Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Szóval képzeljétek az ügyem úgy néz ki rendeződik.Olyannyira hogy ki is fizette a biztosító a "káromat" és azóta vettem is egy új autót.

Na ennek örülök, hogy így alakult!

A távirányító kell? Ha nem, akkor érdekel, ha meg kell akkor rendelek angolországból....

Link to comment
Megosztás:

Szóval képzeljétek az ügyem úgy néz ki rendeződik.Olyannyira hogy ki is fizette a biztosító a "káromat" és azóta vettem is egy új autót.

A választásom Omi lett... -_-

Ezúton is köszönöm a segítségeteket és 5leteiteket, a biztosítóval történő "harc" kapcsán. Jelenleg még az átírási költségeket kell még behajtanom rajtuk (telefonon lemondó hangon már jelezték hogy küldjem a számlákat és új forgalmit...).

A törött autómért kőkemény 70eFt-ot adnának (2000-es évjárat, 3liter), azt hiszem hogy nem kell magyaráznom, hogy megmarad úgy ahogy van, mert a 4 kerék gumival ami rajta van túlszárnyalja ezt az összeget.

Az új társ egy 2000-es évjáratú ezüst színű 3 literes facelift Omega (meglepő az előző is ugyanilyen volt). Ez most automata és többet is kajál 1 literrel bár kb 1 hete van meg így nagy tapasztalat nincs. Az enyimhez képest van benne tetőablak és "navigáció", tolatóradar, és a hátsó ülések is fűthetőek(jobb hátsó nem műxik).

Összeségében sokkal jobb állapotú mint az előző autóm.Funkcionálisan fenti jobb hátsó ülésfűtésen kívül minden működik rajta. A szervója halódik (alapjáraton gyenge) illetve a hardy tárcsa is cserés mert vmi utángyártott van bennebe és be van repedve.

Kötelező szervízt minél hamarabb szeretném megejteni, a régi autómból kerül át bele a szervópumpa, hardy tárcsa, vezérlés, olajhűtő, vízpumpa, gyertyák, főtengely jeladó, továbbá természetesen olaj, fékolaj, hűtővíz, és szűrők.

Végülis hogy a kötelező szervízt megúszom olajakból és szűrőkből, tömítésekből és szerelési költségből anyagilag egész jó, továbbá marad egy autónyi alkatrész eladogatni vagy tartaléknak :rolleyes:

Azért gondolom az olajakat nem a régi vasból rakod át! <_<:):D

Najó, ez csak a ciki helye!

Grat az új szerzeményhez, szerencséd van a "gyors" intézkedéssel!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kicsit idegbeteg vagyok. A kedves szomszédom úgy parkolt be a kertbe, hogy sehogy nem tudtam kiférni az Omival.

Addig forgolódtam a töksötétben, mert persze a rüki lámpám sem világit, hogy valahogy kiférjek és persze a szarját ne törjem össze, amig sikerült egy fának nekitolatnom, ami ráadásul előre dőlt.

Igy most két baromi nagy horpadás van a kombi csomagtartó ajtón. Eddig sértetlen volt. Nem is tudom, hogy ki lehet-e nyomni valahogy, vagy lakatos és fényező lesz belőle.

Olyan dühös lettem, hogy majdnem nekiálltam a szomszéd kocsijának, de aztán sajnos győzött a józan ész. De ilyenkor legszivesebben menetet tekernék a nyakára. :-(

Most olyan rossz kedvem van, hogy nem is tudom elmondani.

Link to comment
Megosztás:

Na elmentem ma a lakatoshoz. Sajnos rogyott és nyúlt a lemez, meg tartó is, ugyhogy melegitve kellett egyengetni.

Viszont amikor a srác nekiállt lecsiszolni a festéket a rogyott részről, kiderült hogy az ajtó aljáig rogyva van a lemez és ezt nem én csináltam. Pontosan ugyanott és majdnem ugyanúgy már törve volt a csomagtérajtó és ez szép mennyiségü gittel fedték el a fényezés alatt.

De legalább most megcsinálta végig a srác, ugyhogy a lemez már rendben, csak fényezni kell majd.

Ennek okán keresek olcsó fényezőt!!! :-)

Sajnos a tolatólámpa egyelőre marad igy. Kiderült, hogy az autómata váltónál nem külön tolató kapcsoló van, hanem egy komplett kapcsolóegység a váltó oldalán. Ára 50 ezer forint.

Ugyhogy megtanulok sötétben is lámpa nélkül tolatni. :-D

Link to comment
Megosztás:

Na elmentem ma a lakatoshoz. Sajnos rogyott és nyúlt a lemez, meg tartó is, ugyhogy melegitve kellett egyengetni.

Viszont amikor a srác nekiállt lecsiszolni a festéket a rogyott részről, kiderült hogy az ajtó aljáig rogyva van a lemez és ezt nem én csináltam. Pontosan ugyanott és majdnem ugyanúgy már törve volt a csomagtérajtó és ez szép mennyiségü gittel fedték el a fényezés alatt.

De legalább most megcsinálta végig a srác, ugyhogy a lemez már rendben, csak fényezni kell majd.

Ennek okán keresek olcsó fényezőt!!! :-)

Sajnos a tolatólámpa egyelőre marad igy. Kiderült, hogy az autómata váltónál nem külön tolató kapcsoló van, hanem egy komplett kapcsolóegység a váltó oldalán. Ára 50 ezer forint.

Ugyhogy megtanulok sötétben is lámpa nélkül tolatni. :-D

Tudtommal a tolatólámpa kacsolója a fokozatválasztó karon van, nem pedig külön horroráras egység...

De ezt egy automatás kolléga jobban tudja!

Last minute megoldásként meg rakj ideiglenesen egy billenőkapcsolót! :rolleyes: <_< :D

Igaz taknyolt megoldás, de legalább nem gázolod el a fél erdőt (és jobb esetben csak az erdőt...) sötétben -_-

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal a tolatólámpa kacsolója a fokozatválasztó karon van, nem pedig külön horroráras egység...

De ezt egy automatás kolléga jobban tudja!

Last minute megoldásként meg rakj ideiglenesen egy billenőkapcsolót! <_< :D -_-

Igaz taknyolt megoldás, de legalább nem gázolod el a fél erdőt (és jobb esetben csak az erdőt...) sötétben B)

Örülnék ha igazad lenne, de EPC-ben hiába kerestük a tolatókapcsolót az négygangos automata váltónál. Csak komplett kapcsoló egységet hoz. Megpróbálom a kapcsolót, valószinüleg az lesz a végső megoldás. :D

Amugy az erdőt azóta nagy ivben kerülöm. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Sajnos bajvan a vassal, elkezdett fogyni az olajam, meg is találtam az elfolyást váltó és a motor rögzítése között. Gondolom főtengely szimering. <_<

Cserélt-e már valaki, illetve mibe fáj egy ilyen játék a vason?

Üdv Oszi.

Hát egy új szimmering nekem 8e körül fájt... a csere - ami nekem nem lett végrehajtva - nem tom mennyi, de a macerás, hogy a váltótól meg kell szabadítani a motort....

A váltós szaki nekem ajánlotta a olajfolyás csökkentő adalékot. Állítólag sokszor segített már ilyenen, és odázta el a szimmeringcserét (persze csak ha nem volt nagyon gajra menve a tömítés, de 1000 Ft-s próbát sztem megér (ha beválik olcsóbb mint a csere, ha nem akkor 1 ezrest buktál... töredéke mint a javítás lesz. (hja amúgy nekem is segített megszüntetni ott az olajfolyást -_- :D - most máshol más csöpög B) :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Sajnos bajvan a vassal, elkezdett fogyni az olajam, meg is találtam az elfolyást váltó és a motor rögzítése között. Gondolom főtengely szimering. :rolleyes:

Cserélt-e már valaki, illetve mibe fáj egy ilyen játék a vason?

Üdv Oszi.

Azért arra figyelj hogy nem biztos hogy a tömítés elég lesz, ha kopott a főtengely akkor csere után is folyni fog valamennyit. Van valami szalag amit rátesznek és akkor nem folyik, erre majd figyelj.Amit most vettem annak most volt cserélve de már látszik hogy nem 100-as - csak 95-ös- a mester mondta hogy ez a bibije....

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Sajnos bajvan a vassal, elkezdett fogyni az olajam, meg is találtam az elfolyást váltó és a motor rögzítése között. Gondolom főtengely szimering. :rolleyes:

Cserélt-e már valaki, illetve mibe fáj egy ilyen játék a vason?

Üdv Oszi.

Én cseréltettem tavasszal, le kellett hozzá bontani komplett kipuff-rendszert, váltót. A tömítés 1-2e Ft volt, a munkadíj meg szerelője válogatja. Fél napos munka...

Link to comment
Megosztás:

Hát egy új szimmering nekem 8e körül fájt... a csere - ami nekem nem lett végrehajtva - nem tom mennyi, de a macerás, hogy a váltótól meg kell szabadítani a motort....

A váltós szaki nekem ajánlotta a olajfolyás csökkentő adalékot. Állítólag sokszor segített már ilyenen, és odázta el a szimmeringcserét (persze csak ha nem volt nagyon gajra menve a tömítés, de 1000 Ft-s próbát sztem megér (ha beválik olcsóbb mint a csere, ha nem akkor 1 ezrest buktál... töredéke mint a javítás lesz. (hja amúgy nekem is segített megszüntetni ott az olajfolyást :D <_< - most máshol más csöpög -_- :rolleyes: )

8e???!! Tavasszal vettem, ha emlékeim nem csalnak 3e egy-kétszáz péz volt. De nem tudom milyen, nem nagyon érdekelt típusa6márkája...

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Sajnos bajvan a vassal, elkezdett fogyni az olajam, meg is találtam az elfolyást váltó és a motor rögzítése között. Gondolom főtengely szimering. :rolleyes:

Cserélt-e már valaki, illetve mibe fáj egy ilyen játék a vason?

Üdv Oszi.

Szimmering 2-10e ft között van, gyártótól függően.

Melót tekintve nem nagy, ha van csápos emelőre lehetőséged, azzal 1 óra leszedni a váltót, ugyanennyi visszarakni.

Kuplungművet cseréltem elsőre 3,5 óra alatt...

Egyedül ami kicsit szívás az a légtelenítés... (szervízben ha jól tudom fordítottan csinálják mint féknél szokták. vagyis kiürítik a kuplung folyadékrendszerét, lezárják, felül levákuumolják, majd a váltó oldalán található 'légtelenítő' szelepen keresztül felszivatják az olajat.) Én a hagyományos módszerrel, fék-légtelenítés mintájára csináltam meg, kicsit macerás, de megoldható!

Link to comment
Megosztás:

Gyári... Eszembe nem jutott, hogy vmi utángyártottat tegyek bele, szívtam én eleget az u.gy. cucokkal....

Naja. Meg ha az ember egyszer csinál valamit, csak rendesen :rolleyes:

Főleg ha saját a gép... ha másé akkor meg különösen!

Párezer forintos tétel csak, és nem nagy kiadás ahhoz képest, hogy mennyit kell dolgozni érte (váltó le-fel, stb).

Link to comment
Megosztás:

Naja. Meg ha az ember egyszer csinál valamit, csak rendesen :D

Főleg ha saját a gép... ha másé akkor meg különösen!

Párezer forintos tétel csak, és nem nagy kiadás ahhoz képest, hogy mennyit kell dolgozni érte (váltó le-fel, stb).

Hája... nekem mondjuk most a csomagolásban porosodik... az oil leak stop megtette hatását.. most más és máshonnan csöpög <_< :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hája... nekem mondjuk most a csomagolásban porosodik... az oil leak stop megtette hatását.. most más és máshonnan csöpög :D :rolleyes:

erre egy idősebb autósszaki kollégám annyit mondott: Az jó ha csöpög, mert akkor még van benne!

Persze ez még az 'átkosból' maradt felfogás a zsigulik meg hasonló szörnyek nyomán <_<

Link to comment
Megosztás:

erre egy idősebb autósszaki kollégám annyit mondott: Az jó ha csöpög, mert akkor még van benne!

Persze ez még az 'átkosból' maradt felfogás a zsigulik meg hasonló szörnyek nyomán <_<

Hja ezt én is hallottam, AN-2 időkből... de azért jobb ha bennmarad vmi aminek benn kell maradnia :rolleyes:

A lényeg, hogy egyenlőre használt...

Link to comment
Megosztás:

Hja ezt én is hallottam, AN-2 időkből... de azért jobb ha bennmarad vmi aminek benn kell maradnia <_<

A lényeg, hogy egyenlőre használt...

Hát az olaj, már az autó alatt van.

Egy hosszab utazásrol értünk haza, és itthon mikor megáltunk akkor adta meg magát. :rolleyes:

Szerdán viszem a szakihoz, idáig én csináltam rajta mindent, sajna csápos emelő nincs itthon.

De hamár ott van lecseréltetem az automataváltó olajat is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem még a gyári van benne ideje lecserélni, mondjuk új szüröt az automatába nem tudom hol lehet venni.

Mennyi km van benne? Egy bizonyos km után csak rosszabb lesz ha cserélsz... mondjuk 2-300 ezer van az olajban inkább hagyjad benne, mert az tömít.. sajna -_- :rolleyes:

Alkatrészt meg pl minden opel szervizben vagy a CSERGŐ-ben (egy kis reklám nem árt, hátha kicsi az a fent néha feljövő banner <_< :D )

De nekem is van egy készletem, tömítéssel miegymás... ha minden köteled elszakad, eladhatom... De a szaki aki majd cserélni fogja tuti tud szerezni ilyet. Ha pesti vagy tudok pár tesztelt váltósműhelyt.... és ők ki is cserélik a főtengelyszimmeringet is... csak időpontyot kell foglalni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.