Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a motorban lévő olajnyomás gomba hogyan működik? Tehát ha nincs beindítva a motor, akkor testet kapcsol az olajnyomás lámpa egyik lábára, míg a másik 12V-ot kap, így a lámpa világít, majd amikor a motor beindítjuk, akkor a gomba 12V-ot kapcsol az olajnyomás lámpára, és mivel mindkét lábán 12V van, így az elalszik?

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a motorban lévő olajnyomás gomba hogyan működik? Tehát ha nincs beindítva a motor, akkor testet kapcsol az olajnyomás lámpa egyik lábára, míg a másik 12V-ot kap, így a lámpa világít, majd amikor a motor beindítjuk, akkor a gomba 12V-ot kapcsol az olajnyomás lámpára, és mivel mindkét lábán 12V van, így az elalszik?

Köszi a választ!

Nem. Testet szakít meg. Nyitóérintkezős megoldású az olajnyomás gomba.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, csak lejárt az 5 hsz-em. Szóval a kondira visszatérve én így tudom http://www.autohifi-city.hu/?oldal=1&cikk=413 és ahol vettem a hangcucc nagy részét a piton car audioban is ezt mondták, arról ne is beszéljünk, hogy ezek kondik alig adják le 30-40%-át az 1 faradnak. Viszon azért megvolt hajtva a sub persze nem voltak maxig húzva a potik és a kap 29 ki tudja hajtani rendesen, én abban láttam valami logikát, hogy a nagy feszültség esés miatt az erősítő torz jele és azért meg is volt terhelve a sub, a kettő együtt miatt éghetett le a tekercselés. Olvastam sok hozzászólást, hogy több embernek is volt nagy feszültség esés de mégse égett le a hangszórójuk hanem az akksijukat vágta tönkre vagy semmit, szóval elvileg ha visszaveszek az erősítőböl és ugyan úgy esik a feszültség, talán 1-2 tized volttal kevesebbet mert visszavettem és 12,5V körül jár a rendszer akkor nem szabad leégnie a mélynyomónak, és nem szabadna tönkre mennie semminek?

Link to comment
Megosztás:

A mélynyomó hangszórója csak akkor tud leégni, ha túl van hajtva legalább a névleges teljesítmény kétszeresével és a hangerőt sem kíméled, de fordítva nem lehet. Ha leesik a feszültség, leesik a felvehető maximális teljesítmény is. Én ezt a gyári 4x20W-os hangrendszeremen is észreveszem, mikor nem jár a motor. Járó motornál észrevehetően de alig halványodik a rádió világítása a mély hangjának ütemére, míg leállított motornál ez jelentősen rosszabbodik és konkrétan nagy hangerőn a világítás meg szűnik létezni, ami pedig LED-es. A torz jel a feszültség hiánya miatt inkább a végfokot erőlteti meg, ezért torz.

Az akksit természetes hogy hazavágja, ezért kell a kondi.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, csak lejárt az 5 hsz-em. Szóval a kondira visszatérve én így tudom http://www.autohifi-...ldal=1&cikk=413 és ahol vettem a hangcucc nagy részét a piton car audioban is ezt mondták, arról ne is beszéljünk, hogy ezek kondik alig adják le 30-40%-át az 1 faradnak. Viszon azért megvolt hajtva a sub persze nem voltak maxig húzva a potik és a kap 29 ki tudja hajtani rendesen, én abban láttam valami logikát, hogy a nagy feszültség esés miatt az erősítő torz jele és azért meg is volt terhelve a sub, a kettő együtt miatt éghetett le a tekercselés. Olvastam sok hozzászólást, hogy több embernek is volt nagy feszültség esés de mégse égett le a hangszórójuk hanem az akksijukat vágta tönkre vagy semmit, szóval elvileg ha visszaveszek az erősítőböl és ugyan úgy esik a feszültség, talán 1-2 tized volttal kevesebbet mert visszavettem és 12,5V körül jár a rendszer akkor nem szabad leégnie a mélynyomónak, és nem szabadna tönkre mennie semminek?

Nagyon vagány amit az oldalon leírnak és ahogy fikázzák a kondi szerepét, és a rendszerbe való hasztalanságát! Hogy ezt melyik földműves írta le....tuti csak az eke tízparancsolatát ismeri..

Hmmm ... még hogy hasztalan... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon vagány amit az oldalon leírnak és ahogy fikázzák a kondi szerepét, és a rendszerbe való hasztalanságát! Hogy ezt melyik földműves írta le....tuti csak az eke tízparancsolatát ismeri..

Hmmm ... még hogy hasztalan... :blink:

Meg állandóan az akksit emlegetik, hogy az van terhelve, pedig járó motornál rohadtul nem. :D Erősebb kutya b.aszik alapon a generátor győz, mivel ő nagyobb feszültséget állít elő, mint az akksi és az áram is ismeri a fizikát, hogy a nagyobb fesz könnyebben jutattja át az áramot egy fix ellenállású dróton. :D

A kondi kell nagy teljesítményű hangrendszernél. Egyébként a gyári rádiómban a tápszűrő kondi már kezd kiszáradni és nem járó motornál elég komolyan elhalványítja a rádióvilágítást a nagy hangerő. Járó motornál is észlelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémába ütköztem.Vettem fényszóróállító motorokat a lámpáimba, de maga a szár, ami a motorból megy a lámpába, nem elég hosszú. Hogy lehet ez? Nem jó a lámpa? Egyébként a fényszóróim kézzel állíthatóak és a szerelő is azt mondta hogy jónak kell lennie,csak ki kell szedni a kézi állítót és a helyére kell tenni a motort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémába ütköztem.Vettem fényszóróállító motorokat a lámpáimba, de maga a szár, ami a motorból megy a lámpába, nem elég hosszú. Hogy lehet ez? Nem jó a lámpa? Egyébként a fényszóróim kézzel állíthatóak és a szerelő is azt mondta hogy jónak kell lennie,csak ki kell szedni a kézi állítót és a helyére kell tenni a motort.

Sok lámpának vágni kell a kézi állítót tartó részből, mert hosszabb, mint a villanyos. Fejből meg nem mondom már, melyik márka amit faragni kell, és melyik amit nem, de rémlik hogy alakítós.

Link to comment
Megosztás:

Sok lámpának vágni kell a kézi állítót tartó részből, mert hosszabb, mint a villanyos. Fejből meg nem mondom már, melyik márka amit faragni kell, és melyik amit nem, de rémlik hogy alakítós.

Én is így voltam az enyémmel, nekem is vágni kellett... de most én se tom milyen volt a mácája!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.