Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Hali Mesterek!

Még mindíg a 19-es kóddal küzdök (Helytelen fordulatszám jelzés (Főtengely szenzor- helytelen jelzés)).

Nehezen akar beindulni, de ha beindul akkor utána jár a motor normálisan, csak világít a motorelektronika lámpa és ha felpörgetem a motort (2500 fölé), akkor nem akkar menni aztán egyszercsak megindul, de utána megint vissza vesz és ez így váltakozik hol jobban megy holmeg csak vánszorog (előzésnél elég szar :) ) egy kicsit olyan mintha nem mindíg menne minden henger.

Voltam műhelyben rádugták műszerre, na és azt mondák hogy a gyújtáshoz az első dugattyú pozícióját nézné a renccer, de nem látja hogy éppen hol van.

A vezérműtengely jeladó rendben

A főtengely jeladó rendben

A kábeleik rendben

:)

Esetleg valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Hali Mesterek!

Még mindíg a 19-es kóddal küzdök (Helytelen fordulatszám jelzés (Főtengely szenzor- helytelen jelzés)).

Nehezen akar beindulni, de ha beindul akkor utána jár a motor normálisan, csak világít a motorelektronika lámpa és ha felpörgetem a motort (2500 fölé), akkor nem akkar menni aztán egyszercsak megindul, de utána megint vissza vesz és ez így váltakozik hol jobban megy holmeg csak vánszorog (előzésnél elég szar :) ) egy kicsit olyan mintha nem mindíg menne minden henger.

Voltam műhelyben rádugták műszerre, na és azt mondák hogy a gyújtáshoz az első dugattyú pozícióját nézné a renccer, de nem látja hogy éppen hol van.

A vezérműtengely jeladó rendben

A főtengely jeladó rendben

A kábeleik rendben

:)

Esetleg valami ötlet?

Hello Fábrik Úr!

Kicsit szívóágon vagy mostanában a verdával :) Kijöhetnél már ebédelni...........

Link to comment
Megosztás:

Hi Mesterek

Lenne 1 kérdésem az elfogadot vagy természetes hogy ha lehuzzom pl a gyujtás modult és a halll jeladót akkor sem jelez hibakodot az ECU ??

A gyújtásmodulnál sztem nem probléma, arra valami másra utaló hibakódot mondana talán, de a Hall-jeladónak van hibakódja.

Link to comment
Megosztás:

noname utángyáriak, vagy van rajtuk némi márkára utaló jelzés?

A főtengelyé facet (vagy mi a szösz)

A vezérműtengelyé siemens, előtte is az volt benne.

Hello Fábrik Úr!

Kicsit szívóágon vagy mostanában a verdával :) Kijöhetnél már ebédelni...........

Jaja, rossz végére álltam a cerkának. :)

OK! Majd elnézek felétek.

csatlakozóban esetleg nincs eltolódva egy pin?

az ilyen utángyári cuccokban nem szoktam bízni amúgy.

Ez a kérdés nekem kínai, úgyhogy nem tudom.

Akkor a lényeg, hogy a hiba a jeladókban keresendő.

Nem lehet valami más?

Link to comment
Megosztás:

A főtengelyé facet (vagy mi a szösz)

A vezérműtengelyé siemens, előtte is az volt benne.

csomagoláson is rajta volt a márka? meg a jeladón is rajta van?

nekem siemensnek adtak el egyszer egy UGY vez.tengely jeladót, persze natúr zacsiban, és amikor megnéztem, márkajelzés sem volt rajta. :)

Na ez lett aztán cserélve, mert kb. 1 napig sem bírta. Kapott utána egy gm-et.

Link to comment
Megosztás:

Lehet még hiba a kábelkötegben, esetleg ECU csatlakozóban.

Ha a szenzorok csatijaiban minden rendben. :)

Az ECU csatit is lehúztam már.

A jeladók csatijától az ECU csatiig nincs eltörve egyik vezeték sem.

csomagoláson is rajta volt a márka? meg a jeladón is rajta van?

nekem siemensnek adtak el egyszer egy UGY vez.tengely jeladót, persze natúr zacsiban, és amikor megnéztem, márkajelzés sem volt rajta. :)

Na ez lett aztán cserélve, mert kb. 1 napig sem bírta. Kapott utána egy gm-et.

A veztengely jeladót Szathmáryéktól rendeltem. És a jeladón Siemens logó van, a csomagoláson meg Csergő.

Link to comment
Megosztás:

Az ECU csatit is lehúztam már.

A jeladók csatijától az ECU csatiig nincs eltörve egyik vezeték sem.

A veztengely jeladót Szathmáryéktól rendeltem. És a jeladón Siemens logó van, a csomagoláson meg Csergő.

a facet-et dobhatod ki már most mondom....

Link to comment
Megosztás:

Hi

Idáig a motorhibához irkáltam, de az jó úgyhogy itten panaszkodok tovább.

Szóval amoda említettem hogy csináltam egy kütyüt ami figyeli a senzóroktól hall;ecu;ecu táp, itt csak a veszt s a gy.modulból jövő ill. küldöt jeleket s világit egy led, végülis vilog csak szemmel nem nagyon látható. Evvel megtaláltam ami miatt hibe-hoba leáll a motorom s csak 1-2 perc útán hajlandó beindulni ez a ECU miatt van. Bemegy a hall j. jelei de az ecu valamikor nem küld jelet a gy. modulba.

Mindent közvetlenül az ecu-nál mérek. Még megpróbálom megmozgatni a csatikat járó motornál hátha érintkezési próblémáji vannak, nincs kedvem/pénzem ecu-t venni. Ha érdekkel valakit ez a ellenörző kütyü szoljon, naon prófi, szerintem.

Tsak egy tip fábi , egy ezresből bőven megvan :)

Egy kérdés még az ecu állandóan küldi a jelet a modulnak vagy tsak akkor ha mindent rendben talállt ?

Azaz gondolok Én arra hogy lehet hogy nem elég neki a hall jeladó álláspontja, s vár még valami infót a lambda szondától vagy mit tudom Én hogy mitől. Remélem kivehető hogy mit akkarok kérdezni.

Link to comment
Megosztás:

Hi

Idáig a motorhibához irkáltam, de az jó úgyhogy itten panaszkodok tovább.

Szóval amoda említettem hogy csináltam egy kütyüt ami figyeli a senzóroktól (hall,ecu,ecu táp,gy.modul) jövő ill. küldöt jeleket s világit egy led, végülis vilog csak szemmel nem nagyon látható. Evvelm megtaláltam ami miatt hibe-hoba leáll a motorom s cak 1-2 perc útán hajlandó beindulni ez a ECU miatt van. Bemegy a hall j. jelei de az ecu valamikor nem küld jelet a gy. modulba.

Mindent közvetlenül az ecu-nál mérek. Még megpróbálom megmozgatni a csatikat járó motornál hátha érintkezési próblémáji vannak, nincs kedvem/pénzem ecu-t venni. Ha érdekkel valakit ez a ellenörző kütyü szoljon, naon prófi, szerintem. Tsak egy tip fábi , egy ezresből bőven megvan :)

Az ECU tápfeszültségét is monitorozod? Nem lehet, hogy időnként a tápfesz szűnik meg, és ezért nem küld jelet?

Link to comment
Megosztás:

Az ECU tápfeszültségét is monitorozod? Nem lehet, hogy időnként a tápfesz szűnik meg, és ezért nem küld jelet?

Már kitsit át szerkeztettem a hsz-t, s abba benne van.

Szóval figyelem, de a kapcsolt feszt tehát amit a gyujtással adok rá. Az rendben volt amikor beállt az ecu. :)

Remélem Én is, hogy táp gond van.

Amikor leáll a motor kivilan a az a ku... sárga lámpa (de utálom) s valószinű hogy ezért nem tudja megmondani (nem vilog hiba kodot) mert ell "felejti".

Az már fejből nem megy hogy hány (+V) betáp van az ecunak, de ara emlékszem hogy van egy állandó, majd végig nézem öket, s a testből is elég sokvan.

Van pár pin ami ohm-mos test, s van még pár pin ami V0 test.

Van mit nézegetni :), majd szolók ha van valamilyen felemény.

Üdv Szabi

Link to comment
Megosztás:

Hi Mesterek

Vannak feljemények:

Kicseréltem a generátort (5e huf) a töltés 14V és 14,5V között van :)

A hiba is körül írhatobb lett számomra, van hiba kód!

A jelenség úgy néz ki hogy majdnem leáll(igaz nincs benne fordzsám mérő ezért csak hallásra íromle hogy szinte hallani minden egyes henger robanástát) ,s útána felbörög stb. az ecu kanoc mozgatássával értem el, amugy megy szépen, idáig tsak simán leállt amit már irtam pár hsz.-ben, de most már nem áll le hanem ezeket csinálja.

Ezt kb félpercig játszottam mire végre bekapta a hibakodót visszont a motor meg járt tovább kisebb nagyobb nehéségekkel.

Kérdésem: tapasztalatom szerint a hibának huzamosabb ideig kell fent állnia hogy az ecu eltárolja, ez igaz?

Gondolok Én arra hogy amikor leállt a régi generátorral(kisebb fesszel), mondjuk úgy hogy elvesztette a fonalat s kész, kevés volt nekia a kb.: 1-2 másodperces hiba, de mivel most a hiba még járó motornál huzamossabb ideig fent állt, ezért elrakta az epromjában.

Lehetséges az hogy azért nem állt le egyből hanem tovább kinlódot mert megkapta a nekíjáró feszültség/nagyobb szikra erösebb jelátvitel talán gyorsabb is.

Szerintem ez volt a kinja. Ha kivetnivalót találtok benne szóljatok.

A hibakód: 22 - (túl erős jel a fójtószelep szögjeladótól)

Hát ennyi most megyek és megnézem a kontakthibás vezetéket :)

Ui.:ja igen akkor is azt állítom hogy az aksinak motor beindulás útán semmi köze nics a rendszerhez, tehát nem lételeme. Gondolom volt már olyan hogy lemerült az akksi és bebikázták. Azaz merült akksival ment vele és nem volt üzemkész akksi benne. Azon kivül hogy töltötte a generátor semmit de semmit nem csinált !!

Na mindegy Én már láttam ilyet. Még olyat is hogy akksi nélkül ment vele(zárlatos lett, tehát kidobta) és egy másik autonakl(céges) az akksijáról beinditotta/bikázta s ment a dolgára, az már más kérdés hogy ha lefuladtt allata akor mit csinált :)

De lehet hogy én láttam rosszul és ti tudjátok jól :D

Link to comment
Megosztás:

Rossz a folytószeleppotid, vagy kontaktos a csatija.

Az akku azért kell mert a generátor csak korlátozott töltőáramot tud kibocsájtani, és ha néha-néha

a fogyasztók ezt túllépik, akkor az akkuból jön a plusz kapacitás. Akku nélkül valószanű a motor is

le fog állni ilyen esetben, mert a gyújtáshoz is gyenge lesz a feszültség (nagyobb áram kivételekor

csökken a kapocsfeszültség).

Link to comment
Megosztás:

Hi Mesterek

Vannak feljemények:

Kicseréltem a generátort (5e huf) a töltés 14V és 14,5V között van :)

A hiba is körül írhatobb lett számomra, van hiba kód!

A jelenség úgy néz ki hogy majdnem leáll(igaz nincs benne fordzsám mérő ezért csak hallásra íromle hogy szinte hallani minden egyes henger robanástát) ,s útána felbörög stb. az ecu kanoc mozgatássával értem el, amugy megy szépen, idáig tsak simán leállt amit már irtam pár hsz.-ben, de most már nem áll le hanem ezeket csinálja.

Ezt kb félpercig játszottam mire végre bekapta a hibakodót visszont a motor meg járt tovább kisebb nagyobb nehéségekkel.

Kérdésem: tapasztalatom szerint a hibának huzamosabb ideig kell fent állnia hogy az ecu eltárolja, ez igaz?

Gondolok Én arra hogy amikor leállt a régi generátorral(kisebb fesszel), mondjuk úgy hogy elvesztette a fonalat s kész, kevés volt nekia a kb.: 1-2 másodperces hiba, de mivel most a hiba még járó motornál huzamossabb ideig fent állt, ezért elrakta az epromjában.

Lehetséges az hogy azért nem állt le egyből hanem tovább kinlódot mert megkapta a nekíjáró feszültség/nagyobb szikra erösebb jelátvitel talán gyorsabb is.

Szerintem ez volt a kinja. Ha kivetnivalót találtok benne szóljatok.

A hibakód: 22 - (túl erős jel a fójtószelep szögjeladótól)

Hát ennyi most megyek és megnézem a kontakthibás vezetéket :)

Ui.:ja igen akkor is azt állítom hogy az aksinak motor beindulás útán semmi köze nics a rendszerhez, tehát nem lételeme. Gondolom volt már olyan hogy lemerült az akksi és bebikázták. Azaz merült akksival ment vele és nem volt üzemkész akksi benne. Azon kivül hogy töltötte a generátor semmit de semmit nem csinált !!

Na mindegy Én már láttam ilyet. Még olyat is hogy akksi nélkül ment vele(zárlatos lett, tehát kidobta) és egy másik autonakl(céges) az akksijáról beinditotta/bikázta s ment a dolgára, az már más kérdés hogy ha lefuladtt allata akor mit csinált :)

De lehet hogy én láttam rosszul és ti tudjátok jól :D

Ezt az "akksi nélkül is megy egy autó" szösszenetedet gondold még át egy picit... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hi Mindenkinek

Megoldódot a próblémám. Egyszerű cstlakozási gubancok voltak. Méghozá ami miatt állandóan leállt az a injektor közepén található (befecskendező) kütyű miatt volt, ha kapot feszt ment ha nem akko megállt, hát ennyi, de az ECU nem jelezte, na mindegy.

Szétborítottam az ECU csatikat összenyomtam és megyen, imádom!

És itten lenne még egy kérdésem. Az Én automban nincs fordulatszámmérő 94-es B Corsa C14NZ motorral.

Szóval attól hogy az ECU nics kikábelezve, de csati/pin ott van szabadon valyon kijön a jel rajta, tudjda ezt ?

S ha tudja az ECU, valyon milyen jeleket küldhet, pl.: egy erösődö feszültség vagy stb.

Elöre is Köfi.

Az akksi témát feladom :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.