Jump to content

Tiu

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    2.661
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    10

Tiu last won the day on Február 12

Tiu had the most liked content!

Hírnév

129 Segítőkész

Tiu névjegye

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kaposvár

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    '95 Astra C14SEdan
  • Város
    Kaposvár

Legutóbbi látogatók

7.515 profile views
  1. Tiu

    Egyéb csevegés

    Korábban már olvastam. Amit kérdeztél, azt úgy látom LPG-hez vezérlő a képeken. Az a baj, talán túl sok mindent szeretnél egyszerre... A klíma és a se átalakítás érthető, mert mindkettőhöz vízkört kell bontani. (klímánál a fűtéscsap miatt) Ettől függetlenül lehet, hogy egyet érdemes megcsinálni úgy, hogy a járulékos dolgokat be lehet kötni egyszerre. (vezetékek, fűtéscsap, középkonzol, klímás motortartó bak) Sajnos az x14xe motortéri köteg nem lesz jó az se-hez, a klíma magzagokat azt külön kell választani. Amúgy elvileg csak 1 szál megy az ecu-ba a klímától. Másik gubanc a klímával, hogy az elejében az átkötő részt is cserélni kell (hegesztés), hogy a klímaventillátort fel lehessen fogatni, és a tűzfalat is ki kell vágni, mert a kettő nem egyforma. Amúgy gondolom csináltál képeket, mindent úgy kell betenni, ahogy a másikban volt. Csináltak már páran klíma beszerelést itt. (nem én, nekem az plusz súly ) Szóval a klímásítás nem 5 perc. Persze együtt lenne jó megcsinálni, de ez elég időigényes, rá kell szánni az időt. Viszont a kedvedet se veszítsd el, mert ennyivel is több lesz az autóban. Menni fog az.
  2. Tiu

    Egyéb csevegés

    Megnéztem ma az f-et, ami 15 éve nálam van. Mocsok óratekerő vagyok a diagram szerint, 305e után 126e majd 354e km van beírva. :D Mondjuk a fényképen 326e van , eszerint előfordul elírás is, mindig érdemes nézni a képeket is.
  3. Tiu

    Motor

    Hidd el, hogy amit bekarikáztál az semmit sem jelent. Ha ott nem lenne semmi, akkor sem lenne hengerfejes, de nyilván szilárdsági szempontból kell oda, hogy ne nyíljon szét. Megnézve a hengerfejet ezzel szemben, nincs is ott semmi. A második képen a C betűvel egy vonalban, ahol van egy sötét folt a víztér és a furat közt (majdnem olyan hosszú mint a víztér), pont amit a piros karika metsz, az nagyobb probléma. Azon a felületen tömít az égéstér felé, ahol fém a tömítés. Annak kell jónak lennie és felfeküdni teljesen, ha ráteszed a tömítést látszik. A furat 79-es a tömítés pedig 80,5, de a fém részének nagyobbik mérete talán 85 is van. Én kivenném a tájoló hüvelyeket és megcsiszolnám egy nagy felületű lappal a blokk tetejét. Attól még megmarad a motorszám. De előbb szét kell szedni ha hengerfejes, mert lehet nem itt van a hiba, vagy már csúnyább mint egy éve. Ha tényleg az égéstér és a víztér közt fújta át a tömítést, akkor még azt is meg lehet próbálni, hogy kisebb méretű tömítést csináltatni. Esetleg az 1,4-es tömítéssel összerakni. Az 79,3-as és tudom, hogy azt mondják az könnyebben átég és vastagabb is mint az 1-6-é, de az is egy lehetőség. Én ezt csinálnám második lehetőségként, ha a kisebb tömítéshez még jó a felület. A tömítés+csavarok nem egy nagy pénz egyik esetben sem. A blokk síkolás is opció, de ahhoz már sok járulékos művelet és költség tartozik. Ráadásul úgy kell megcsináltatni, hogy maradjon meg a motorszám. A többi opció csak kockázatvállalás kérdése. ...és igen, bosszantó, hogy valaki valamikor elbarmol valamit és utána szopni kell vele.
  4. Tiu

    Motor

    Most is azt mondom amit akkor. Igaz az akkori képek már nem láthatók, de nem volt az olyan vészes. Most is kellene látni szétszedve, mert nem biztos, hogy ugyanott lett rossz. Addig nehéz bármit mondani.
  5. Tiu

    Általános műszaki problémák

    A VDO és a Delco óra méretileg eltérő. Az egyiket be lehet tenni a másik helyett, de fordítva faragni kell. Már nem tudom melyik hogyan, de itt a fórumban le volt írva párszor, keress rá. A sebesség jeladó is van többféle bekötéssel, meg kell nézni mindkét órát és akkor egyből látni cserélhető-e. Amúgy a nem egyformák is megoldhatók, pl. forrasztással. https://www.opelforum.hu/gallery/image/3000-dsc00123jpg/
  6. Tiu

    Egyéb csevegés

    Várjuk a képet. Itt a képen mit kell forrasztani. A kék gyári foglalatot ki, és egy IC foglalatot a helyére. A kék foglalatnak ugyanaz a lábosztása, mint az IC foglalatnak. Utána csak ebben kell cserélni az epromot. (ami a gyáriban is ugyanaz, csak forrasztottak rá még 2 sor lábat így szélesebb, ezért nem cserélhető ott egyszerűen ) https://www.opelforum.hu/gallery/image/3281-c16se-x16sz-01/ Ha ez megvan, egy megírt 27c256-os eprom betehető. Igen, a vezérműtengely más, rosszul emlékeztem. Itt a lap alján a szelepemelési méretek. Az alap számítást nem írnám le még egyszer, itt nyemi egész jól leírta. Amit még figyelembe kell venni, hogy az szr-nél a dugattyútetőn van egy átmérő 63mm--es 2,7mm-es bemélyedés, ami az se-nél 59mm és 1,6mm mély. Így se-nél a kettő közti különbséggel (4,04 ccm) nagyobb a hengerfejben levő égéstér, ha azonos lenne a sűrítési arány. A bemélyedés nem körkörös, de ettől tekintsünk el, az kb. kerekítési hiba a történetben. Ami még egyforma de érdekes lehet, hogy hf.tömítés vastagsága 1,3mm és 80,5mm. Mindezeket és a sűrítési arányban levő különbséget (szr 9,6:1, se 9,8:1) figyelembe véve, 3ccm-mel kell csökkenteni a gyári se hengerfej égésterét, ami 0,8mm síkolást jelent. Ha a gyári hf. méret 96mm volt, akkor 95,2-re kell levenni. Lehetne még variálni, hogy az égéstér nem kör keresztmetszet, de nem nagyon érdemes. Ha megmaradnál a 9,6-os sűrítési aránynál, akkor elég 0,6mm-t levenni. (420e km futáshoz) Bár ehhez a futáshoz én cserélnék hajtókar csapágysort + hajtókar csavarokat gyárira, ez nem egy nagy összeg, de kb. a minimum. A nyugvó csapágyak általában jobban bírják. Persze a csapágycsere nem kötelező. Van még egy lehetőség, hogy a z16se-hez való hf.tömítéssel rakod össze, ami 1,3mm helyett 0,32mm vastag. Ehhez viszont tényleg síknak kell lennie a blokknak és a hengerfejnek is. Ezzel 10:1 körüli lenne a sűrítési arány, ha gyári méretű a hf. és semmi nincs belőle levéve. Ha találkozol a bontóban 1,5-ös daewoo 6 lyukas befecskendezővel, azt még érdemes szerezni. https://www.opelforum.hu/gallery/image/3198-befecsi/
  7. Tiu

    Egyéb csevegés

    Az 1,4 és 1,6 motortéri köteg egyforma és az ECU is. Az ECU-ban levő eprom tartalma más, magyarul más előgyújtás értékek és befecskendezési idők vannak benne a különböző motorokhoz. Ha odaérsz, hogy lesz ecu, tudok adni 1,6-hoz való epromot (esetleg a gyárinál kicsit jobbat is), igaz előtte egy IC foglalatot be kell forrasztani. Leömlőt ha nem találsz, először össze lehet rakni a mostanival is. Lehet keresni c20xe leömlőt is, de ahhoz kell még talpat vágatni és faragni hegeszteni, mert hengertávolságban van eltérés. Vízcsőből a motor háta mögötti vastag műanyag cső kell, amelyiken van plusz kivezetés, ami az se pillangót fűti. Találsz az se pillangón két kivezetést vékony csővel. A másik, gumicső ami még kell, annak egyik kivezetése ide csatlakozik a pillangóra, a másik kivezetése pedig a szívócsőre, ill. a másik vége a radiátorra. (erről Zotyának biztos van képe) Képről egész jól néz ki a vez.tengely bár talán az szr és se ugyanaz. Ezt majd meglátod, lesz tartalék. Az égéstérről még nem ártott volna egy kép. Az adatokat úgy kellett összeszedni innen-onnan., a többi számolás kérdése. Elvileg a hf. gyári magassága 96,0 mm és az "így csináld" könyv szerint síkolásnál a legkisebb méret 95,9 mm lehet. Ezt a méretet le tudod ellenőrizni most mekkora. Leírom majd a számolást is, csak elő kell keresnem az adatokat.
  8. Tiu

    Egyéb csevegés

    Majd írok listát mi kellene. Egy se ufó szelep mindenképp.
  9. Tiu

    Egyéb csevegés

    Mindegyik beszerezhető, előbb-utóbb.
  10. Tiu

    Egyéb csevegés

    https://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites Szerk.: keresőszó: se-sítés https://www.opelforum.hu/search/?q=se-sítés&sortby=relevancy&search_and_or=or&page=2 https://www.opelforum.hu/topic/14-motor/?do=findComment&comment=1087617
  11. Tiu

    Egyéb csevegés

    1,6-nál ugyanaz a történet, 3baros pumpa, hf. sallangokkal, ECU+vezetékköteg. Azt kell csak megkeresni, hogy az SZ vagy az SZR dugói ugyanolyanok-e, mint az SE-é. (arra most nem emlékszem) Szerk.: Megnéztem, az SZ dugó ugyanolyan, de kb. 0,5mm-t kell síkolni az 1,6SE hf.-ből és kb. ugyanaz lesz a sűrítési arány SZR dugóval is. Vezetékköteg ECU-val azért kell, mert itt a 4 injektort, pontosabban 2-2-t külön kell vezérelni. Sokszor le volt már írva itt az f fórumban...
  12. Tiu

    Egyéb csevegés

    Nem tudom, egyik sincs, de a váltó áttétele is sokat számít érzésben. Csak az nem mindegy, hogy 130-nál 4ezret forog, vagy 3ezret. Az újabb 1,8-on mindig keresem a 6.-at.
  13. Tiu

    Egyéb csevegés

    Van egy z16se szívócsövem, elektromos pillangóval, injektorokkal. Mondjuk én akkor is c16se-t csinálnék... (egyszerűbb, jobb)
  14. Tiu

    Motor

    Látom bajban vagy, nincs mit csinálni. Az SE ECU-ja változtatja a befecskendezett benzin mennyiségét a léghőmérséklet függvényében. Mennyit fogyaszt?
  15. Tiu

    Sebességváltó

    1,4se kisfékkel is volt.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.