Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

szabolala

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    119
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Balatonfüred

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F Caravan 1993 (1.7 TD GL - X17DT)
  • Város
    Balatonfüred

Legutóbbi látogatók

1.292 profile views

szabolala's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

8

Hírnév

  1. Sziasztok! Elposszant a fűtőradiátorom, a víz fogy, és a lábtérnél köt ki... Tudnátok segíteni a csere mikéntjében, azt már kiderítettem, hogy szívás, de mennyire? A motortér felől hogy lehet hozzáférni, mit kell levenni? Olvastam itt a fórumban, hogy elvileg az egész középkonzolt nem kell hozzá levenni... Van vmi extra, hogyha isuzu 1.7-ről van szó? Előre is köszi!
  2. Köszi! Leszedtem az ajtókárpit, így már látszik a dolog. Holnap nekiugrok remélhetőleg. Caravan amúgy, igen. Még azt mondjátok meg, hogy az ablakemelő másnak is szegecselve van ajtóba rögzítve, vagy csak én szívtam így meg? Nem örvendek neki h le kell fúrkálnom, meg csavart vadászni hozzá...
  3. Sziasztok! Én is ajtókat cserélek, a bal első fenn is van, egyelőre jónak tűnik. Az volna a kérdésem, hogy a hátsó ajtóknál a fix kis 3szög ablakot hogy tudom kivenni? Mivel üres ajtót vettem, àt kell pakolnom...
  4. Sziasztok! Ajtócsere lesz a járgányon, és a vezetőoldali eléggé kattog, az anyósoldalit meg elég erősen kell becsapni h csukódjon. Gondoltam az új ajtókkal ezeknek az extráknak búcsút mondanék. Miket cseréljek? Ajtóhatároló? Ajtóhatároló persely? Csapszeg? Zár? Előre is köszi a segítséget.
  5. szabolala

    Dízel

    Köszi, ezt a füst dolgot le fogom csekkolni, de eddig nem vettem észre különösebb fekete füstöt a beröffenés után... Gondolom akkor ennek (is) azt kellene jelezni, hogy nincs elég üzemanyag a kellő időben és helyen... Szia! Mivel nem vagyok különösebb autószerelő-alkat, először elektromos problémára gondoltam, meg több helyen is ezt javasolták, azért járt a gép villamosságisnál. A közelben levő szerelő meg inkább gumis-futóműves, mint dízelszaki, úgyhogy az a terv hogy keresek egy adagolós embert, és elviszem hozzá hogy nézzen rá az adagolóra meg a porlasztóra. Köszi a tippeket-tanácsokat!
  6. szabolala

    Dízel

    Ha füstöl az nem jó? Csak mert nem szoktam nyitott géptetővel indítani, de még decemberben egy alkalommal tapasztaltam némi felszálló füstöt. Az még az előző szett gyertya volt ha jól emlékszem.
  7. szabolala

    Dízel

    Decemberben lettek cserélve a gyertyák, a csere után sem lett javulás, és most rá is mért a villamosságis.
  8. szabolala

    Dízel

    Igen, a gyertyák újak, és le is csekkolta őket. A relé is jó, annyi hogy kicsit még várni kell az izzítás visszajelző elalvása után hogy kattanjon a relé, ez a videókon látszik is. Hidegben amúgy kétszer szoktam izzítani.
  9. szabolala

    Dízel

    Na, közben találtam frissebb videót, ez múlt hét hétfő ill., azóta volt az autóvillamosságisnál, ő kipucolta az önindítót, meg lecsekkolt mindent, de a jelenség megmaradt, talán most egy kicsit erősebben teker az önindító. Bocs, lehet hogy elég halk a felvétel... https://drive.google.com/open?id=0ByAfDJgXE9xMZ0FOamNBb3QzSzA https://drive.google.com/open?id=0ByAfDJgXE9xMUHRWOFNWaTkzUTA
  10. szabolala

    Dízel

    Sziasztok! Már régi probléma, többször írtam is róla, csak most már kezd nagyon idegesíteni, mert sehogy nem oldódik meg. 93as x17dt hidegen napi első indításkor nagyon nehezen indul. Szilveszterkor sikerült is lemeríteni az akksit, addig próbálkoztam. 0 fok körül általában elsőre beröffen, de nagyon hosszan kell indítózni. Ja, és csak a napi első indítás, utána egy izzítás után pöcc, függetlenül a megtett távolságtól. Ami volt rajta cserélve-piszkálva: - akksi cserélve - izzítógyertyák cserélve - üzemanyagszűrő cserélve - önindító csekkolva, kipucolva (olajos volt eléggé, sztem a főtengely szimmering hibája miatt, az már volt azóta cserélve) - autóvillamosságisnál testkábelek átnézve, feszültségek jók, generátor tölt. - a képen pirossal jelölt helyen egy visszafolyásgátló szelep lett berakva az üzemanyagtömlőbe (még régebben): https://drive.google.com/file/d/0ByAfDJgXE9xMOGdqcWg2Wm8ycm8/view?usp=sharing Mivel érezhetően nehezen kapja fel az üzemanyagot, és az elektromos hiba gyakorlatilag ki lett zárva, szerintem az üzemanyagellátásban lehet valami hiba. Oké, hogy dermedtebb ilyenkor a gázolaj, de ez túlzás.. Mindig MOLnál tankolok amúgy, teli, kb. 2 kút között váltakozva. Lennének erre tippeitek esetleg? Ja, igen és random módon, nagyobb hidegben, ha nagy nehezen beindul, utána fél-1 percig mintha kihagyna egy-egy henger, kicsit dadog az alapjárat. Aztán abbahagyja és utána semmi baja. Íme egy videó egy kb 0 fokban történő indításról. Ez egy relatíve könnyű indítás volt, ennél mostanában hosszabban kell tekerni, de az egyre gyorsuló pörgetés ugyanilyen. Ma pl. -5ben 3-szor kellett kb 20-20 mp-ig indítoznom, hogy elinduljon. https://drive.google.com/file/d/0ByAfDJgXE9xMQk5IS2tJelNOaDFRSXVweUw3VGpaM3V2Tjc0/view?usp=sharing Várom az ötleteket, köszi!
  11. Köszönöm! Akkor megy bele a nagyobb!
  12. Sziasztok! Ha a mostani 640A indítóáramú, 74 Ah-s akksit 760A/77Ah-ra cserélem, okozhat gondot a nagyobb indítóáram?
  13. szabolala

    Dízel

    No, azóta cseréltem hűtőfolyadékot (elég trutyis volt, meg sztem kicsit túl is volt töltve), és azóta mintha jobban melegedne. Dehát amúgy meg tél van, na.
  14. szabolala

    Dízel

    Sziasztok! Az volna a kérdésem, hogy ilyen időben x17dt intercooleres motornál normális-e, hogy nem nagyon megy 80 foknál feljebb a hűtővíz? 20 km-es út után ennyire melegszik be, jó mondjuk fűtés megy persze, de a 80 fok az dimbek-dombok után van, a jellemző inkább hogy épp hogy elhagyja a kék sávot a mutató. Lehet esetleg termosztát probléma, vagy az intercooler hűt ennyit? Várom a válaszokat, köszi!
  15. Sziasztok! Csak segítségképp, aki esetleg téligumi vásárlás előtt áll. Folytattam egy kis kutatómunkát jó ár-érték arányú téligumik kapcsán. 7 gumis webshopot néztem át, és a következő három gumi végzett az első helyen: - Nokian WR D3 fogyasztás: C nedves tapadás: C 2013-tól 2016-ig 4 ADAC tesztből 3-ban szerepelt: 5., 3. és 4. helyen, csak prémium gyártók előzték meg Ára házhozszállítással: 55000-58000/garnitúra - Fulda Kristal Montero 3 fogyasztás: E nedves tapadás: E 2013-tól 2016-ig 4 ADAC tesztből 3-ban szerepelt: 8., 6. és 4. helyen, szinte csak prémium gyártók előzték meg Ára házhozszállítással: 51000-54500/garnitúra - Vredestein Snowtrack 5 fogyasztás: E nedves tapadás: C 2013-tól 2016-ig 4 ADAC tesztből 3-ban szerepelt: 8., 7. és 4. helyen, szinte csak prémium gyártók előzték meg Ára házhozszállítással: 57800-59500/garnitúra A webshopok közül 2 emelkedett ki a mezőnyből ár alapján, ha kiváncsiak vagytok, azokat az infókat is megosztom, csak nem szeretnék semminek reklámot csinálni. Ja, az árak 175/70 R13-as abroncsra vonatkoznak. Nyilván lehet olcsóbban is gumit venni, de én arra törekszem, hogy ha már légzsák nincs a kocsiban, inkább álljon meg fél méterrel a fa előtt a kocsi, mint utána... Mindezt megfizethető áron szerintem ezek a gumik tudják nyújtani. Remélem nem haragusztok hogy ezt megosztom, és tudjátok hasznosítani.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.