Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GyIK - társalgó / minden off törlődik!


Sörös Sanyi

Recommended Posts

(Tejes hozzászólás)

Srácok, akkor ez most hogy van? Hátul 260-as, elől 256-os? Nem elől szokott nagyobb lenni? Csak kérdezem...

Vagy a GSi hátsója alapból 260-as, a mezei F első tárcsái pedig gyárilag 256-osok, és ezt kell nagyobbra cserélni?

260as a hátsó tárcsa..

a mezei astrakon 236 tömör, ill 236 hűtött van elöl, de a nagyobb motorosokhoz 256os van :huh:

Link to comment
Megosztás:

(Tejes hozzászólás)

Srácok, akkor ez most hogy van? Hátul 260-as, elől 256-os? Nem elől szokott nagyobb lenni? Csak kérdezem...

Vagy a GSi hátsója alapból 260-as, a mezei F első tárcsái pedig gyárilag 256-osok, és ezt kell nagyobbra cserélni?

Nem vagyok benne biztos, de ha lesz időm megnézem.. szal ez úgy van,hogy a gyári gsi elöl 256-ez tuti..

Hátul meg elképzelhető, hogy 260as, de síma, hütettlen, és a fékpofák is kissebbek!

Igen.. így van!

Szerk:megelőztek :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok benne biztos, de ha lesz időm megnézem.. szal ez úgy van,hogy a gyári gsi elöl 256-ez tuti..

Hátul meg elképzelhető, hogy 260as, de síma, hütettlen, és a fékpofák is kissebbek!

Igen.. így van!

Szerk:megelőztek :)

:D

azt kihagytam a leírásból h a kézifék nem a tárcsát harapja hanem egy kis dobfék van a kerékagyba...asszem így van. Laci erősíts meg benne pls...ja ma láttalak körúton :D :huh:

Link to comment
Megosztás:

A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete.

Kitekerjük a négy darab imbuszfejű hernyócsavart, majd a rádióhoz kapott kettő darab kiszedőpálcákat behelyezzük a lyukakba, kattanásig, utána oldalra feszítve húzzuk meg és emeljük ki a rádiót. Amennyiben a rádió régen volt kiszedve, esetleg még egyszer sem, akkor elképzelhető, hogy nehezen jön ki. A rádiót kivétel előtt ajánlatos tenyérrel enyhén megütögetni befelé, hogy az esetleg beragadt fülek kicsit megmozduljanak.

Három lehetséges megoldás van a szoruló magnó kiszedésére:

1, a rádió feletti kijelzőt kiszedjük és rövid nyelű csavarhúzóval, vagy egyéb erős anyagú szerszámmal erőt fejtünk ki a rádió és a beéptőkeret közé.

2, leszereljük a kesztyűtartót, onnan hosszabb nyelű csavarhúzóval is odaférhetünk és a hosszabb nyél előnye a nagyobb erőkifejthetőség.

3, előlről óvatosan aláfeszítünk a rádiónak, vastag laposfejű csavarhúzóval, mégpedig úgy, hogy a csavarhúzóval nagyon óvatosan megfeszítjük és a kiszedőt húzzuk magunkfelé, amint éreztük hogy mozdult, akkor a másik szélén hajtjuk végre ugyanezt a műveletet és addig ismételjük, amíg ki nem jön a rádió. Mielőtt a másik szélét akarjuk feszíteni, ügyeljünk rá, hogy ne csússzon vissza az előzőekben kijebb csúsztatott széle. Erre jó módszer, hogy a kazettanyíláson benyúlva tartjuk a pozícióját.

Visszaszerelésnél csak vissza kell csúsztatni amíg nem kattan, majd beírhatjuk a rádió kódját.

Amennyiben nincsen/nem kaptunk kiszedőkampókat a rádióhoz, a következőképpen járjunk el (by Tiu):

Kivevő szerszám: 3mm-es köracélból készíthető, célszerű először meghajlítani és a végét utána méretre vágni, így nagyobb az esély rá, hogy egyforma hosszú lesz. Ezután kicsit széthajlítva a végek kalapáccsal ellapíthatóak, majd köszörűvel, háromszögű reszelővel a vég formája kialakítható. 1.kép A vég kialakításánál fő szempont, hogy használatkor a rádió elejétől 30mm-re levő kis kihajlított részbe biztonsággal beakadjon. 2.kép (ez csak egy lehetőség, profiknak szabadon választott)

A rádiót a keretben, mindkét oldalon két fül tartja 3.kép, a szerszámot a fülek között levő kis kihajlított részig kell bedugni 4.kép, majd a rádió közepétől kifelé feszíteni, hogy a két fül kiakadjon a keretből 5.kép. A szétfeszítéssel együtt a rádió kihúzható 6.kép.

A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele.

Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki.

Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn.

A kód számait az 1-es,2-es,3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken.

Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat, addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók.

Hibás kód esetén a rádió letilt, pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhajtük a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát.

Aki esetleg szétszedi a rádiót, azoknak leírok pár tanácsot, mint karbantartás.

Először is, akinek olyan hibája van (mint például nekem volt), hogy hidegben berakott egy kazettát/adaptert és ugrált az eszköz a rádió és kazetta üzemmód között, akkor a kazettás rész végén egy érzékelő lett kontakt hibás , amit egy csúszó mechanika kapcsol, mikor beindul a kazettás rész. Ki kell pattintani óvatosan, majd egy leheletnyi kontakt spray-t adni neki és visszapattintani a helyére. Ha kell a mechanikát mozgatva megnézhetjük, hogy a helyén van-e, koppanásig nyomva egy kis fém pöcöknek meg kell mozdítania.

Érzékelő.

A másik lehetséges probléma, hogy a kazettát nehezen adja ki, ne adj isten ki sem dobja. Akkor ezt a rugót cserélni kell a mechanika tetején.

Új autórádió beszerelése a gyári helyett

A CAR300 autórádió lábkiosztása nem egyezik meg teljesen a szabvánnyal. Egyik ilyen probléma a memória tápvezeték és az üzemi tápvezeték felcserélése.

Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket.

Szerző: dayKilleR, Képek: Tiu, dayKilleR

Külön köszönet Tiu-nak a felajánlásért még ha nem is kérdeztem meg Tőle, de remélem nem haragszik. :huh:

Nna. A memóriás, tápos felcserélést nem vágom. Azt legyen szíves valaki pótolja, esetleg linket adjon és hozzáírom, meg amit esetleg kihagytam, nem egyértelmű. :)

Link to comment
Megosztás:

A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete.

Kitekerjük a négy darab imbuszfejű hernyócsavart, majd a rádióhoz kapott kettő darab kiszedőpálcákat behelyezzük a lyukakba, kattanásig, utána oldalra feszítve húzzuk meg és emeljük ki a rádiót. Amennyiben a rádió régen volt kiszedve, esetleg még egyszer sem, akkor elképzelhető, hogy nehezen jön ki. A rádiót kivétel előtt ajánlatos tenyérrel enyhén megütögetni befelé, hogy az esetleg beragadt fülek kicsit megmozduljanak.

Három lehetséges megoldás van a szoruló magnó kiszedésére:

1, a rádió feletti kijelzőt kiszedjük és rövid nyelű csavarhúzóval, vagy egyéb erős anyagú szerszámmal erőt fejtünk ki a rádió és a beéptőkeret közé.

2, leszereljük a kesztyűtartót, onnan hosszabb nyelű csavarhúzóval is odaférhetünk és a hosszabb nyél előnye a nagyobb erőkifejthetőség.

3, előlről óvatosan aláfeszítünk a rádiónak, vastag laposfejű csavarhúzóval, mégpedig úgy, hogy a csavarhúzóval nagyon óvatosan megfeszítjük és a kiszedőt húzzuk magunkfelé, amint éreztük hogy mozdult, akkor a másik szélén hajtjuk végre ugyanezt a műveletet és addig ismételjük, amíg ki nem jön a rádió. Mielőtt a másik szélét akarjuk feszíteni, ügyeljünk rá, hogy ne csússzon vissza az előzőekben kijebb csúsztatott széle. Erre jó módszer, hogy a kazettanyíláson benyúlva tartjuk a pozícióját.

Visszaszerelésnél csak vissza kell csúsztatni amíg nem kattan, majd beírhatjuk a rádió kódját.

Amennyiben nincsen/nem kaptunk kiszedőkampókat a rádióhoz, a következőképpen járjunk el (by Tiu):

Kivevő szerszám: 3mm-es köracélból készíthető, célszerű először meghajlítani és a végét utána méretre vágni, így nagyobb az esély rá, hogy egyforma hosszú lesz. Ezután kicsit széthajlítva a végek kalapáccsal ellapíthatóak, majd köszörűvel, háromszögű reszelővel a vég formája kialakítható. 1.kép A vég kialakításánál fő szempont, hogy használatkor a rádió elejétől 30mm-re levő kis kihajlított részbe biztonsággal beakadjon. 2.kép (ez csak egy lehetőség, profiknak szabadon választott)

A rádiót a keretben, mindkét oldalon két fül tartja 3.kép, a szerszámot a fülek között levő kis kihajlított részig kell bedugni 4.kép, majd a rádió közepétől kifelé feszíteni, hogy a két fül kiakadjon a keretből 5.kép. A szétfeszítéssel együtt a rádió kihúzható 6.kép.

A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele.

Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki.

Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn.

A kód számait az 1-es,2-es,3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken.

Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat, addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók.

Hibás kód esetén a rádió letilt, pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhajtük a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát.

Aki esetleg szétszedi a rádiót, azoknak leírok pár tanácsot, mint karbantartás.

Először is, akinek olyan hibája van (mint például nekem volt), hogy hidegben berakott egy kazettát/adaptert és ugrált az eszköz a rádió és kazetta üzemmód között, akkor a kazettás rész végén egy érzékelő lett kontakt hibás , amit egy csúszó mechanika kapcsol, mikor beindul a kazettás rész. Ki kell pattintani óvatosan, majd egy leheletnyi kontakt spray-t adni neki és visszapattintani a helyére. Ha kell a mechanikát mozgatva megnézhetjük, hogy a helyén van-e, koppanásig nyomva egy kis fém pöcöknek meg kell mozdítania.

Érzékelő.

A másik lehetséges probléma, hogy a kazettát nehezen adja ki, ne adj isten ki sem dobja. Akkor ezt a rugót cserélni kell a mechanika tetején.

Szerző: dayKilleR, Képek: Tiu, dayKilleR

Külön köszönet Tiu-nak a felajánlásért még ha nem is kérdeztem meg Tőle, de remélem nem haragszik. :huh:

Nna. A memóriás, tápos felcserélést nem vágom. Azt legyen szíves valaki pótolja, esetleg linket adjon és hozzáírom, meg amit esetleg kihagytam, nem egyértelmű. :)

Azt úgy lehet megoldani, hogy a rádió tápcsatlakozójában (alsó, 8 érintkező helyes, de csak 6 pin van benne) fel kell cserélni a piros, és a fekete vezetéket.

Link to comment
Megosztás:

2.1.1 Olaj (melyik motorba melyik ajánlott (nem márka, hanem tulajdonságok szerinti besorolás alapján (pl 10W40)) Olajcserénél mire kell odafigyelni, mit kell vele cserélni?

Talán a legfontosabb karbantartási teendő egy gépkocsinál az olajcsere periódus betartása és megfelelő minőségű és fajtájú olaj betöltése a motorba.

Sokan ezen próbálnak spórolni,de hosszú távon ez megbosszulja magát.

Az F astra benzines motorjaiba ajánlott olajakról általánoságban elmondható,hogy leginkább a 10w40-es viszkozítású olaj használatos.

100000 futott km alatt,amíg nagyobb mérvű olajfogyás nem tapasztalható,5w40-es olaj is használható,de kopottabb(100Ekm felett)már csakis a nagyobb viszkozítású olaj ajánlott.

Ennél nagyobb,15w40 használata hosszútávon károsodáshoz vezethet,ezen olajok csakis a szívódízel motorokban használatosak.

Az olajcserét 10000 futott km-ként kell megejteni,ekkor cserélendő az olajszűrő és a leeresztő csavar réz tömítése,valamint a levegőszűrő és pollenszűrő cseréjét is érdemes megejetni.

A csere a következő képpen zajlik:

- melegítsük fel a motorolajat(járassuk a motort pár percig)

- tekerjük le a betöltő kupakot a motor tetején

- lazítsuk meg és tekerjük ki óvatosan a leeresztő csavart(régebbi motoroknál ez hatlapfejű,újaknál inbusz csavar),majd hagyjuk kb.10-15 percig lecsepegni

- a leeresztett,használt motorolajat gyűjtsük össze és megfelelő helyen adjuk le

- tekerjük le a régi olajszűrőt,ha kell használjunk láncos fogót

- az új olajszűrő gumi tömítését vékonyan kenjük meg olajjal és tekerjük fel a helyére,kézzel elég meghúzni szorosan

- cseréljük ki a leeresztő csavar réz tömítését és tekerjük be a helyére

- ezután a betöltő nyíláson keresztül töltsük a friss olajat a motorba,folyamatosan ellenőrzive a nívópálcán a mennyiséget

Soha ne töltsük az olajat a nívópálcán lévő MAX felirat fölé,a legoptimálisabb a MIN és MAX között félig tölteni.

Az olajszint ellenőrzése 1-2 hetente ajánlott,téli időben,városi használat mellett sűrűbben az erős hígulás miatt.

A fogyás mértéke maximuma 1l/1000Km lehet,ennél nagyobb olajfogyás esetén a motor mechanikai épségét kell megvizsgálni.

A mennyiség különbség a nívópálca MIN és MAX jelőlése között 1liter,így a fogyás mérétke jól nyomon követhető rendszeres ellenőrzéssel.

olaj_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Dede, már figyeltem, át akartam nyomni Excelbe, csak nem tudom értelmezni a jeleket és a leírásokat a lap alján.

Megnézem Sarah Connort, aztán folytatom.

és ha csak úgy a képet belinkeled hozzá? vagy nagyon gáz hogy kép?

ha annyira gáz, akkor holnap átpötyögöm excelbe

Link to comment
Megosztás:

Ha kell holnap elküldöm a táblázatom xls formában.

sztem külön táblázatba csináljuk meg

ha vki gyorsan meg akarja tudni hogy milyen gyertya kell neki nemlesz hajlandó végigolvasni, hogy ennyi henger ennyi lóerős ennyi nyomaték...de ahol a dolgozó lány gyertyaaaaa :huh:

Link to comment
Megosztás:

2.1.1 Olaj (melyik motorba melyik ajánlott (nem márka, hanem tulajdonságok szerinti besorolás alapján (pl 10W40)). Olajcserénél mire kell odafigyelni, mit kell vele cserélni?

Talán a legfontosabb karbantartási teendő egy gépkocsinál az olajcsereperiódus betartása, és megfelelő minőségű és fajtájú olaj betöltése a motorba.

Sokan ezen próbálnak spórolni, de hosszútávon ez megbosszulja magát.

Az F-Astra benzines motorjaiba ajánlott olajakról általánosságban elmondható, hogy leginkább a 10W40-es viszkozítású olaj használatos.

100000 futott km alatt, amíg nagyobb mérvű olajfogyás nem tapasztalható, 5W40-es olaj is használható, de kopottabb motorba (100Ekm felett) már csakis a nagyobb viszkozítású olaj ajánlott.

Ennél nagyobb, 15W40 viszkozitású olaj használata hosszútávon károsodáshoz vezethet, ezen olajok csakis a szívódízel motorokban használatosak!

Az olajcserét 10000 futott km-enként kell megejteni, ekkor cserélendő az olajszűrő és a leeresztő csavar réz tömítése, valamint a levegőszűrő és a pollenszűrő cseréjét is érdemes megejteni.

A csere a következőképpen zajlik:

- melegítsük fel a motorolajat (járassuk a motort pár percig)

- tekerjük le a betöltőkupakot a motor tetején

- lazítsuk meg, és tekerjük ki óvatosan a leeresztőcsavart (régebbi motoroknál ez hatlapfejű, újaknál imbusz vagy torx fejű csavar), majd hagyjuk kb. 10-15 percig lecsepegni

- a leeresztett, használt motorolajat gyűjtsük össze, és megfelelő helyen adjuk le (némelyik benzinkúton átveszik)

- tekerjük le a régi olajszűrőt, ha kell használjunk láncos fogót

- az új olajszűrő gumi tömítését vékonyan kenjük meg olajjal, és tekerjük fel a helyére, kézzel elég meghúzni szorosan

- cseréljük ki a leeresztőcsavar réz tömítését, és tekerjük be a helyére

- ezután a betöltőnyíláson keresztül töltsük a friss olajat a motorba, folyamatosan ellenőrzive a nívópálcán a mennyiséget

Soha ne töltsük az olajat a nívópálcán lévő MAX felirat fölé, a legoptimálisabb a MIN és MAX között félig tölteni.

Az olajszint ellenőrzése 1-2 hetente ajánlott, téli időben, ill. városi használat mellett sűrűbben az erős hígulás miatt.

A fogyás maximális mértéke 1L/1000Km lehet, ennél nagyobb olajfogyás esetén a motor mechanikai épségét kell megvizsgálni.

A mennyiségkülönbség a nívópálca MIN és MAX jelölése között 1liter, így a fogyás mértéke jól nyomonkövethető rendszeres ellenőrzéssel.

Jó lett, javítottam benne pár helyesírási hibát, utólagos engedelmeddel. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.