Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

UNIXos gyerta???? jáááááj. vagyis ez a véleményem, de csak azért mert a saját bőrömön tapasztaltam a "minőségét".

Történt ugyanis, hogy kiment egy gyertyám. Bementem a boltba ideadta ezt a fehér dobozos noname UNIX cuccot.

Mondom veszek kettőt, sose lehet tudni. Tán az egész került 2080ft-ba jórégen. Hazajövök szétbontom a sínt. Jut eszembe az 1es hengerbe kellett, mindenki tudja milyen jó azt kiszedni az adagoló miatt. Betekertem majd mikor a vezetéket kötöttem rá, és húztam volna meg a csavart ha jól emléxem 8as kulccsal elkezdett forogni az egész fűtőbetét.Pedig aki cserélt már ilyet jól tudja hogy ott ám erőt kifejteni elég nehéz. Kiszedtem a hengerfejből. Nah mondom mégjó hogy kettőt vettem. Beteszem a másikat, húzom meg a elektromos kötést, hát az is elkezdett lötyögni. Nahh mondom ez kész......

Ennek nem jött ugyan ki a bele, de lötyögött benne a betét. Visszavittem a boltba és flegmán a pofámba mondta, hogy: hát nem satuba kel meghúzni! Nahh mondom a**ád!!!!! kb negyed menetenként lehetett a kulccsal forgatni azt az anyát, hogy a p*csába szakítottam volna meg. Hát írjak egy reklamációt, meg adjam le a gyertyát és majd elbírálják. Visszamentem egy hét múlva, aztmondja még nincs válasz a reklamációra. Na gondoltam legyél boldog azzal a 2eft-al, abba a boltba se mentem többet... Na utána bementem egy másik boltba vettem egy BOSCH-t, és csak azért is befogtam a SATUBA, érdekes módon nem tudtam megmoccintani a fűtőbetétet. Azóta már mind a 4et kicseréltem BOSCH-ra, pedig azt meg köpködik hogy törökországba meg a balkánon csinálják. Igaz hogy felhígult egy kicsit ez a márka, de még mindig jobb mint az UNIX. Szerintem :D

Remélem én nem ilyen sz..t kapam a boltban :lol: Bár mellettem még az is szól,hogy a boltos jó cimborám,és talán az 1 év garit ki tudja nyújtani nekem 1.5-re is,és szó nélkül kicseréli ha bármi gáz van vele.Még tegnap este kicseréltem őket,igaz az utolsót már zseblámpa mellett,de mondom reggel akkor is próba.Az adagoló mögöttivel én is szöszmötöltem 1 hangyányit mise sikerült kiszerelnem :) De mondom ez nem lehet akadály!Reggel az asszony ment dolgozni vele(5.00),mondom neki én indítom a verdát.Kíváncsi voltam az indulásra.Sajnos csak -6 volt a fólia garázsomban :D :P ;) Izzítás és indítás.Kb. 4 főtengely fordulat után pöfög a motor,és nem dadog,rázkódik,hullámzik a fordulat,hanem szépen jár.Úgy gondolom,hogy megérte a 4500 Huf beruházás.A motorban óra szerint 322000 van,csak nem tudom,hogy ez hányadik óra benne :D B) Gondolom a kép alapján el tudjátok dönteni melyk gyertya való a Tipó-ból :D :D K_p0360_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

UNIXos gyerta???? jáááááj. vagyis ez a véleményem, de csak azért mert a saját bőrömön tapasztaltam a "minőségét".

Nincs azzal semmi gond hanem ha megnézted volna alaposan a menetes részénél van egy szigetelő műanyag, az direkt el van lapítva, 6-os hosszú villáskulccsal rá lehet fogni és nem szaggatod szét. Cserébe 1-2 évig nincs gond rá, legalábbis én nem panaszkodok, a Bosch-ok se bírták tovább csak 3-4x annyiba kerülnek.

Link to comment
Megosztás:

Nekiálltam bütykölgetni: A szűrőtől jövő üa. csőben az adagolónál ugye van egy "elosztó, ahol belecsatlakozik a résolaj visszavezető cső. A csatlakozótól pedig az adagolóig szövetbevonatos cső megy az adagolóig. A csatlakozónál a csövek bilinccsel vannak leszorítva. Na meghúzgáltam a bilincseket, nem gyngén voltak kilazulva. Remélem, hogy csak ott volt levegősödés, és az okozta a nehéz indulásomat. Most töltöm picit az akksit, aztán próba. Nagyon kíváncsi vagyok a változásra...

Link to comment
Megosztás:

Nekiálltam bütykölgetni: A szűrőtől jövő üa. csőben az adagolónál ugye van egy "elosztó, ahol belecsatlakozik a résolaj visszavezető cső. A csatlakozótól pedig az adagolóig szövetbevonatos cső megy az adagolóig. A csatlakozónál a csövek bilinccsel vannak leszorítva. Na meghúzgáltam a bilincseket, nem gyngén voltak kilazulva. Remélem, hogy csak ott volt levegősödés, és az okozta a nehéz indulásomat. Most töltöm picit az akksit, aztán próba. Nagyon kíváncsi vagyok a változásra...

Nekem ott a T elágazásnál nincs 1 darab bilincs sem :lol: :D csak rá vannak dugva csövek és kész.De indul a verda pöccre.

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a próba és úgy tűnik most könnyebben beröffent, igaz odakint is most verőfényes napsütés van, viszonylag meleg. Kíváncsi leszek, hogy reggel majd mit produkál. HA mégsem javul meg akkor féktisztítóval van esélyem megtalálni a levegősödés helyét?

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a próba és úgy tűnik most könnyebben beröffent, igaz odakint is most verőfényes napsütés van, viszonylag meleg. Kíváncsi leszek, hogy reggel majd mit produkál. HA mégsem javul meg akkor féktisztítóval van esélyem megtalálni a levegősödés helyét?

Nem a feltöltött aksi miatt indult könnyebben?? :lol: :D B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezd behalni az üzemanyagszint visszajelző a verdában (pontatlanul mutat) az lenne a kérdésem ha kiveszem és kitakarítom van esély arra, hogy megjavuljon? illetve réges régen volt egy iszonyat jó leírásom középkonzol izzócseréről ha esetleg valakinek lenne egy jó kis leírása és szólna azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezd behalni az üzemanyagszint visszajelző a verdában (pontatlanul mutat) az lenne a kérdésem ha kiveszem és kitakarítom van esély arra, hogy megjavuljon? illetve réges régen volt egy iszonyat jó leírásom középkonzol izzócseréről ha esetleg valakinek lenne egy jó kis leírása és szólna azt megköszönném.

Szerintem 1 egyszerű takarítástól nem biztos hogy javulna valamit is :lol: :D B)

Link to comment
Megosztás:

Nem a feltöltött aksi miatt indult könnyebben?? :lol: :D B)

Nem valószínű, mivel tegnap reggel is a szobából kivitt full feltöltött akksival próbálkoztam. Tekerte is szépen az önindítót, de egyszerűen nem kapta el. Viszont most este is kipróbáltam, mikorra jól lehűlt a levegő és a motor, és gyönyörűen röffen. Szóval jó eséllyel a csőcsatlakozásnál szívhatott levegőt az adagoló, és amiatt szarozott. Azért még a holnap reggeli próbára nagyon kíváncsi leszek.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét minden Diesel-esnek!

Lenne egy kérdésem hozzátok.

A kérdésem az, hogy: Van egy VW GOLF III GT 1.9TDI (tudom, hogy OPEL kategóriában járok de nagy szükségem van a segítségetekre) autónk aminek az izzításával van egy kis probléma, és szeretném tudni, hogy mi lehet az oka.

A probléma az, hogy: Indításnál az izzítást jelző lámpa csak megvillan, és egyáltalán nem izzítanak a gyertyák... (tudtommal -20'C-os hidegben legalább 10-15 másodpercig kellene izzítson), és így csak második-harmadik próbálkozásra indul be az autó. Az izzítógyertyák tavaj télen voltak cserélve német BOSCH gyertyákra, szerintem nem ez lessz a gond...

Mi lehet a gond? Miért nem tartja több ideig bekapcsolva az izzítást? Mit kellene cserélnem, illetve megnéznem?

Segítségetek előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nincs azzal semmi gond hanem ha megnézted volna alaposan a menetes részénél van egy szigetelő műanyag, az direkt el van lapítva, 6-os hosszú villáskulccsal rá lehet fogni és nem szaggatod szét. Cserébe 1-2 évig nincs gond rá, legalábbis én nem panaszkodok, a Bosch-ok se bírták tovább csak 3-4x annyiba kerülnek.

Hát már nem emlékszem rá, de biztos úgyvan. Bár az 1es hengernél így is alig fértem be, nemhogy még ellent fogjak. Mindegy. Ezesetben balf*sz voltam, viszont esetemben a 3-4Xes árat megcáfolom. Van BOSCH-os ismerősöm :lol:

Link to comment
Megosztás:

Remélem én nem ilyen sz..t kapam a boltban :lol: Bár mellettem még az is szól,hogy a boltos jó cimborám,és talán az 1 év garit ki tudja nyújtani nekem 1.5-re is,és szó nélkül kicseréli ha bármi gáz van vele.Még tegnap este kicseréltem őket,igaz az utolsót már zseblámpa mellett,de mondom reggel akkor is próba.Az adagoló mögöttivel én is szöszmötöltem 1 hangyányit mise sikerült kiszerelnem :D De mondom ez nem lehet akadály!Reggel az asszony ment dolgozni vele(5.00),mondom neki én indítom a verdát.Kíváncsi voltam az indulásra.Sajnos csak -6 volt a fólia garázsomban :) :D :P Izzítás és indítás.Kb. 4 főtengely fordulat után pöfög a motor,és nem dadog,rázkódik,hullámzik a fordulat,hanem szépen jár.Úgy gondolom,hogy megérte a 4500 Huf beruházás.A motorban óra szerint 322000 van,csak nem tudom,hogy ez hányadik óra benne :D B) Gondolom a kép alapján el tudjátok dönteni melyk gyertya való a Tipó-ból :D :D http://kepfeltoltes.hu/110129/K_p0360_www....ltoltes.hu_.jpg

Jobbról a második a BOSCH ;) asszem

Link to comment
Megosztás:

Szép estét minden Diesel-esnek!

Lenne egy kérdésem hozzátok.

A kérdésem az, hogy: Van egy VW GOLF III GT 1.9TDI (tudom, hogy OPEL kategóriában járok de nagy szükségem van a segítségetekre) autónk aminek az izzításával van egy kis probléma, és szeretném tudni, hogy mi lehet az oka.

A probléma az, hogy: Indításnál az izzítást jelző lámpa csak megvillan, és egyáltalán nem izzítanak a gyertyák... (tudtommal -20'C-os hidegben legalább 10-15 másodpercig kellene izzítson), és így csak második-harmadik próbálkozásra indul be az autó. Az izzítógyertyák tavaj télen voltak cserélve német BOSCH gyertyákra, szerintem nem ez lessz a gond...

Mi lehet a gond? Miért nem tartja több ideig bekapcsolva az izzítást? Mit kellene cserélnem, illetve megnéznem?

Segítségetek előre is köszönöm.

Szia!

Nekem ugyanezt produkálta az autóm. A hibát egy érzékelő okozta, ami 55 fokos motornál kikapcsolja az utóizzítást, illetve meleg motornál nem engedi izzítani.

Ez a vacak, nálam a motorhőfokjeladó szomszédságában, a termosztátházba van betekerve, és testet kapcsol az izzítóelektronikának, ha elég meleg a motor. Ez csak egy lehetőség, mert más opel típusban több minden is leállítja az utóizzítást. Azt neked kell kideríteni, nálad mi kapcsolja ki, a golfot nem ismerem :D

Sok sikert a keresgetéshez. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezd behalni az üzemanyagszint visszajelző a verdában (pontatlanul mutat) az lenne a kérdésem ha kiveszem és kitakarítom van esély arra, hogy megjavuljon? illetve réges régen volt egy iszonyat jó leírásom középkonzol izzócseréről ha esetleg valakinek lenne egy jó kis leírása és szólna azt megköszönném.

Esetleg a hűtővíz mutatója nem lett pontatlan? Ha az is, akkor a műszeregység hátulján lévő stabilizátor IC-t kell cserélni. Ha nem, csak az üzemanyaggal van baj, akkor lehet kontakthiba valahol, vagy maga az érzékelő döglődik, bár az utóbbi nem nagyon jellemző.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét minden Diesel-esnek!

Lenne egy kérdésem hozzátok.

A kérdésem az, hogy: Van egy VW GOLF III GT 1.9TDI (tudom, hogy OPEL kategóriában járok de nagy szükségem van a segítségetekre) autónk aminek az izzításával van egy kis probléma, és szeretném tudni, hogy mi lehet az oka.

A probléma az, hogy: Indításnál az izzítást jelző lámpa csak megvillan, és egyáltalán nem izzítanak a gyertyák... (tudtommal -20'C-os hidegben legalább 10-15 másodpercig kellene izzítson), és így csak második-harmadik próbálkozásra indul be az autó. Az izzítógyertyák tavaj télen voltak cserélve német BOSCH gyertyákra, szerintem nem ez lessz a gond...

Mi lehet a gond? Miért nem tartja több ideig bekapcsolva az izzítást? Mit kellene cserélnem, illetve megnéznem?

Segítségetek előre is köszönöm.

Lehet még relé probléma is.Az is nagyban közrejátszhat a nemindulásban :lol: :D Hallasz valahonnan kattanást??(relé környéke)

Link to comment
Megosztás:

Lehet még relé probléma is.Az is nagyban közrejátszhat a nemindulásban :D B) Hallasz valahonnan kattanást??(relé környéke)

A rele kattan, hallatszik is, ha megfogom és kontakrot adunk akkor a kezemmel érzem, hogy megmoccan... kicsit a rele le volt oxidálódva... kiszereltem, és megtísztítottam, de nem változott semmi...

Az érzékelő lessz a hibás szerintem, csak nem találom sajnos :lol: thermosztát házban nincs...

A motor így néz ki: http://n1.vatera.hu/photos/85/de/2c55_3_big.jpg (a kép netről van, most így kapásból nem tudtam lefényképezni, de pontosan ilyen.)

A motor bal oldalán (szervó, és fékfolyadék tartály felöl) több csatlakozó is található(szerintem köztük lesz az érzékelő is)... holnap lefényképezem őket, így nem sokat segít

ez a kép, mert nem látszik rajta a lényeg...

Köszönöm a segítségetek, nagyon segítőkészek vagytok.

Link to comment
Megosztás:

Múltkor írtátok hogy az isuzu 4-5mp izzítással indul....

Gondoltam egyet és kipróbáltam a DTL-t...

Így hogy be van állítva az előtöltés (vagy legalábbis nagyjából) -6 fokban 5mp izzítással úgy indul mint az álom :lol:.

Vissza kell vonnom régebbi állításomat miszerint ez egy fostalicska hogy nem indul úgy mint a 23 éves R5 :D

Link to comment
Megosztás:

Múltkor írtátok hogy az isuzu 4-5mp izzítással indul....

Gondoltam egyet és kipróbáltam a DTL-t...

Így hogy be van állítva az előtöltés (vagy legalábbis nagyjából) -6 fokban 5mp izzítással úgy indul mint az álom :D.

Vissza kell vonnom régebbi állításomat miszerint ez egy fostalicska hogy nem indul úgy mint a 23 éves R5 B)

Jó neked, az enyém nem indul így, csak ha kivárom a 30-40 másodpercet... :lol:

Link to comment
Megosztás:

mondanám hogy nézz rá te is az előtöltésre, de azzal a fogyasztással én nem mernék hozzá nyúlni az autóhoz :lol:

Nah ezt produkálta valamelyik reggel -12 fokban... annyit hozzátennék, hogy semmilyen adalék nem volt ekkor benne... Miután tettem bele spurit minden helyrejött!

Vizes lehetett a gázolaj, és belefagyhatott az üzemanyagszűrőbe... Miután bemelegedett, elmúlt a jelenség.

kép 1

kép 2

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kérdezném hogy az adagolón van egy lengéscsillapító szerű dolog ami gondolom a gázpedál elengedésénél kicsit lassabban engedi vissza a gáz kart. Nekem ez csak van semmit nem dolgozik. Sajnos Unix honlapon nem találok hozzá. Merre keresem? Vagy lenne valakinek bontott amitől megválna és postai úton feladná? Egyáltalán kell oda vagy csak dizájnosabbá akarták tenni a masinát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kérdezném hogy az adagolón van egy lengéscsillapító szerű dolog ami gondolom a gázpedál elengedésénél kicsit lassabban engedi vissza a gáz kart. Nekem ez csak van semmit nem dolgozik. Sajnos Unix honlapon nem találok hozzá. Merre keresem? Vagy lenne valakinek bontott amitől megválna és postai úton feladná? Egyáltalán kell oda vagy csak dizájnosabbá akarták tenni a masinát.

Én úgytudom hogy pont nem azért van, hogy lassabban engedje vissza a kart, hanem hogy ha belelép az ember (/állat, felhasználó függő) B) a gázba akkor is kicsit "cenzúrázza" a rúgást. Vannak amiknél nem is ilyen teló van ott, hanem csak egy rugó. :lol: Már többet foglalkoztál vele, mint amennyit ér :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.