Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

ílyesztő ez a cali egy kicsit, de ugye kockázat mindig van, így azért is veszek egyet..

Oda kell figyelni!

Nekem a 3. Calim ami sokkal jobb mint az első kettő, egy lapon se lehet azokkal emlegetni, de ez se hibátlan, csak jobb. A 97-essel is foglalkozni kell, csak az még jobb. :(

Próbálj meg már légzsákos 93 asokat vagy 94-eseket nézni mert addigra jópár gyerekbetegség ki van küszöbölve. De ez minden típusra és márkára igaz h nem szabad használtan az első évjáratokat megvenni. Vagy max esetleg 92-est! :?

Link to comment
Megosztás:

A 92 a határ, de jobb lenne 93 vagy max94, azt még talán meg tudom fizetni ill. lehet találni ennyiért, amennyi nekem van, de azt komolyan mondtam, hogy ha a tiéd meglesz még, akkor meglesem, elvégre egy klubtársban csak jobban bízok mint egy akárkiben...

Link to comment
Megosztás:

DragonK!

Ha meglesz még a calid, mire sikerül eladnom a kicsikémet, akkor csak felszökök valahogy meglesni és kerekek nélkül (mármint legalább valami acélvelnit azért kérek szerintem pálya lesz, de ez még odébb van.

Az az igazság, hogy így hallván a költségvonzatokat, lehet, hogy tényleg maradok a 8 szelepesnél. az azért csak költségkímélőbb valamennyivel, jó lehet, hogy így is többet kell rá áldozni mint az astrámra.

A tiéd az 8V ugye DagonK?

Nézd meg nyugodtan, biztos meglesz, télen nem sokan akarnak sportautót venni.... majd tavasszal.

Csak segíteni szeretnék pár dologban, amiben tudok és gyakorlott vagyok calibra vételben. :(

Ha vmi isteni csoda folytán találsz egy jó XE-t amit ennyi pénzért kétlek akkor azt kell megvenned!

De az elmondásaid alapján és az anyagiak figyelembe vételével én a 8V-t ajánlanám vagy ugye a V6 csak az már 2500 cccm és mégtöbbe kerül hozzá az alkatrész.

a 16V-k nagy része hengerfejes, csattognak a szelepek, a hidrotőkék, minden bajuk van. A hangjuk se túl szép szerintem, a leömlő miatt van ez a repedtfazék hangjuk. A 8V, vmi f.sza sportdobbal szépen muzsikál. A V6 meg ugyebár........

Link to comment
Megosztás:

A 92 a határ, de jobb lenne 93 vagy max94, azt még talán meg tudom fizetni ill. lehet találni ennyiért, amennyi nekem van, de azt komolyan mondtam, hogy ha a tiéd meglesz még, akkor meglesem, elvégre egy klubtársban csak jobban bízok mint egy akárkiben...

Ennek én csak örülök azért is írtam le a hibákat. Nem vészes és inkább esztétikai de akkor is! Viszont azt én is komolyan mondtam 800 vagy 750!

De ugye el kell h add az astrát előbb.... :wink:

Link to comment
Megosztás:

Ennek én csak örülök azért is írtam le a hibákat. Nem vészes és inkább esztétikai de akkor is! Viszont azt én is komolyan mondtam 800 vagy 750!

De ugye el kell h add az astrát előbb.... :wink:

próbálkozom, de ugye még csak 2 napja hírdetem...

Link to comment
Megosztás:

Sok 16V-nél tényleg lelombozó a hidrotőke hang. Én még hengerfejet is cseréltem emiatt, mert annyira ki voltak kopva a csészék, hogy az új tőkék is csattogni kezdtek a következő télen... Suxx. :?

Most egy 2 évvel idősebb Kadett Gsi 16V coscast feje van benne, rohadt csendes, 1-2 heti állás után sem csattan az indításnál. Nem volt olcsó a csere, de megérte.

A kipuff hangját a 8V-nél is el lehet rontani. Nekem nagyon tetszik Opeldevils autója, de a kipufogója nagyon recsegve szól. Meg az első lököst kicserélhetné valami profi darabra... :wink:

DragonK-nak igaza van abban, hogy iszonyú sokat számít, hogy hogyan bántak az autóval. És nem csak az előző tulaj, hanem "életében". Hiába veszed egy normális csávótól, ha előtte kapott hideget-meleget.

Ezért nehéz jól választani.

Link to comment
Megosztás:

Neked is Kolbenschmidt hengerfejed volt eredetileg, ugye?

Nekem a 16V-men a hengerfej felújítás 220e-be volt. Ekkor mondtam h 16V-t többet sose. Annyi pénzem nincs h az autóm 2 millában álljon meg. Inkább 8V!

Opeldevils? Nagyon szép az autó csak én túlzásnak találom ezeket a HI-FI installációkat. Csak le akarsz menni a Balcsira pár napra, nem tudsz hova pakolni. Szerintem egy jó mélyláda bőven elég. Izlések és pofonok.

Persze, mindent el lehet rontani, de átlagban véve a 8V hiába gyengébb, hangját tekintve jobb.

Link to comment
Megosztás:

Neked is Kolbenschmidt hengerfejed volt eredetileg, ugye?

Nekem a 16V-men a hengerfej felújítás 220e-be volt. Ekkor mondtam h 16V-t többet sose. Annyi pénzem nincs h az autóm 2 millában álljon meg. Inkább 8V!

Opeldevils? Nagyon szép az autó csak én túlzásnak találom ezeket a HI-FI installációkat. Csak le akarsz menni a Balcsira pár napra, nem tudsz hova pakolni. Szerintem egy jó mélyláda bőven elég. Izlések és pofonok.

Persze, mindent el lehet rontani, de átlagban véve a 8V hiába gyengébb, hangját tekintve jobb.

De Devilsé sokkal inkább DEMO, mint használati autó nem? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Igen, Kolben volt az eredeti. Bár vannak szépen muzsikáló Kolben fejek is. Erre céloztam, hogy az autó előélete nagyon fontos. Aki most megvenné tőlem, igen jól járna a műszaki állapotát illetően... :wink:

Jézus, mit csináltak annyi pénzért a tiéddel? :oops:

A coscast-ot felrakás előtt gatyába ráztam (szelepvezetők csere, szelepek becsiszolása, stb.), de így is csak 47 ezer volt. Nem mondom, beszéltem a Szuromiékkal csatorna bővítés és polírozás ügyben, de mivel 60 ezret mondtak telefonban, nem erőltettem a dolgot. Pont elég volt akkor a blokk felújítást és a Lexmaul RAM-ot kiperkálni. :wink:

Az utolsó mondatod tökéletes végszó, ami vonatkozik tuningra, motorválasztásra, stb..

I_S, én a helyedben kipróbálnék ilyet is, olyat is, hátha elbizonytalanodsz ! :(

Link to comment
Megosztás:

Igen, Kolben volt az eredeti. Bár vannak szépen muzsikáló Kolben fejek is. Erre céloztam, hogy az autó előélete nagyon fontos. Aki most megvenné tőlem, igen jól járna a műszaki állapotát illetően... :wink:

Jézus, mit csináltak annyi pénzért a tiéddel? :oops:

A coscast-ot felrakás előtt gatyába ráztam (szelepvezetők csere, szelepek becsiszolása, stb.), de így is csak 47 ezer volt.

Nekem Kolben volt benne és észrevettem h vmi nincs rendben a vízzel. :( Most se vagyok autószerelő, de azért vmit konyítok a dolgokhoz, na de akkor még csak azt láttam h mi van, h mitől lehet arról fogalmam se volt. Egyből felcsörögtem apámat, h nézze meg, mondta is egyből h ez bizony hengerfejes. Hétfőn elmentem egy ISMERŐS szerelőhöz (együtt jártam gimibe a lányával, és apám is ismerte máshonnan), nekiestek, már aznap szétkapták. Bíztató volt. 3 nap múlva jöjjek vissza mert addigra kész lesz. OK.

Na ebből a 3 napból 5 hét lett!!! A végén egy 17. kerületi hengerfej mágushoz személyesen mentem ki amikor 4 hét alatt semmit se csinált vele. Megtalálom a házat, felcsörgöm h jöttem azért ami az enyém. Horgászik, nincs otthon. Enyhén ideges voltam, gondolhatjátok és a vége az lett h a felesége engedett be és kb 200 hengerfej között kellett megtalálni a sajátomat(a szervíz neve ahol vol az autó az volt ráírva).

Hozzá se nyúlt.

Nem tudtam mitévő legyek, a szervízben 120.000-ért felajánlottak egy hengerfejet. :shock: Nem voltak még akkor kapcsolataim, nem tudtam mennyibe kerül. Megvettem.

Felrakták, a hűtőrendszer tisztára nyalták. 340.000 Huf volt a számlán!!! Állítólag mindent kicseréltek.

2 nap múlva vissza mert megint olajos volt a víz, de kegyetlenül.

Mondják: ÁÁÁ, biztos megbújt a csövekben. Szétszedés, kitisztítás.

2 nap múlva megint mehettem vissza, ugyanazon problémákkal. Haverom ajánlotta a Végh gépműhelyet a IX-ben. Megállapították h az "új" hengerfej is kaka. Spuri vissza megint a szervízbe. 120 rugót vissza vagy megdöglesz. :D

Felraktam a a gépet a hasznaltauto.hu-ra, mert elegem volt.

Visszaadták, elmentem a Végh-hez a régi hengerfejemmel, 40 rugóért csinálták meg. Szervízben összerakták az autót ami összességében 8 hétig állt ott. Másnap aknában alámentem apámmal és néztük a listát h miket számoltak fel. Új csövek, új tömítések.... Egy gram új műanyagot nem találtunk, mindenből a régit rakták vissza. Azon voltunk h visszamegyünk a szervízbe és törünk zúzunk.

Bent voltunk az aknában, csörög a telefon: Jónapot stb stb Hol lehet megnézni a Calibrát?

Még aznap megnézték, tetszett nekik. Másnap lerakták a pénzt és mentek Isten hírével.

Bújtam az internetet, rátaláltam az index fórumokra és a calibraclubra.

Voltam Opel alkatrész boltokban is.

Kiderült h a 16V-re sok a panasz, mindenki a 8V-t vagy a V6-ot ajánlja. A 8V-nél számomra meglepően olcsó alkatrész árakkal találkoztam uh eldöntöttem azt veszek. Így is lett és nem bántam meg.

V6-ot a kegyetlen biztosítási díjak és a benzinárak miatt hanyagoltam, de meg tudom oldani h attól h a tulajdonos én vagyok, az üzembentartó még az apám legyen és így a biztosítás jóval olcsóbb. A fogyasztás mivel, városban vagy egy Puntot hajtok vagy BKV-zom így lényegtelen.

Link to comment
Megosztás:

Na megvettem a 8V-t. Tetszett, gyönyörű volt!

http://www.kepfeltoltes.hu/051013/../050309/1.jpg

http://www.kepfeltoltes.hu/051013/../050718/calim.JPG

Használtam kb fél éve és a Lurdy háztól mentünk át nézni a gyorsulást az IP-nél. A híd előtt pirosat kaptunk, mellettem állt Astroid. Rosszul kapta el a rajtot de amikor én elértem a 100 km/h-t, úgy ment el mellettem mintha állnék. Nem bénáztam el, nem arról volt szó. (Neki is 8V-je van)

Több emberrel a váltóra gyanakodtunk. Éppen úgy voltam h még 20.000-rem se volt váltóra, na ugye meg erre jön pluszba a munkadíj.

Meghirdettem.

Egy soproni srác hívott h megnézné, így is lett. Kipróbálta, a gyorsulástól lehidalt(120-as Skodája volt előtte) a fékhatástól szintén (Brembo tárcsák+ betétek). A gép nagyon szép volt, nem csoda h belezúgott. Lefoglalózta. vUtána kisüti h a köv hétfőn szeretné átnézetni. Vállalta azt is h bukja a foglalót. Szervízben kiderült h a 3. hengerben a kompresszió 3 bar-ral gyengébb mint kéne (12 helyett 9). Hurrá! Srác azt mondta h neki így is kell. Meg is vette.

Imádtam a Calibra formáját, uh újra Calibrát akartam. Láttam bazs hirdeti, tudtam h jó az autó és tőle sokkal szívesebben vettem volna meg mint egy vadidegentől. Meg is néztem az övét, meg is vettem volna csak a Porsche felgenek nélkül. Azokra már nem volt pénz. Mondta h OK de várjunk hétvégéig mert van akit kompletten érdekel. Hát a srác el is vitte (Őt is ismerem).

Eszembe jutott h láttam a neten egy modellfrissítés utáni 93-as gépet elég jó áron. Legnagyobb bajom az volt vele h piros (most is az).

Lementem Pátyra, kiderült h nem is az övé az autó hanem áll az udvarba fél éve (meg is látszott) mivel beszámította a saját eladott Audijába és nem akarta átírni.

Kezdődött azzal h a srácnak mondtam h legyen szíves lemosni az autót mert az se látszott h melyik az eleje és a hátulja. Hozott porszívót is.

Fél óra múlva már egész jól nézett ki. Bebikáztuk. Gyönyörű hangja volt ahhoz képest h mennyit állt!

Melegedett egy 10 percet aztán elkezdtem gurulni és kimentünk az egyik főútra. 60-nál kérte a 2-est, 100 környékén a 3-ast, a 4-et 140 után. Tetszett, meggyőzött. Ment mint az állat. mondtam srácnak h délután visszajövök szerelővel. Mondta OK.

Így is lett, vittem 1 szerelőt, jött apám + Ő is hozott egy hozzáértőt. Fél óra alatt átnézték. A sárvévő sarkait leszámítva nem rohadt, alváz rendben volt. Hátulja teljesen szűz, jobb elölről kapott de elemet cseréltek, maga a váz úgy nézett ki h nem volt sérült. Elhoztam. Hát volt különbség!

Kapott új hűtőt, meg néhány csövet.

Egerben volt Calibra tali és virult a fejem h minden C20NE-t levertem. Végre van egy autóm aminek jó a motorja. Csak hát ugye a színe....

Teltek múltak a hónapok, lehetőségem volt beülni egy 96-os 520-as bömbibe. Megfertőzött. Maga a BMW-is de főleg a 6 henger hangja.

Eldöntöttem ilyen kell.

Uh ha elmegy a piroskám akkor vmi jó 6os lesz helyette, közel 200 lóval.

Link to comment
Megosztás:

Hát... elmegy a piroskád, amint elmegy a bordócskám :(

Hacsak nem viszi el előlem valaki :smt012

Én is, ahhogy te, jobban szeretnék valamelyikőtöktől venni, pont az általad említett okok miatt, de a tiéd meg különösen klappolna minden tekintetben (olyan motor amilyet szeretnék, állapotra is jó, jó állapotú kaszni és (gondolom) beltér, néhágy extra amit szeretnék is, no meg persze olyan szín ami nekem is, de főleg a kicsi feleségemnek is beadja.

Link to comment
Megosztás:

néhágy extra amit szeretnék is

Na ez meg a másik gondom! Van benne légzsák, van benne elektromos tükörállítás, fűtéssel, de nincs villanyablak!!!!! :( :? Látszik h Németországból jött. :D

Hogy miért nem kérte bele? Igaz vhol jó mert a végállás kapcsoló mindkét előző Calimban szarakodott és nem lehetett felhúzni, télen meg nem akart semerre megmoccani. Na most ilyen gondom nincs. De gyűlölöm tekergetni. Be lehetne tenni utólag nem nagy pénz egy ilyen csakhát szét kell szedni, be kell aplikálni majd összerakni. 1. nem értek az elektromos dolgokhoz, 2. nincs türelmem ilyennel bíbelődni. :roll:

Link to comment
Megosztás:

ebay-en lehet korrekt áron lőni komplett elektronyos ablakot motorral, kábelköteggel, kapcsolókkal, nádihegedűvel. Nekem is rosszalkodott a végállás a vezető oldalon, de egyszerűen javítható.

DragonK, szép kis sztorik! Ember, rendesen belenyúltál a 16V-be és az első C20NE-be is. :? Nekem ez az első Calibrám és csak egy fekete, '95 utáni kézi váltós V6-ért adnám el, de végigcsinálom vele, ami szükséges, mert már egyrészt több pénzben van, hogy érdemes lenne eladni, másrészt kezd olyan állapotba kerülni, hogy nem találnék hasonlót. És ez utóbbi nagyon nem mindegy. Kevés 16V Cali szaladgál 9500 km-t futott, 1 éve felújított motorral és hibátlan Cosworth hengerfejjel. :(

"Sajnos" maximalista vagyok, emiatt minden apróság előbb-utóbb cserére, javításra kerül. Lehet, hogy egy 8V-vel töredékét szívtam volna, de ezt nehéz megjósolni (lásd a te példádat). Remélem értő kezekbe kerül az autód !

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.