Jump to content

FPepe

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10.514
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

FPepe last won the day on Szeptember 3 2013

FPepe had the most liked content!

Hírnév

79 Segítőkész

FPepe névjegye

  • Felhasználói rang
    A kék villám :)
  • Születésnap 1977-03-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kápolnásnyék
  • Érdeklődés
    elektronika, számítástechnika, OPEL :)

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F hatchback 1.4 1993
  • Város
    Kápolnásnyék

Legutóbbi látogatók

8.090 profile views
  1. FPepe

    Motor

    Az történt, hogy rászokott a vízre Az autópályán melóból hazafele este egyszer úgy gondolta, hogy most befejezi a földi pályafutását, és az összes hűtővizet kinyomta a kipuffon, szerencsére pont egy lehajtónál, lendületből még kigurultam a pályáról. Hazahúztuk, másnap hengerfej le (először, mióta nálam van a kocsi 2005 óta, és még a gyári hengerfejcsavarok voltak benne, 25 éve, az egyik bele is tört), a tömítésen látszottak kisebb égésnyomok. Szomszéd autószerelő elvitte a hengerfejet felújíttatni, új tömítéssel összeraktuk, előírt nyomatékokkal, de indítás után ugyanúgy ködgépet játszott. Szereztem másik hengerfejet, az is felújítás után ment fel, de azzal is ezt csinálja, gondolom valahol a blokkban szakadt össze valami vízjárat, vagy valamelyik henger repedt meg. Néztem másik bontott motort, találtam a hirdetés szerint 85000km-est (nem túl hihető), sajna a szerelő nem ért rá, úgyhogy egy volt kollégám cserélte ki a mocit. De hogy ne legyen olyan egyszerű, a régi motoron F10 váltó volt, az "új" meg F13-ashoz való, úgyhogy kellett egy váltót is venni hozzá (nem passzolt az önindító helye a más méretű lendkerék miatt). Egyébként jó a motor, sokkal erősebbnek érzem, mint a régit, a kompressziómérés is jó értékeket mutat (12.5-13bar-t), úgyhogy biztos, hogy kevesebbet futott. Most van egy eladó F10 váltóm, két felújított C14NZ hengerfejem, meg egy működő autóm Ha egyszer nagyon sok időm lesz, szétszedem a régi motort, hol van benne az a repedés. Azért, hogy ne legyen minden tökéletes, ennek a mocinak az alapjárata vacak hidegen, a kipuffba buffog bele, bemelegedve már alig észlelhető. Lehet az egyik felújított hengerfejet kicserélem a mostanira.
  2. FPepe

    Motor

    Én meg motort cseréltem egy hónapja, a régi feladta a küzdelmet.
  3. Üdv! Nem nagy nehézség, lehúzod a keréknél a jeladóról a csatit, a másik csatiját kicsit nehezebb széthúzni, jó gumitömítése van, és máris a kezedben a kb. fél méteres kábel. Kéteres egyébként, jól le kell szigetelni a toldásoknál (zsugorcső, erenként is, és egy hosszú kívülre még). Lehet kapni a kábelt, Ebay-en 7000Ft körül már láttam. Itt tudsz cikkszámokat nézni, attól függően, melyik fajta kábel van a Tiédben (amit mi csináltunk, az az 1-es számú volt).
  4. Üdv! Köszönöm a sok reakciót, az éjszaka folyamán megszakértettük a dolgot, és kiderült, hogy a javított vezeték még egy helyen el volt törve, úgyhogy csatlakozótól csatlakozóig új vezetéket kapott, így már működik gond nélkül. Outsider, sztem Tiédben egy sebességjeladó van betekerve a váltóba, onnan kapja a jelet az ECU, és a kilométeróra. Más kérdés: az említett kocsiban nem gyári rádió van, a TID kijelző pedig nem mutat az alsó sorban semmit. Úgy tudom, egy vezetéket kell kiiktatni, hogy a dátumot mutassa. Melyik az a vezeték? Előre is köszi!
  5. Sziasztok! Egy G Astrás barátomnak gondja támadt a kocsijával: az ABS időnként hibát jelzett, főleg sok kanyarodós közlekedés során. OP-Commal kiolvasva a bal első szenzorra panaszkodott. Ma megnézte közelebbről, megtalálta a törést a szenzor vezetékében. Kivágta a darabot, összeforrasztotta, zsugorcsövezte a vezetékeket, de azóta már a kilométeróra sem mutat semmit. Eddig ilyen akkor sem fordult elő, amikor az ABS hibát jelzett. Szerintetek tönkremehetett az ABS-vezérlő, vagy még mindig annál a vezetéknél lehet a gond? A bal első szenzor jele alapján működik a kilométeróra? Az ötleteket előre is köszi!
  6. Ez azért érdekes, mert nekem meg gyári fedcompom van a kocsiban, ami motorféknél gyönyörűen lemegy 0.0-ra, egészen 1500-as fordszámig, amikor beindul az alapjárat szabályozás (C14NZ, '93). Más téma: automataváltóba milyen és mennyi olajat javasoltok (X14XE, AF13)?
  7. Ed Csájna ezért szokta megkenni a betétek hátsó, felfekvő felületét rézpasztával.
  8. Üdv! Az lenne a kérdésem a cartársakhoz, hogy ha egy X20DTL G Astrán tolatólámpa kapcsolót szeretnék cserélni, tartanom kell attól, hogy kifolyik némi váltóolaj, amikor kitekerem a helyéről, vagy nem fog kifolyni? Köszi!
  9. És az tuti, hogy hátul van a probléma? Nem lehet egy vetemedett tárcsa elöl a probléma forrása?
  10. FPepe

    Egyéb csevegés

    17D-ből és C20NE-ből tuti volt sima ékszíjas.
  11. FPepe

    Fűtés, és klíma

    A szívócsonkon, a generátor mögött. Óvatosan tekergesd, nem túl nehéz beletörni. Ha ez sem segít, esélyes, hogy a radiátor van tele lerakódással, trisós mosás, vagy csere segíthet.
  12. Ez esetben gondolj majd rám légy szíves
  13. Melyik főfékhenger/devander plug&play Astrába a 256-os fékhez, amit érdemes is megcsinálni?
  14. Pl. egy B Omega dupla devanderes főfékhengerrel ez a 256-os tárcsa jó lenne?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.