Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

wolfy26

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    109
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kisújszállás

Legutóbbi látogatók

1.942 profile views

wolfy26's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. wolfy26

    Elektromos

    utána néztem mi is ez a szalag meg hogy lehet cserélni. majd bontóbol nézek egyet. köszi! amugy biztositék, vagy relé van a légzsáknak? nem lehet h az ment ki?
  2. wolfy26

    Elektromos

    sziasztok! segitségre lenne szükségem! kb 2 napja kicseréltem a komplett müszereket középen a müszerfalban. vagyis az egészet cakk-pakk. ma ahogy mentem vele, egyszer csak felvillant a légzsák hibajel és folyamatosan világit, nem tünik el. kiolvastam a hibakódot op-commal, majd töröltem, de ahogy elindultam újra feldobta. a csatlakozói jók, nem huztam szét. óra csere és a felvillanás között kb 100 km volt és 2 nap. ezér nem gondolom h köze lenne hozzá (vagy mégis? ) ezeket irta a gép: 44 Hibajelző (ellenőrző lámpa) áramkör, 31 Vezető oldali gyújtó áramkör ellenállás magas. valakinek ötlete h ezek mit jelentenek és hogyan oldjam meg a hibát? tehát egyszer csak ugy menet közben kezdett jelezni, közvetlen elötte semmit nem csináltam rajta. fogtam a kormányt, vezettem és egyik pillanatról a másikra kivillant. köszi az ötleteket és segitségeket!
  3. wolfy26

    Motor

    hali! olyan gondom van hogy lehet tönkrement az op-com-om, nem lakik valaki kisújszállás környékén akinek van op-comja és megnéznénk az müködik e a kocsival? az volt hogy rádugtam a 10pines átalakitót a csatira és a kocsiba forditva dugtam rá (olyan jól van a csati megcsinálva hogy forditva is rálehet dugni :( ) elvileg a kocsinak nincs baja de azóta semmilyen kocsit nem lát 2-böl 2-t próbáltam. magát az interfészt felismeri a gép de folyamatosan azt irja : Vezérlöegység inicializálás....a vezérlö nem válaszol.... tud ebben valaki segiteni? köszi
  4. wolfy26

    Motor

    mondjuk azt nem irta hogy a csörgés olajcsere elött és után is megvolt, vagy csere után jött elö. vagy két egymástól független dolog. ha nem olaj meg kopás stb miatt van az csak kopogásos égés lehet ilyenkor szószerint csilingel a motor szintén terhelés alatt, minél nagyobb a terhelés annál hangosabban tehát intenziv gyorsitásnál és alacsony ford.-on. egyenletes tempónál elvileg nem. ha erröl van szó lehet 98-assal nem fog csörögni de lehet hogy ugyanugy fog. 95-el se kéne mert kopogás szenzoros, ami ha jól müködik küldi a vezérlönek a jelet hogy vegyen vissza az elögyújtásból, ha hibásan müködik a 98-nál is lehet hogy nem jó jelet küld majd. de egy próbát megér. vagy kopogásszenzort kéne talán cserélni benne vagy kitudja. lehet rossz kútnál tankolt 95-t (valami silány minöség lehetett). vagy más jeladó, injektor, lambdaszonda, vezérlö hiba stb., ami miatt hiába jó a benzin meg a gyújtás, agyon van szegényedve a keverék és azért csörög. mérésekkel kilehet deriteni mi a bibi. ez a becsörgés dolog azért van mert ha nincs kopogásdetektor benne hanem állithatós rotor gyújtás ami be van állitva 95-höz és minden jeladó jól müködik, jó a keverékképzés is, és 95-tel járnak nincs csörgés. de ha valami kisebb oktános löttyöt tesznek bele elkezd csörögni jobbra-balra mert a magas elögyújtástól túl hamar ég el és visszaüt a dugattyúnak, ilyenkor visszább kell venni az elögyújtásból. de ha kopogásszenzoros az automatikusan megcsinálja nem kell semmit állitgatni. meg olyan is van hogy az alacsony oktános lötty öngyullad pl:leállitod a motort és az dadogva rángatva tovább jár egy kis idejig aztán hirtelen lefullad pedig már rég levetted a gyújtást // mondjuk ez karbisoknál tud lenni mivel a motor szivja magának a bengát, injektorosnál meg nem kap mert az injektor nincs táp alatt //. ez meg azért van mert magas a süritési aránya a motornak(pl: 1:10) ennek a löttynek, hiszen min.95-höz lett gyártva a motor. a 98-nak inkább akkor van értelme ha nagyobb süritési arányú a gép. még lehet kopogás rossz höértékü gyertyától is.
  5. wolfy26

    Motor

    üdv! ha bevillan az olajnyomás jelzöd (ami tegyük fel jól müködik és nincs eldugulva a lyuka) az nem jót jelent. ha még csak melegen alapjáraton gyenge a nyomás késöbb még rosszabb lesz, már menetközben is befog villanni mert vagy elkopott az olajpumpa vagy kopottak a fötengely/hajtókarcsapágyak amik a tovább kopás miatt még jobban elfogják engedni az olajat. a gyorsitáskori csörgés pedig lehet ezek közül valamelyiknek a hangja. elöször cseréld ki a gombát és takaritsd ki a furatát ha nem javul a helyzet továbbra sincs nyomás alapjáraton lehet tovább keresgélni esetleg nyomást mérni müszerrel aztán ránézni a pumpára csapágyakra. Ilyen alacsony fordulatnál illetve intenziv gyorsitáskor lehet meghallani a kenéshiány miatt kialakult kezdetleges kopást. ja még lehet dugattyúgyürü henger kopás is esetleg vezérmü
  6. wolfy26

    Motor

    hasonló problémával küzdök. csak nyáron szokta csinálni ha lehült teljesen a motor. beinditás után elkezd leesni a ford. aztán vissza, aztán megint le, megint vissza kb 3szor játsza el 1 percen belül (800-1300 ford. között inog ilyenkor) utána minden okés. op-commal ránéztem: minusz fokokat irt gyújtásnak. vagyis a felsö holtpont után gyújt, amikor a dugattyú már lefele megy? -10 meg -15 között. közbe a 3as hengerben 1-et ir a kopogás késleltetésre mig a többi 0. ez a - fokos gyújtás elmúlik amint kikapcsol a szekunder "porszivó" vagyis a másodlagos levegö szivattyú inaktiv lesz. utána rendben van minden: + elögyújtások 5-10 körül, és minden hengerre 0-t ir a kopogás késleltetéshez. 1 dolgot nem értek hogy mi ez a 3as henger kopogás késleltetés? hogy tudná eltolni csak ennek a hengernek az elögyujtását, amikor a DIS által a 2essel együtt kap szikrát tehát azt is eltolná nem? vagy az injektorok nyitás kezdetét tolja el? apropó: olvastam miket cseréltél. egy valamit még nem: ECU. mert én kezdem azt hinni hogy ez a -fokos gyújtás valami vezérlöhiba nem pedig jeladó vagy kivezérlö egység(injektor,alapjár.motor,DIS) hiszen minden jeladóm adata stimmel a valósággal. ja és nekem jó a TPS, nulla gáznál 0%, 2000-3000 között kb 5-8% nem emlékszek pontosan, padlónál 100%.
  7. wolfy26

    Motor

    olyan nem igazán van hogy az ECU nem akar kommunikálni. az a kék szinü interfész mi lenne vag-com vagy valami univerzális? az op-com program ha jól tudom csak a saját interfészével jó, amit kiirt az elsö képen hogy csatlakoztassa az interfészt mert nem található. ha te nem op-com interfészt használsz talán nem müködik vele a progi. a 3. képen szintén ilyesmit ir hogy hardver (interf.) nem található, valószinü az autoscanner se jó hozzá. milyen kocsin probáltad ki? ugyanez az interf+kábel ezekkel a progikkal ment rajta?
  8. wolfy26

    Motor

    hát igen a gyári adat elég sokat ir ha jól emlékszek valami 1l/1000km talán vagy csak 0.5l? egy probát megér az a tisztitás. viszont van nekem is gondom. 4 éve van meg a verda, csak nyáron szokta csinálni. napi elsö hideginditás (vagy akár napközben is ha teljesen kihült) ugye a motor höfoka egyezik a kintivel, motor beindul, ford. kb1300, hirtelen leesik 800ra elkezd fulladozni és egy pillanat alatt felugrik 1300ra, kis idö múlva megint 800ra le, és megint föl 1300ra. ezt az ingázást talán 3-szor eljátsza és csak utána marad meg, inditástól számitva 1 percen belül zajlik le az egész. ha rögtön indulok vele akkor is játsza ezt a fojtás dolgot, mert nyomom a gázt és a kocsi elkezd lassulni, de utána észbe kap. op-commal ránéztem és az elögyujtásom kinlódik, amikor ez a fordulat esés van az elögyujtás átmegy utógyujtásba! 10-15fokkal a felsö holtpont után gyujt. pedig kb ennyivel kéne csak a holtpont elött gyujtani. agyalok hogy mitöl lehet de fogalmam sincs. meghát se télen se az átmeneti évszakokban nem csinálja ezt, a multkor 15fokos volt a viz, 30fokig hagytam melegedni és rendben volt a gyújtás. most meg kb 23fokrol indult és rögtön eltolódott a gyújtás. szoval nem lehet azt mondani hogy csak egy hömérséklet tartományban rossz.
  9. wolfy26

    Motor

    ha hosszabb kocsikázás után problémamentes egy darabig szinte biztosra veheted hogy szelep baj. kitisztult a rendszer a huzamos meleg állapottól. ha megint csak kis távokat mész egy idö múlva megint bekormosodik az egész. mondjuk én is föleg kicsiket megyek mégse szokott ilyen gondom lenni, talán nálad mégse jó teljesen valami hogy jelentkezik ez a gond. igazából szerintem tök mindegy milyet teszel bele, ha motortisztitót veszel, ugyanazt csinálja mind. csak azért a wynnst irtam mert én azt szoktam használni. ennél egyszerre kell levinni 15km-t, és mindegy hogyan, pörgetheted is. ha a valvoline azt irja 5p elég és nem szabad pörgetni akkor ugy csináld. meghát ecotec lévén a legtöbb eszi az olajat, mondjuk az enyém semennyire, a tiéd? ha rendesen eszi nem ártana ha olajteknö levesz, jól kitakarit, jó sok törlöpapir, féktisztitó, csiszolopapirral fémtisztára csiszolhatod, de szedd szét a teknöt is, mert 2 lemezt kikell csavarozni belöle azokat is jól takarit,csiszol. az olajpumpa szüröjét is lecsavarhatod a blokkrol és jól át kell mosni valami vegyszerrel. a kartercsövekkel is megjátszhatod ezt, föleg az a szép vastag ami a szelepfedélbe csatlakozik a Dis mellett, a másik vége az öninditó mögött van a blokkon. lekell venni az öninditót és csak ugy tudsz a csöhöz vagyis a csavarjaihoz hozzá férni. jól át kell mosni mert tele van vizes olajjal meg koksz darabokkal. nem kis meló, de megéri mert tiszta lesz a rendszer, a friss olaj is késöbb dzsuvásodik be. ha meg az aktivszén tartályod is szét van esve de még nem dugult el teljesen a vákumcsöve a motor szipkázza kifele a széndarabokat (ha még van a tartályban) amik az égéstérben ujabb lerakodást csinálnak.
  10. wolfy26

    Motor

    azt hittem 16szelepes a tiéd azért irtam 4 szelepet de most látom c16nz-d van? akkor csak 2 van :) ha a kábeleknél a legrövidebb kb.5-6kohm, a leghosszabb kb.8-9 körül volt a köztes hosszuak pedig ezek között akkor elvileg jók. de nem biztos. ha mérés közben elkezded lassan mozgatni hajlitgatni a kábeleket és nagyobb értéket ir ki akkor szakadás féle van benne valahol. meghát a mérés nem mutatja ki a szigetelés repedést, járó motornál lehet látni vaksötétben ha kihúz a szikra máshol. de van olyan is hogy alapjáraton vagy ha kicsit felpörgeted még eljut a szikra, menetközbe terhelésnél meg hamarabb kijut. szoval becsapós tud lenni. a kompresziómérés is olyan hogy vagy kimutatja vagy nem, sajna nem 100%os. mert ha pl:elhajlott egy szelep vagy letört belöle azt tuti mutatja a müszer. de ha csak lerakódás miatt nem mindig tud jól lezárni és mondjuk olyat csinál hogy 15-ször jól zár utána meg 3-szor nem, aztán megint 10-szer jól stb. ha pont akkor mértek amikor a jól záró szakasz van azt mutatja a müszer hogy megfelelö a kompr. ha kevés lesz a végnyomás ebben a hengerben hengerfej le, ha szemre nem látszik hajlás,törés a szelepeket lekell nyomkodni megnézni mi van a fészkénél, a szelep tányéron körbe, esetleg fejjel lefele forditva a hf-t benzinnel tele öntve az égésteret figyelni szökik e a benzin, ha igen lefolyik mert nem jó a zárás (vagy csak elpárolog mert meleg van :) ) de csinálhatsz olajcserét, a régi olajba motortisztitót pl: wynn's motorcleanar-t öntve kerülni egy jó nagyot vele kb15km-t, ez feloldja elvileg a lerakódott dzsuvát, aztán friss olaj bele.
  11. wolfy26

    Motor

    hali! a párban járó hengerek: 1-4, 2-3. az 1-es henger ugyanakkor kap szikrát mint a 4-es, valamint a 2-es a 3-al egyidöben. a 2-esét ne cseréld fel a 4-essel mert nem az a párja. ha nem megy a 2es henger a trafó(gyújtásmodul) hibája miatt (a gyertyák és kábelek jók) akkor a 3-as henger se menne mivel közös a trafójuk. ha ezt a két kábelt (2 és 3) felcseréled és a hiba átvándorol a 3ashoz akkor a kábel rossz. a trafóban igy vannak fentröl lefelé a kábelek: 1,4,2,3. ha itt felcseréled a kábeleket ilyen sorrendre: 4,1,3,2 ugyanazt kapod: minden tökéletesen müködik, ez amiatt van hogy a párban járó hengerek ugyanakkor kapnak szikrát ugyhogy mindegy a sorrendje. ha gyertya és kábel cserével is marad a hiba a 2-esben akkor mechanikai probléma: nem jól záró szelep(ek) 4db is van
  12. wolfy26

    Motor

    sziasztok! valaki tud segiteni abban hogy vettem egy opel tech2 interfészt de nem adtak hozzá szoftvert. milyen programot használjak hozzá hogy tudjak pl:élő adatot olvasni stb? köszi
  13. wolfy26

    Motor

    sziasztok! tud e valaki segiteni olyanban hogy elkezdett ciripelni a fütömotorom (a müszerfal mögött). gondolom a csapágy lesz a motorban. hogy lehet kicserélni? mert ahogy elnéztem ki kell venni az egész müszerfalat emiatt? köszi a hozzászólásokat!
  14. wolfy26

    Motor

    köszi! obd2-t is olvas ugye? mennyiért találtad ezt az OP-Com-ot? ezt ugye usb-n tudom a gépbe kötni vagy androidos mobilhoz is jó? akármilyen progival lehet használni? élö adatot meg lambdát is tudok olvasni vele nemcsak hibakódot? köszi a segitséget
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.