Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

2 tengely johet szoba nagyjabol. Kent cams 1603 es Newman 288. Ezek meg mennek hydrotokevel.

A migweb-en warren g nek volt newman de nem rakta be mert "kicsik a zsebek a nagykompressziós dugattyúban és nem lehet beállítani hozzá a vezérlést pontosan".

"only reason not using them, as i cant get enough cleance on my z18xe due to very thin crown, so can't pocket the pistons enough to get the right cam timing"

De gyári dugóhoz tökéletes az írják a többi fórumon.

Kipróbálnék szivesen egy ilyen tengelyt.

Link to comment
Megosztás:

Ezressel többet kéne pörögnie a motorodnak a mostaninál.Szerintem ott már a blokk öntényen kívül semmi sem maradhat gyári. Vagy tegyél bele több nyomatékot.Legegyszerűbben: 2.2 dugók,hajtókarok,főtengely. Ehhez való nagyobb injektorok,nagyobb szelepek.

Sajnos a blokkban a két henger között kb 5.5-6mm van. A gyári dugo 80.5mm-es, max kb 82mm közeli dugattyú átmérő jöhet szóba. Így marad 4mm falvastagság. Már vannak terveim, de ezekről még nem nyilatkozom ;) , de már dugó vadászatban vagyok...

Tényleg, nem kell valakinek olcsóért a 266 fokos Dbilas tengely? "Bizonyítottan" azért hoz a konyhára, beépíthető az összes 1,4-1,6-1,8-as 16 szelepes sima Ecotec motorba.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a blokkban a két henger között kb 5.5-6mm van. A gyári dugo 80.5mm-es, max kb 82mm közeli dugattyú átmérő jöhet szóba. Így marad 4mm falvastagság. Már vannak terveim, de ezekről még nem nyilatkozom ;) , de már dugó vadászatban vagyok...

Tényleg, nem kell valakinek olcsóért a 266 fokos Dbilas tengely? "Bizonyítottan" azért hoz a konyhára, beépíthető az összes 1,4-1,6-1,8-as 16 szelepes sima Ecotec motorba.

Fúú az nem sok. Nálam az 1.6-ban centi legalább van. Hosszabb löket a 82-es dugók mellé? BMW 2.3-ból pl. simán lehet 2.8-at csinálni hajtókar és főtengely cserével. +2-300cm3-vel simán 190le felett leszel.

Vagy adj el minden tuningcuccot és z20net-let--lel-rel-leh chippelve.http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-SRI-GSI-TURBO-Z20LET-ENGINE-CONVERSION-PACKAGE-LOW-MILEAGE-/171014570356?_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid=222002&algo=SIC.FIT&ao=1&asc=14838&meid=6694158010470354992&pid=100005&prg=1048&rk=3&sd=300873088437&

Viszont a helyedben nagyobb tengelyt nem raknék bele,felettem is írták,meg más is mondta már,hogy jól beállítva gyári dugókkal hengerfejjel összeakad.Nem jól beállítva meg inkább rontasz rajta.

7500 is nagyon border line,hogy valami kíváncsi legyen a motorodban a külvilágra,szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Kisblokkos 1.8 mar alapbol tekintheto stroker motornak. A dugo igen alacsony, a csapszeg kozepe es a dugo teteje kozott 24mm van csak. Letezik hozza swindon altal gyartott fotengely amivel 2.0 lesz, de az 1600 font, es meg kell hozza dugo hajtokarral. Van egy gorog gyarto aki meg csinal hozza fotengelyt de az csak 0.8mm-el hosszabb loket, ami semmi.

Nem akad ossze a zsebelt dugoval a szelep, aki ezt irta elso korben leszedett a blokk magassagabol, utana kezdett gondolkodni a veztengely teman.

Link to comment
Megosztás:

Akkor már csak azt kellene megtudnom, hogy a C18XE dugattyú tető és a csapszeg közepe között hány mm van. Mert ha 24 helyett 25-26mm, akkor azt még meg is tudom oldani.

Azért indítanám ezt a projectet, mert itt van egy felújítandó Z18XE komplett blokk, és ha már itt van akkor miért ne csináljam meg magamnak tyuningosra ;)

Link to comment
Megosztás:

Huha,akkor ha jól értem a z18xe már gyárilag csúcsra fúrt és járatott blokk,nem nagyon van mókolási lehetőség.

Viszont tényleg nem merném magasabb fordulaton járatni nagyobb tengellyel 7500ig esetleg meglenne a 170Nm 7500nál az 179LE,az +10le. Egy olyan blokkban,amit olyan elvárással terveztek,hogy 6000nél bírjon el 150Nm forgatónyomatékot.Valami biztosan engedni fog előbb utóbb.

Link to comment
Megosztás:

En a nagyobb tengelyekkel kezdenek, a tobbit hagynam a mostani allapotban. Szep nyomatekod van most alul is, marad belole nagyobb tengellyel is. 288-296 korulit valasztanek. Newman, kent, catcams,dbilas, schrick. Valami ilyesmit.

Én nem értek egyet ezzel a „tegyünk bele nagyobb tengelyt” őrülettel. Minek tegyen bele nagyobbat, mikor a teljesítménycsúcsa így is a leszabályozás közelében van. Mit érne el vele (mármint a nagyobb tengellyel)?

A másik meg a „szép nyomaték”. Szinte alig több a gyárinál. Mivel a tengellyel már elérte a kihozható maximumot (a 7,5e-s határolóval), inkább nyomatékot kellene emelni 10-20Nm-el.

Nem kötözködésképpen írtam, csak kíváncsi vagyok, miben látod a teljesítménynövekedést, ha nagyobb tengelyt rak bele.

Link to comment
Megosztás:

Nem szépen kell kérni és könyörögni a levegőnek,hogy fáradjon bele a hengerekbe,hanem bele kell tuszkolni.Lesz nyomaték. :D

A kérdésedre a válasz Tomi: VE (feltöltési hatásfok) növelésével. Egy hengerenként négy szelepes motornak az meg szokott olyan jó lenni gyárilag,hogy nem sok lehetőség van a maximális nyomaték értékének emelésére.Szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Akkor felteszem en is a kerdest hogy emelnel nyonatekot?

Nyomatékot ugye csak a szívórészen tudsz hozni. Nem véletlen, hogy a turbós motoroknál a levegő sűrítésével érik el a szívó motoroknál sokkal nagyobb nyomatékot. Amit tehetsz, hogy a szívóoldalt bővíted, azaz a szívóoldalon bejövő levegő mennyiségét növeled.

Az első ahol kezdeném, hogy levetetsz a hengerfejből annyit, hogy a végnyomásod 1-2 barral nőjön (ha ez nem volt meg). Ugyanis a nagyobb tengelyek a hosszabb nyitás következményeként kompresszió csökkenést okoznak, amivel csökken a nyomaték is. Szerintem nálad is emiatt ilyen kevés a nyomaték. Azért ennél a dbilas szívósornál, ha tényleg +22le-t hoz, ott nyomatéknak is kellene lennie.

A szívóoldali tuningot meg majd leírom később privátban, mert az egyelőre nem publikus.

hakapeszimaki: Már miért ne lehetne emelni a gyári max. nyomatékot? Persze nem lehet 100-150Nm-t, mint a turbósoknál, de azért 30Nm-t össze lehet hozni simán. Egy chiptuningnál is a nyomatékemeléssel hozol ki 10-15Nm-t( ezáltal plusz lóerőket), és még csak nem is nyúltál a motorhoz.

Link to comment
Megosztás:

Szoval azt mondod hogy tuning szempontjabol a tengely irrelevans, a suritesi viszony szamit es a jo szivo oldali aramlas. :-)

Látom a félreértelmezés és a mellébeszélés jól megy (megint).

Megpróbálom neked újra szájbarágosan leírni. A tengely ami tomotynak van, pont jó, nem kell nagyobb. Nem azt írtam, hogy nem kell.

Mégegyszer megkérdezem, minek tomoty motorjába nagyobb tengely?

Csak, mert a kérdésre pont nem válaszoltál.

Ha nem tudsz rá válaszolni, az se baj. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Micsoda vitaműsort robbantottam ki megint :D

Amit kigondoltam: C18XE dugattyúk, hozzá felforgácsolt blokk 81.6mm-re (hozzá igazított hajtókarral + dugattyú tetőből esztergálatás- ha kell). Ezzel nyernék kb 50ccm-et. Nem sok, de szerintem hozna egy kis nyomatékot, 5-6Nm-re kalkulálgattam. Ezt szerintem a dbilas tengely + a C20XE injektor még bőven kiszolgálná.

A tengelynél meg 275-284°-osat szeretnék (ha váltok), mert max ezek szolgálnák ki a 2000-7500-as fordulatszám tartományt. Pl.: http://www.sbdev.co.uk/Camshafts/CAmshafts_16l/Camshafts_1.6L.htm

Szóval szerintetek?

Módosítva : Tomoty
Link to comment
Megosztás:

Azért ilyen hibába nem szeretnék esni. Ez valahol 270Le körül volt de állítólag a 3.0 és 3.2es főtengelyek gyengébbek mint a gyári 2.5ös. Sokan azt ajánlják megtartani mert az még elbír 300Le-t. Itt a dugók meg a hajtókarok a kérdések, hogy bírják e hogyha megpróbálok a 7500 alatt maradni fordulatban. Azért tól vannak biztosítva az elemek de vajon ennyire is? Arról tud valaki valamit, hogy igaz e a 2.0-es kovácsolt dugók és karok egy az egyben jók a 3.0l-esbe. Legalábbis amit eddig találtam méreteket mind egyeztek.

http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/83205-3_1_v6_motorhavari

Viszont azért nem siklanék el a mellett sem, hogy a lotus is ezeket a motorkat használja 7750es fordulaton 400Le. Jó gondolom más dogók meg hajtókarok de akkor sem 10000et pörög. http://www.seriouswheels.com/cars/top-2005-Lotus-Sport-Exige.htm

Engine
• Narrow (56°) angle V6 engine, water-cooled
• 2,998 cc, stroke 86 mm, bore 86 mm.
• Max. power: 400 hp (296 kW or 405 PS) at 7,750 rpm
• Max. torque: 294 lb.ft (398 Nm or 40.6 kgm) at 6,500 rpm
• Max. rpm: 8,250 rpm
• Four valve technology
• Oil-cooler (oil-water heat exchanger)
• Dry-sump lubrication
• SRE Multi-roller barrel throttle bodies
• F1 style airbox and air snorkel
• Motec M600 electronic engine management system
• Required fuel quality: 98 octane super unleaded
• Race exhaust: multiple pipe manifold, open exhaust
• No catalytic converter

Egyéb ötlet amivel közelebb jutok a célomhoz? Szép napot!!

Link to comment
Megosztás:

Matyi:

Ha jól tudom, akkor a C18XE-X18XE dugattyuk egyeznek meg a X25XE motoréval (átmérő 81.6mm), hajtókarban nem vagyok biztos (szerintem nem azonos). A 2000ccm-esek (pl c20XE) 86mm-es dugattyú átmérősök.

Más: ma beélesítettem az E85Power kütyümet, és mentem egy kört Kistarcsa környékén.Nem szoktam 1-2 fokozatban "racsingolni", de most megpróbáltam. Zene nincs, csak a motorhang:

http://www.youtube.com/watch?v=qvt5aZuRaTU

Link to comment
Megosztás:

A c18xe dugónak 21 mm a csapszeg átmérője, és a csapszeg középvonalától a dugó tetejéig 30.6mm szemben a gyári 18 és 24mm-el. Ha találsz is rövid hajtókart hogy ne ütközzön ez a magas dugó a hengerfejbe akkor a főtengely sonkái miatt nem tud elfordulni alul, mert gyárilag is elég közel van, pedig alacsony profilos dugó.

160 körül van 4 db spec dugó, és akkor az már olyan amilyenek lennie kell, nem valami kompromisszum.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty neked így volt a tengely beállítva?

Performance camshaft set Opel

DOHC 1,4 - 1,8 16 V Corsa / Tigra / Astra / Vectra hydro (Ecotec)

Applikation : Sport

Duration: : 266

Peak timing: : 110

Valve lift: : 9,8

Lift at TDC: : 1,1

Valve timing: : 23/63 - 63/23

Valve clearence: : ---

Az incontrol-nál lett belőve a tengely.

Nincs hozzá fokolókerék. A szívószelepek 1 fogosztással késöbb, a kipufogó szelepek 1 foggal hamarabb nyitnak. Így jött ki ez a pörgös beállítás.

Szakik szerint kerékkel be lehetne fokolni alúl nyomatékosabbra (+5-8Nm), de felső fordulaton buknék LE-t. Nekem így tökéletes, ezért nem is akarok +60eFt-ot költeni két fokolókerékért.

De lehet, hogy ha valaki elvinné a tengelyem, akkor beruháznék egy 280°-osba, oda már kéne a fokolás...

Link to comment
Megosztás:

Felraktam a full alu szívósort ,beállítottam a tengelyeket FHP -n 1,2mm re a kipu nagyon rosszul állt. Ezzel a beállítással sokkal nyomatékosabb az autó végig egyenletesen húz de a fogyasztásmérő mintha elromlott volna :D

Eddig 100 nál 7,9-8,5 városon kívül ,most 6,6-6,8 . Remélem azért megvan a 100ló. :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

Pedig a hype megvolt rendesen .Csillió lóerő meg minden, ez eddig elég bukó mármint pénz/lóerő.

Bizony. Elvileg minden a helyén,ötödik post óta csak a görbéket tologatják különböző szitukban.Kipufogó,leömlő is Bell könyv szerint lett számolgatva,HF-ek is portolva lettek,nem ócska cuccokkal lett összerakva,aztán 280 gyári paciból maradt 240.A max nyomaték is kevesebb és 5500-tól esik. Japó szívómotornál nehéz okosabb lenni ezek szerint.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.