Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Üdv!

Van egy 97es 8 szelepes 1.4es corsa B-m. Gondolkodok egy magnum direkt sportlégszűrő alkalmazásán.

A magnum oldalán ezt olvastam:

" Meg kell állapítani, a légszűrőházban, vagy a motort és a szűrőházat összekötő légcsőben van beépítve a levegő mennyiségét vagy más paraméterét érzékelő elektronikus mérőegység."

Még jó, hogy beleolvastam, azthittem csak simán ki kell kapni a légszűrőt, és a csőre rápakolni a direktszűrőt. Nem vagyok szaki sajna. Esetleg tudja vki, hogy ennél a típusnál hol van ez a mérőműszer?

Ebben a fajtában nincsen ilyen műszer.

Link to comment
Megosztás:

Ebben a fajtában nincsen ilyen műszer.

Ácsi! :D

Műszer tényleg nincs, de van egy vékony cső, azt ki kell húzni a szűrőházból! Keresni kell neki valami helyet, ahova félre lehet dugni, mert könnyen belelóghat a szíjba, amit meg ugye nem akarunk :D

Egyébként valóban annyi, hogy házat ki, és már mehet is rá a cucc. Én is eljátszottam ezt, és szépen brummog, ha odalépek neki :D

Tényleg! Tud valaki olyan megoldást, ami kis fájdalommal belepakol még pár pacit a motorba? Olyasmire gondolok, amihez még nem kell tengelyt cserélni, meg szelepeket, meg stb.

Link to comment
Megosztás:

Ácsi! :D

Műszer tényleg nincs, de van egy vékony cső, azt ki kell húzni a szűrőházból! Keresni kell neki valami helyet, ahova félre lehet dugni, mert könnyen belelóghat a szíjba, amit meg ugye nem akarunk :D

Egyébként valóban annyi, hogy házat ki, és már mehet is rá a cucc. Én is eljátszottam ezt, és szépen brummog, ha odalépek neki :D

Tényleg! Tud valaki olyan megoldást, ami kis fájdalommal belepakol még pár pacit a motorba? Olyasmire gondolok, amihez még nem kell tengelyt cserélni, meg szelepeket, meg stb.

Középső dob helyett gázgyorsító, hátsó dob helyett sport dob. Így a hangja is szép lesz, de országúton hosszútávon elviselhetetlen szerintem. Nekem a középső dobom megvan még, de országúton így is a tűréshatáromon van a hangerő.

Link to comment
Megosztás:

Arra tippelnék, hogy 1 foriszámmérős műszerfal feltétlenül kell :D :D

De mondjuk itt van 1 komplexebb megoldás : http://www.bcweb.hu

Megnéztem a linket amit írtál, háát nem jön be.

Valami ilyesmire gondoltam:

f63_1_big.jpg

Azt írják róla, hogy a gyújtáselektronika vagy a motorvezérlő megfelelő lábáról lehet levenni a gyújtásjelet és ezt kell bevezetni a mérőműszerbe.

Ez mennyire bonyolult dolog? Mennyire kell hozzá szétszednem a motort, illetve honnan tudom, hogy melyik láb adja a gyujtásjelet?

Szerintetek megoldható házilag?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Biztos megoldható házilag, de ennek mikéntjéről nincs információm.

Első körben és fordultszámmérős műszeregységet keresnék, de nekem mindegy a te kocsid :D

Az a turpisság, hogy az előző tulaj vmit, valószínűleg telefontartót belecsavarozott a műanyagba és elég ronda lyukakat hagyott. Ezekre a lyukakra gondoltam felrögzíteni egy designos fordulatszámmérőt :D

Link to comment
Megosztás:

Ácsi! :D

Műszer tényleg nincs, de van egy vékony cső, azt ki kell húzni a szűrőházból! Keresni kell neki valami helyet, ahova félre lehet dugni, mert könnyen belelóghat a szíjba, amit meg ugye nem akarunk :D

Egyébként valóban annyi, hogy házat ki, és már mehet is rá a cucc. Én is eljátszottam ezt, és szépen brummog, ha odalépek neki :D

Tényleg! Tud valaki olyan megoldást, ami kis fájdalommal belepakol még pár pacit a motorba? Olyasmire gondolok, amihez még nem kell tengelyt cserélni, meg szelepeket, meg stb.

Visszatérve arra a kis csőre, az lenne a légtömegmérő? Beszéltem egy ismerőssel és szerinte az annyira nem jó megoldás ha félre dugom vhova, mert hogy az nagyban befolyásolja a benzin/levegő keveréket és túl sok benzint adhat a mocinak. Aminek a hatására akár 12 litert is zabálhat 100on. Vicces lenne egy corsától, ha annyit enne mint egy 2 literes calibra...

Hogy is van ez?

Link to comment
Megosztás:

hello!

Már sokszor feltettem a kérdést de hátha most valakinek van:

B corsa 95-ös évjáratú még kilométerspirálos fordulatszámmérős műszeregység???

Olvastam az eddigieket de én arra törekszem hogy gyári állapotában őrizzem meg a kocsit csak full extrával, szerintem egy kocsi nem attol szép ha tele van rondítva mindeenféle kütyüvel...

Ha van valakinek akkor azt azon nyomban megvenném...

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve arra a kis csőre, az lenne a légtömegmérő? Beszéltem egy ismerőssel és szerinte az annyira nem jó megoldás ha félre dugom vhova, mert hogy az nagyban befolyásolja a benzin/levegő keveréket és túl sok benzint adhat a mocinak. Aminek a hatására akár 12 litert is zabálhat 100on. Vicces lenne egy corsától, ha annyit enne mint egy 2 literes calibra...

Hogy is van ez?

Nem ebben nincs légtömegmérő! Az a kis vákumcső, -amit mellesleg nemcsak el kell tenni valahová, hanem célszerű ledugózni is- egy szelepet mozgat a légszűrőházban, ami a levegő beszívás irányát szabályozza, hogy az elejéről, vagy a kipuff leömlőről szívja e be a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv megint!

Alapjárati motort cseréltem és kitakarítottam az a csövet ami a szelepházfedélről megy a fojtószelepházhoz.Azóta ég a sárgalámpa és menet közben időnként megtorpan az autó.Valakinek esetleg van valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

márkaszervizekben van olyan célszerszám, amivel csak láncot lehet cserélni a motor szétszedése nélkül.

kb 30.000 forintba kerül, és másfél óra.

a célszerszám nélkül egy nap szétszedni és összerakni, és asszem költségesebb is, mert kell egy zsák tömités is...

Motor szétszedve, lánc, feszítő jó. Valami ötlet???? hajtókar????

Link to comment
Megosztás:

Halihó!!

S.O.S segítségre lenne szükségem!!!!

Valaki tudna segíteni bekötési tanácsokkal mert vettem a b corsámba egy fordulatszám mérős km órát és a fordulat része nem megy!A motor x10xe 12 szelepes!!! az óra teljesen elektromos nem spirálos!

köszi a segítséget.pleas help:(

Link to comment
Megosztás:

Motor szétszedve, lánc, feszítő jó. Valami ötlet???? hajtókar????

jaja van belőle 4 darab :D

szerinted így leírás alapján valaki meg fogja mondani a tutit?

hát a szerelő mint mond?

vagy ő a hajtókar csapágy hangját nem tudta megkülönböztetni a lánc csörgéstől??? :D

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve arra a kis csőre, az lenne a légtömegmérő? Beszéltem egy ismerőssel és szerinte az annyira nem jó megoldás ha félre dugom vhova, mert hogy az nagyban befolyásolja a benzin/levegő keveréket és túl sok benzint adhat a mocinak. Aminek a hatására akár 12 litert is zabálhat 100on. Vicces lenne egy corsától, ha annyit enne mint egy 2 literes calibra...

Hogy is van ez?

Nem attól fog többet enni, hogy több benzint kap, hanem azért, mert sokkal jobban nyomod neki :D

Én azt vettem észre, hogy amióta kicseréltem a szűrőt, azóta jobban ugrik a gép (és nem utolsó sorban szebb lett a hangja is). A fogyasztásról annyit, hogy ha nem ész nélkül nyomod neki, akkor lazán megáll 6 literben. Én Kecskemét Halas között szoktam mocorogni hétvégenként, és 2500 körüli fordulaton. Azt tapasztaltam, hogy ekkor optimális a fogyasztás. Persze ha nem szereted hogy erősködnek veled útközben, vagy két kamion közül kellene kilőni, akkor az ember nem azt nézi hogy mennyit fogyaszt, hanem hogy menjen nem igaz?

Városban piros lámpától indulva én is etettem már, amikor egy suzuki próbált legyorsulni. Nem ment neki. :D

Link to comment
Megosztás:

Középső dob helyett gázgyorsító, hátsó dob helyett sport dob. Így a hangja is szép lesz, de országúton hosszútávon elviselhetetlen szerintem. Nekem a középső dobom megvan még, de országúton így is a tűréshatáromon van a hangerő.

Mennyit dob rajta egy ilyen páros? Mennyire fáj ez? Létezik nem olyan nagyon hangos kivitelben is esetleg? Katalizátor benne maradhat? Én is annak vagyok híve, hogy ne belezzük ki az autót, hanem legyen fullos. Emiatt pl. optikai tuning nem is lesz rajta, max egy kis sötétítés. Nagyon eldurvul a hangja ha megpiszkálom a kipufogót? Tényleg, és mennyi kraftot lehet így kihozni belőle? 1.4-es 8 szelepes '97 b-corsa.

Hűha! Hát kérdés az felmerült egy pár :D

Link to comment
Megosztás:

Mennyit dob rajta egy ilyen páros? Mennyire fáj ez? Létezik nem olyan nagyon hangos kivitelben is esetleg? Katalizátor benne maradhat? Én is annak vagyok híve, hogy ne belezzük ki az autót, hanem legyen fullos. Emiatt pl. optikai tuning nem is lesz rajta, max egy kis sötétítés. Nagyon eldurvul a hangja ha megpiszkálom a kipufogót? Tényleg, és mennyi kraftot lehet így kihozni belőle? 1.4-es 8 szelepes '97 b-corsa.

Hűha! Hát kérdés az felmerült egy pár :D

Kicsit költségesebb, de hatékonyabb LE növelés, ha nyitott szívóoldalt csinálsz, sportbetétszűrővel, a motort átalakítod C14SE-re, ( a Corsa tuning témában éppen most van róla szó) teszel rá egy 4-2-1 leömlőt, bennehagyod a katalizátort a nyomaték kedvéért, majd 55-ös kipuff átmenő közép és hangolt hátsó dobbal.

Ha neagyj Isten még sikerül normális vezérlőprogit íratnod, egy hozzá hangolt vezérműtengellyel, úgy lenne az igazi.

Aztán kész is a motortuning.Ha nem extrém dolgok vannak rárakva, teljesen stabil, hosszú életű is lehet a dolog.Tehát ha nincs túlhúzva a motor.

Link to comment
Megosztás:

Mennyit dob rajta egy ilyen páros? Mennyire fáj ez? Létezik nem olyan nagyon hangos kivitelben is esetleg? Katalizátor benne maradhat? Én is annak vagyok híve, hogy ne belezzük ki az autót, hanem legyen fullos. Emiatt pl. optikai tuning nem is lesz rajta, max egy kis sötétítés. Nagyon eldurvul a hangja ha megpiszkálom a kipufogót? Tényleg, és mennyi kraftot lehet így kihozni belőle? 1.4-es 8 szelepes '97 b-corsa.

Hűha! Hát kérdés az felmerült egy pár :D

Hello!

Nekem is 1.4es 8 szelepes és szintén 97 es b-corsám van. Hátsó dobom szétrohadt és egy sportdobot vettem rá. Hidegen nagyon halk kis jószág viszont ha bemelegszik a dob, ez olyan 10 perc kb akkor utánna istenien jó hangja van. Gondolkodtam én is a gázgyorsító dobon, de aztán pár nap múlva amikor hazautaztam, megtapasztaltam milyen 120-130al országúton (gyári középdobbal).... Hangos zene mellett teljesen jó, de mondjuk egy fejfájós napon lehet hogy átkoznám. Nemtudom mennyi hangot adna neki a gázgyorsító, de a kezembe fogtam, megnézegettem és a kialakítása alapján szerintem túl durva hangja lenne.

Amikor felszereltettem a sportdobot, akkor jött vissza a szerelőhöz épp egy honda civises, hogy eladná a gázgyorsítót és vissza akarja rakatni a középdobot, mert 2 napig tetszett neki viszont 1 hét után nem bírta elviselni a hangját.

Te raktál fel direktszűrőt vagy csak sportbetétet? Tényleg rugalmasabb lett tőle a kocsi, vagy csak "érzésre" ? Hogyan oldottad meg a felrakását? Én átnéztem a motorteret, de ha kikapom a szűrőházat akkor is nagyon kevés hely van ahova be tudnám rakni és eléggé közel van a motorhoz ahhoz hogy meleg levegőt szívjon. Az pedig nemjó neki, sokan aztmondják, hogy még ront is a teljesítményen egy ilyen felállás.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a linket amit írtál, háát nem jön be.

Valami ilyesmire gondoltam:

http://img.vatera.hu/photos/05/78/f63_1_big.jpg

Azt írják róla, hogy a gyújtáselektronika vagy a motorvezérlő megfelelő lábáról lehet levenni a gyújtásjelet és ezt kell bevezetni a mérőműszerbe.

Ez mennyire bonyolult dolog? Mennyire kell hozzá szétszednem a motort, illetve honnan tudom, hogy melyik láb adja a gyujtásjelet?

Szerintetek megoldható házilag?

Hi

mondjuk ez : http://www.hobbielektronika.hu/forum/files...a9dc01aa9a6.jpg

500rpm-től 6000-ig mér, és nem lóg ki semmi a müszerfalból :D, nekem bejött

A ledek a fordulatnak megfelelöen vilannak fel, amugy a jelet ez is meg amit Te néztél a gyújtótrafó 1. lábára kel bekötni.

És igen megoldható házilag.

Képpel nem idézünk!

Üdv.: S.S.

Link to comment
Megosztás:

Hi

mondjuk ez : http://www.hobbielektronika.hu/forum/files...a9dc01aa9a6.jpg

500rpm-től 6000-ig mér, és nem lóg ki semmi a müszerfalból :D, nekem bejött

A ledek a fordulatnak megfelelöen vilannak fel, amugy a jelet ez is meg amit Te néztél a gyújtótrafó 1. lábára kel bekötni.

És igen megoldható házilag.

Képpel nem idézünk!

Üdv.: S.S.

Ez a megoldás nekem is nagyon tetszik!!!

De azt sem tudom hogy fogjak neki egy ilyen műveletnek...

Lehet venni valami készletet hozzá? Vagy hogy induljak neki???

Tudsz segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit költségesebb, de hatékonyabb LE növelés, ha nyitott szívóoldalt csinálsz, sportbetétszűrővel, a motort átalakítod C14SE-re, ( a Corsa tuning témában éppen most van róla szó) teszel rá egy 4-2-1 leömlőt, bennehagyod a katalizátort a nyomaték kedvéért, majd 55-ös kipuff átmenő közép és hangolt hátsó dobbal.

Ha neagyj Isten még sikerül normális vezérlőprogit íratnod, egy hozzá hangolt vezérműtengellyel, úgy lenne az igazi.

Aztán kész is a motortuning.Ha nem extrém dolgok vannak rárakva, teljesen stabil, hosszú életű is lehet a dolog.Tehát ha nincs túlhúzva a motor.

Hm.. ez a "kicsit költségesebb" kicsit nagyon költségesebbnek tűnik. Tetszene a dolog, de sajnos ennyi hátterem nincs rá. Azért nem hamvában holt terv, valamikor szerintem elő fog kerülni megint.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem is 1.4es 8 szelepes és szintén 97 es b-corsám van. Hátsó dobom szétrohadt és egy sportdobot vettem rá. Hidegen nagyon halk kis jószág viszont ha bemelegszik a dob, ez olyan 10 perc kb akkor utánna istenien jó hangja van. Gondolkodtam én is a gázgyorsító dobon, de aztán pár nap múlva amikor hazautaztam, megtapasztaltam milyen 120-130al országúton (gyári középdobbal).... Hangos zene mellett teljesen jó, de mondjuk egy fejfájós napon lehet hogy átkoznám. Nemtudom mennyi hangot adna neki a gázgyorsító, de a kezembe fogtam, megnézegettem és a kialakítása alapján szerintem túl durva hangja lenne.

Amikor felszereltettem a sportdobot, akkor jött vissza a szerelőhöz épp egy honda civises, hogy eladná a gázgyorsítót és vissza akarja rakatni a középdobot, mert 2 napig tetszett neki viszont 1 hét után nem bírta elviselni a hangját.

Te raktál fel direktszűrőt vagy csak sportbetétet? Tényleg rugalmasabb lett tőle a kocsi, vagy csak "érzésre" ? Hogyan oldottad meg a felrakását? Én átnéztem a motorteret, de ha kikapom a szűrőházat akkor is nagyon kevés hely van ahova be tudnám rakni és eléggé közel van a motorhoz ahhoz hogy meleg levegőt szívjon. Az pedig nemjó neki, sokan aztmondják, hogy még ront is a teljesítményen egy ilyen felállás.

Direktszűrőt raktam rá. Hogy csak érzésre lett-e rugalmasabb, azt nem tudom, mert nem mértem. Ellenben ha beállt a fordulatszám 2500-ra, és elkezdem padlózni, akkor "érzésre" úgy húz hogy nem igaz! Szubjektív véleményem, hogy tényleg jobban ugrik. A felrakásával nem sokat szórakoztam. Szűrőház ki, helyette be a szűrő. Van ott egy fém idom, ahhoz hozzá lehet gyorskötözni. Igaz hogy a motortértől nincs leválasztva, de még csak kétezer párszáz kilométert raktam bele, és télen. Tehát meleg levegő mint olyan nem sok jutott neki. Nyáron nem tudom mit fog szólni. Valszeg csinálok neki egy fém elválasztó falat. Másik megoldás az lehet, ha nem közvetlenül a csonkra teszed rá, hanem egy csővel kivezeted valahova, ahonnan nem csapja a motor melege. Én teljesítményromlást eddig nem tapasztaltam, de én télen raktam fel.

Nekem is aktuális lesz a dobcsere, hasonló megfontolásból. Még nem rohad, de valami szaki olyan ügyesen rakta fel, hogy a rögzítő gyűrű belever a hátsó hídba minden bukkanónál. És le is van hegesztve :D

A sportdob változtatott valamit a hangon kívül???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.