Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

Ezt hogy mérted?

A stpperóra, meg nézzük a km órát, amit előzőleg a haverral "calibráltunk" kb olyan mintha vasvillával szilvát aszalnánk...

Még a GPS műszer sem tuti, mert azoknak is 2-3 m a pontosságuk, ami tized mp-kkel is tévedhet.

Az AVE ( www.timeslip.hu ) egy gravitációs gyorsulásmérő modult helyez el az autóban. Ez egy percen keresztül igen nagy mintavételezési frekvenciával pillnatnyi gyorsulást mér. Ezekből számol vissza pillanatnyi sebességet, megtett utat.

Tiszta fizika és matematika az egész. Mint tudjuk a sebesség, a megtett út idő szerinti első deriváltja, a gyorulás pedig a második deriváltja. Azaz ha a gyorulási görbét integrálom idő szerint, megkapom a sebesség görbét, majd ha azt is integrálom idő szerint, akkor megkapom a megtett út görbéjét. Ezen adatokból, a gépkocsi valós tömegéből meg különböző tapasztalati képletek segítségével ki lehet számolni a kerekeken, meg y főtengelyen mérhető teljesítmény becsült (kis hiba%-al) értékét.

Ez pl így néz ki:

gugu.jpg

Ez a mérés kiküszöböli az emberi reakcióidőt is, ugyanis a mérés kiértékelés a valós elindulástól történik.

Persze, stopperral, 5 méréssel. Ugyanilyen módszerrel mértük a 16V-met is.

Lehet, a valóságban a 100 km/h csak 96 vagy egy fél másodperccel később lett elindítva a stopper de ezért kell többet mérni.

Lényeg h a 16V-vel 8,1 és 8,6 közötti időket mértük. Azonos körülmények közt. Ugyanott, szinte ugyanakkor csak egy évvel később. Nyár, 30 C, 15-ös kerekek ugyanúgy.

A timeslipet ismerem, nem kell bemutatni.

Aki megvette az én autómat az előtte a Tiedet akarta volna megvenni. Egy soproni srác, ha esetleg dereng vmi. A 8V és 16V különbségre ezt mondta: A C20NE sokkal egyenletesebbet adja le az erőt, az XE meg nyers.

Link to comment
Megosztás:

a Bazs is igy szokta csinálni :( :D

eladja az asztrát, hogy spóroljon, majd még haza se ért vele, máris felni, ültetés, motor, lakatolás, fényezés, kipufogo cserén gondolkodik :D

Ezt én se értem. :roll: :D

Ismerek 70-100 Calibrást. Tudom ki mennyit bajlódik vele és, látom hogy megy rá a gatyája sok embernek a fenntartásra.

Ezek az autók KIVÉTEL NÉLKÜL szinte, rendelkeznek egy szép előélettel. Az összes tulaj arra vette h küldje neki. Ha szerencsés vagy max olyat találsz aki odafigyeléssel hajtotta.(hidegen nem padlózza, megvárja míg eléri a motor az üzemi hőfokot, sőt még akkor is vár egy kicsit mert az egész rendszerre mér nem igaz az órán mutatott hő, nem ugrik le a kupplungról hanem finoman kezeli, nem csavarja ki tökig a kormányt (TÍPUSHIBA: a legtöbbnek ha kitekered a kormányát végállásba akkor visít-mind2 előző calim csinálta, a mostani nem. Okát be kérdezd, tudtam vmikor de már elfelejtettem sajnos)

Például ha vki elvisz próbakörre és hideg motorral, kivisz gyorsulni, akkor én már egyből el is köszönnék tőle. 8)

De lényeg h ezekkel a gépekkel foglalkozni kell! Van amelyikkel kevesebbet, van amelyikkel többet. Az h most hibátlan az azt jelenti h egy héten belül elromlik egy 30.000 Huf-os alkatrész amit cserélni kell. Nem elég a benzint töltögetni befele. De a törődést meghálálja, jó és főként szerethető autók ezek, csodálatos feelinggel!

De ha spórolni szeretnél akkor vegyél corsát vmi öreg fatertól aki évente 2 szer állt ki vele a garázsból és 8 év alatt rakott bele 20.000 km-t.

És ha minél olcsóbban veszel calibrát annál többe lesz a fenntartása a sok javítás miatt. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Szóval vasvillával szilvát aszalunk... :(

Viccelődést félretéve, egy széthajtott C20XE és egy normál állapotztú Calibra tényleg szinte egyformát gyorsul.

Na akkor egyetértünk! :D

De sztem abban is h Mo.-n egy kézen meg lehet számolni a tényleg jó állapotú XE-ket! :wink:

És nem rossz autók csak oda kéne figyelni pár dologra..... De mi ugye 200.000-300.000-t futott példányokat vettünk meg és hiába ápoljuk ha az előző tulajdonosok nem figyeltek oda rá. :x :?

Link to comment
Megosztás:

Látom alakul egy kis egészséges vita:)

Nekem ugyi C20NE Astrám van. Annak a gyorsulása 0-100 Km/h 9,5 sec és 10sec között van. Normálisan mérve nem, stoperrel a boarddal:)

Anno gyorsultunk Darkal és 100 -ig kb 1 motorháztető a különbség a Cali javára (C20XE) . 100 felett pedig nőtt a távolság:)

A C20NE Cali ellen is mentem (én tele emberekkel és no gyors start) így is kapott a Cali tölem egy féla autót. Igaz annak a mocija picit gyenge volt. Azt állítanám , hogy ha lett volna 20SEH (8v)mocival szerelt Cali az ment volna úgy mint egy C20XE.

Sajna azért lehet egáll a gyorsulás sok Calinál ,mert a C20XE Calik jobban széthajtottak és sokan nem tudják mit kezdjenek a rajt után torpanásával... tehát sokan nem tudják rendesen kezelni sem... A C20NE-vel egyszerűbb gyorsulni, hiszen alulról húzz.

Sajnos azt is sokat hallani, a Turbós nem megy jobban a V6-nál.... ami badarság.. nem csak egyes példányokat vizsgáljunk és ne 15 éves gyáriadatokhoz mérjük jelenlegi GYÁRI öreg autónkat.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor ahhogy látom ugyanazokra a "tipushibákra" kell figyelnem, mint egy astránál, legalábbis eddig ez jött le.

látom, nem figyelsz, így én is hozzátenném, amit páran már leírtak:

a hibák hasonlóak, a javítási költségük 3-4szeres és havi rendszerességgel jelentkeznek

Link to comment
Megosztás:

látom, nem figyelsz, így én is hozzátenném, amit páran már leírtak:

a hibák hasonlóak, a javítási költségük 3-4szeres és havi rendszerességgel jelentkeznek

Tehát hasonló hibák, csak mig az astrámra 1 évben költöttem javításra (nem olajcsere és társai) 15 eztet, addig egy hasonló állapotú calira havonta költhetek ennyit.

Ez így már közelít?

Link to comment
Megosztás:

sajna nekem nem lesz rá csak vagy 750-em, így 92 környékén gondolkodom 8V ben, de úgyis alkalom szüli majd.

Szóval akkor ahhogy látom ugyanazokra a "tipushibákra" kell figyelnem, mint egy astránál, legalábbis eddig ez jött le.

Hát annyiért az enyémet el nem adom, max ha kerekek nélkül vinnéd el. :(

Tényleg, nem is rossz ötlet. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó azért ez is túlzás, de az igazság a 2 között van! Jótanács: ha esetleg meglesz a Calid és kell hozzá vmilyen alkatrész ami egyezik más típuséval, akkor Astrához vagy Vectrához kérd. Ha kiejted a szádon h Calibra, egyből 2-szer annyiba fog kerülni(gondolok itt főleg motoralkatrészekre)

Nem kell félni tőle, de készülj fel h többe lesz mint az Astra. Arra törekedj h a ráköltés minél kisebb legyen.

Link to comment
Megosztás:

Tehát hasonló hibák, csak mig az astrámra 1 évben költöttem javításra (nem olajcsere és társai) 15 eztet, addig egy hasonló állapotú calira havonta költhetek ennyit.

Ez így már közelít?

ez már igen

persze nem kell ráköltened havonta, csak akkor majd egyben sokat

Link to comment
Megosztás:

sehogy, mert az 5x120 :(

de miért adod el, ha most tavasszal vetted? ez az én szokásom :D

1. Mert piros, nem szeretem. Tudod nagyon jól h a Tiedet akartam megvenni csak hát..... Nekem az a kék szín a mániám! :D Gyönyörű!

Ezt azért vettem meg mert eléggé jó állapotú a társaihoz képest, légzsákos, és az ára is baráti volt.

2. 6 hengereset szeretnék! Mostanában elég sokat vezethettem egy 2000-res soros 6-os bömbit és belezúgtam! Uh BMW E36 320i , 325i de ha találok egy jót akkor lehet h Calibra V6.

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a gyorsulás témára. Itt egy Vectra 2000, ami produkálja a 150 LE-t (sőt kicsit fölötte is)! Tehát ez egytényleg jó állapotú autó lehet. Ez ment annyit mint én. A görbéből azt látom, hogy rosszabbul indult, és lassbban vált. Tehát az emberi tényző is rengeteget számít!

vectra.jpg

Ez pedig egy C20NE Astra, ami hozza a gyári 115 LE-t. Na ez 10,64-et megy. Szerintem itt is emberi tényező miatt van 10 fölött

astra.jpg

Itt egy tuning Astra GSI, ami 200 LE-t produkált! Na ez ment 8,07-et

astragsi.jpg

Ez pedig Kadett GSI 20SEH motorral. Ez hozza a gyári 130 LE-t. Ez az autó megy úgy mint egy jó állapotú C20XE.

kadett.jpg

És az igazi "vadállat", a 240 LE-t tudó Kadett Turbó

kadett_turbo.jpg

Egy szó mint száz, a C20NE nem emlegethető egy lapon a C20XE-vel.

Link to comment
Megosztás:

DragonK!

Ha meglesz még a calid, mire sikerül eladnom a kicsikémet, akkor csak felszökök valahogy meglesni és kerekek nélkül (mármint legalább valami acélvelnit azért kérek szerintem pálya lesz, de ez még odébb van.

Az az igazság, hogy így hallván a költségvonzatokat, lehet, hogy tényleg maradok a 8 szelepesnél. az azért csak költségkímélőbb valamennyivel, jó lehet, hogy így is többet kell rá áldozni mint az astrámra.

A tiéd az 8V ugye DagonK?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.