Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Akkor mi lenne ha egyszer megosztanád a tudásodat, nem csak hülyéznél?

Sok kis kondi hamarabb töltődik, hamarabb ki is sül, mint egy nagy.

Egyszerű paraszti ésszel gondold végig.

Mire is használjuk a kondenzátort ebben az esetben?

Pufferelésre,tárolásra,ha netán az erősítőnek hirtelen nagyobb áramfelvételhez támad kedve,akkor legyen honnan vennie a szaftot.

Vegyük úgy,hogy az áram egy slagban folyó víz.

Melyik az előnyösebb?

Több kis pohárban tárolni a puffert vagy egy nagy edényben?

Ahogy anno az elektro tanárunk tanította: nem mindegy,hogy kémcsőbe hugyozol vagy lavorba fiam! :)

Rögtön megértettük,hogy hogyan is működik! :)

Nem azt mondom,hogy nem működne a te konditeleped,de tök felesleges egy rakás kondit megvenni ezért és görcsölni vele.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű paraszti ésszel gondold végig.

Mire is használjuk a kondenzátort ebben az esetben?

Pufferelésre,tárolásra,ha netán az erősítőnek hirtelen nagyobb áramfelvételhez támad kedve,akkor legyen honnan vennie a szaftot.

Vegyük úgy,hogy az áram egy slagban folyó víz.

Melyik az előnyösebb?

Több kis pohárban tárolni a puffert vagy egy nagy edényben?

Ahogy anno az elektro tanárunk tanította: nem mindegy,hogy kémcsőbe hugyozol vagy lavorba fiam! :)

Rögtön megértettük,hogy hogyan is működik! :)

Nem azt mondom,hogy nem működne a te konditeleped,de tök felesleges egy rakás kondit megvenni ezért és görcsölni vele.

Nem görcsölnék vele, hiszen van készre gyártott kondi telep direkt autóhifiez, és nem egy helyről olvastam, hallottam, hogy jobb, mint egy egy nagy kondi.

A hugyozós ötletedet vezetőre ésszerű, de a kondinál, ahol a kisülés/ feltöltődés is számít, ott nem gondolom ennyire egyszerűnek.

Persze ez az én véleményem....

Link to comment
Megosztás:

Igazából tök mindegy, hogy egy nagy kondi vagy "konditelep" van nem fogod hallani azt a minimális eltérést.

Konditeleppel kisebb ESR érhető el (feltéve ha ugyanolyan ESR értékű nagy kondihoz viszonyítjuk), ezért minimálisan gyorsabb a kisülés / feltöltődési ciklusa, nagyobb jelentősége inkább a kapacitásnak van. :)

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a kondi témával lenne nekem is egy kérdésem.

Mekkora zenénél érdemes kondizni?Általában 1 farados kondikat lehet látni, ez a legelterjedtebb. Villódzás álló motornál egy átlagos fejegységnél is előljön ugyebár. Járó motornál már nem, de az én erősítőmmel ami egy 2x100as balu két magnat supreme 250essel terhelve, még igazábol itt se vettem észre villódzást.

Tehát? :)

Link to comment
Megosztás:

Igazából tök mindegy, hogy egy nagy kondi vagy "konditelep" van nem fogod hallani azt a minimális eltérést.

Konditeleppel kisebb ESR érhető el (feltéve ha ugyanolyan ESR értékű nagy kondihoz viszonyítjuk), ezért minimálisan gyorsabb a kisülés / feltöltődési ciklusa, nagyobb jelentősége inkább a kapacitásnak van. :D

Erre írtam neki a lavoros példát!Anno mi az RC köröket így tanultuk meg,soha el nem felejted! :)

Ez olyan,mint az LFS! :D (az az lóf4sz)

L - tekercs

F - feszültség

S - siet

Parasztos,de egy életre megtanultuk,hogy a fesz siet és az áram késik! :)

Link to comment
Megosztás:

Erre írtam neki a lavoros példát!Anno mi az RC köröket így tanultuk meg,soha el nem felejted! :)

Ez olyan,mint az LFS! :D (az az lóf4sz)

L - tekercs

F - feszültség

S - siet

Parasztos,de egy életre megtanultuk,hogy a fesz siet és az áram késik! :)

Akkor se irtam hülyeséget, mert ha LFS nyit is de jobb a telep! :D

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a kondi témával lenne nekem is egy kérdésem.

Mekkora zenénél érdemes kondizni?Általában 1 farados kondikat lehet látni, ez a legelterjedtebb. Villódzás álló motornál egy átlagos fejegységnél is előljön ugyebár. Járó motornál már nem, de az én erősítőmmel ami egy 2x100as balu két magnat supreme 250essel terhelve, még igazábol itt se vettem észre villódzást.

Tehát? :)

Szeintem teljesen felesleges a kondi....Kell előre egy jó akksi,meg megfelelő keresztmetszetű tápkábel...Ha ez mind rendben van akkor nem fog semmi villogni....Nekem se villog,pedig van 3 erősítőm,2x120,2x75,1x800.Igaz nekem hátul is van egy akksi,de mikor nem volt,akkor sem volt semmi probléma.Felesleges pénzkidobás :)

Link to comment
Megosztás:

Szeintem teljesen felesleges a kondi....Kell előre egy jó akksi,meg megfelelő keresztmetszetű tápkábel...Ha ez mind rendben van akkor nem fog semmi villogni....Nekem se villog,pedig van 3 erősítőm,2x120,2x75,1x800.Igaz nekem hátul is van egy akksi,de mikor nem volt,akkor sem volt semmi probléma.Felesleges pénzkidobás :)

Ami érne valamit,az 2 jó akksi ára :)

Link to comment
Megosztás:

Szeintem teljesen felesleges a kondi....Kell előre egy jó akksi,meg megfelelő keresztmetszetű tápkábel...Ha ez mind rendben van akkor nem fog semmi villogni....Nekem se villog,pedig van 3 erősítőm,2x120,2x75,1x800.Igaz nekem hátul is van egy akksi,de mikor nem volt,akkor sem volt semmi probléma.Felesleges pénzkidobás :)

PV - paraszt vakítás :)

Link to comment
Megosztás:

Annyira minimális a nyereség,hogy semmi értelme szenvedni vele,de hogy nyugodtan aludj,részben IGAZAD VOLT! :)

na mindjárt jobban hangzik, még ha csak részben is, mint az hogy hülye vagyok :D

Szeintem teljesen felesleges a kondi....Kell előre egy jó akksi,meg megfelelő keresztmetszetű tápkábel...Ha ez mind rendben van akkor nem fog semmi villogni....Nekem se villog,pedig van 3 erősítőm,2x120,2x75,1x800.Igaz nekem hátul is van egy akksi,de mikor nem volt,akkor sem volt semmi probléma.Felesleges pénzkidobás :D

Tehát egy ujjabb dolog, amit jol tettem, hogy eszembe se jutott venni :)

Link to comment
Megosztás:

Erre írtam neki a lavoros példát!Anno mi az RC köröket így tanultuk meg,soha el nem felejted! :)

Ez olyan,mint az LFS! :D (az az lóf4sz)

L - tekercs

F - feszültség

S - siet

Parasztos,de egy életre megtanultuk,hogy a fesz siet és az áram késik! :)

Húde rég volt már nekem is ez. :D :lol:

Szeintem teljesen felesleges a kondi....Kell előre egy jó akksi,meg megfelelő keresztmetszetű tápkábel...Ha ez mind rendben van akkor nem fog semmi villogni....Nekem se villog,pedig van 3 erősítőm,2x120,2x75,1x800.Igaz nekem hátul is van egy akksi,de mikor nem volt,akkor sem volt semmi probléma.Felesleges pénzkidobás :D

A legjobb kondenzátor az akkumulátor. :D

Link to comment
Megosztás:

Csak nagyon lassan töltődik fel! :)

De esetleg egy ilyet is ki lehetne próbálni, mert a magyar utak erre kifejezetten alkalmasak....

Igaz álló autónál ez sem ér semmit! :)

Lengéscsillapító, ami áramot termel

Ez szép! Majd csinálhatjuk úgy mint az F1-esek, hogy gumi melegítés miatt cikk-cakk-ba mennek az úton :D Na mi majd csak azért hogy be rugózzon!

Link to comment
Megosztás:

én meg arra gondoltam, hogy bedobok egy ilyet a csomiba

SAL Boxxer XB-10A

na jó persze nem ennyiért .. :)

Inkább nézegess a vaterán, ennyi pénzért már korrekt cuccokat tudsz venni.

Vannak a SAL -nak egészen elfogadható termékei, pl nekem van otthon egy SAL mono sub erőssítő egy saját készítésű ládával és elképesztően szépen szól.

Viszont ez a szubcsöves - erősítős dolog eléggé gáz, a hangja mindenképpen.

Bár én még nem hallottam egyetlen csövet sem igazán szépen szólni, lehet nem véletlen nem terjedtek el annyira... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre be tudtam kötni az F Astram-ba a Sony magnómat (CDx-GT420U), és nem kellett a vezetékeket szétbarkácsolnom sem.

Viszont lenne még 2 kérdésem...

1. Amint leveszem a gyújtást, a rádió elfelejt mindent, mintha az akksinak a saruját húztam volna le. Azt tudom, hogy valamit a vezetékekkel kell ügyködni, talán azzal a sárgával és a pirossal!? Valaki eltudná mondani, hogy mit kell szétvágni/összekötni és mivel?

2. Amikor bekapcsolom a magnót, akkor a TID-ről eltűnik a dátum. Úgy tudom, hogy itt is el kell vágni valami TID felé menő, barna vezetéket. A kérdésem az, hogy ezt a vezetéket hol találom? Az ISO csatlakozónál, vagy már magánál a TID-nél, ott feljebb?

Válaszaitokat előre is köszönöm, kellemes napot!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre be tudtam kötni az F Astram-ba a Sony magnómat (CDx-GT420U), és nem kellett a vezetékeket szétbarkácsolnom sem.

Viszont lenne még 2 kérdésem...

1. Amint leveszem a gyújtást, a rádió elfelejt mindent, mintha az akksinak a saruját húztam volna le. Azt tudom, hogy valamit a vezetékekkel kell ügyködni, talán azzal a sárgával és a pirossal!? Valaki eltudná mondani, hogy mit kell szétvágni/összekötni és mivel?

2. Amikor bekapcsolom a magnót, akkor a TID-ről eltűnik a dátum. Úgy tudom, hogy itt is el kell vágni valami TID felé menő, barna vezetéket. A kérdésem az, hogy ezt a vezetéket hol találom? Az ISO csatlakozónál, vagy már magánál a TID-nél, ott feljebb?

Válaszaitokat előre is köszönöm, kellemes napot!

Norbi

1. Cseréld fel a az autó csatijában a piros, és a fekete kábeleket.

2. A szürke/piros kábelt kell elvágni.

Link to comment
Megosztás:

1. Cseréld fel a az autó csatijában a piros, és a fekete kábeleket.

2. A szürke/piros kábelt kell elvágni.

De ha humánusabb megoldást akarsz, nem vágsz el semmit, Tech-2 műszerrel egy pillanat alatt felülírják a kijelző vezérlését és mindent fog mutatni rendesen.

Sony készülékeknél a piros és a sárga egyaránt táp, ha felcseréled folyamatosan kapja a tápot és jó lesz.

A sárga vezetéknél a csatlakozó dupla szokott lenni, adja magát a dolog..... :)

Link to comment
Megosztás:

Ma elmaradt ismét a meló az eső miatt, így kicsit ráértem, és alvás helyett megnéztem valamit.

Azt próbáltam ki, hogy az ajtóban lévő hangszóró helyet hogyan lehetne bővíteni.

Kaptam DÁW kollégátol két tropás ajtókárpitot, amit direkt erre a célra hoztam el tőle.

Első körben azt próbáltam, hogy a rács mellett melegítettem, és visszahajtottam az ívet, így az ív valamilyen szinten az ablakemelő kar felé hajlott.

Sikerült elég türhetően megoldani, és ha egy hangszóró ráccsal fedtem volna le, még nem is látszott volna a dolog, a további lyukakra is lehetett volna tenni egy egy fedő műanyag darabot, kinek hogy tetszik, de pl a tropás ajtókárpitbol is vághattam volna a hellyére.

Aztán néztem mit lehet kihozni a dologból, mennyire lehet kibővíteni az ívet, és két dolog volt a buktató.

Első, hogy egyik szélén beszakadt az anyag.... másik, hogy megrogyott az ív, és a szövet közötti részen.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1d6009eae...&aid=150222

megrogyott:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1d6009eae...&aid=150222

Második verzió, ami szerintem későbbiekben alkalmazásba is lessz véve, az annyibol áll, hogy a szövet felöli oldalán melegítettem az anyagot, és ott domborítottam kifelé, hogy a hangszóró méginkább előrefelé tudjon jönni.

Ahogy néztem a kocsiba úgy van, hogy a hangszóró a szövet felöli oldalon pont a karton ívéhez hozzáér, és a műanyag kb egy fél centire van a hangszórótól, a "tágítás" után kb 2 centire került a műanyag.

Eléggé el van cseszve az ajtókárpit, mert ahogy előre halad, úgy keskenyedik el az alja, és emiatt nem is fér el mély hangszóró, csak ~45mm.

A rácsra pedig azt találtam ki, hogy rá kell hegeszteni egy kb két cmes peremet az A oszlop felöli részére, mivel ott vékony az ajtókárpit, és ahogy halad a kocsi hátulja felé úgy kellesz nullára vinni az anyagpótlást.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1d6009eae...&aid=150222

http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=150222&am...14495&sort=

Nem a legjobb képek... de remélem alényeg látszik.

Link to comment
Megosztás:

De ha humánusabb megoldást akarsz, nem vágsz el semmit, Tech-2 műszerrel egy pillanat alatt felülírják a kijelző vezérlését és mindent fog mutatni rendesen.

Sony készülékeknél a piros és a sárga egyaránt táp, ha felcseréled folyamatosan kapja a tápot és jó lesz.

A sárga vezetéknél a csatlakozó dupla szokott lenni, adja magát a dolog..... :)

F-nél nem hiszem, hogy megoldható. Pláne egy öregebb darabnál, amiben még csak MID sincs. Legjobb esetben is van neki egy TID-je, annál pedig az általam említett megoldás a legegyszerűbb, és legcélravezetőbb. Ha nem az egyetlen megoldás. A Sony fejegységek kábelcsatlakozóját ugyan nem ismerem, ám azt tudom, hogy az F-ben nincs sárga vezeték a rádió gyári csatlakozójában. Az már más kérdés, hogy beleszereltek egy nem gyári fejegységet, és annak vezetékkötegét.

Link to comment
Megosztás:

F-nél nem hiszem, hogy megoldható. Pláne egy öregebb darabnál, amiben még csak MID sincs. Legjobb esetben is van neki egy TID-je, annál pedig az általam említett megoldás a legegyszerűbb, és legcélravezetőbb. Ha nem az egyetlen megoldás. A Sony fejegységek kábelcsatlakozóját ugyan nem ismerem, ám azt tudom, hogy az F-ben nincs sárga vezeték a rádió gyári csatlakozójában. Az már más kérdés, hogy beleszereltek egy nem gyári fejegységet, és annak vezetékkötegét.

Ha ráadásul dízel akkor meg pláne nem. Az "F" -nél még csak be se vezetékezték a diag csatit. :)

Az a megoldás amit Karcsi mond! Legfeljebb nem muszáj elvágni, elég kiszedni a csatiból és leszigetelni.

A Sony fejek ugyanolyan színkódosak, mint bármelyik másik fejegység. Annyi extrával, hogy a piros-narancssárga madzagnál meghagyták a lehetőséget, hogy összekösse az ember gányolás nélkül a két vezetéket. Nekem is az van benne uo ISO csatis, mint a többi :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.