Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Köszi a képet ez alapján megvannak az állító csavarok

x17dtl-nél mi az elfogadott hideg/meleg alapjárati érték?

Nincs mit <_<

Illendő lenne melegen 900-920 körül, hidegen 1200-1300 közé beállnia :icon13: viszont a szabad-kigyorsításos koromkibocsájtás max 2.5% lehet :) ellenben az uniós 3%-os normával.. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy Opel Astra 1.7D (17 DR motorkód) autóm van.Üzem meleg motornál inditáskor ,magátol néha felpörög a motor  3500-4000 fordulatra ,és semmire nem reagál ,hiába nyomkodom a gázpedált.Aztán egyszer csak magátol visszaál kb 2-3 mp múlva 1000-es fordulatra.Mi lehet a gond ,a gázkar nem szorul,sem a gázbowden.Lucas adagoló van rajta.Valaki???

Módosítva : ateszeger
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy Opel Astra 1.7D (17 DR motorkód) autóm van.Üzem meleg motornál inditáskor ,magátol néha felpörög a motor  3500-4000 fordulatra...Lucas adagoló van rajta.

Nem kell 8 helyen megkérdezni és türelem tornaterem.. :)

Ismeretlen az az adagoló nekem de ha a Boschnál rosszul van beállítva a hideg-alapjárati csavar akkor képes hasonló dologra míg be nem húzza a vákuumdob az alapjárat-emelő kart.. :D

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén cseréltem gázolajszűrőt, és egy ilyen darab műanyagot találtam az képen látható helyen a régi szűrőnél. A régi szűrőnél a középső kis tömítést tartotta.

Ez mi a fene? A régi szűrő tartozéka szerintetek? Vissza nem tettem, mert az új szűrőnél a középső tömítés egy kis horonyban van benne.

IMG01707-20101011-1831_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG01706-20101011-0730_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén cseréltem gázolajszűrőt, és egy ilyen darab műanyagot találtam az képen látható helyen a régi szűrőnél.

Ez mi a fene? A régi szűrő tartozéka szerintetek? Vissza nem tettem.

Az a közepén lévő O gyűrű helyén tartó keretje :D az ilyen tipusú szűrőknél ahol nincs maga a fémház peremezve neki azokat így oldják meg.. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem kell 8 helyen megkérdezni és türelem tornaterem.. :)

Ismeretlen az az adagoló nekem de ha a Boschnál rosszul van beállítva a hideg-alapjárati csavar akkor képes hasonló dologra míg be nem húzza a vákuumdob az alapjárat-emelő kart.. :D

Ezen is van olyan,de az tökéletesen müködik.Hidegen 1500-as a fordolat,melegen 800-1000 körül.Beindul,aztán beáll alapra,és utána hirtelen megemelkedik.Fosok hogy megáll az adagolóm.

Link to comment
Megosztás:

Az a közepén lévő O gyűrű helyén tartó keretje :D az ilyen tipusú szűrőknél ahol nincs maga a fémház peremezve neki azokat így oldják meg.. :)

Érdekes megoldás, de rohadtul nincs semmi értelme. A menetes szár, amire a szűrő felcsavarodik, tökéletesen központosítja a tömítő gumigyűrűt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy Opel Astra 1.7D (17 DR motorkód) autóm van.Üzem meleg motornál inditáskor ,magátol néha felpörög a motor  3500-4000 fordulatra ,és semmire nem reagál ,hiába nyomkodom a gázpedált.Aztán egyszer csak magátol visszaál kb 2-3 mp múlva 1000-es fordulatra.Mi lehet a gond ,a gázkar nem szorul,sem a gázbowden.Lucas adagoló van rajta.Valaki???

Nohát, Opelt is szereltek Lucas adagolóval? :)

Az adagoló azon oldalán, ahol kijönnek a nyomócsövek, van 4 kis csavar. Azt vedd ki, lejön egy fedél, alatta ott lesz egy üzemanyag szivattyú, és abban benne van kettő darab kis műanyag szárnylapát, nézd meg az éleit, mennyire van berágódva, illetve a házat is, amiben fut. Ha az is, akkor cserélni kellene. Bár ennek vannak olyan jelei még, hogy hidegindításnál nagyon rendszertelenül jár a motor, kis gázadásra beáll az alapjárat.

Vagy a Lucas adagolóra jellemző 20000 tömítés valamelyike szállt el, és ott falsot szív. :D Szedtem már szét ilyen adagolót, az egész arra épül, hogy tökéletesen tömített az egész, a belső nyomás állít be rajta pár dolgot.(transzferszelep, stb...)

Szerintem minél előbb szerezz rá egy Bosch adagolót, ha nem akarsz szívni vele. Már bagóért van bármilyen bontóban, csak azt nézd meg, hogy rendesen be volt-e dugaszolva rajta minden, mert berohadhat rajta a szárnylapát(ami a Bosch-nál acélból van, nem műanyagból)

Link to comment
Megosztás:

Nohát, Opelt is szereltek Lucas adagolóval? :)

Az adagoló azon oldalán, ahol kijönnek a nyomócsövek, van 4 kis csavar. Azt vedd ki, lejön egy fedél, alatta ott lesz egy üzemanyag szivattyú, és abban benne van kettő darab kis műanyag szárnylapát, nézd meg az éleit, mennyire van berágódva, illetve a házat is, amiben fut. Ha az is, akkor cserélni kellene. Bár ennek vannak olyan jelei még, hogy hidegindításnál nagyon rendszertelenül jár a motor, kis gázadásra beáll az alapjárat.

Vagy a Lucas adagolóra jellemző 20000 tömítés valamelyike szállt el, és ott falsot szív. :D Szedtem már szét ilyen adagolót, az egész arra épül, hogy tökéletesen tömített az egész, a belső nyomás állít be rajta pár dolgot.(transzferszelep, stb...)

Szerintem minél előbb szerezz rá egy Bosch adagolót, ha nem akarsz szívni vele. Már bagóért van bármilyen bontóban, csak azt nézd meg, hogy rendesen be volt-e dugaszolva rajta minden, mert berohadhat rajta a szárnylapát(ami a Bosch-nál acélból van, nem műanyagból)

Látom te azért szedtél már szét ilyet és valamennyi otthon vagy a témában.

A kérdésem az lenne,hogy egy Bosch adagolós 17DR-en,hogyan lehetne ellenőrizni a befecskendezési rendszer jellemzőit?

Gondolok itt előtöltési szögre,veztengely fokra, stb stb.

Van egy olyan érzésem,hogy dezsőke adagolója nem optimálisra van belőve...

Link to comment
Megosztás:

Látom te azért szedtél már szét ilyet és valamennyi otthon vagy a témában.

A kérdésem az lenne,hogy egy Bosch adagolós 17DR-en,hogyan lehetne ellenőrizni a befecskendezési rendszer jellemzőit?

Gondolok itt előtöltési szögre,veztengely fokra, stb stb.

Van egy olyan érzésem,hogy dezsőke adagolója nem optimálisra van belőve...

Hát, olyan nagyon én se kenem vágom, pl most is szórakozik velem rendesen a járgány, valahol levegősödik, vagy a jóisten tudja mi baja ban, lényeg az, hogy nagyon vacakul indul.

Gondolom a vezérlés azért a tiéden rendesen jelekre van rakva, olyan nagyon nem érdekes az szerintem, mennyire van hajszálra belőve az előtöltés, én csak annyira szoktam, hogy ne csörögjön nagyon a motor alapjáraton, meg azért legyen némi kakaó is benne. Ha jelen van a vezérlés, akkor ha Bosch adagolóval szerelt a motor, akkor akkor van jó helyen az adagoló, ha a fenének se akar ott megmaradni a szíjtárcsa, ahol kellene, hanem mindig elugrana(a hullámos tárcsa miatt, mert akkor kezdené el nyomni az anyagot a porlasztónak)

Meg tényleg ahány motor, annyi féle beállítás. Volt, hogy utánállítottam annak idején a vezérműszíj feszességet, és mindig elmászott a jelről az adagoló. Meg az egyiken itt a füst csavar, a másikon ott, attól függ, mennyire kopott az adagoló belül.

Fülre megy minden nálam, lényeg az, hogy ne kopogjon nagyon a motor, mert az szétver mindent(hengerfejtömítés, hajtókarcsapágyak)

Ha kicsit nehezebben indul a motor, meg még harmadikban is simán elviszi az autót alapjáraton a motor, akkor lehetne adni neki némi előtöltést.

Link to comment
Megosztás:

Hát, olyan nagyon én se kenem vágom, pl most is szórakozik velem rendesen a járgány, valahol levegősödik, vagy a jóisten tudja mi baja ban, lényeg az, hogy nagyon vacakul indul.

Gondolom a vezérlés azért a tiéden rendesen jelekre van rakva, olyan nagyon nem érdekes az szerintem, mennyire van hajszálra belőve az előtöltés, én csak annyira szoktam, hogy ne csörögjön nagyon a motor alapjáraton, meg azért legyen némi kakaó is benne. Ha jelen van a vezérlés, akkor ha Bosch adagolóval szerelt a motor, akkor akkor van jó helyen az adagoló, ha a fenének se akar ott megmaradni a szíjtárcsa, ahol kellene, hanem mindig elugrana(a hullámos tárcsa miatt, mert akkor kezdené el nyomni az anyagot a porlasztónak)

Meg tényleg ahány motor, annyi féle beállítás. Volt, hogy utánállítottam annak idején a vezérműszíj feszességet, és mindig elmászott a jelről az adagoló. Meg az egyiken itt a füst csavar, a másikon ott, attól függ, mennyire kopott az adagoló belül.

Fülre megy minden nálam, lényeg az, hogy ne kopogjon nagyon a motor, mert az szétver mindent(hengerfejtömítés, hajtókarcsapágyak)

Ha kicsit nehezebben indul a motor, meg még harmadikban is simán elviszi az autót alapjáraton a motor, akkor lehetne adni neki némi előtöltést.

Indulni jól indul,visznont kicsit keveset eszik(4-5l között városban)Másrészt egyesbül amikor indulsz és nem nyomsz kicsit kövérebb gázt megtorpan.

Szerintem adni kellene neki egy kis kaját! :)

Link to comment
Megosztás:

Indulni jól indul,visznont kicsit keveset eszik(4-5l között városban)Másrészt egyesbül amikor indulsz és nem nyomsz kicsit kövérebb gázt megtorpan.

Szerintem adni kellene neki egy kis kaját! :)

Hát akkor ott tényleg baj van. Gyorsan meg kell javítani :D <_< :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Hát, olyan nagyon én se kenem vágom, pl most is szórakozik velem rendesen a járgány, valahol levegősödik, vagy a jóisten tudja mi baja ban, lényeg az, hogy nagyon vacakul indul.

Gondolom a vezérlés azért a tiéden rendesen jelekre van rakva, olyan nagyon nem érdekes az szerintem, mennyire van hajszálra belőve az előtöltés, én csak annyira szoktam, hogy ne csörögjön nagyon a motor alapjáraton, meg azért legyen némi kakaó is benne. Ha jelen van a vezérlés, akkor ha Bosch adagolóval szerelt a motor, akkor akkor van jó helyen az adagoló, ha a fenének se akar ott megmaradni a szíjtárcsa, ahol kellene, hanem mindig elugrana(a hullámos tárcsa miatt, mert akkor kezdené el nyomni az anyagot a porlasztónak)

Meg tényleg ahány motor, annyi féle beállítás. Volt, hogy utánállítottam annak idején a vezérműszíj feszességet, és mindig elmászott a jelről az adagoló. Meg az egyiken itt a füst csavar, a másikon ott, attól függ, mennyire kopott az adagoló belül.

Fülre megy minden nálam, lényeg az, hogy ne kopogjon nagyon a motor, mert az szétver mindent(hengerfejtömítés, hajtókarcsapágyak)

Ha kicsit nehezebben indul a motor, meg még harmadikban is simán elviszi az autót alapjáraton a motor, akkor lehetne adni neki némi előtöltést.

nekem azt játssza hogy indítás után pár másodpercig kopog csak aztán abbahagyja. Hidegen később, félmelegen hamarabb, melegen egyáltalán nem.

Ennek is előtöltés elállítódás szaga van kicsit, de akkor miért hagyja abba?

Elméletileg a házban levő gázolaj nyomás is szabályozza az előtöltést az indítás segítéséhez, lehet hogy a nyomás épül fel lassan a házban?

Link to comment
Megosztás:

Szerinted ha két tegely le van fixálva és jelre rakod vissza az összes cuccot,akkor minek újra lőni az előtöltést? :)

Na ezen filozofaltam kicsit en is es a kovetkezore jutottam:

A kopott szíj ha tized mm-t is de tud csúszni a keréken, most cseréltem szíjat, tökéletesen lehetett látni hogy mozog a kerék a szíj alatt.

Az új szíj viszont áll mint a cövek a helyén.

Na most ha a régi szíjhoz be van lőve a dolog akkor az új szíjjal időben korábban fog elindulni a befecskendezés nemde?

Link to comment
Megosztás:

Esedékes a vezérlés csere a kocsiban (alkatrészek már a csomagtartóban) Sajnos sógor nem vállalja (alapvetően autóvillamossági szerelő nem pedig autószerelő=>megértem, hogy nem akarja elcseszni) Haver pedig nem ér rá. Magyarul szerelőhöz kell vinnem :) Mire kell figyelnem, hogy ne b.szon át a csóka? Mennyibe fáj egy ilyen művelet időben és költségben? Persze tudom, a költség tuti nem annyi Pesten, mint Jászberényben, de mégis egy irányár...

Köszi

Úgy hogy még soha nem csináltam és szopattam magam a főtengely szíjtárcsáinak imbusz csavarjaival volt kb nettó 4-5 munkaóra nekem a csere.

(cseréltem vízpumpát is biztos ami biztos...)

Sztem ha van rá szabadidő nem érdemes szerelőhöz vinni.

Link to comment
Megosztás:

nekem azt játssza hogy indítás után pár másodpercig kopog csak aztán abbahagyja. Hidegen később, félmelegen hamarabb, melegen egyáltalán nem.

Ennek is előtöltés elállítódás szaga van kicsit, de akkor miért hagyja abba?

Elméletileg a házban levő gázolaj nyomás is szabályozza az előtöltést az indítás segítéséhez, lehet hogy a nyomás épül fel lassan a házban?

A hidegindító patron csinálja ezt, ha nem csinálná, pont olyan szarul indulna az autód, mint az enyém most. :)

Ilyenkor megemeli a gázt egy keveset, illetve ad neki 5 fok előtöltést. És ahogy bemelegszik a viaszpatron(folyton áramot kap) úgy engedi vissza az előtöltést+visszaveszi a gázt. Azért jó, hogy automata, mert így legalább be tud szarni, amíg bovdenes volt, addig nem.(az öreg 1986-os e kadettján még ilyen f.szságok nincsenek)

Egy ilyen patron újonnan kb 35 ezer forint, tisztára megéri....legalábbis a Fordnál ennyibe került.

Hm, nem tudom az Opelnál hogy van a főtengelyen a szíjkerék rögzítve, de példa a Fiat Tipóé: egy bal menetes kikönnyített(a csavar közepén nagyon el van vékonyítva a menet fölött) 37-es kulcsnyílású csavar, amit rendszeresen mindenki beletör a főtengelybe, mivel mindenki a normál irányba akarja kitekerni...el lehet képzelni azokat az arcokat, amikor emiatt kell kiszedni a blokkot, és kiszedni a főtengelyt....hihi.

Link to comment
Megosztás:

A hidegindító patron csinálja ezt, ha nem csinálná, pont olyan szarul indulna az autód, mint az enyém most. :)

Ilyenkor megemeli a gázt egy keveset, illetve ad neki 5 fok előtöltést. És ahogy bemelegszik a viaszpatron(folyton áramot kap) úgy engedi vissza az előtöltést+visszaveszi a gázt. Azért jó, hogy automata, mert így legalább be tud szarni, amíg bovdenes volt, addig nem.(az öreg 1986-os e kadettján még ilyen f.szságok nincsenek)

Egy ilyen patron újonnan kb 35 ezer forint, tisztára megéri....legalábbis a Fordnál ennyibe került.

Hm, nem tudom az Opelnál hogy van a főtengelyen a szíjkerék rögzítve, de példa a Fiat Tipóé: egy bal menetes kikönnyített(a csavar közepén nagyon el van vékonyítva a menet fölött) 37-es kulcsnyílású csavar, amit rendszeresen mindenki beletör a főtengelybe, mivel mindenki a normál irányba akarja kitekerni...el lehet képzelni azokat az arcokat, amikor emiatt kell kiszedni a blokkot, és kiszedni a főtengelyt....hihi.

mármint: termoszelep ; 27-es ha barkácsolták már, ha nem akkor imbusz fejü D12-es van bent eredetileg ; csak ezért nemkell kiszedni a mocit;)

Link to comment
Megosztás:

mármint: termoszelep ; 27-es ha barkácsolták már, ha nem akkor imbusz fejü D12-es van bent eredetileg ; csak ezért nemkell kiszedni a mocit;)

Nekem 1.7d motor van bent valamilyen oknál fogva, nem 1.7dr, egy kadettből lett beletéve, azon nincs termoszelep; már nem emlékszem rá, hogy 27, vagy 37 a Tipo-n a vezérműszíjkerék csavarja, de ha gondolod lemérem, ott van a polcon még 2 darab gyári, az ékszíjkereket fogta 4 imbuszfejű csavar, ami a vezérműszíjkerékbe ment bele, az imbuszfejű beletörtéséért valóban nem kell kiszedni a mocit, a 27, vagy 37-esért viszont igen(vagy váltó ki, kuplung le, olajszivattyú le, főtengely ki). Áprilisban generáloztam egy Tipot, már nem emlékszem annyira pontosan: itt egy video az első indításról

:)

Link to comment
Megosztás:

A hidegindító patron csinálja ezt, ha nem csinálná, pont olyan szarul indulna az autód, mint az enyém most. :)

Ilyenkor megemeli a gázt egy keveset, illetve ad neki 5 fok előtöltést. És ahogy bemelegszik a viaszpatron(folyton áramot kap) úgy engedi vissza az előtöltést+visszaveszi a gázt. Azért jó, hogy automata, mert így legalább be tud szarni, amíg bovdenes volt, addig nem.(az öreg 1986-os e kadettján még ilyen f.szságok nincsenek)

áramot? nekem vákuumot kapcsol rá egy hőkapcsoló a termosztát mellett...

amit írsz abból mindenesetre az következik hogy a karnak a meleg állapoti pozíciója befolyásolja az előtöltést melegen is.

ez azért érdekes mert nekem most ki kellett csavarnom az ütköző csavart ami meleg állapotban támasztja a kart.

(beljebb kellett tekernem az adagoló szállítás állító csavarját és az alapjárat már koppra visszaállt gázkar mellett is 1600 volt)

így most van 900-as meleg alapjárat de ezek szerint melegen kisebb előtöltéssel megy a cucc mint kéne?

hogy lehet egyáltalán menet közben meg nézni hogy mennyi az előtöltés?

felejtsem el hogy én ezt otthon belövöm mi?

Link to comment
Megosztás:

áramot? nekem vákuumot kapcsol rá egy hőkapcsoló a termosztát mellett...

amit írsz abból mindenesetre az következik hogy a karnak a meleg állapoti pozíciója befolyásolja az előtöltést melegen is.

ez azért érdekes mert nekem most ki kellett csavarnom az ütköző csavart ami meleg állapotban támasztja a kart.

(beljebb kellett tekernem az adagoló szállítás állító csavarját és az alapjárat már koppra visszaállt gázkar mellett is 1600 volt)

így most van 900-as meleg alapjárat de ezek szerint melegen kisebb előtöltéssel megy a cucc mint kéne?

hogy lehet egyáltalán menet közben meg nézni hogy mennyi az előtöltés?

felejtsem el hogy én ezt otthon belövöm mi?

Jaja, itt írta valaki, hogy az eredeti Astrán ilyen van, én azt hittem, az enyém eredeti....:)

Közben meg egy Kadett e motor van benne, az összes hóbelebancával együtt.(valószínű kikönyököltette valamelyik előző tulaj az eredetit)

Milyen fura a Ford Escort/Orion/Mondeo-knál is pont ugyanígy volt, szinte időben is, először elektromos hidegindítás, aztán meg a termosztátos. Na nekem ez az elektromos hidegindítás nem megy, és nagyon trágyán indul a verda, pöccre indul, de le is áll egyből, nagy gázt kell neki adni, csak hát hideg motornak gázt adni....én nem nagyon szeretek.

Milyen adagoló van az autódon, Bosch vagy Lucas/cav?

Bár ahogy olvasom, Lucas(pont, mint a Fordnál)

Ha hideg a dízelmotor, nagyobb előtöltés kell neki mindenképp, de ugyanevvel az előtöltéssel már melegen nem szerencsés mászkálni. Valószínű nagyobb kakaó lesz benne nagyobb fordulaton, csak van rá esély, hogy a hengerfej elrepül jó messzire róla, vagy törik a hajtókar, csapágy tönkremegy, stb...

Én úgy állítom be mindig az előtöltést, hogy alapjáraton simán vigye a verdát még 2. fokozatban is, akkor valahol kb ott lehet a gyári előtöltési pont körül. Fülre megy minden, ha csörög nagyon, akkor sok, ha meg mintha benzines lenne, kevés. Dízelnél hallani ezt nagyon, hogy jó e az előtöltés.

Link to comment
Megosztás:

Jár valaki katalizátor nélkül isuzu dizelel? Csak azért kérdezem, mert most kikerült belőle, de annyira rezonál a kipufogó, hogy az hihetetlen. A rezonátorcső új benne és nem ér hozzá semmihez, de hátul zörög a kasztni a rázkódástól. :)

Szóval azért ilyen, mert hiányzik belőle a folytás vagy a kipufogós rontott el vmit. ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.