Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha van C14NZ szívosor, injektor, vezérlő elektronika, akkor érdemes rárakni C12NZ-re?

Köszi.

kérdés hogy a plusz üzemanyagot eltudja-e égetni..

meg kell próbálni...

nem kell az egész szívó sort cserélni ,a fojtót .. szerintem..

asszem hogy a c14nz injektor többet ereszt át mint a c14nz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha van C14NZ szívosor, injektor, vezérlő elektronika, akkor érdemes rárakni C12NZ-re?

Köszi.

mc-elek c12nz-t szerettél volna írni másodiknak nem? :D

Egyébként igen, több üzemanyagot enged át, másabb a keverék is, ha cseréled az injektort mindenképp az elektronikát is cserélni kell, mondjuk az csak ki a régit be az újat, jobb oldalon a lábrésznél a műanyag mögött! Amit tudok, hogy c12nz pöccre indul c14nz-vel is mert próbáltam már, de csak üresben alapjáraton illetve kis pörgetéssel, menni nem mentem vele, de elvileg minden szenzort rendesen kezelt és a motor is jól járt, de hosszú távon nem tudom mi lenne a motorral, valamennyi erő növekedés lehetséges vele, de szerintem elenyésző és annyit nem ér az egész! De majd az okosabbak javítanak :P

Link to comment
Megosztás:

dirty: A 2x chip szerintem az előtét ellenállást jelenti csak szeretnek túlozni a névvel, szerintem nem chip csak egy szimpla beöntött ellenállás, ezért tudod kapásból 12v-ra tenni!

zotyánál azért nem szükséges előtét ellenállás mert 4 db smd ledet használt fel sorban, az smd-k darabja gond nélkül megzabál 3v-ot ezután már csak egyszerű matek 3x4=12v tehát mehet be simán, mivel sorba kötésnél a voltok összeadódnak!

Bernardo: A benzintank környékén lehetséges hogy van egy lyukad ha a csomagtartóból érzed inkább a betöltő nyílástól lefelé vezető részen keresendő a hiba, az is lehet hogy az egyik tömítésed ment tönkre, ehhez sajnos eléggé szét kell bontani az autó hátsó részét, esetleg nézz körül a hátsó ülés alatt lévő szivattyú környékén, bár ha nem érzed belül akkor nem hiszem hogy ott bármi lenne, nem is jellemző az autóra! Amit gyorsan meg lehet nézni, ha a jobb hátsó kereket lekapod egy műanyag széles csatorna fut lefelé a tankhoz annál keresni valami hibát! A többihez már bontani kell!

Tankszellőztető amire te gondolsz az a motortérben van a tűzfalon attól biztos nem jön az szag!

epicdemic: Ha be szeretnéd építeni a középső kijelzőt, a tálca részt ahova kerül kicsit meg kell barmolni mert nem ül bele rendesen. érdemes megnézni egy gyári helyét a lemásoláshoz, bár addig nem ajánlanám amíg ki nem próbálod hogy működik-e, szerintem egész a középső konzolig nem építették ki a kábeleket, de viszonylag könnyű megkeresni, nem tudom hogy gyári rádió van-e bent, végül is mindegy, ki kell venni a rádiót és a gyári csatlakozót meg kell nézni, ha 2 csatlakozó van egymás alatt valószínűleg egymáshoz fogatva akkor bajos a helyzet, de ha 3 van és a legfelső szélesebb a másik kettőnél akkor nyert ügyed van mert az a gyári rádió kijelző része, na most annak a mentén el lehet indulni és megkeresni a többi részét! Ugyebár a középső konzolon lévő kijelző balról-jobbra, óra, rádió kijelző/dátum, és hőfok!

Az óra okés mert annak csak táp kell a rádió/dátum megint mert ha nincs funkció dátumot mutat, de a hőfokhoz már szenzor is kell ami szerintem így nincs bent az akkor be kell építeni! Most hirtelen ennyi jutott eszembe :D Remélem tudtam segíteni!

Azert gondoltam, hogy hatul a beontonel lehet vmi szellozteto, mert ha odahajolok jol erzodik. OK, igaz, hogy ott toltodik be a benzin dehat ha a kupak jol zar akkor nem szabadna erzodjon, es kb ket hete tankoltam, tehat ott mar nem szabad legyen benzin, mert tudtommal gyorsan parolog.

A beontotol a tartalyig sok tomites van? Ezekre jellemzo h cserelni kell? Mashonnan johet meg a szag? pl kipufogobol az el nem egett benzin, de ez lehet hulyeseg:P

Link to comment
Megosztás:

Azert gondoltam, hogy hatul a beontonel lehet vmi szellozteto, mert ha odahajolok jol erzodik. OK, igaz, hogy ott toltodik be a benzin dehat ha a kupak jol zar akkor nem szabadna erzodjon, es kb ket hete tankoltam, tehat ott mar nem szabad legyen benzin, mert tudtommal gyorsan parolog.

A beontotol a tartalyig sok tomites van? Ezekre jellemzo h cserelni kell? Mashonnan johet meg a szag? pl kipufogobol az el nem egett benzin, de ez lehet hulyeseg:P

Ha a kipufogónál nagyon benzin szagot érzel akkor ott motorikus hiba van, tömítések számát őszintén most nem tudom mennyi van, a felső beöntő csatlakozásnál biztos van egy illetve a lemenő cső tankhoz való csatlakozásánál is, én személy szerint nem halottam olyanról hogy ezek tönkrementek volna külső behatás nélkül, de ki tudja! :D

Az 1.2 corsa-n évekkel ezelőtt ki lett bontva a lemenő cső a híd hegesztése miatt, de nem emlékszem rá pontosan hol volt tömítés egyáltalán volt-e (de szerintem van :P )

Link to comment
Megosztás:

epicdemic: Ha be szeretnéd építeni a középső kijelzőt, a tálca részt ahova kerül kicsit meg kell barmolni mert nem ül bele rendesen. érdemes megnézni egy gyári helyét a lemásoláshoz, bár addig nem ajánlanám amíg ki nem próbálod hogy működik-e, szerintem egész a középső konzolig nem építették ki a kábeleket, de viszonylag könnyű megkeresni, nem tudom hogy gyári rádió van-e bent, végül is mindegy, ki kell venni a rádiót és a gyári csatlakozót meg kell nézni, ha 2 csatlakozó van egymás alatt valószínűleg egymáshoz fogatva akkor bajos a helyzet, de ha 3 van és a legfelső szélesebb a másik kettőnél akkor nyert ügyed van mert az a gyári rádió kijelző része, na most annak a mentén el lehet indulni és megkeresni a többi részét! Ugyebár a középső konzolon lévő kijelző balról-jobbra, óra, rádió kijelző/dátum, és hőfok!

Az óra okés mert annak csak táp kell a rádió/dátum megint mert ha nincs funkció dátumot mutat, de a hőfokhoz már szenzor is kell ami szerintem így nincs bent az akkor be kell építeni! Most hirtelen ennyi jutott eszembe :P Remélem tudtam segíteni!

Köszi a választ! Hát barmolni nem szeretnék, de ha egy újabb műszerfal megoldaná a kiépítés helyét inkább arra szavazok. A rádióm már régen nem az eredeti(MNC), vagyis már rádió nélkül vettem, de a barátnőmnek is vmi clarion van benne és működik-dátum, idő, hőfok.

Esetleg ha vennék TID-et a lábkiosztást tudná valaki szemléltetni rajzon, mert olyat nem találtam. A csatlakozó lábainak bekötését.

Aki ledezésen gondolkozik, annak tudom ajánlani a pozitív pólusra 82 ohmos 2w-os előtét ellenállás és negatív pólusra a 25 ohm 2w-os előtét ellenállást.

Én teljesítmény ellenállást használok, mivel a gyárilag szerelt kicsi ellenállások melegszenek és rossz az ingadozás tűrésük is. Csak ajánlani tudom ezt, már 2,5 éve használom így és soha semmi nem égett ki, a középkonzolban sem. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha a kipufogónál nagyon benzin szagot érzel akkor ott motorikus hiba van, tömítések számát őszintén most nem tudom mennyi van, a felső beöntő csatlakozásnál biztos van egy illetve a lemenő cső tankhoz való csatlakozásánál is, én személy szerint nem halottam olyanról hogy ezek tönkrementek volna külső behatás nélkül, de ki tudja! :D

Az 1.2 corsa-n évekkel ezelőtt ki lett bontva a lemenő cső a híd hegesztése miatt, de nem emlékszem rá pontosan hol volt tömítés egyáltalán volt-e (de szerintem van :P )

OK, koszi a valaszokat. A kipufogonal nem erzek benzinszagot. Gondolom a tartaly sem lyukas mert nem folyik, legalabbis nem latom. Hetvegen majd jobban megnezegetem honnan johet.:P

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Hát barmolni nem szeretnék, de ha egy újabb műszerfal megoldaná a kiépítés helyét inkább arra szavazok. A rádióm már régen nem az eredeti(MNC), vagyis már rádió nélkül vettem, de a barátnőmnek is vmi clarion van benne és működik-dátum, idő, hőfok.

Esetleg ha vennék TID-et a lábkiosztást tudná valaki szemléltetni rajzon, mert olyat nem találtam. A csatlakozó lábainak bekötését.

Aki ledezésen gondolkozik, annak tudom ajánlani a pozitív pólusra 82 ohmos 2w-os előtét ellenállás és negatív pólusra a 25 ohm 2w-os előtét ellenállást.

Én teljesítmény ellenállást használok, mivel a gyárilag szerelt kicsi ellenállások melegszenek és rossz az ingadozás tűrésük is. Csak ajánlani tudom ezt, már 2,5 éve használom így és soha semmi nem égett ki, a középkonzolban sem. :D

Én a középkonzolba a foglalatos smd verziót veszem majd meg amint eljutok a boltba :P Csak ki az égőt be a ledet és kész is, ebben legalább bent a beolvasztott ellenállás és nem kell szenvedni vele!

Egyébként a barátnődnél gondolom bent volt gyárilag a középső kijelző, az viszont más tészta mert alapból ki van építve, óra megy, ha másik rádió van bent akkor dátum van mindig vagy rádió kikapcsolt állapotában, illetve a hőfok mérő is ki van építve, de nálad ez nincs kiépítve mert nincs ami kijelezze, legalábbis csak részlegesen lehet kiépítve!

Részleges kiépítést abból gondolom, mert amikor régebben én is beépítettem a központizár/ablakemelő párost részlegesen ki volt építve a kábelköteg, mondjuk én mindent rajz nélkül csináltam 2-3 délután alatt :P

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Hát barmolni nem szeretnék, de ha egy újabb műszerfal megoldaná a kiépítés helyét inkább arra szavazok. A rádióm már régen nem az eredeti(MNC), vagyis már rádió nélkül vettem, de a barátnőmnek is vmi clarion van benne és működik-dátum, idő, hőfok.

Esetleg ha vennék TID-et a lábkiosztást tudná valaki szemléltetni rajzon, mert olyat nem találtam. A csatlakozó lábainak bekötését.

Aki ledezésen gondolkozik, annak tudom ajánlani a pozitív pólusra 82 ohmos 2w-os előtét ellenállás és negatív pólusra a 25 ohm 2w-os előtét ellenállást.

Én teljesítmény ellenállást használok, mivel a gyárilag szerelt kicsi ellenállások melegszenek és rossz az ingadozás tűrésük is. Csak ajánlani tudom ezt, már 2,5 éve használom így és soha semmi nem égett ki, a középkonzolban sem. :D

Ezt a negativ, pozitiv polusra kulon-kulon ellenallas temat nem igazan ertem, mi szukseg kulon tenni? Miert nem tettel akkor egy 100Ohm/2W valamelyik agba es kesz, mivel sorban vannak ugyis osszeadodik:P

Link to comment
Megosztás:

Ezt a negativ, pozitiv polusra kulon-kulon ellenallas temat nem igazan ertem, mi szukseg kulon tenni? Miert nem tettel akkor egy 100Ohm/2W valamelyik agba es kesz, mivel sorban vannak ugyis osszeadodik:P

Mert elég sok negatív visszacsatolás is van az autóban, ami komoly ingadozásokat okozhat. Mellesleg megvédi a ledeket egy esetleges fesszabályzó 16 voltos túltöltésétől is. A 25 ohmos főleg a negatív töltéshullámok csillapítására való, stabilizátor ként működik.

Link to comment
Megosztás:

Én a középkonzolba a foglalatos smd verziót veszem majd meg amint eljutok a boltba :P Csak ki az égőt be a ledet és kész is, ebben legalább bent a beolvasztott ellenállás és nem kell szenvedni vele!

Egyébként a barátnődnél gondolom bent volt gyárilag a középső kijelző, az viszont más tészta mert alapból ki van építve, óra megy, ha másik rádió van bent akkor dátum van mindig vagy rádió kikapcsolt állapotában, illetve a hőfok mérő is ki van építve, de nálad ez nincs kiépítve mert nincs ami kijelezze, legalábbis csak részlegesen lehet kiépítve!

Részleges kiépítést abból gondolom, mert amikor régebben én is beépítettem a központizár/ablakemelő párost részlegesen ki volt építve a kábelköteg, mondjuk én mindent rajz nélkül csináltam 2-3 délután alatt :D

Közben találtam egy dokumentumot, miszerint C12NZ kódú autókban gyárilag nincs TID. Lehetséges hogy beszerelhető, de ha sok macera inkább veszek a tesco-ban vmi digitális időmérőt és nem vesződök. Kiépítés nekem semmire nincs, se központi, se elektromos ablak, semmi. 93- márciusi a drága, szoval az elsők közül való, de imádom.!

Link to comment
Megosztás:

Közben találtam egy dokumentumot, miszerint C12NZ kódú autókban gyárilag nincs TID. Lehetséges hogy beszerelhető, de ha sok macera inkább veszek a tesco-ban vmi digitális időmérőt és nem vesződök. Kiépítés nekem semmire nincs, se központi, se elektromos ablak, semmi. 93- márciusi a drága, szoval az elsők közül való, de imádom.!

Hát ezt nem tudom hol olvastad, de nálam van egy C12NZ '93-as és bent a középső kijelző gyárilag, most hirtelen nem ugrik be, de valamelyik Joy vagy ilyen típusú verzióból hagyták ki bár nem tudom miért nagyon jó dolog!

De ha nem értesz hozzá nem javaslom a beépítését!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sem szükséges mindkét ágra ellenállást tenni!

Ez így van!

Én 1-2 helyre magam készítettem a ledes világítást, kapott az anód oldalra 470 Ohm/0,25W-os ellenállást, és pöpec. Mert nem 1W-os SMD led. A LED-hez azért kell bármilyen ellenállás is, mert nincs fogyasztása (végre valami ami nem fogyaszt) r-go, az áram átszalad rajta és ezért pukkan szét. Az előtét ellenállás a disszipációval (áram hővé alakításával) terhelést visz a körbe. 12volt mellett lehet 100 Ohm, vagy 600 Ohm, mindegy, csak terhelés legyen. A Watt szám meg akkor lényeges, ha nagy teljesítményű a dióda. 1 Watt alatt bőven jó a 0,25W is. A feszültség ingadozás ellen meg vegyél Zéner diódát 3,1 voltosat, és az ellenállás után kell beforrasztani ügyelve a polaritásra.

Gy

Link to comment
Megosztás:

mc-elek c12nz-t szerettél volna írni másodiknak nem? :D

Egyébként igen, több üzemanyagot enged át, másabb a keverék is, ha cseréled az injektort mindenképp az elektronikát is cserélni kell, mondjuk az csak ki a régit be az újat, jobb oldalon a lábrésznél a műanyag mögött! Amit tudok, hogy c12nz pöccre indul c14nz-vel is mert próbáltam már, de csak üresben alapjáraton illetve kis pörgetéssel, menni nem mentem vele, de elvileg minden szenzort rendesen kezelt és a motor is jól járt, de hosszú távon nem tudom mi lenne a motorral, valamennyi erő növekedés lehetséges vele, de szerintem elenyésző és annyit nem ér az egész! De majd az okosabbak javítanak :P

igen azt akartam :P

elvileg a két rendszer ugyan az ,és az az érzékelők is

Link to comment
Megosztás:

Hát ezt nem tudom hol olvastad, de nálam van egy C12NZ '93-as és bent a középső kijelző gyárilag, most hirtelen nem ugrik be, de valamelyik Joy vagy ilyen típusú verzióból hagyták ki bár nem tudom miért nagyon jó dolog!

De ha nem értesz hozzá nem javaslom a beépítését!

Itt olvastam! Link Az enyém City verzió. Villanyszerelő vagyok, ezért tanácsoltam az ellenállásos megoldást is. Nagyon sok elektronikát raktam az autóba már ami hasznos, pl akku töltöttség jelző, kontroll ledek és gombnyomásra induló motor. :D A két dolog nem áll túl messze egymástól.

Ma a szőnyeggel kell bajlódnom mert kiszakadt a vezető oldali ülés akasztófüle és hogy ne a lakatos tépje fel, inkább én csinálom finoman. Tavaszra fog elkészülni a gyöngyöm, majd lesznek képek is. Addig is dokumentálok mindent képekkel. Hiába,, imádom!

Link to comment
Megosztás:

Itt olvastam! Link Az enyém City verzió. Villanyszerelő vagyok, ezért tanácsoltam az ellenállásos megoldást is. Nagyon sok elektronikát raktam az autóba már ami hasznos, pl akku töltöttség jelző, kontroll ledek és gombnyomásra induló motor. :P A két dolog nem áll túl messze egymástól.

Ma a szőnyeggel kell bajlódnom mert kiszakadt a vezető oldali ülés akasztófüle és hogy ne a lakatos tépje fel, inkább én csinálom finoman. Tavaszra fog elkészülni a gyöngyöm, majd lesznek képek is. Addig is dokumentálok mindent képekkel. Hiába,, imádom!

Igen utána hogy írtam beugrott nekem is hogy nem a Joy hanem a City verzióból hagyták ki a kijelzőt, csak közben elmentem a géptől és most írom :P

Egyébként akkujelződ mutatós vagy ledes verzió illetve az A oszlopra tetted vagy beépítetted valahová? :D

Én amit magam építettem az autóba az a belső világítás késleltető, olyan picire sikerült hogy magán a burán elfér a panel :D

Link to comment
Megosztás:

Igen utána hogy írtam beugrott nekem is hogy nem a Joy hanem a City verzióból hagyták ki a kijelzőt, csak közben elmentem a géptől és most írom :P

Egyébként akkujelződ mutatós vagy ledes verzió illetve az A oszlopra tetted vagy beépítetted valahová? :D

Én amit magam építettem az autóba az a belső világítás késleltető, olyan picire sikerült hogy magán a burán elfér a panel :P

Egy ilyen keslelteteses dolgot en is szivesen csinalnek. Van hozza egy rajzod is? Gondolom nem kell sok dolog hozza: egy teljesitmeny tranzisztor, kondi, 1-2 ellenallas? Fokozatosan halvanyul ki? Kell plusz szalat huzni a kabinlampaig?

Link to comment
Megosztás:

Igen utána hogy írtam beugrott nekem is hogy nem a Joy hanem a City verzióból hagyták ki a kijelzőt, csak közben elmentem a géptől és most írom :P

Egyébként akkujelződ mutatós vagy ledes verzió illetve az A oszlopra tetted vagy beépítetted valahová? :D

Én amit magam építettem az autóba az a belső világítás késleltető, olyan picire sikerült hogy magán a burán elfér a panel :P

Ledes a töltésjelző "műszer" a kabinvilágítás belterében lett elhelyezve áramkörrel együtt. 7 led az egész a legapróbbakból, így nem zavaró a fénye.

Link to comment
Megosztás:

Azert gondoltam, hogy hatul a beontonel lehet vmi szellozteto, mert ha odahajolok jol erzodik. OK, igaz, hogy ott toltodik be a benzin dehat ha a kupak jol zar akkor nem szabadna erzodjon, es kb ket hete tankoltam, tehat ott mar nem szabad legyen benzin, mert tudtommal gyorsan parolog.

A beontotol a tartalyig sok tomites van? Ezekre jellemzo h cserelni kell? Mashonnan johet meg a szag? pl kipufogobol az el nem egett benzin, de ez lehet hulyeseg:P

Van egy visszacsapó szelep, ami látszik, is, meg talán legjobban a szívbillentyűre hasonlító gumiszelep a tank szájánál.

Link to comment
Megosztás:

Van egy visszacsapó szelep, ami látszik, is, meg talán legjobban a szívbillentyűre hasonlító gumiszelep a tank szájánál.

Igen, ezt el is felejtettem :P Illetve van még magánál a beöntő nyílásnál az átmérő korlátozó hogy ne lehessen beledugni a diesel fejet elméletileg :D Na meg nem a semmiért zöld mint a 95-ös :P

Link to comment
Megosztás:

Egy ilyen keslelteteses dolgot en is szivesen csinalnek. Van hozza egy rajzod is? Gondolom nem kell sok dolog hozza: egy teljesitmeny tranzisztor, kondi, 1-2 ellenallas? Fokozatosan halvanyul ki? Kell plusz szalat huzni a kabinlampaig?

Átküldöm mindjárt privátban a rajzot, nagyjából az az összetétel amit leírtál, egyébként semmilyen plusz szálat nem kell felhúzni a foglalathoz, egy plusz test kell neki aminek viszont meg is van a helye ott fent, vagy egy 3-as menetes lyuk kialakítva (de lehet 4-es :P már nem emlékszem)

Én úgy buheráltam meg hogy ne fél percig világítson mint a kész elektronikák mert marha idegesítő este ha indulni akarsz és még mindig világít, ezért nálam olyan 6mp környékén világít, direkt úgy állítottam be hogy pont elég legyen :D

Link to comment
Megosztás:

Itt olvastam! Link Az enyém City verzió. Villanyszerelő vagyok, ezért tanácsoltam az ellenállásos megoldást is. Nagyon sok elektronikát raktam az autóba már ami hasznos, pl akku töltöttség jelző, kontroll ledek és gombnyomásra induló motor. :D A két dolog nem áll túl messze egymástól.

Ma a szőnyeggel kell bajlódnom mert kiszakadt a vezető oldali ülés akasztófüle és hogy ne a lakatos tépje fel, inkább én csinálom finoman. Tavaszra fog elkészülni a gyöngyöm, majd lesznek képek is. Addig is dokumentálok mindent képekkel. Hiába,, imádom!

Szia.

nekem is c12nz-m van, nekem se volt/va beépítvetid. nnó Dirty leírta nekem ,hogy kell bekötni, tényleg nem benyolult dolog.

Sztem simán megoldható. Akkor lemaradtam, d most megint keresgélek tidet csak ami van azt horror áron akarják adni :P

Addig meg olvasgatom a ledezésről szóló hozzászólásokat mert ha lesz akkor egyben meg is csinálom a sajátomat ígynem kell

külön megint szétszedni:)

Link to comment
Megosztás:

Átküldöm mindjárt privátban a rajzot, nagyjából az az összetétel amit leírtál, egyébként semmilyen plusz szálat nem kell felhúzni a foglalathoz, egy plusz test kell neki aminek viszont meg is van a helye ott fent, vagy egy 3-as menetes lyuk kialakítva (de lehet 4-es :P már nem emlékszem)

Én úgy buheráltam meg hogy ne fél percig világítson mint a kész elektronikák mert marha idegesítő este ha indulni akarsz és még mindig világít, ezért nálam olyan 6mp környékén világít, direkt úgy állítottam be hogy pont elég legyen :D

Ez a rajz hanem vagyok pofátlan engem is érdekelne :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.