Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Wiki szerint :

X17DTL Soros, 4 hengeres, Opel fejlesztés 1700ccm 68 hp (51 kW; 69 PS) 132 Nm (97 lb.ft.) Bosch Injection Pump SOHC 22:1

X17DT Soros, 4 hengeres, Isuzu fejlesztés 1686ccm 82 hp (61 kW; 83 PS) 168 Nm (124 lb.ft.) Bosch Injection Pump SOHC 22:1

A motorra ránézve meg ugy egyálltalán az biztos hogy nem Isuzu.

A forgalmim már 2xer lett cserélve.Egyszer ugye átíráskor március 1én.Nem volt gond sem az eredetvizsgán sem az átíráskor .A második forgalmira azért volt szükség mert most műszakikor szeptember 10 akkor a zöldkártya ( környezetbarátságosabb lett a szekér vagy nem?kék lett.)szóval akkor nem stimmelt a forgalmi szerinti környezet kategória a régi cimkével.ez miatt lett a csere.MInden szám egyezik minden okírattal szóval probléma ebből nincs és szerencsére nem is volt.Az meg hogy mennyi lesz a teljesítmény adó azt még nem tudom ,mert ugye januárban még nem az én nevemen szerepelt a gép és a régi tulaj azt még befizette.

Ezek szerint a papírokban van/volt először a baj.

De mindenesetre az is érdekes, hogy nem vette észre senki az elírásokat, egyik alkalommal sem... :D

Ha dtl, akkor nem lehet 1686 ccm. Ha isuzu, akkor azt meg látnád a motoron egyértelműen. :devlish:

kb így kéne kinézzen a forgalmid. :devlish:

Mikori évjárat a tiéd?

Mi volt a menete a környezetbarátosításnak? Nekem is jólenne megcsinálni, unom a fekete matricát.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi volt a menete a környezetbarátosításnak? Nekem is jólenne megcsinálni, unom a fekete matricát.. :D

Úgy tudom 1996-nál korábbi gyártású járművet nem környezetbarátosítanak matricacserével, még akkor sem, ha ugyanazzal a motorral szereltek későbbi kiadású kocsit. Bár lehet, hogy rosszul tudom.

Igaz abban az országban, ahol műszaki vizsgán képesen egy öreg dízelt 5000rpm fölé pörgetni, sok minden lehetséges. Pl. egyik ismerősöm 2002-es gyártású 1.4 MPI Skoda Fabia-ja eddig zöld volt, most kapott egy szép nagy piros plecsnit, holott a verdának semmi emissziós problémája nincs. (Vagy nem mondták meg neki)

Akkor a német opel motoros dtl nem lehet 1700 cm3...

Az meg hogy mennyi lesz a teljesítmény adó azt még nem tudom ,mert ugye januárban még nem az én nevemen szerepelt a gép és a régi tulaj azt még befizette...

...Sógoronak 1,9 TD Golf IIIas van,a maga kicsi 110 lovával :-) ,de még ő is azt mondta hogy erőre,gyorsulásra semmi különbbséget nem tapasztalt az Astrában...

...néztünk egy Polot 1,2 es benzinest,abban megegyeztünk a sogorral hogy az azért kicsi,így már 95 százalékban megalkudtunk egy Polo 1,6ra.Erre jött a sogi reakciója hogy jó jó de majd valamit teszünk a gáz pedál alá mert ugye az nekem nagy lesz,meg elszálok...

De nem bántam meg hogy így alakult.:devlish:

Az OPEL motor 1700ccm, hidd el a wiki ezen részét bátran.

Nekem megközelítőleg 4.000Ft lesz a teljesítményadóm 2012-ben, szal Te is kb. ekkra vérdíjra számíthatsz... Örülök, hogy örülsz az Astra-dnak és elégedett vagy vele, de nem kell tulmisztifikálni. A 68LE csak 68LE, nem kell tőle aszfaltszaggató menetdinamikát várni, de azért a forgalom ritmusát tudja tartani. Eddig még nem voltam mozgó útakadály senkinek sem,szerintem Te sem leszel, ha meg nagyon siet valaki, hát előzzön.

Ne hasonlítgasd holmi népautóhoz, a majd duplaekkora teljesítményűhöz meg pláne. Egyébként kire megy a 110 pacijával? Talán pár méterrel hamarabb éri el a lámpa után az 50-et. :D

A hengerűrtartalommal ne foglalkozz. Ez egy békebeli, lusta, régivágású adagolós dízel, a gázolaj üzemen és az izzítógyertyákon kívűl szerintem nem sok köze van a modern (mikro)dízelekhez.

Az az 1.6-os Polo valószínűleg sokkal jobb lett volna, mint az 1.2-es vagy az 1.4-es Golf. És hidd el nem száltál volna el vele, az ilyen rokon köszönöm, de inkább ne akarjon "segíteni". :icon13: A lényeg az utolsó mondatodban van! Ez mellett döntöttél, ne bánd meg. Gondozd, ápold és használd sokezer balesetmentes Km-en át, hogy majd ha el akarod, vagy el kényszerülöd adni, Te is megkönnyezd amikor elviszik

Más.

Itt nálunk, a maradék Magyarország Kaposvár nevű városában bekövetkezett az a katasztrófa, amire mindenki készül, legfőképp a helyi köztisztasági vállalat, de senki sem számít rá. :icon13:

Tegnap, vagyis december 19-én esett kb. 10 cm-nyi hó. Már tegnap is izgalmas volt közlekedni. Kétfajta autóst figyeltem meg. Az egyik a kamikáze, aki ugyanúgy 80-100-zal kotrat, mit neki a hó/jég/gyalogos/autó/akármi. A másik aki az első hópihe megjelenése után 0,0001s-cel a sebeségét 0,25-tel szorozza. Nameg a sok öngyilkos hajlamú motoros és a mégkamikázébb gyalogos. Emellett a fő sláger, a nyárigumi. :devlish: Ennyi tingli-tánglizó 30 Km/h-ról 40m fékcsíkkal megálló korcsolyabajnokot rég láttam.

Ma reggelre viszont a hóból tükörjég lett. Hát a kis traktorom olyat alakított, hogy csak lestem. Talán 2-3 alkalommal csúszott meg, vagy kapart el. Pedig ment havon, jégbordán, aszfalton, földesúton, sík- és elemkedős, lejtős szakaszon egyaránt. A vén olajkályha mindent megoldott 1000-1800rpm között.

Ja és kiderült, hogy az ABS-emnek kutya baja. Olyan éktelen Hilti hanggal kelt életre az első blokkolásnál, mintha szét akarna esni a kocsi eleje. :lol:

Srácok, bocs a hosszú léért.

Link to comment
Megosztás:

Hy.

Ugy gondolom hogy mostmár képben vagyok.Az autó 95 10ik havi.De szerintem méltó módon elgondolkodhatunk a lóerő,nyomaték dolgon ezt a videót látva:

ez mi:?bazz ilyen nincs,mi ez repülő? XD

Ha már a témánál vagyunk és diesel a rovat,habár lehet a tuning részen kellene ezt a témát feszegetni de az én autóm lehet buta elektronikailag de lehet hogy lehetne chip boxolni?olvastam már erre felé ilyeneket ha jól emlékszem benzines témánál.-a dieselt is meg lehetne marhítani?vagy marad a jól bevált megoldások halmaza amit szoktak csinálni hogy nagyobb cooler,nagyobb csövezés,nagyobb turbó nyomás meg persze több kaja mert ugye a levegővel nem fog jobban menni,kell annak az üzemanyag is hogy nagyobb teljesítmény legyen.Tudom ezek iszonyat pénzek,de ugye egy box akár beállítással,szereléssel együtt is kijöhetne 60ból.Vagy ezt a dtl t nem lehet?nem tudom hogy az én elektronikám erre hajlamos lenne e hogy okosodjon.:-)

Sógor azt mondja minek a ######nak nagyobb erő:?!Nem elég ez nekem.Nem arról van szó hogy nem meg h nem elég ez ami van,de azért mégis ha ugy hozná az élet azért sokszor idegesít hogy csóri super B,VW és társai gyorsforgalmin ugy h azért én és pöcörgök 130 körül ugy ott hagy mint a szart.Meg azért az ilyen videók

láttán baromira elfog az elkeseredés hogy oké csak egy astra de bazz hogy megy?mint egy denevér :-)

Ötletek? Ya és a vegyél egy gsit dolog nem játszik mert isten ments hogy a diesel motort elhagyjam. :-)

Főleg mert ez a jövő :

http://indavideo.hu/player/video/60acf59450

:-)))))

Link to comment
Megosztás:

Hy.

Ugy gondolom hogy mostmár képben vagyok.Az autó 95 10ik havi.De szerintem méltó módon elgondolkodhatunk a lóerő,nyomaték dolgon ezt a videót látva:

ez mi:?bazz ilyen nincs,mi ez repülő? XD

Ha már a témánál vagyunk és diesel a rovat,habár lehet a tuning részen kellene ezt a témát feszegetni de az én autóm lehet buta elektronikailag de lehet hogy lehetne chip boxolni?olvastam már erre felé ilyeneket ha jól emlékszem benzines témánál.-a dieselt is meg lehetne marhítani?vagy marad a jól bevált megoldások halmaza amit szoktak csinálni hogy nagyobb cooler,nagyobb csövezés,nagyobb turbó nyomás meg persze több kaja mert ugye a levegővel nem fog jobban menni,kell annak az üzemanyag is hogy nagyobb teljesítmény legyen.Tudom ezek iszonyat pénzek,de ugye egy box akár beállítással,szereléssel együtt is kijöhetne 60ból.Vagy ezt a dtl t nem lehet?nem tudom hogy az én elektronikám erre hajlamos lenne e hogy okosodjon.:-)

Sógor azt mondja minek a ######nak nagyobb erő:?!Nem elég ez nekem.Nem arról van szó hogy nem meg h nem elég ez ami van,de azért mégis ha ugy hozná az élet azért sokszor idegesít hogy csóri super B,VW és társai gyorsforgalmin ugy h azért én és pöcörgök 130 körül ugy ott hagy mint a szart.Meg azért az ilyen videók

láttán baromira elfog az elkeseredés hogy oké csak egy astra de bazz hogy megy?mint egy denevér :-)

Ötletek? Ya és a vegyél egy gsit dolog nem játszik mert isten ments hogy a diesel motort elhagyjam. :-)

Főleg mert ez a jövő :

http://indavideo.hu/player/video/60acf59450

:-)))))

Ha időnként lenézel Lurdyba, akkor ezekkel a "repülőkkel" találkozhatsz is. Egyrészt ott kezdődik, hogy mit csinál egy chip? A motorvezérlőt okosítja. Hol a dízel astrában a motorvezérlő? Nagyjából egy 1.5 méteres bowdenben, ami a gázpedált összeköti az adagolóval. Egy bowdent meg azért elég bajos programozni. Másrészt, az ilyen "repülők" helyből C20LET-ekből, V6-okból meg agyig húzott XE-kből állnak, véletlenül sem dízelekből. Lehet hogy azért, mert nem erre valók. Egy DTL-ből az életben nem csinál ember ilyet. (abból a 60-ból, meg már tudok eladó x18xe motort...) Ha ilyen céljaid vannak, akkor nagyon rossz alapot vettél :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha időnként lenézel Lurdyba, akkor ezekkel a "repülőkkel" találkozhatsz is. Egyrészt ott kezdődik, hogy mit csinál egy chip? a motorvezérlőt okosítja. Hol a dízel astrában a motorvezérlő? Nagyjából egy 1.5 méteres bowdenben, ami a gázpedált összeköti az adagolóval. Egy bowdent meg azért elég bajos programozni. Másrészt, az ilyen "repülők" helyből C20LET-ekből, meg XE-kből állnak, véletlenül sem dízelekből. Lehet hogy azért, mert nem erre valók. Egy DTL-ből az életben nem csinál ember ilyet. (abból a 60-ból, meg már tudok eladó x18xe motort...) Ha ilyen céljaid vannak, akkor nagyon rossz alapot vettél :lol:

Céljaim az hogy üzembiztos legyen a vas,és ha már csak erre tellett ne ugy nézzenek rá hogy na még egy Astra.BMWre soha nem lesz pénzem,és nem is jampizni meg játszani az agyamat kell a gép.Sokat vártam erre is és hát nem vagyok már 18.27 évesen lett jogsim is,és autóm is.Jó mostmár 28 vagyok,és nem is volt sose célom h gyilkoljam a gépet és legyek a helyi motor gyorsulási menő gyerek.Csak azt akarom hogy ne nézzék le a vasat csak mert 15 éves autó,meg hogy csak erre telik és boltba eljárni jól van ez.Mikor megvettem a legkisebb horpadást is megcsináltattam rajta.Ami zavart ujrafujjatam.És pont azért mert nagyon sokat vártam rá hogy összejöjjön épp ezért megbecsülöm mert sajna nállam sem volt kolbászból a kerítés.Ugy vagyok vele hogy vagyok én erre olyan büszke mint más a BMWre,de a sok arcos harcos ne nézze már le.Ez egy kis város ahol élek és van jópár fehér F Asta és csak azt szeretném h ha látják tudják hogy az enyém.De tudom ehez azért kevés egy Astra F,mert az nem itt kezdődik.De azért akkor is.:-)

Hát sajna gondoltam hogy a chip felejtős.A túlmiszikálás meg hogy 60-70-80 vagy több lóerő tényleg teljesen mindegy mint mondottam nem is igazán arra kéne,de biztos a tapasztalatlanság beszél belölem.eszem ágában sem volt piedesztára emelni az autóm,csak szeretném kihozni belöle a legjobbat.Más örömöm ebben a dolgozd ki az életed is világban nincsen más csak az autóm még akkor is ha csak egy Astra.

Link to comment
Megosztás:

ez mi:?bazz ilyen nincs,mi ez repülő? XD

Ha már a témánál vagyunk és diesel a rovat,habár lehet a tuning részen kellene ezt a témát feszegetni de az én autóm lehet buta elektronikailag de lehet hogy lehetne chip boxolni?

...Sógor azt mondja minek a ######nak nagyobb erő:?!

...sokszor idegesít hogy csóri super B,VW és társai gyorsforgalmin ugy h azért én és pöcörgök 130 körül ugy ott hagy mint a szart.

Ötletek? Ya és a vegyél egy gsit dolog nem játszik mert isten ments hogy a diesel motort elhagyjam. :-)

Főleg mert ez a jövő :

http://indavideo.hu/player/video/60acf59450

:-)))))

Nem, nem repülő, szerv-utánpótlás... Ezt a tuningdolgot azért gondold végig mégegyszer. Az Astra-d egy mechanikus vezérlésű dízel, akkor van benne elektronikus motorvezérlés, ha bedobsz egy bontott alkatrészt a csomiba. Használni szeretnéd még éveken át, vagy szénné tuningolod és kihozol belőle kb. 90-100LE-t. Ami az első komolyabb gyorsulási versenyen szét is szalad. Most kivételesen sógoroddal kell egyetértenem. Na és ha otthagynak, akkor mi van? Összedől a világ? Ha annyira menni akar, csak menjen, ő kapja a 150K-s csekket nem, te... :devlish:

Ötletek?

ad1. Ébredj- és/vagy nőjj fel... :devlish:

ad2. Ha ilyesféle élvezetekre vágysz, a DTL mellé vegyél egy kéttengelyes trélert, meg egy GSi-t, AZT tuningold szanaszét, a DTL-lel meg közlekedj és szállítmányozd a tuningoltat a versenyekre. Szerintem. :icon13:

A reklám meg édes, pláne a gázolajos fogfúró... :lol:

Céljaim az hogy üzembiztos legyen a vas,és ha már csak erre tellett ne ugy nézzenek rá hogy na még egy Astra...

...Más örömöm ebben a dolgozd ki az életed is világban nincsen más csak az autóm még akkor is ha csak egy Astra.

Akkor ne foglalkozz tuninggal, max szolíd optikai csinosítgatással, a lehetőségeidnek megfelelően.

Amúgy csinálhatsz vele akármit, tehetsz bele V10-es BMW dízelmotort is (egyébként nem) akkor is CSAK egy F(os) Astra marad az emberek - sznobok, nagyképűek, majmok - szemében. Ezt el kell fogadni sajnos az emberek már csak ilyenek. Hidd el, tapasztalatból mondom.

Inkább becsüld meg ezt a vén csatalovat, add meg neki mindent ami csak adható és kell és hallgasd a dízel ketyegését. Mióta az Astaval kell beérnem(!) be se kapcsolom a rádiót. Minek??? A motor hangja szebb, mint a legszebb Nightwish szám.

Nem sokkal, három évvel vagyok Nálad idősebb, igaz 1998 óta van jogosítványom és 2000 óta kocsim. Négy verda és két szerencsésen túlélt baleset után hidd el megtanultam magasról leszarni, ha lenézi valaki az Astra-m. :D

Az utolsó mondatod mélyen érint, hidd el, más is hordja ezt a kényelmetlen cipőt.

Link to comment
Megosztás:

csak szeretném kihozni belöle a legjobbat

HA rám hallgatsz, akkor azt nem dízel-tyúninggal akarod elérni :lol: Ezeket a motorokat nem ezért szeretjük. Sok mindennel lehet dobni az autón, úgy hogy szép is legyen, ne is olvadjon be a "csak egy fehér astra" sorba, de ne is egy szét tekergetett adagolós, agyon fújt koromadagoló gép legyen. Nézz körbe a klubtagok, képtárában, miket látsz, miket építettek már, és rájössz, hogy se 200 ló, se teszkószárny nem kell ahhoz, hogy megnézzék az autódad :D

Link to comment
Megosztás:

HA rám hallgatsz, akkor azt nem dízel-tyúninggal akarod elérni :lol: Ezeket a motorokat nem ezért szeretjük. Sok mindennel lehet dobni az autón, úgy hogy szép is legyen, ne is olvadjon be a "csak egy fehér astra" sorba, de ne is egy szét tekergetett adagolós, agyon fújt koromadagoló gép legyen. Nézz körbe a klubtagok, képtárában, miket látsz, miket építettek már, és rájössz, hogy se 200 ló, se teszkószárny nem kell ahhoz, hogy megnézzék az autódad :D

Oksa.Értékelem az építő jellegű kritikát és a véleményeket is és meghallgatom és megfogadom,azért is kérdeztem a véleményeket.Nem életcélom szétégetni a mocit és tönkrebarmolni a gépet.Csak érdeklődtem és az agyamban megszületett elképzeléseket probáltam kiaknázni,ennyi nem több és nem kevesebb.Amit lehet azt lehet amit nem azt nem.A fél éves terv az uj tetőkárpit,az alufelni,esetleg egy fóliázás,a gsi lökösök hisz azok elég szépek és nem is kerülnek fejenként 30-40 ezerbe,meg a tulzott spojlerezést én sem támogatom,főleg hogy a magyar utak elégé szinvonal alattiak és nem hiányzik hogy az első bukkanó leszakítsa az alját.A nőlj fel dolgot 14 évesen el kellett kezdenem,10 éve élek egyedül a saját lábamon.:-)(ami vagy szomoru vagy vagy se,teljesen lényegtelen meg nem is ide tartozik)

Kösz a hsz eket.

Link to comment
Megosztás:

Oksa.Értékelem az építő jellegű kritikát és a véleményeket is és meghallgatom és megfogadom,azért is kérdeztem a véleményeket.Nem életcélom szétégetni a mocit és tönkrebarmolni a gépet.Csak érdeklődtem és az agyamban megszületett elképzeléseket probáltam kiaknázni,ennyi nem több és nem kevesebb.Amit lehet azt lehet amit nem azt nem.A fél éves terv az uj tetőkárpit,az alufelni,esetleg egy fóliázás,a gsi lökösök hisz azok elég szépek és nem is kerülnek fejenként 30-40 ezerbe,meg a tulzott spojlerezést én sem támogatom,főleg hogy a magyar utak elégé szinvonal alattiak és nem hiányzik hogy az első bukkanó leszakítsa az alját.A nőlj fel dolgot 14 évesen el kellett kezdenem,10 éve élek egyedül a saját lábamon.:-)(ami vagy szomoru vagy vagy se,teljesen lényegtelen meg nem is ide tartozik)

Kösz a hsz eket.

Tényleg szépek, de simán kerülnek annyiba :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Tényleg szépek, de simán kerülnek annyiba :lol: :D

Hát lehetséges de sajna odáig még nem jutottam el,hisz nem is nagyon találni,vagy csak nekem nem sikerült fogalmam sincs.Még mielött meglett az Astra volt egy kinti behozott Astra.optikázva volt,jó itt ott amott biztos elbírt volna egy kis javítást,de így is ugyis át kellett volna fújni óket.Se moci se semmi nem volt már a gépben,de még a kagyló ülések,lökösök,kárpirok meg voltak benne.Csak ugye akkor még nem az Astra fronton nézelődtem így mire észbe kaptam fillérekért eladták a cumókat.Na azóta se sikerült találni semmit.

Link to comment
Megosztás:

Céljaim az hogy üzembiztos legyen a vas,és ha már csak erre tellett ne ugy nézzenek rá hogy na még egy Astra.BMWre soha nem lesz pénzem,és nem is jampizni meg játszani az agyamat kell a gép.Sokat vártam erre is és hát nem vagyok már 18.27 évesen lett jogsim is,és autóm is.Jó mostmár 28 vagyok,és nem is volt sose célom h gyilkoljam a gépet és legyek a helyi motor gyorsulási menő gyerek.Csak azt akarom hogy ne nézzék le a vasat csak mert 15 éves autó,meg hogy csak erre telik és boltba eljárni jól van ez.Mikor megvettem a legkisebb horpadást is megcsináltattam rajta.Ami zavart ujrafujjatam.És pont azért mert nagyon sokat vártam rá hogy összejöjjön épp ezért megbecsülöm mert sajna nállam sem volt kolbászból a kerítés.Ugy vagyok vele hogy vagyok én erre olyan büszke mint más a BMWre,de a sok arcos harcos ne nézze már le.Ez egy kis város ahol élek és van jópár fehér F Asta és csak azt szeretném h ha látják tudják hogy az enyém.De tudom ehez azért kevés egy Astra F,mert az nem itt kezdődik.De azért akkor is.:-)

Hát sajna gondoltam hogy a chip felejtős.A túlmiszikálás meg hogy 60-70-80 vagy több lóerő tényleg teljesen mindegy mint mondottam nem is igazán arra kéne,de biztos a tapasztalatlanság beszél belölem.eszem ágában sem volt piedesztára emelni az autóm,csak szeretném kihozni belöle a legjobbat.Más örömöm ebben a dolgozd ki az életed is világban nincsen más csak az autóm még akkor is ha csak egy Astra.

Értem, mit akarsz mondani, ehhez csak annyit, hogy mindenki addig nézi le, amíg nem Te vontatod el a szerelőig az agyontuningolt verdáját. Hidd el, akkor megjön a tisztelet, nem kell hozzá tuningolni se a kocsit. Én is jártam már így, hogy helyi hülyegyerek szénné tuningolt Suzukival (ez eleve vicc) a lámpánál mindig tette az agyát, így lehagy, úgy lehagy, aztán mikor éppen én jártam arra, ahol lerobbant, és elvontattam a szerelőig a 18 éves 60LE-s Astrával, utána lejjebb vett az arcából. Azóta nem próbálkozik (Velem) a lámpánál, nagyot köszön, ha találkozunk, stb. Így belegondolva, én már legalább 5 autót húztam haza/szerelőhöz, de engem még sose vontattak... nekem ez többet ér, mint bármilyen gyorsulás.

Link to comment
Megosztás:

Értem, mit akarsz mondani, ehhez csak annyit, hogy mindenki addig nézi le, amíg nem Te vontatod el a szerelőig az agyontuningolt verdáját. Hidd el, akkor megjön a tisztelet, nem kell hozzá tuningolni se a kocsit. Én is jártam már így, hogy helyi hülyegyerek szénné tuningolt Suzukival (ez eleve vicc) a lámpánál mindig tette az agyát, így lehagy, úgy lehagy, aztán mikor éppen én jártam arra, ahol lerobbant, és elvontattam a szerelőig a 18 éves 60LE-s Astrával, utána lejjebb vett az arcából. Azóta nem próbálkozik (Velem) a lámpánál, nagyot köszön, ha találkozunk, stb. Így belegondolva, én már legalább 5 autót húztam haza/szerelőhöz, de engem még sose vontattak... nekem ez többet ér, mint bármilyen gyorsulás.

Milyen igazad van! :devlish:

(pár hónapja én is hazahúztam egy volt osztálytársam BMWjét. feladta az elektronika a csili vili tuning bömösben. :lol: A szitu hasonló mint nálad, kivagyokmivagyok, de illedelmesen megköszönte, hogy cibáltam magam után 25 km-t. :D A kutya se áll meg mifelénk, amit részben meg is értek, sokmindent lehet hallani :devlish: )

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Újabb tünet jelent meg az én autómon.(x17dtl)

Ha fel melegszik a motor és rá adom a fűtést, füstöt fúj be az utastérbe. Az mitől lehet? :-(

Egy lehetséges verzió:

A füst a motortérben keletkezik és a beáramló levegő behozza az utastérbe mert az alábbi képen pirossal bekarikázott esővízkifolyó gumi nem zár visszafelé rendesen:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=ac8cab010...&aid=167351

Egy másik lehetséges verzió:

A füst a tűzfalon innen keletkezik (pl. elektromos zárlat).

Lehet, hogy a fűtőmotorod (vagy az előtét-ellenállása) a végét járja és mikor fújja be a levegőt, akkor egy kis füstöt is adagol hozzá.

Elég jól elkülöníthető szagok.

Link to comment
Megosztás:

Egy lehetséges verzió:

A füst a motortérben keletkezik és a beáramló levegő behozza az utastérbe mert az alábbi képen pirossal bekarikázott esővízkifolyó gumi nem zár visszafelé rendesen:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=ac8cab010...&aid=167351

Egy másik lehetséges verzió:

A füst a tűzfalon innen keletkezik (pl. elektromos zárlat).

Lehet, hogy a fűtőmotorod (vagy az előtét-ellenállása) a végét járja és mikor fújja be a levegőt, akkor egy kis füstöt is adagol hozzá.

Elég jól elkülöníthető szagok.

köszi a tippet

Link to comment
Megosztás:

egyre több a tünet hogy valami nagyon nem stimmel:

-Pikk-pakk 100fokra fel megy a jelző (új a termosztát)

-füstöl a fűtés ha bekapcsolom.

-ha fűtök leszopja az aksit(csak teljes sötétbe látszik hogy nagyon halványan világít a töltésjelző)

mi jöhet még? :-(

Link to comment
Megosztás:

egyre több a tünet hogy valami nagyon nem stimmel:

-Pikk-pakk 100fokra fel megy a jelző (új a termosztát)

-füstöl a fűtés ha bekapcsolom.

-ha fűtök leszopja az aksit(csak teljes sötétbe látszik hogy nagyon halványan világít a töltésjelző)

mi jöhet még? :-(

ezek szerint elektromos zárlat játszik...

mielőbb keresd meg, és orvosold a hibát, a napokban láttam éppen kiégni egy autót... motortérben keletkezett zárlat. :lol:

A 100-fokra ez azonban szerintem nem magyarázat. tutira belevaló a termosztát? kinyit rendesen? volt már olyan, aki szívott az új termosztáttal. :D

Link to comment
Megosztás:

köszi a tippet

Mondjuk, jó lenne tudni a füst jellegét. Elég jól megkülönböztethető a gázolajfüst és az égett szigetelés füstjének szaga.

Srácok, mindenhol azt olvasom, hogy az X17DTL motor milyen lassan melegszik fel és mennyire szar a fűtés emiatt. Hát nálam meg épp az ellenkezője a szitu. Viszonylag hamar elkezd a kocsi fűteni és kb. olyan gyengén, hogy szinte leégeti a kezemről a bőrt. :devlish:

Emellett elég gyorsan, kb. 3-5Km alatt felemegy a hőfok 85-90 fokra, majd kicsit lassan, de biztosan - pár perc - 90-95 fok közé és ott is marad. Ez mennyire normális? Eddig minden kocsimnál - OK azok benzinesek voltak - az volt, hogy szinte a munkahelyem parkolójában kezdett bemelegedni a kocsi, ez meg már az utca elején langyosat fúj... Kicsit nyugtalan vagyok emiatt. :devlish:

Gorbi, nemrég egy kisebb zuhé után megnéztem ezt a kifolyógumit - már értem miért hívjátok pöcsnek :D - és csont száraz volt a kifolyó rész. Asszem befelé folyik a víz. :lol:

-füstöl a fűtés ha bekapcsolom.

-ha fűtök leszopja az aksit(csak teljes sötétbe látszik hogy nagyon halványan világít a töltésjelző)

Ha csak akkor jön a füst, ha bekapcsolod a fűtést, akkor elektromos zárlat lesz. Szerintem is mielőbb orvosol(tas)d a hibát, kár lenne, ha emiatt égne porig.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, mindenhol azt olvasom, hogy az X17DTL motor milyen lassan melegszik fel és mennyire szar a fűtés emiatt. Hát nálam meg épp az ellenkezője a szitu. Viszonylag hamar elkezd a kocsi fűteni és kb. olyan gyengén, hogy szinte leégeti a kezemről a bőrt. :lol:

Emellett elég gyorsan, kb. 3-5Km alatt felemegy a hőfok 85-90 fokra, majd kicsit lassan, de biztosan - pár perc - 90-95 fok közé és ott is marad. Ez mennyire normális? Eddig minden kocsimnál - OK azok benzinesek voltak - az volt, hogy szinte a munkahelyem parkolójában kezdett bemelegedni a kocsi, ez meg már az utca elején langyosat fúj... Kicsit nyugtalan vagyok emiatt. :devlish:

Az enyém is ilyen :devlish: , termosztát csere óta gyönyörűen fűt! :D

Ne félj, ha beáll a -10, akkor nem lesz elég neki 5 km, nekem kb 8-10 km kell neki kemény mínuszokban, most ugyanennyi elég, mint neked is.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is ilyen :D , termosztát csere óta gyönyörűen fűt! :lol:

Ne félj, ha beáll a -10, akkor nem lesz elég neki 5 km, nekem kb 8-10 km kell neki kemény mínuszokban, most ugyanennyi elég, mint neked is.

Köszi, megnyugtattál. A -10-zel meg ne riogass, mióta ki lett cserélve a generátorszíj csikorog, mint a dög és alig tudom beindítani. Előte volt pár napig mínusz sok fok, akkor is pöccre indult. Most meg olyan, mint egy Kamaz...

Remélem elég lesz egy kis spanolás a generátoron, mintha kicsit laza lene a szíj, gondolom megnyúlt.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, megnyugtattál. A -10-zel meg ne riogass, mióta ki lett cserélve a generátorszíj csikorog, mint a dög és alig tudom beindítani. Előte volt pár napig mínusz sok fok, akkor is pöccre indult. Most meg olyan, mint egy Kamaz...

Remélem elég lesz egy kis spanolás a generátoron, mintha kicsit laza lene a szíj, gondolom megnyúlt.

Ugyanez van nekem is, de új szíjjal is csinálja. :lol: Kopott a tárcsa, vadászom az utódját... lenne egy, csak le kéne szedni, de hóba esőbe nem volt kedvem... de muszáj lesz, mindegy, már úgyis megeszi ezt az új szíjat is addigra. :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, jó lenne tudni a füst jellegét. Elég jól megkülönböztethető a gázolajfüst és az égett szigetelés füstjének szaga.

Srácok, mindenhol azt olvasom, hogy az X17DTL motor milyen lassan melegszik fel és mennyire szar a fűtés emiatt. Hát nálam meg épp az ellenkezője a szitu. Viszonylag hamar elkezd a kocsi fűteni és kb. olyan gyengén, hogy szinte leégeti a kezemről a bőrt. :devlish:

Emellett elég gyorsan, kb. 3-5Km alatt felemegy a hőfok 85-90 fokra, majd kicsit lassan, de biztosan - pár perc - 90-95 fok közé és ott is marad. Ez mennyire normális? Eddig minden kocsimnál - OK azok benzinesek voltak - az volt, hogy szinte a munkahelyem parkolójában kezdett bemelegedni a kocsi, ez meg már az utca elején langyosat fúj... Kicsit nyugtalan vagyok emiatt. :devlish:

Gorbi, nemrég egy kisebb zuhé után megnéztem ezt a kifolyógumit - már értem miért hívjátok pöcsnek :D - és csont száraz volt a kifolyó rész. Asszem befelé folyik a víz. :lol:

Ha csak akkor jön a füst, ha bekapcsolod a fűtést, akkor elektromos zárlat lesz. Szerintem is mielőbb orvosol(tas)d a hibát, kár lenne, ha emiatt égne porig.

Nem gázolaj füst.de nem is olyan mintha valami műanyag égne.de elég büdös.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nekem is, de új szíjjal is csinálja. :lol: Kopott a tárcsa, vadászom az utódját... lenne egy, csak le kéne szedni, de hóba esőbe nem volt kedvem... de muszáj lesz, mindegy, már úgyis megeszi ezt az új szíjat is addigra. :D

Ezen is vadizsír a szíj. Alig egy hónapos. A szervoszíjjal együtt lett cserélve, mindkettő a végét járta, de különösen a generátoré. A tácsát nem láttam kopottnak, segítettem a maesto-nak amikor cserélte. Jó szerelő, de ő sem polip... :devlish:

Abból gondolom, hogy laza a szíj, hogy majd 2cm-t be tudom nyomni.

Mindegy ha viszem ojajat cserélni - januárban meg szeretném végre eljteni - megspanoltatom vele. Addig meg indulás előtt megy az akku szoptatóra.

Remélem az akku nem deglik meg, belenézni nem tudok, gondozásmentes Energizer-t tett bele Hansi odaát a sógoréknál.

Link to comment
Megosztás:

Ezen is vadizsír a szíj. Alig egy hónapos. A szervoszíjjal együtt lett cserélve, mindkettő a végét járta, de különösen a generátoré. A tácsát nem láttam kopottnak, segítettem a maesto-nak amikor cserélte. Jó szerelő, de ő sem polip... :devlish:

Abból gondolom, hogy laza a szíj, hogy majd 2cm-t be tudom nyomni.

Mindegy ha viszem ojajat cserélni - januárban meg szeretném végre eljteni - megspanoltatom vele. Addig meg indulás előtt megy az akku szoptatóra.

Remélem az akku nem deglik meg, belenézni nem tudok, gondozásmentes Energizer-t tett bele Hansi odaát a sógoréknál.

Nekem is így csinál, megspanolod, majd megint elkopik, aztán megint megspanolod, megint kopik... Azztán veszel újat. :lol: És kezdődik elölről... Nekem tutira cserélnek kell tárcsát, ez idén már vagy a 3. szíj... fél óra a csere otthon is, nekem ennyi volt. de a szervószíjat leszedni az igazi szívás, pedig azt generátorszíj cserénél le kell szedni. :D

Nagy hidegben az enyém is vinnyogva indult, és csak már mp múlva ugrik utána a fordulatszámmérő is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.