Jump to content

FPepe

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10.514
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

FPepe last won the day on Szeptember 3 2013

FPepe had the most liked content!

Hírnév

79 Segítőkész

FPepe névjegye

  • Felhasználói rang
    A kék villám :)
  • Születésnap 1977-03-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Kápolnásnyék
  • Érdeklődés
    elektronika, számítástechnika, OPEL :)

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F hatchback 1.4 1993
  • Város
    Kápolnásnyék

Legutóbbi látogatók

8.008 profile views
  1. FPepe

    Motor

    Az történt, hogy rászokott a vízre Az autópályán melóból hazafele este egyszer úgy gondolta, hogy most befejezi a földi pályafutását, és az összes hűtővizet kinyomta a kipuffon, szerencsére pont egy lehajtónál, lendületből még kigurultam a pályáról. Hazahúztuk, másnap hengerfej le (először, mióta nálam van a kocsi 2005 óta, és még a gyári hengerfejcsavarok voltak benne, 25 éve, az egyik bele is tört), a tömítésen látszottak kisebb égésnyomok. Szomszéd autószerelő elvitte a hengerfejet felújíttatni, új tömítéssel összeraktuk, előírt nyomatékokkal, de indítás után ugyanúgy ködgépet játszott. Szereztem másik hengerfejet, az is felújítás után ment fel, de azzal is ezt csinálja, gondolom valahol a blokkban szakadt össze valami vízjárat, vagy valamelyik henger repedt meg. Néztem másik bontott motort, találtam a hirdetés szerint 85000km-est (nem túl hihető), sajna a szerelő nem ért rá, úgyhogy egy volt kollégám cserélte ki a mocit. De hogy ne legyen olyan egyszerű, a régi motoron F10 váltó volt, az "új" meg F13-ashoz való, úgyhogy kellett egy váltót is venni hozzá (nem passzolt az önindító helye a más méretű lendkerék miatt). Egyébként jó a motor, sokkal erősebbnek érzem, mint a régit, a kompressziómérés is jó értékeket mutat (12.5-13bar-t), úgyhogy biztos, hogy kevesebbet futott. Most van egy eladó F10 váltóm, két felújított C14NZ hengerfejem, meg egy működő autóm Ha egyszer nagyon sok időm lesz, szétszedem a régi motort, hol van benne az a repedés. Azért, hogy ne legyen minden tökéletes, ennek a mocinak az alapjárata vacak hidegen, a kipuffba buffog bele, bemelegedve már alig észlelhető. Lehet az egyik felújított hengerfejet kicserélem a mostanira.
  2. FPepe

    Motor

    Én meg motort cseréltem egy hónapja, a régi feladta a küzdelmet.
  3. FPepe

    Általános műszaki problémák!

    Üdv! Nem nagy nehézség, lehúzod a keréknél a jeladóról a csatit, a másik csatiját kicsit nehezebb széthúzni, jó gumitömítése van, és máris a kezedben a kb. fél méteres kábel. Kéteres egyébként, jól le kell szigetelni a toldásoknál (zsugorcső, erenként is, és egy hosszú kívülre még). Lehet kapni a kábelt, Ebay-en 7000Ft körül már láttam. Itt tudsz cikkszámokat nézni, attól függően, melyik fajta kábel van a Tiédben (amit mi csináltunk, az az 1-es számú volt).
  4. FPepe

    Általános műszaki problémák!

    Üdv! Köszönöm a sok reakciót, az éjszaka folyamán megszakértettük a dolgot, és kiderült, hogy a javított vezeték még egy helyen el volt törve, úgyhogy csatlakozótól csatlakozóig új vezetéket kapott, így már működik gond nélkül. Outsider, sztem Tiédben egy sebességjeladó van betekerve a váltóba, onnan kapja a jelet az ECU, és a kilométeróra. Más kérdés: az említett kocsiban nem gyári rádió van, a TID kijelző pedig nem mutat az alsó sorban semmit. Úgy tudom, egy vezetéket kell kiiktatni, hogy a dátumot mutassa. Melyik az a vezeték? Előre is köszi!
  5. FPepe

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Egy G Astrás barátomnak gondja támadt a kocsijával: az ABS időnként hibát jelzett, főleg sok kanyarodós közlekedés során. OP-Commal kiolvasva a bal első szenzorra panaszkodott. Ma megnézte közelebbről, megtalálta a törést a szenzor vezetékében. Kivágta a darabot, összeforrasztotta, zsugorcsövezte a vezetékeket, de azóta már a kilométeróra sem mutat semmit. Eddig ilyen akkor sem fordult elő, amikor az ABS hibát jelzett. Szerintetek tönkremehetett az ABS-vezérlő, vagy még mindig annál a vezetéknél lehet a gond? A bal első szenzor jele alapján működik a kilométeróra? Az ötleteket előre is köszi!
  6. FPepe

    Corsa B - Általános -

    Ez azért érdekes, mert nekem meg gyári fedcompom van a kocsiban, ami motorféknél gyönyörűen lemegy 0.0-ra, egészen 1500-as fordszámig, amikor beindul az alapjárat szabályozás (C14NZ, '93). Más téma: automataváltóba milyen és mennyi olajat javasoltok (X14XE, AF13)?
  7. FPepe

    Fék, futómű, kormánymű

    Ed Csájna ezért szokta megkenni a betétek hátsó, felfekvő felületét rézpasztával.
  8. FPepe

    Általános műszaki problémák!

    Üdv! Az lenne a kérdésem a cartársakhoz, hogy ha egy X20DTL G Astrán tolatólámpa kapcsolót szeretnék cserélni, tartanom kell attól, hogy kifolyik némi váltóolaj, amikor kitekerem a helyéről, vagy nem fog kifolyni? Köszi!
  9. FPepe

    Fék, futómű, kormánymű

    És az tuti, hogy hátul van a probléma? Nem lehet egy vetemedett tárcsa elöl a probléma forrása?
  10. FPepe

    Egyéb csevegés

    17D-ből és C20NE-ből tuti volt sima ékszíjas.
  11. FPepe

    Fűtés, és klíma

    A szívócsonkon, a generátor mögött. Óvatosan tekergesd, nem túl nehéz beletörni. Ha ez sem segít, esélyes, hogy a radiátor van tele lerakódással, trisós mosás, vagy csere segíthet.
  12. FPepe

    Fék, futómű, kormánymű

    Erre gondolsz?
  13. FPepe

    Fék, futómű, kormánymű

    Ez esetben gondolj majd rám légy szíves
  14. FPepe

    Fék, futómű, kormánymű

    Melyik főfékhenger/devander plug&play Astrába a 256-os fékhez, amit érdemes is megcsinálni?
  15. FPepe

    Fék, futómű, kormánymű

    Pl. egy B Omega dupla devanderes főfékhengerrel ez a 256-os tárcsa jó lenne?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.