Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hol lehet biodizelhez jutni pest környékén??? Mert az egyik régen látott rokon azt mondta ő már évek óta használja és semmi baja a gépének. Szóval repce olaj kellene? Szerintetek a sima étolaj nem jó??? :( Csak kérdés gajra vágni nem akarom a kicsikét. Mert ha 300 ft lesz nemtom mi lesz :lol:

Ja kellene mégegy dízel opel sűrgős olcsó legyen és szinezett üveg na meg dízel a fő a jó motor a többi nem lényeg :lol: Aki tud irjon :lol:. Most nézelődők a lízigből visszavettek között :lol:

Az oké hogy bio dizil, de azt csak úgy nem töltheted bele, a szűrökkel mi lessz az a oil sűrűbb nem? É s azt hiszem sokat veszít a motor az erejéből.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Az a gondom, hogy szerintem túlságosan kormol a kályha, de mintha nem menne annyira, mint ahogy szeretném (8mp alatt 100-ra :( ). A fogyasztása szerintem nem rossz (eddig mindig 6 alatt volt). Szerintetek vigyem el egy adagolóshoz? Esetleg tudtok a környékemen megbízható, jó (és occsó) szakembert? Pénteken megyek Szelídre, azon a tájékon is lehet esetleg. Vagy előbb próbálkozzak a füstcsavarral :roll: ? (azt sem tudom, hol van :oops: )

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Az a gondom, hogy szerintem túlságosan kormol a kályha, de mintha nem menne annyira, mint ahogy szeretném (8mp alatt 100-ra :( ). A fogyasztása szerintem nem rossz (eddig mindig 6 alatt volt). Szerintetek vigyem el egy adagolóshoz? Esetleg tudtok a környékemen megbízható, jó (és occsó) szakembert? Pénteken megyek Szelídre, azon a tájékon is lehet esetleg. Vagy előbb próbálkozzak a füstcsavarral :roll: ? (azt sem tudom, hol van :oops: )

Ha eddig nem kormolt akkor én nem tekergetném a füst csavart, mivel az nem állítódik el magától. Nem lehet hogy valami rosszabb minőségű gazoilt tankoltál? Nekem is volt már ilyen. Szerintem tankolj , és ha utánna is füstöl akkor érdemes utánna járni.

Link to comment
Megosztás:

Ha eddig nem kormolt akkor én nem tekergetném a füst csavart, mivel az nem állítódik el magától. Nem lehet hogy valami rosszabb minőségű gazoilt tankoltál? Nekem is volt már ilyen. Szerintem tankolj , és ha utánna is füstöl akkor érdemes utánna járni.

Eddig is kormolt, csak most megint feltűnt a dolog. Dénes megboldogult kocsija nem kormolt ennyire, és szerintem jobban ment :roll: ! (Vagy csak a sportosabb feeling miatt éreztem úgy?)

Mindig MOL-os gázolajat töltök bele.

Szívesen megnézetném egy hozzáértő adagolóssal, aki esetleg beállítaná a megfelelő értékre.

Link to comment
Megosztás:

Nah az én ótóm után is van füst rendesen. :oops:

120-130-nál még nem oly vészes a helyzet, de 150-160-nal nincs pofám huzamosabb ideig menni, mert akko' már én sem látok hátra! :(

A helyzet az, hogy amióta én vagyok a gazdája (cirka 1 év) ez azóta így van, semmihez nem nyúltam eddig, adagoló/füst csavar, porlasztó csúcsok. A fogyasztása viszont sz.tem rendben van, hosszúban oan 4,2L, vegyesben 4,8-5L de ezt viszont tartja is. (csak városban nem járok)

Had említem mégegy keresztemet a verdával kapcsiban (annó ezt írtam már itt, de nem kaptam érdemi reakciót :twisted: ). Sz'al az van, h nehezen indul hidegen mintállat. A telet éppen átvészeltem, szerencse, h (ezek szerint) jó az aksim, de a mostani melegekben is nehezen indul. Nem pöcre, hanem forgat 3-4-et. Ha hagyom tovább (kattanásig) az izzítást némileg segít, de így sem az igazi. Szakember szerint az izzítók rb.

Ha lenne v.kinek esetleg tanácsa fenti aggályaimmal kapcsolatban, köszönném neki nagyon! :lol:

Lnézést ha hosszúra sikeredtem! 8)

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Nah az én ótóm után is van füst rendesen. :oops:

120-130-nál még nem oly vészes a helyzet, de 150-160-nal nincs pofám huzamosabb ideig menni, mert akko' már én sem látok hátra! :(

A helyzet az, hogy amióta én vagyok a gazdája (cirka 1 év) ez azóta így van, semmihez nem nyúltam eddig, adagoló/füst csavar, porlasztó csúcsok. A fogyasztása viszont sz.tem rendben van, hosszúban oan 4,2L, vegyesben 4,8-5L de ezt viszont tartja is. (csak városban nem járok)

Had említem mégegy keresztemet a verdával kapcsiban (annó ezt írtam már itt, de nem kaptam érdemi reakciót :twisted: ). Sz'al az van, h nehezen indul hidegen mintállat. A telet éppen átvészeltem, szerencse, h (ezek szerint) jó az aksim, de a mostani melegekben is nehezen indul. Nem pöcre, hanem forgat 3-4-et. Ha hagyom tovább (kattanásig) az izzítást némileg segít, de így sem az igazi. Szakember szerint az izzítók rb.

Ha lenne v.kinek esetleg tanácsa fenti aggályaimmal kapcsolatban, köszönném neki nagyon! :lol:

Lnézést ha hosszúra sikeredtem! 8)

Üdv.: ujjzol

Mivel egyforma gépünk van,leirok néhány tanácsot!

-Én vettem az üa csőbe( a szürő és az adagoló közé) egy visszacsapószelepet,ami nem engedi,hogy elejtse a gazojilt,ha huzamosabb ideig áll egyhelyben!

-Porlasztókat kiszedni és megnézni jók-e,ha nincsenek elégve,akkor be kell állítani a porlasztási végnyomást(aszem 120-130bar)

-egyforma 4db jó minőségű izzítógyertya(Beru,német Bosch)

Én ha reggel inditom,mindig addig várok,amig az üa mutató el nem hagyja a piros sávot,és akkor pöcre indul!Melegen nekem nincs gond.azonnal elkpaja,télen voltak gondok,de ez szerintem betudható annak,hogy elöző gazdája nem cserélte ki az összes gyertyát,hanem 2-2 ilyen-olyan van benne,szal nem egyformák!Tél elött kifigom cserélni majd!

Link to comment
Megosztás:

Mivel egyforma gépünk van,leirok néhány tanácsot!

-Én vettem az üa csőbe( a szürő és az adagoló közé) egy visszacsapószelepet,ami nem engedi,hogy elejtse a gazojilt,ha huzamosabb ideig áll egyhelyben!

-Porlasztókat kiszedni és megnézni jók-e,ha nincsenek elégve,akkor be kell állítani a porlasztási végnyomást(aszem 120-130bar)

-egyforma 4db jó minőségű izzítógyertya(Beru,német Bosch)

Én ha reggel inditom,mindig addig várok,amig az üa mutató el nem hagyja a piros sávot,és akkor pöcre indul!Melegen nekem nincs gond.azonnal elkpaja,télen voltak gondok,de ez szerintem betudható annak,hogy elöző gazdája nem cserélte ki az összes gyertyát,hanem 2-2 ilyen-olyan van benne,szal nem egyformák!Tél elött kifigom cserélni majd!

Köszi szépen! Ezeket ki fogom próbálni.

A visszacsapó szelepről én is hallottam már, cvifil forint egy ilyen? Gondolom nem nagy tétel. Gyertyákat én specziel személyesen nem láttam, de maj' megtekintem őket, a porlasztókat meg félek cseppet kivenni. :(

Melegen egyébként nekem is rendben indul.

Most volt olajcsere úgyhogy szűrőket kapott újakat :lol:

Hallottam még olyat is, h érdemes bevizsgáltatni a kompressziós értékeket is. De gondolom az már zsebbe nyúlósabb, ha nem frankó v.mi :lol:

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

120-130-nál nem szabadna füstölni-e, beállítási gond van :arrow: ezt úgy értem hogy folyamatos tempó. 150-160 :lol: jó hógy füstöl ezt a motort nem erre a sebre... találták ki. Tavaly az enyém is okádta a füstöt autópályán mikor 150-ről még gyorsítani akartam :oops: padlógáz de folyamatosan 150-nél sem vészes a füst. A téli hideg indítás, nem egyszerű dolog, sok minden befolyásolja. Én azt javaslom meg kell méretni a motorban a sűritési végnyomást, és ha az jó akkor nagy levegő és megnyugvás mert tized részéből megúszod a dolgot mintha motor generált kéne csinálnod. De mivel elég öreg a járgány, valszeg sok km is van benne, én sok reményt nem mernék fűzni hozzá, minimum hengerfej javítás (szelepek nem zárnak). De ne fessem az ördögöt a falra, és csak porlasztó csúcs bajod legyen :!: Anno volt 1, 1.6d kadettem, ugyan ezt a jelenséget produkálta, gondoltam gyűrű sor majd megoldja. Hengerfej le aztán meglepi, akkora vála volt a hengernek hogy nem lehetet gyűrűzni :twisted: fúrás :!: . Sajnos az opel dizil moci főleg a mifajta dizilek sosem voltak toppon :(

Link to comment
Megosztás:

120-130-nál nem szabadna füstölni-e, beállítási gond van :arrow:  ezt úgy értem hogy folyamatos tempó. 150-160 :lol: jó hógy füstöl ezt a motort nem erre a sebre... találták ki.  Tavaly az enyém is okádta a füstöt autópályán mikor 150-ről még gyorsítani akartam :oops:  padlógáz de folyamatosan 150-nél sem vészes a füst.  A téli hideg indítás, nem egyszerű dolog, sok minden befolyásolja.  Én azt javaslom meg kell méretni a motorban a sűritési végnyomást, és ha az jó akkor nagy levegő és megnyugvás mert tized részéből megúszod a dolgot mintha motor generált kéne csinálnod.  De mivel elég öreg a járgány, valszeg sok km is van benne, én sok reményt nem mernék fűzni hozzá, minimum hengerfej javítás (szelepek nem zárnak). De ne fessem az ördögöt a falra, és csak porlasztó csúcs bajod legyen :!:  Anno volt 1, 1.6d kadettem, ugyan ezt a jelenséget produkálta,  gondoltam gyűrű sor majd megoldja. Hengerfej le aztán meglepi, akkora vála volt a hengernek hogy nem lehetet gyűrűzni :twisted:  fúrás :!:  . Sajnos az opel dizil moci főleg a mifajta dizilek sosem voltak toppon :(

Igazából 120-130-nál még nem látom a füstöt a visszapillantóban, 160-al meg csak 1x mentem vele, akkor is csak pár Km hosszan. Kívi voltam mit megy, nna :lol:

A hidegindítástól (nem csak télen!) már kezd elmenni az életkedvem, szerintem is túlmutathat ez már a gyertya/porlasztó hibán (de azért reménykedem, h nem sokkal túl :lol: ) Ki fogom méretni a motorban a nyomásokat, azzal fogom kezdeni, csak persze kicsit félve szánom erre rá magyam. Végre rövidrezártam a kaszni témát, erre most költhetek a mocira... :lol: De ez van persze az öreg verdáknál. Illetve...! Az előző tulaj (volt szomszéd) azt mondta, h a vásárlásom előtti évben volt teljes generál rajta (2003, 180e HUF), ezért is aggaszt még a dolog. Tehát gyűrűzni, vagy fúrni korai lenne még. Különben 230e Km van benne óra szerint (de szerintem az a valós futott Km-ek száma). Ebből én csináltam kb. 22e-t szűk 1 év alatt.

Visszatérve még a mocira 1 ásónyomnyit, a szelepfedélnél látszik több helyen is hajszállnyi olajfollyás. Mint azt írtam most cseréltem benne olajat (Q8, 10W40) és a fogyasztása kb. 4dl volt 9000Km-en :oops: (egyszer sem öntöttem után) Ez szerintem nem vészes. A hengerfejnél viszont nem látok ilyet, de attól félek ha egyszer leszedem fizetni fogok érte keményen.

Nah már megint Lszaladt velem a ló.... :lol:

Köszönöm a hozzászólást és a jó kívánságot!

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Nah az én ótóm után is van füst rendesen. :oops:

120-130-nál még nem oly vészes a helyzet, de 150-160-nal nincs pofám huzamosabb ideig menni, mert akko' már én sem látok hátra! :(

A helyzet az, hogy amióta én vagyok a gazdája (cirka 1 év) ez azóta így van, semmihez nem nyúltam eddig, adagoló/füst csavar, porlasztó csúcsok. A fogyasztása viszont sz.tem rendben van, hosszúban oan 4,2L, vegyesben 4,8-5L de ezt viszont tartja is. (csak városban nem járok)

Had említem mégegy keresztemet a verdával kapcsiban (annó ezt írtam már itt, de nem kaptam érdemi reakciót :twisted: ). Sz'al az van, h nehezen indul hidegen mintállat. A telet éppen átvészeltem, szerencse, h (ezek szerint) jó az aksim, de a mostani melegekben is nehezen indul. Nem pöcre, hanem forgat 3-4-et. Ha hagyom tovább (kattanásig) az izzítást némileg segít, de így sem az igazi. Szakember szerint az izzítók rb.

Ha lenne v.kinek esetleg tanácsa fenti aggályaimmal kapcsolatban, köszönném neki nagyon! :lol:

Lnézést ha hosszúra sikeredtem! 8)

Üdv.: ujjzol

Hali!

Én úgy gondolom, hogy az első lépés egy sűrítés veszteség légnyomás mérés kell legyen.

akkor megtudod, hogy milyen értékek vannak a hengerben.

Hova valósi vagy?

Nekem van egy barátom, aki óccsón megméri neked megfelelő műszerrel. Akkor helyben a gyertyákat is le tudja ellenőrizni és a csúcsokat is nyomáspróbázni.

Egyenlőre ennyi.

Egyébként nem lennék meglepve, ha a hengerenkénti értéked nem haladná meg a 23-25-öt. :shock:

Az én vasam ugyan ezeket produkálta, majd elvittem egy barátomhoz és darabjaira szedtük. Azóta minden ok :lol:

Az elmult télen minusz 10 fokban is izzító lámpa kialudt majd indítás és a motor járt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen! Ezeket ki fogom próbálni.

A visszacsapó szelepről én is hallottam már, cvifil forint egy ilyen? Gondolom nem nagy tétel. Gyertyákat én specziel személyesen nem láttam, de maj' megtekintem őket, a porlasztókat meg félek cseppet kivenni. :(

Melegen egyébként nekem is rendben indul.

Most volt olajcsere úgyhogy szűrőket kapott újakat :lol:

Hallottam még olyat is, h érdemes bevizsgáltatni a kompressziós értékeket is. De gondolom az már zsebbe nyúlósabb, ha nem frankó v.mi :lol:

Üdv.: ujjzol

A gyertyákat te is ki tudod venni az nem egy nagy dolog :lol:

Igaz, az hogy kiveszed, még kevés. Műszerrel be lehet mérni (multiméter), de véleményem szerint az a tuti, ha a csúcsok kirepülnek és a helyén rákukk, hogy pirosodik e :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én úgy gondolom, hogy az első lépés egy sűrítés veszteség légnyomás mérés kell legyen.

akkor megtudod, hogy milyen értékek vannak a hengerben.

Hova valósi vagy?

Nekem van egy barátom, aki óccsón megméri neked megfelelő műszerrel. Akkor helyben a gyertyákat is le tudja ellenőrizni és a csúcsokat is nyomáspróbázni.

Egyenlőre ennyi.

Egyébként nem lennék meglepve, ha a hengerenkénti értéked nem haladná meg a 23-25-öt. :shock:

Az én vasam ugyan ezeket produkálta, majd elvittem egy barátomhoz és darabjaira szedtük. Azóta minden ok :lol:

Az elmult télen minusz 10 fokban is izzító lámpa kialudt majd indítás és a motor járt :lol:

Tartózkodási helyem ott van bal oldalt :lol: , de Pesten melózom, sz'al egy pesti randinak nincs akadálya, megbeszélhetünk v.mit.

Nyugodtabb (vagy éppen izgatottabb :( ) lennék, ha tudnám, h az ízzítókkal, csúcsokkal mi a helyzet. Ha az a haverod jó áron tényleg pontot tudna nekem erre az ügyre tenni, az naon királyság lenne! :notworthy: Ha tudsz segíteni priviben folytat6tjuk.

A gyertyákat valóban én is tudnám ellenőrizni, illetve kaptam már olyan szakvéleményt, miszerint rendben vannak.

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Tartózkodási helyem ott van bal oldalt :lol: , de Pesten melózom, sz'al egy pesti randinak nincs akadálya, megbeszélhetünk v.mit.

Nyugodtabb (vagy éppen izgatottabb :( ) lennék, ha tudnám, h az ízzítókkal, csúcsokkal mi a helyzet. Ha az a haverod jó áron tényleg pontot tudna nekem erre az ügyre tenni, az naon királyság lenne! :notworthy: Ha tudsz segíteni priviben folytat6tjuk.

A gyertyákat valóban én is tudnám ellenőrizni, illetve kaptam már olyan szakvéleményt, miszerint rendben vannak.

Üdv.: ujjzol

nincs jó hírem!

A barátom, aki ilyenekkel foglalkozik, vidéki. (Szentes)

Tehát akkor ez zsákutca :lol:

Igaz egy 5 literes dizelnek 300 km nem táv, de gondolm ezt nem vállalod be.

A szakvélemény mire volt alapozva?

Akksi poz. sarára vezeték, a másik végével meg a gyertyát piszkálták?

Amennyiben ez történt, nem valós az eredmény!

Márcsak azért sem, mert az izzító gyertya a helyén fény "ágyban van" ugyebár... a fém + vezeti a áramot. ergo = szikra, de ez a szikra nem a gyertya "jóságát" igazolja!

Na ez egy kicsit bonyás lett, meg egy picit gyógypedes is, de szerintem a lényeg benne van :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tartózkodási helyem ott van bal oldalt :lol: , de Pesten melózom, sz'al egy pesti randinak nincs akadálya, megbeszélhetünk v.mit.

Nyugodtabb (vagy éppen izgatottabb :( ) lennék, ha tudnám, h az ízzítókkal, csúcsokkal mi a helyzet. Ha az a haverod jó áron tényleg pontot tudna nekem erre az ügyre tenni, az naon királyság lenne! :notworthy: Ha tudsz segíteni priviben folytat6tjuk.

A gyertyákat valóban én is tudnám ellenőrizni, illetve kaptam már olyan szakvéleményt, miszerint rendben vannak.

Üdv.: ujjzol

figyu!

Azt meg tudom neked tenni, hogy ha talalálkozunk valahol itt Pesten, akkor megnézem neked a füstölést + a gyertyákat. A porlasztó csúcsokat is ki tudnám venni, de azért nem látom értelmét, mert azt szemre nem lehet látni, hogy jó e.

Olajat mit használsz?

Milyen gyakran cseréled...stb....

Link to comment
Megosztás:

figyu!

Azt meg tudom neked tenni, hogy ha talalálkozunk valahol itt Pesten, akkor megnézem neked a füstölést + a gyertyákat. A porlasztó csúcsokat is ki tudnám venni, de azért nem látom értelmét, mert azt szemre nem lehet látni, hogy jó e.

Olajat mit használsz?

Milyen gyakran cseréled...stb....

Megdumál6tunk v.mit, csúcsügyileg meg biztos találok v.mi szakműhelyt. +mondom a zőszintét ezzel eddig még nem foglalkoztam annyira komolyan, lefoglalt a kaszni rendbetétele :(

Q8 oilt használok, 8-9000-ként cserélem (lehet sűrübben kéne :oops: )

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Megdumál6tunk v.mit, csúcsügyileg meg biztos találok v.mi szakműhelyt. +mondom a zőszintét ezzel eddig még nem foglalkoztam annyira komolyan, lefoglalt a kaszni rendbetétele :(

Q8 oilt használok, 8-9000-ként cserélem (lehet sűrübben kéne :oops: )

Üdv.: ujjzol

Majd meglátom ,hogy mikor érek rá. Írj privit, hogy neked mikor lenne megfelelő.

Egyébként még 30 fokok vannak +-ban, így meg is értelek, hogy mostanság nem foglalkoztat a dolg, de ugye lassan majd jön a minusz és akkor egyre égetőbb lesz a dolog :lol:

Én ezt a kört már lefutottam.

Link to comment
Megosztás:

Majd meglátom ,hogy mikor érek rá. Írj privit, hogy neked mikor lenne megfelelő.

Egyébként még 30 fokok vannak +-ban, így meg is értelek, hogy mostanság nem foglalkoztat a dolg, de ugye lassan majd jön a minusz és akkor egyre égetőbb lesz a dolog :lol:

Én ezt a kört már lefutottam.

Ya-ya, úgyvan az ahogy mondod! :lol: A meleg miatt valóban most annyira nem foglalkoztat, de én viszont már a tavalyi telet így futottam le. :(

Köszi szépen minden tanácsot, segítőkészséget, privi maj' megy...!

Üdv.: ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot tapasztaltam a vasammal kapcsolatban ...

Rég nem pörgettem 2500 fölé és érezhetően ellustult a kocsi, pár napja jól megkergettem, most érezhetően sokkal jobban húz ... :lol:

Van összefüggés a 2 közt szerintetek ? :?

Na ná hogy van, nem véletlenül mondják hogy el van lustítva az öreg taták autója. Neked bent van még a katalizátor?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.