavarozva a pillangóra, akkor biztos c16se pillangó. Ha nincs rajt, akkor az c14se is lehet, ami kisebb méretű. Valamit beledugva meg kellene mérni a pillangónál az átmérőt (pl. egy papírt hengerre hajtva amit már lehet mérni).
  8. Tiu

    Egyéb csevegés

    Azért ha megnyugodtál mérd is le a kivett tengelyt szívó és kipufogó oldalon, csak kíváncsiságból. Ha a másikon ott a B, az már jó jel. Megmérted berakás előtt? Azért nem mindegy, hogy 5mm-t emel vagy 6-ot. Az 1,6se tengely kb. ilyen, még ha egyformák lesznek a spricnik, akkor lesz az igazi. Az 1,5 daewoo injektorokkal csak akkor érdemes foglalkozni, ha ez nem jön be. Ide írom a számát, ha valamikor kell: 17121646
  9. Tiu

    Egyéb csevegés

    Várjuk a képet. Amúgy szemre van különbség a kettő tengely közt? Most már tapasztalat is van, változott valamit az érzés? Igazán akkor lesz ez érdekes, ha az injektorok is egyformák lesznek. Belső világításnál már csak a kp.zár, riasztó bekötése lehet, amit szétvágtál/mókolt. Ott kell a vezetékszíneket elrendezni, ha meglesz a doboz. Légzsák visszajelző az Tech2 vagy Op-com-os történet lesz, törölni kell a hibát. Ha a vezérlés jelen van, akkor jól áll a főtengely és a vez.tengely is, mivel párosával járnak a dugattyúk.
  10. Tiu

    Egyéb csevegés

    Himbát törölgesd meg, hogy ne csússzon, motort forgasd kicsit odébb, aztán egyszer csak sikerülni fog. Nem azért, mert most nem jó helyen van, csak lehet úgy szereti. Annál több melód van benne, minthogy 1 perc alatt vége legyen...
  11. Tiu

    Egyéb csevegés

    Az gáz, mármint az eltérő injektorok. Akárhogyan is egységesíteni kellene őket. Most nem szedem szét az injektorhidat, de egyformának kellene lenniük méretre. Az se hídba belement az x18xe1 és a v6 injektora is. Ha máshogy nem, gumigyűrű cserével és nem szárazon kell összerakni, ide jó pl. a vazelin. Biztos fel lehet tenni az xe hidat is ha elfér (oda kell próbálni), ott mintha menetes lenne a benzincső csatlakozása, de az most is változott, azt is hozzá kell tenni. Volt Zotyának olyan képe is, ahol még csak simán lenyomta: https://www.opelforum.hu/topic/14-motor/?do=findComment&comment=1086895
  12. Tiu

    Egyéb csevegés

    Mutatom. https://www.opelforum.hu/gallery/image/3001-faudi_02jpg/ Igaz csináltatni kell KO-s anyagból, hogy bírja is.
  13. Tiu

    Egyéb csevegés

    Szuper. A fogyasztásról még annyit, hogy az elmélettel ellentétben lehet okoz magasabb fogyasztást az xe injektor, már ha az került be. Ugye az xe injektor nem egy lyukon, és kicsit oldalra fecskendez, de az is lehet, hogy eleve rossz a konstrukciója. Ahogy már írtam, nekem is sokat fogyaszt az x14xe corsa pedig minden jó benne, ezért is lesz belőle se injektor és elektronika (először). Mondjuk már nem emlékszem rá, hogy nálad melyik injektor került be végül. Itt beszéltünk róla. Persze először legyen meg a tengely csere és legyen tapasztalat a fogyasztásra és a működésre. Lenyomó szelepekhez volt már téma, Zotya akkori linkje a lenyomóra még mindig él. https://www.olcsobbat.hu/termek/laser_tools_opel_szeleprugo_lenyomo_laser_las_2097-546c41818e16d515150009e4/
  14. Tiu

    Egyéb csevegés

    Nem csak link szerint annyi, van mindkettő, mértem is. A két se tengely közt még annyi a különbség, hogy az 1,4-é 6,12mm bütyökprofil és 240 fokot van nyitva, az 1,6-é pedig 6,0mm bütyökprofil és 260 fokot van nyitva. Itt a kettő egymás mellett (bal az 1,6): https://www.opelforum.hu/gallery/image/11981-20170326_115444jpg/ Az SZR-é link szerint szívó 5,61 és kipu. 6,12 mm. Nyitást nem tudom, de még mindig sokkal jobb, mint a mért 5mm, ami lehet 5,2mm és ha szívó volt és akkor az a c14nz tengelye, ami kipu oldalon 5,6-ot nyit. Ha jó volt a mérés és nincs másik tengely, akkor még az szr tengelyre is érdemes kicserélni, de persze az se tengely az igazi. A szelepemelés az más, az a profilmagasság és a himbaállandó (1,69) szorzata, 1,6 se-nél -> 10,14mm. Ahogy írtam, ellenőrzésnek még a trafót kell levenni és 3 csavarral a vezérmű deknit, a (gyári) vez.tengely oldalában kell lennie egy betűnek beütve és van ahol színjel is van. Valahol van egy ilyen táblázat is amit nem találok, de az 1,6 se-ben B van.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.