Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Mért? Lezúztad a hátulját?

Dehogy. Csak nappali fénynél nem látszik, hogy világít. Gondoltam megpróbálom kicserélni, átforrasztani benne a ~40 db (!!) ledet erősebbre. Kivettem a helyéről, de nem lehet szétszedni. Ha kivenném kábellel együtt, visszarakni csak a spoiler leszedése után lehetne, másképp nem tudod átfűzni a kábelt a csomagtartón fúrt nyíláson.

Gondoltam másnak iss okozott már gondot, fejtörést, és esetleg talált rá megoldást...

Link to comment
Megosztás:

Dehogy. Csak nappali fénynél nem látszik, hogy világít. Gondoltam megpróbálom kicserélni, átforrasztani benne a ~40 db (!!) ledet erősebbre. Kivettem a helyéről, de nem lehet szétszedni. Ha kivenném kábellel együtt, visszarakni csak a spoiler leszedése után lehetne, másképp nem tudod átfűzni a kábelt a csomagtartón fúrt nyíláson.

Gondoltam másnak iss okozott már gondot, fejtörést, és esetleg talált rá megoldást...

miért nem tudod utána átfűzni a kábelt, anélkül, hogy levennéd? Kábel elvág - vmi értelmes helyen, madzag ráköt, kihúz, madzag bennhagy az új behúzáshoz ^_^ :D hja aztán kábelz összeforraszt...

Link to comment
Megosztás:

miért nem tudod utána átfűzni a kábelt, anélkül, hogy levennéd? Kábel elvág - vmi értelmes helyen, madzag ráköt, kihúz, madzag bennhagy az új behúzáshoz ^_^ :D hja aztán kábelz összeforraszt...

Még a régi kábelt is alig tudom ráncigálni kifelé, nemhogy egy csomóval megbolondítva áthúzni a lyukon...

De ha kiszedem iss, nem lehet szétszedni. Echte Irmscher a féklámpa iss, szarul van megcsinálva, nem szerelhető. Egyébként 16 év után a 40-ből asszem 1 led, ami rossz...

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Sajnos nem v6 hanem x20xev ennél hol van? és hogyan néz ki,esetleg egy kép róla?

Ha autóval szembe állsz baloldalon a generátor is önindító között van , a többi megegyezik a fent leírtak alapján , más érzékelő nincs arra fele :DÜdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Üdvözlök mindenkit a fórumon!

Eddig csak csemegéztem a felhalmozott tudásból, de ez alapján sajnos nem kaptam választ a kérdésemre. Persze kezdő vagyok...

Az autóm egy '95-ös B Omi Caravan X25XE, manuálváltó, CD felszereltség, óra szerint 240e km van benne. Egy éve van nálam.

A probléma a következő: míg korábban szinte csak a szélzaj susogott kintről, kb. fél éve elkezdett egyre erősödően brummogni, rezonálni valami a hátsó traktusból. Kipufogóra gyanakodtam, megnézettem szerelővel. Lyuk, repedés nincs, tartó gumiszalagok feszessége OK.

Tünetek:

  • kb. 50-60-as tempótól felfelé egyre jobban brummog, rezonál, csúcsát 80-90-nél éri el. 110-nél van egy pont, ahol teljesen elhallgat, attól felfelé megint egyre erősödik. Talán van másik csendes pontja is, de olyan gyakran nem megyek vele gyorsan, hogy ezt meg tudtam volna figyelni.
  • motorfordulattól független, csak a sebességtől függ. Váltáskor nem változik. Ha kiveszem sebességből és gurulok, nem változik.
  • amikor 110-nél csendes periódusa van, akkor is kihagyásokkal rezonál, valahogy így (bocs a hangutánzásért): brumm-brum-bru-br-....br....br....br....bru-brum-brumm-brumm-br...br...br............brum
  • gyorsításnál, amikor "egymásnak feszülnek a fogaskerekek", akkor elhallgat, majd a folyamatos sebesség mellett újrakezdi

Kérdéseim:

  • jogos-e difire gyanakodnom? vagy kerékcsapágyra? esetleg másra?
  • ha difi, érdemes-e felújíttatni, vagy inkább cserélni kéne (az autó korát és értékét tekintetbe véve), vagy nyugodjak bele
  • tudtok-e ajánlani olyan helyet, ahol érdemes lenne megnézetni

Előre is köszönöm a tanácsokat / válaszokat!

Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Üdvözlök mindenkit a fórumon!

Eddig csak csemegéztem a felhalmozott tudásból, de ez alapján sajnos nem kaptam választ a kérdésemre. Persze kezdő vagyok...

Az autóm egy '95-ös B Omi Caravan X25XE, manuálváltó, CD felszereltség, óra szerint 240e km van benne. Egy éve van nálam.

A probléma a következő: míg korábban szinte csak a szélzaj susogott kintről, kb. fél éve elkezdett egyre erősödően brummogni, rezonálni valami a hátsó traktusból. Kipufogóra gyanakodtam, megnézettem szerelővel. Lyuk, repedés nincs, tartó gumiszalagok feszessége OK.

Tünetek:

  • kb. 50-60-as tempótól felfelé egyre jobban brummog, rezonál, csúcsát 80-90-nél éri el. 110-nél van egy pont, ahol teljesen elhallgat, attól felfelé megint egyre erősödik. Talán van másik csendes pontja is, de olyan gyakran nem megyek vele gyorsan, hogy ezt meg tudtam volna figyelni.
  • motorfordulattól független, csak a sebességtől függ. Váltáskor nem változik. Ha kiveszem sebességből és gurulok, nem változik.
  • amikor 110-nél csendes periódusa van, akkor is kihagyásokkal rezonál, valahogy így (bocs a hangutánzásért): brumm-brum-bru-br-....br....br....br....bru-brum-brumm-brumm-br...br...br............brum
  • gyorsításnál, amikor "egymásnak feszülnek a fogaskerekek", akkor elhallgat, majd a folyamatos sebesség mellett újrakezdi

Kérdéseim:

  • jogos-e difire gyanakodnom? vagy kerékcsapágyra? esetleg másra?
  • ha difi, érdemes-e felújíttatni, vagy inkább cserélni kéne (az autó korát és értékét tekintetbe véve), vagy nyugodjak bele
  • tudtok-e ajánlani olyan helyet, ahol érdemes lenne megnézetni

Előre is köszönöm a tanácsokat / válaszokat!

Laci

Szia.

Én is difire gondolok. Ha kerékcsapágy lenne, az folyamatosan búgna. De terhelésváltásokra máshogy ad hangot az difi hibajelenség. Sztem vegyél eg bontottat. 5-10e körül megúszod.

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Én is difire gondolok. Ha kerékcsapágy lenne, az folyamatosan búgna. De terhelésváltásokra máshogy ad hangot az difi hibajelenség. Sztem vegyél eg bontottat. 5-10e körül megúszod.

Most nálam is figyeltem ilyen hangra (tönkre ment hifim:)) nekem is 50 főlőt jelentkezik én csapágyra gyanakszom mert ha jobbra kanyarodok , mindegy milyen mértékű a kanyar akkor nincs hang , ugye ilyenkor kisebb a terhelés a jobb hátsó kerékre ,de majd megnézettem egy szerelővel , ha difi akkor van egy 2.5 v6 difim az fog bele kerülni .Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fűtés topicot átnyaltam de igen régen volt aktív révén 30 fok van:o), mégis voln aegy kis problemám...

A beteg egy 1998 as X20XEV akinek a fűtésradiátorja halódik.. az utastérbe közlekedik be némi víz úgyhogy 99,9 %. A probléma az hogy élő szerelőt nem találok pécsett aki nekiállna kibontani kicserélni pedig az új radiátor adott volna. /megjegyzem még az opel szervízben sem mert a villanyászuk szabin van ja meg árat is 60-70 ezer forintot mondtak.. ja ez csak munkadíj/

A fűtés topicból annyit kihámoztam, hogy valahol kéne lenni egy fűtéscsapnak és arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy ha arról lehúzom a vákuumcsövet akkor ugyan fűtésem nem lesz de talán a vizem sem közlekedik úgy be az utastérbe.. Ez nekem átmenetileg megoldás lenne..

Erősítsen meg valaki, hogy a fent leírtak valóban így lehetnek-e ill a fűtéscsapot hol is keressem...

Henci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fűtés topicot átnyaltam de igen régen volt aktív révén 30 fok van:o), mégis voln aegy kis problemám...

A beteg egy 1998 as X20XEV akinek a fűtésradiátorja halódik.. az utastérbe közlekedik be némi víz úgyhogy 99,9 %. A probléma az hogy élő szerelőt nem találok pécsett aki nekiállna kibontani kicserélni pedig az új radiátor adott volna. /megjegyzem még az opel szervízben sem mert a villanyászuk szabin van ja meg árat is 60-70 ezer forintot mondtak.. ja ez csak munkadíj/

A fűtés topicból annyit kihámoztam, hogy valahol kéne lenni egy fűtéscsapnak és arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy ha arról lehúzom a vákuumcsövet akkor ugyan fűtésem nem lesz de talán a vizem sem közlekedik úgy be az utastérbe.. Ez nekem átmenetileg megoldás lenne..

Erősítsen meg valaki, hogy a fent leírtak valóban így lehetnek-e ill a fűtéscsapot hol is keressem...

Henci

Hol megy be a víz?Utasoldal?Nem lehet hogy el van dugulva a nyúlványban a lyuk amin elfolyik az esővíz aztán befolyik a pollenszűrőnél a lé???Ha igen akkor slaggal mosd ki belőle a sárt meg leveleket.

A cserére itt egy link, bár ez kicsit drasztikus, ha szépen akarsz dolgozni vedd ki a műszerfalat, nem mondom hogy jó móka, de otthon kiszedhető, és kis türelemmel vissza is tudod majd rakni.

http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1262554909

Fűtéscsap sztem vhol a tűzfalnál van, 1 vákumcső megy rá és 3 vízcső. Így néz ki, ezt keresd:

http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1192574064

Link to comment
Megosztás:

gsizoli

Köszön a gyors reagálást!

Annyit nem tettem hozzá a beteg állapotához, hogy dupla digit kímás, ha ez ront valamit a helyzeten. A szerelőm szerint valahol kell lenni csapnak de én dögöljek meg nem találom... Az utasoldalon mennek be a csövek, az korrektul megvan, még a gyári csatlakozókkal. A szerelőm szerint a csap elzárása valamelyest javíthat a helyzeten de attól a víz nincs kicsukva teljesen a radiátorból, úgyhogy lévén nyár valszeg a radiátor teljes kiiktatása lesz átmenetileg amíg a szerelő az európaibb módon kicseréli azt.

A szerelő állítása szerint ha a bemenő kijövő csöveket külön külön lezárom (megfelelő méretű mondjuk csavarok bedugása + bilincs az az autó hűtését nem befolyásolja...

Azt viszont végképp nem értem a csap miként működhet azaz miért 3 vízcső? mi honnét hova minek?:rolleyes:) mert a vákuumos vezérlést még értem is... bár én a 160 as szöget is el tudom rontani...

Henci

Link to comment
Megosztás:

gsizoli

Köszön a gyors reagálást!

Annyit nem tettem hozzá a beteg állapotához, hogy dupla digit kímás, ha ez ront valamit a helyzeten. A szerelőm szerint valahol kell lenni csapnak de én dögöljek meg nem találom... Az utasoldalon mennek be a csövek, az korrektul megvan, még a gyári csatlakozókkal. A szerelőm szerint a csap elzárása valamelyest javíthat a helyzeten de attól a víz nincs kicsukva teljesen a radiátorból, úgyhogy lévén nyár valszeg a radiátor teljes kiiktatása lesz átmenetileg amíg a szerelő az európaibb módon kicseréli azt.

A szerelő állítása szerint ha a bemenő kijövő csöveket külön külön lezárom (megfelelő méretű mondjuk csavarok bedugása + bilincs az az autó hűtését nem befolyásolja...

Azt viszont végképp nem értem a csap miként működhet azaz miért 3 vízcső? mi honnét hova minek?:rolleyes:) mert a vákuumos vezérlést még értem is... bár én a 160 as szöget is el tudom rontani...

Henci

Én azért amit írtam megnézném, nehogy csak kintről follyon be a víz...biztos hogy hűtővíz?

Nem számít, annyi hogy több vezeték van a középkonzolban, és több kapcsolót kell kiszedni és kulturáltan visszatenni.

A fűtéscsapot sztem a tűzfal és a motor között keresd, de a motortérben , ott ahol bemegy a fűtés fele a cső kövesd elfele a tűzfaltól és meglesz....de ne az utastérben.

Azért 3 cső, mert 1 bejövő, 1 megy a fűtés felé, 1 elmenő gondolom logikusan...a vákummal meg vezérled.

Az index Omega fórumon volt róla egy kép meg egy papír mellette hogy melyik honnan hova ott keress.

Link to comment
Megosztás:

Én azért amit írtam megnézném, nehogy csak kintről follyon be a víz...biztos hogy hűtővíz?

Nem számít, annyi hogy több vezeték van a középkonzolban, és több kapcsolót kell kiszedni és kulturáltan visszatenni.

A fűtéscsapot sztem a tűzfal és a motor között keresd, de a motortérben , ott ahol bemegy a fűtés fele a cső kövesd elfele a tűzfaltól és meglesz....de ne az utastérben.

Azért 3 cső, mert 1 bejövő, 1 megy a fűtés felé, 1 elmenő gondolom logikusan...a vákummal meg vezérled.

Az index Omega fórumon volt róla egy kép meg egy papír mellette hogy melyik honnan hova ott keress.

Köszííí

Sajna biztos hűtővíz mert a tartályból csipegeti:o((

Henci

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek !

Furcsa dolog történt a fékemmel: Kb 1/2 óra autózás után a pedál sokkal "puhább" lett, csak a pedál út fele alatt kezdett fogni. Pumpálás először visszahozta, de néhány másodperc után megint elsüppedt, aztán a pumpálás is egyre kevesebbet hatott. Félreálltam, sehol fékolajnyom, motort leállítva 1-2 nyomás után meg volt a normális ellenállása a pedálnak. Újraindítás után megint "puha". Elindultam tovább, néhány fékpróba: fogott, de csak padlóig nyomva, mindegy hogy lassan vagy hirtelen. Úgy döntöttem hogy azt a 100 km-t hazáig lassan, óvatosan levezetem. Kb 15 km után szépen magától helyre jött! Néhány napig városban semmi nyoma a hibának, majd megint megjelent ( most hamarosan indulás után, tehát a motor még tán nem is melegedett fel teljesen), tartott néhány percig, majd megint eltűnt, és minden ok.

Van-e valami ötletek mi lehet? Omega B'98, autómata karaván, X20XEV, ABS van.

Köszi !

Link to comment
Megosztás:

Köszííí

Sajna biztos hűtővíz mert a tartályból csipegeti:o((

Henci

Szia. Hirden van egy jó Opeles szaki: Merkl Roland 06203350278. Sztem a fűtéscsappal nem oldasz meg semmit. Inkább a hűtöre menő két csövet kellene lehúznod, és összekötnöd.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hetvegen megyek meglesni egy 98-as kombi omit.

Egy X30XE nel mik azok a dolgok amiket szemrevetelezessel vagy mas egyszeru modon le lehet csekkolni? (gondolok ilyenekre hogy van-e olaj a szivosoron, a hutovizben, a gyertyak korul ... egyeb okossagok?)

Ha jol tudom a 98 asok mar annyira nem rohadnak, de nyilvan sarvedoiv meg ajtok alja csekk.

Van valami kulonosen figyelendo ennel a motornal/tipusnal? (a valtoja szar, azt legalabb nem kell :rolleyes:)

Koszi.

/P.

ps.: aki olvassa indexen is az csak ide valaszoljon ha szeretne pls.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.