Egy kis segítséget szeretnék kérni a turbószakiktól. :huh:
Találtam egy hondás fórumot ahol egy tag elég szépen levezette hogy mondjuk egy 2.2-es mocihoz milyen turbót érdemes választani.
Na most ennek alapján én is megcsináltam ugyanezt a c20xe-vel.
Mondjuk ha első tulméretes dugó menne bele akkor 2,02 L-es lenne.
Ezt ő átváltotta "cubic inch"-be ami 2,02x61= 123,22cid
Megadott egy felső fordulatszám tartományt ami mondjuk az én esetemben legyen 6500rpm.
Aztán számolt egy kipufogógáz mennyiséget amit ez a motor ezen a fordulaton prudákál.(CFM-ben adja meg)
CFM=123,22cid X 6500rpm X 0,5 (mert két fötengelyfordulat alatt valósul meg mind a 4hengerben a kipufogás) X 0,95 (ez vmi féle veszteség)
Így jött ki:220,16CFM
Mivel ezt egy szívómotor tudja az 1bar-os légköri nyomás miatt ezért a következő képlet így alakul ha mondjuk még 0,8bar-ral szeretné feltölteni a motort.
220,16CFM X 1,8bar =396CFM (6500rpm és 0,8bar mellett)
Ezt átváltotta Lb/min-be a váltószám 0,070318 így kijött 27,8 lb/min
Elvileg szerinte mindent tudunk hogy behelyettesíthessük a compressor map-ba.
Két példa:
Garrett t3/t4r 757197-2
Garrett gt2860rs 739548-5
Kérdezném én mint laikus érdeklődő hogy mennyire használható ez így?
Engem csak az bizonytalanit el egy picit hogy a kipufogógáz mennyiségét a turbina kerékre engedi és mégis a sűrító oldalon számol tovább.Ez így jó?