Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Matyi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    29
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Matyi névjegye

  • Születésnap 1984-12-27

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Gyál

MOTE klubkártya

  • Város
    Gyál

Legutóbbi látogatók

2.181 profile views

Matyi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Matyi

    Signum

    Sziasztok. Van egy 2005ös 3.0 V6 cdti signum-om és van két problémám vele. Az egyik, hogy kicsit rángat. Mármint ha gyorsítok akkor 1500as fordulatig lomha utána meg ránt egy nagyot. minta valami nem kapcsolna majd hirtelen beugrik, hogy ja nekem mennem kell. Valami érzékelő vagy mi? A másik pedig az, hogy ha 100km/h főlé megyek akkor elkezd melegedni. Ha alatta maradok akkor jó.Vízpumpa? Dugulás? Hengerfej? Valakinek ötlet? Köszönöm
  2. Sziasztok. Van egy 2005ös 3.0 V6 cdti signum-om és van két problémám vele. Az egyik, hogy kicsit rángat. Mármint ha gyorsítok akkor 1500as fordulatig lomha utána meg ránt egy nagyot. minta valami nem kapcsolna majd hirtelen beugrik, hogy ja nekem mennem kell. Valami érzékelő vagy mi? A másik pedig az, hogy ha 100km/h főlé megyek akkor elkezd melegedni. Ha alatta maradok akkor jó.Vízpumpa? Dugulás? Hengerfej? Valakinek ötlet? Köszönöm
  3. Azért ilyen hibába nem szeretnék esni. Ez valahol 270Le körül volt de állítólag a 3.0 és 3.2es főtengelyek gyengébbek mint a gyári 2.5ös. Sokan azt ajánlják megtartani mert az még elbír 300Le-t. Itt a dugók meg a hajtókarok a kérdések, hogy bírják e hogyha megpróbálok a 7500 alatt maradni fordulatban. Azért tól vannak biztosítva az elemek de vajon ennyire is? Arról tud valaki valamit, hogy igaz e a 2.0-es kovácsolt dugók és karok egy az egyben jók a 3.0l-esbe. Legalábbis amit eddig találtam méreteket mind egyeztek. http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/83205-3_1_v6_motorhavari Viszont azért nem siklanék el a mellett sem, hogy a lotus is ezeket a motorkat használja 7750es fordulaton 400Le. Jó gondolom más dogók meg hajtókarok de akkor sem 10000et pörög. http://www.seriouswheels.com/cars/top-2005-Lotus-Sport-Exige.htm Engine • Narrow (56°) angle V6 engine, water-cooled • 2,998 cc, stroke 86 mm, bore 86 mm. • Max. power: 400 hp (296 kW or 405 PS) at 7,750 rpm • Max. torque: 294 lb.ft (398 Nm or 40.6 kgm) at 6,500 rpm • Max. rpm: 8,250 rpm • Four valve technology • Oil-cooler (oil-water heat exchanger) • Dry-sump lubrication • SRE Multi-roller barrel throttle bodies • F1 style airbox and air snorkel • Motec M600 electronic engine management system • Required fuel quality: 98 octane super unleaded • Race exhaust: multiple pipe manifold, open exhaust • No catalytic converter Egyéb ötlet amivel közelebb jutok a célomhoz? Szép napot!!
  4. Tulajdonképpen azért döntöttünk az építés mellet mert próbáltam eladni de 200e ft-nál többet nem akart senki érte adni. Nincs pénze az embereknek most sajna. Ha valakit érdekelnek vagy tudtok valakit aki keres belsőt meg egyéb alkatrészeket akkor szóljatok vagy kérdezzetek mert minden eladó elég jutányos áron. Félbőr fekete sri belső angliából. négy elektromos ablak. hibátlan tetőkárpit ajtókárpitok. komplett első generációs hátsó rész(lökő,lámpák,csomagtérajtó szárnnyal..stb).
  5. Szia, Az extra hűtést azt egy nagyobb hűőtvel+ventivel és két extra vízkeringetővel oldjuk meg. Reméljük működni fog. Az olajhűtést pedig még van egy saab v6 turbó szettem abból használjuk. Azt rakjuk bele mert az a 3.0 v6 ugyan ez a motor. A fordulatot nem tudom mert gondolom itt közre játszik majd az aki írja az ecu-t, hogy mit lehet kihozni belőle mennyin. De gondolom nem fog 9000nél többet pörögni. Max szerintem 8000-8500. Pár angol cikk azt írta ez egy elég pörgös v6os. Nem tudom mi igaz belőle. Az extra levegőre nem válaszoltam aki kérdezte de az úgy lesz, hogy az omegának a beömlőjét kapja meg ami két torkú majd ez a két torok összemegy egy nagy oválba ami pedig a motorháztetőn kivágott nyíláshoz csatlakozik a légszűrővel és onnan kapja majd a levegőt. Elméletben folyton hideg közvetlen friss levegő kétszer akkor torkon. elméletben. persze az omega beömlő nem fér el így majd a géptetőn is alakítani kell mert magasabb mint a vectrájé alapból. Amúgy sperr difit csináltatunk bele és megpróbáljuk az F40es hatos váltóval összehozni ezt a motort. Csak egyetlen egy ember mondta, hogy lehetséges mert ő megcsinálta mégpedig a 3.0 V6 cdti F40es váltóval. Az össze többinek más a harangja. Mondjuk ilyen váltó nem sok van eladó ha van akkor meg súlyos áron. Ha valakinek van érdekelne vagy cserébe valami. A nagy fékek már megvannak. A Gátlókat csináljuk. Szilenteket csináljuk. Szóval lassan haladunk.
  6. Köszi. Azért jók az ilyen tanácsok mert kinyomtatom és ha megyek valahova akkor m indig megkérdezem mit gondolnak róla nehogy palira vegyenek.
  7. Szia, remélem azért nekünk többet fut majd egy versenynél. Már egyet maga mögött tudhat és sok ember hibájából és kitartó internetes böngészésből igyekszünk minden gyenge pontját kilőni ennek a fránya v6-nak. gondolok itt az extra hűtésre és olajzásra valamint a lefolytott levegadagolásra ami köztudottan a legszarabb a v6 opelben stb. ha ezek és a többiek megvannak remélhetőleg többet bír majd mint 1-2 pályanap. a 300Le szerintem nem sok egy ilyen kaliberű motorból. ha igazak amiket olvastam akkor ugyan azokkal a dugókkal meg karokkal megy mint a c20let-ek. ha azok bírják a turbó rángatását 250-300lovon akkor ennek is kéne. persze ez csak elmélet. a swindon kisebb átalakításokkal de 220le-s motorokkal adta ki a vectra supertouringokat amiből bajnokság is ment évekig angliában. ott a gyári v6-okat tiporták versenyeken. azért én nem ölném annyira. :-D
  8. Szia. Ez a gsi motoros ami 197Le-s. Én is olvastam a courtenay oldalt de ott tulajdonképpen semmi sport nincs benne. mv6os vez tengelyeket használnak meg 4bar os benzin nyomás szabályzót (ez a 197 Le). se injektor se kipuff...stb és azért ott van nekik a katalizátor és a műszaki amin teljesíteni kell az autónak a zöldek felé is. azért mi kicsit jobban bele akarunk nyúlni a lecsóba mert mi nem közútra használnánk. szóval nem 300e km-t kell majd mennie. mindig a barátom 2.0es astrájából indulok ki ami 136Le-vel kezdte és kb200Le lett a vége hasonló hozzá valókkal. de azért köszönöm a véleményt, mindent szívesen fogadunk. ha kész lesz akkor úgy is hallotok még rólunk! :-D üdv
  9. Szia, felrakható de kell cserélned a lámpákat és a sárvédő műanyagokat is a kerekeknél meg a csomagtérajtót is. én megcsináltam azért mondom. ha bármelyiket nem cseréled valami el fog állni mert a régi gömbölydedes az új meg sokkal szögletesebb. másként futnak a vonalak
  10. Matyi

    CHIP TUNING

    Üdvözlet Mindenkinek!! Nem csak ebben a fórumban szólok hozzá hanem még másik kettőben is mert segítségre lenne szükségem! Van egy projektem. Opel vectra B 2.5 V6. Pálya autó készül belőle. (Hogy miért nem turbós? Mert az sokba kerül és túl igényes. Ebből a motorból még van 2 a garázsban) Kapott nagy injektorokat, hegyezett vez.tengelyeket. Új kipuf. leömlőket rendszerrel. Új kibővített omega légbeömlő rendszert. Könnyített lendkereket. A többi nem ecu tárgya. Szóval a tervem körülbelül 300Le ami szerintem nem egy nagy kihívás. Van esetleg valaki aki tud ECU-t írni vagy meg tudja mutatni mit, hogy vagy még valami teljesítménynövelő ötletet adni? Nézegettem a neten és lehet venni ecu író programokat elég olcsón de abba benne van, hogy el is rontom. Előre mondom, hogy nem tudo mibe kerül egy ilyen ecu módosítás de nem szeretnék rá 200e Ft-ot költeni. Ez a projekt hobbi céllal épül fillérekből szponzorok nélkül!! Az eddig össze hozottak is saját tudás és szerelő ismerősök álltal jött össze. De az ecu-nál megakadtunk. Jelenleg még nem áll saját lábakon a gép de hamarosan. Előre is köszönöm a segítségeket és további szép napot minden olvasónak! Zsolt
  11. Üdvözlet Mindenkinek!! Nem csak ebben a fórumban szólok hozzá hanem még másik kettőben is mert segítségre lenne szükségem! Van egy projektem. Opel vectra B 2.5 V6. Pálya autó készül belőle. (Hogy miért nem turbós? Mert az sokba kerül és túl igényes. Ebből a motorból még van 2 a garázsban) Kapott nagy injektorokat, hegyezett vez.tengelyeket. Új kipuf. leömlőket rendszerrel. Új kibővített omega légbeömlő rendszert. Könnyített lendkereket. A többi nem ecu tárgya. Szóval a tervem körülbelül 300Le ami szerintem nem egy nagy kihívás. Van esetleg valaki aki tud ECU-t írni vagy meg tudja mutatni mit, hogy vagy még valami teljesítménynövelő ötletet adni? Nézegettem a neten és lehet venni ecu író programokat elég olcsón de abba benne van, hogy el is rontom. Előre mondom, hogy nem tudo mibe kerül egy ilyen ecu módosítás de nem szeretnék rá 200e Ft-ot költeni. Ez a projekt hobbi céllal épül fillérekből szponzorok nélkül!! Az eddig össze hozottak is saját tudás és szerelő ismerősök álltal jött össze. De az ecu-nál megakadtunk. Jelenleg még nem áll saját lábakon a gép de hamarosan. Előre is köszönöm a segítségeket és további szép napot minden olvasónak! Zsolt
  12. Sziasztok. Egy marha nagy problémám van és a segítségetekre lenne szükségem. van egy 98as 2.5 ös tuningolt b vectrám aminek nagyon de nagyon szét van a váltója. jelenleg kint élek angliában de nemsokára megyek haza és innen vinnék váltót. már sok b vectrában láttam 6os váltót de azt hiszem mind f28as volt. az lenne a kérdésem, hogy csak az f28ast lehet összehozni ezzel a motorral vagy van más újabb 6os váltó is ami passszol ehhez a motorhoz? idekint van minden f40es m32 meg ezer más. valakinek ötlete vagy tapasztalata, hogy mondjuk igen a 2004es 1.9 cdti váltó jó vagy a 2003as 2.0 turbósé szuper vagy valami hasonló. a jelenlegi kuplungom olajos nem bowdenes a váltóm pedig rudazatos de ezt lehet cserélni. előre is köszönöm a segítséget. Zsolt
  13. Matyi

    Motor

    Sziasztok. Egy marha nagy problémám van és a segítségetekre lenne szükségem. van egy 98as 2.5 ös tuningolt b vectrám aminek nagyon de nagyon szét van a váltója. jelenleg kint élek angliában de nemsokára megyek haza és innen vinnék váltót. már sok b vectrában láttam 6os váltót de azt hiszem mind f28as volt. az lenne a kérdésem, hogy csak az f28ast lehet összehozni ezzel a motorral vagy van más újabb 6os váltó is ami passszol ehhez a motorhoz? idekint van minden f40es m32 meg ezer más. valakinek ötlete vagy tapasztalata, hogy mondjuk igen a 2004es 1.9 cdti váltó jó vagy a 2003as 2.0 turbósé szuper vagy valami hasonló. a jelenlegi kuplungom olajos nem bowdenes a váltóm pedig rudazatos de ezt lehet cserélni. előre is köszönöm a segítséget. Zsolt
  14. szerintem cserélj izzítógyertyákat. a dízelnek az a lelke.
  15. Sziasztok. Egy marha nagy problémám van és a segítségetekre lenne szükségem. van egy 98as 2.5 ös tuningolt b vectrám aminek nagyon de nagyon szét van a váltója. jelenleg kint élek angliában de nemsokára megyek haza és innen vinnék váltót. már sok b vectrában láttam 6os váltót de azt hiszem mind f28as volt. az lenne a kérdésem, hogy csak az f28ast lehet összehozni ezzel a motorral vagy van más újabb 6os váltó is ami passszol ehhez a motorhoz? idekint van minden f40es m32 meg ezer más. valakinek ötlete vagy tapasztalata, hogy mondjuk igen a 2004es 1.9 cdti váltó jó vagy a 2003as 2.0 turbósé szuper vagy valami hasonló. a jelenlegi kuplungom olajos nem bowdenes a váltóm pedig rudazatos de ezt lehet cserélni. előre is köszönöm a segítséget. Zsolt
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.