Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

hiba ;) :

-tegnap reggel harmadjára indult a kocsi mert mindig beindult, kicsit röfögött (mintha 3 hengerzne ) majd leállt...utána ment rendesen

-cseréltem gyertyákat, és akkor már légszűrőt is....

-most beindul és röfög, majd felemeli az alapjáratot mint a zááálllat majd vissza...jah és csak hideg motornál

egyébként meg megy rendesen...ez mi lehet ? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

hiba ;) :

-tegnap reggel harmadjára indult a kocsi mert mindig beindult, kicsit röfögött (mintha 3 hengerzne ) majd leállt...utána ment rendesen

-cseréltem gyertyákat, és akkor már légszűrőt is....

-most beindul és röfög, majd felemeli az alapjáratot mint a zááálllat majd vissza...jah és csak hideg motornál

egyébként meg megy rendesen...ez mi lehet ? :rolleyes:

Lehet, hogy hülyeség, de esetleg nem az automata szívatóval van gond (ha van)?

Link to comment
Megosztás:

beköltözök ebbe a topicba is egy '91es 1.4i kadett személyében...

http://img1.tar.hu/gelko/size2/35019865.jpg

http://img1.tar.hu/gelko/size2/35019864.jpg

http://img1.tar.hu/gelko/size2/35019863.jpg

bal hátsó kerékív rohad, azon kívül máshol nem, belül is nagyon szép- klubbos autó volt ;)

még nem sokat mentem vele, meg kell szokni, remélem jó lesz... :rolleyes:

-rendszám csak azért van kitörölve mert a képen még kölcsön, idegilenes rendszámmal volt......

a senator jobban mutatott az udvarban!!!!!!

Módosítva : coupe
képpel nem idézünk
Link to comment
Megosztás:

hiba ;) :

-tegnap reggel harmadjára indult a kocsi mert mindig beindult, kicsit röfögött (mintha 3 hengerzne ) majd leállt...utána ment rendesen

-cseréltem gyertyákat, és akkor már légszűrőt is....

-most beindul és röfög, majd felemeli az alapjáratot mint a zááálllat majd vissza...jah és csak hideg motornál

egyébként meg megy rendesen...ez mi lehet ? :rolleyes:

Alapjárati motort nézd meg.

Nekem is csinálja néha,hogy hidegen kinyomom a kuplungot vagy üresbe teszem és felpörög mint állat majd lassan visszaesik.

Link to comment
Megosztás:

a senator jobban mutatott az udvarban!!!!!!

én is jobban mutattam a senatorban de most spórolás van ;) vicces h fele annyit fogyaszt :rolleyes:

Alapjárati motort nézd meg.

Nekem is csinálja néha,hogy hidegen kinyomom a kuplungot vagy üresbe teszem és felpörög mint állat majd lassan visszaesik.

azt még nem tudom hogy ebben hol van központi befecskendezőset nem néztem még közelről ;) ...mit csináljak vele ?

Link to comment
Megosztás:

uhh az alapjárati motor árából kapok egy mantát ? :rolleyes: ;)

Az autó doktornál találtam a következő cikket:

Ascona hideg alapjárat ingadozik

Az Autódoktor válaszol

Tisztelt Autodoktor!

Az alany egy 1986-os, injektoros, 1.8-as, katalizátor nélküli Opel Ascona C. A következő probléma elég régóta megfigyelhető, de eddig túl sok hasznos információt nem sikerült kapnom, mitől is lehet.

Történik ugyanis, hogy hidegindítás után az alapjárat szépen beáll 800-900 közé, majd elindulás után nem sokkal, pl. váltások alkalmával, hosszabb kuplungozáskor annyira leesik a fordulatszám, hogy egyszerűen a motor leáll, és menet közben indíthatom be ismét. Ezt egészen addig csinálja, ameddig a motor be nem melegszik. Bemelegedés után simán fut, semmi gond. Az is érdekes, hogy ez nem minden alkalommal jelentkezik, pedig a körülmények ugyanazok, ugyanúgy áll az autó egész éjjel, és ugyanolyan a kinti hőmérséklet. Télen ez a jelenség persze sűrűbben előjön. Két állíitócsavart találtam, ami két beömlőnyílást állít.

Gázadáskor az egyik nyílik, majd egy pont után kinyit a másik is. (Legalábbis szerény autós tudásommal ezt tudom kikövetkeztetni.)

Mindkét csavart kicseréltem, mert csak hozzájuk kellett érni, és eltörtek. Belőttem az alapjáratot a második nyílás állításával 800-900 köze, amit üzemi hőmérsékleten tart is rendesen. Új gyertyák vannak beszerelve, próbáltam injektortisztító adalékot, most volt levegőszűrő csere, úgyhogy erősítse meg, ha igaz, de szerintem az automata "szivató" sokkal hamarabb leáll, mint kellene.

Nem szerencsés piszkálni az állító csavarokat házilag, mert a fojtószelep ütköző csavar állításakor az alapjárat kapcsoló (fekete kis doboz a fojtószelep másik oldalán) is utánállítást igényelhet. Na mindegy, ezt már megesett.

A légszűrő és a szívócsonk közti gumi csövet vedd le és ellenőrizd, nincs-e kirepedve. Aztán az így hozzáférhető fojtószelepet és körülötte a légtorkot törölgesd ki egy nitrohigítós ronggyal a lerakódott olajsártól, ami a beszívott kartergázból válik ki! Az alapjárati szabályozó motorban ugyanilyen lerakódást fogsz találni, azt is áztasd ki egy kis üvegbe helyezve.

Áztatási idő 1 óra, és el kell hozzá emelni a gyerektől egy kisebb ecsetet. Ha nincs (gyerek, ecset) vehetsz az ápiszban is (ecsetet!) Végül alaposan fújd ki, és egy pár csepp olajat, vagy WD-40 kenőspray-t tegyél bele! Aztán rakd össze a vasat és indítsd be! Az esetek 95 százalékában az alapjárat szabályzó motor a mechanikus rész tisztítása után teljesen rendbe jön. Ennyi, amit otthon megtehetsz érte. Ha valamivel nem boldogulsz, keress újra, vagy hívj fel, segítek továbblépni is.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Az történt velem, hogy kikapcsolt ablaktörlőnél gyanútlanul ráadtam a gyújtást, mire elkezdett a hátsó törölni, próbáltam kikapcsolni, első is beindult, majd ki tudja hogyan, leálltak. Az első féllállásban. Azóta kapcsolgathatom én, egyik sem mozdul.

Szerelő szerint valószínűleg a kapcsoló már eleve hibás volt és a nagy melegben összeolvadhatott benne valami.

Így most esőben nem járhatok.

De úgy is vinnem kell hozzá, mert cserélnie kell a fűtéspanelt, illetve a hátsó ablakmosónál szétszakadt a cső, ahhoz szerzett szűrőt meg toldatot.

De remélem ezek után már ok lesz.

Az egyik hátsó ablakletekerő lejár, azt lehet ráerősíteni valahogy vagy úgy marad? Igaz, nincs annyira kilazulva.

Ma kipróbáltam a kézi autó mosót, szépen letakarítottam róla a koszt. Meg ki is porszívóztam.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Az történt velem, hogy kikapcsolt ablaktörlőnél gyanútlanul ráadtam a gyújtást, mire elkezdett a hátsó törölni, próbáltam kikapcsolni, első is beindult, majd ki tudja hogyan, leálltak. Az első féllállásban. Azóta kapcsolgathatom én, egyik sem mozdul.

Szerelő szerint valószínűleg a kapcsoló már eleve hibás volt és a nagy melegben összeolvadhatott benne valami.

Így most esőben nem járhatok.

De úgy is vinnem kell hozzá, mert cserélnie kell a fűtéspanelt, illetve a hátsó ablakmosónál szétszakadt a cső, ahhoz szerzett szűrőt meg toldatot.

De remélem ezek után már ok lesz.

Az egyik hátsó ablakletekerő lejár, azt lehet ráerősíteni valahogy vagy úgy marad? Igaz, nincs annyira kilazulva.

Ma kipróbáltam a kézi autó mosót, szépen letakarítottam róla a koszt. Meg ki is porszívóztam.

Vagy a kapcsoló, vagy a relé, vagy a biztositék. Mindet ki tudod cserélni magad, és tudsz szerezni hozzá. Esetleg megkérsz egy másik E-st hogy segítsen kipróbálgatni mi lehet a gáz.

Ablaktekerő alá csak egy omega kell, ha kijössz Lurdyba esélyes hogy valakinél lesz csak úgy egy. (múltkor legalábbis így jártam)

Link to comment
Megosztás:

Halika minenkinek!

Tudna nekem valaki segíteni? Van 1.3-as 87-es E kadettom. Mostanság kicsit rakoncátlankodik a kicsike. Mégpedig, idönként elkezd ugálni menetközben amikor nem nyomom neki mint állat ,olyan mintha le akarna állni a motor, ugrál meg rángat. Induláskor szívatóval indul szinte pöccre. Néztem a gyertyákat és makulátlanok voltak. Mi lehet a gond ilyenkor mit keresek merre induljak a motortérben?

Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.

esetleg egy másik elérhetőség: snoupy@vipmail.hu

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Halika minenkinek!

Tudna nekem valaki segíteni? Van 1.3-as 87-es E kadettom. Mostanság kicsit rakoncátlankodik a kicsike. Mégpedig, idönként elkezd ugálni menetközben amikor nem nyomom neki mint állat ,olyan mintha le akarna állni a motor, ugrál meg rángat. Induláskor szívatóval indul szinte pöccre. Néztem a gyertyákat és makulátlanok voltak. Mi lehet a gond ilyenkor mit keresek merre induljak a motortérben?

Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.

esetleg egy másik elérhetőség: snoupy@vipmail.hu

Üdv.

Nekem is most volt ilyesmi Asconánál és kiderült, hogy az elosztóban le volt szakadva a jeladó.

Link to comment
Megosztás:

Ablaktekerő alá csak egy omega kell, ha kijössz Lurdyba esélyes hogy valakinél lesz csak úgy egy. (múltkor legalábbis így jártam)

Köszi,sajna Bp messze esik. Láma kérdés: mi az az omega?

A jobb első ajtó zárjával is van gond. Azt az egyet belülről nem lehet felhúzni, így ha be van zárva, csak kulccsal, kívülről tudom kinyitni. Lenyomni le lehet, de akkor benn marad az anyósülésen lévő. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Az ablaktörlő tényleg csak a biztosíték miatt nem működött.

Viszont furcsa, hogy előtte meg kikapcsolt állapotban is bekapcsolt és nem lehetett leállítani.

Most úgy néz ki - kopp-kopp -, hogy komoly baja nincs az autónak. A karosszérián lévő karcokat kellene majd eltüntetni meg a pótkerék alatti "biliben" lévő pár rozsdafoltot megcsináltatni.

De most majd úgy is tankolnom kell vagy 25 litert.

Ti hogyan méritek a fogyasztást?

Link to comment
Megosztás:

Ti hogyan méritek a fogyasztást?

Teletank(első kattanásig) aztán mész 100 km-t és ha lehet ugyanannál a kútnál megint teletank (első kattanásig)

Én legalábbis így szoktam vagy tankolásonként(de én mindíg teletankolom és nullázom a napi számlálót.)

Link to comment
Megosztás:

Teletank(első kattanásig) aztán mész 100 km-t és ha lehet ugyanannál a kútnál megint teletank (első kattanásig)

Én legalábbis így szoktam vagy tankolásonként(de én mindíg teletankolom és nullázom a napi számlálót.)

Köszi, majd egyszer teletöltöm.

Más. Az 1.4i kb 75LE, katalizátor nélküli Kadettnél melyik az a sebességtartomány, ahol a legoptimálisabb a fogyasztás?

5 sebességes.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.