Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sorry, akkor elnéztem :) Vákuumrendszert átvizsgáltad? Tankszellőztető az egyik gyenge pont, szénszűrő nem esett szét véletlenül? Esetleg szívósoron gázszivárgás jelző spray-t fújsz járó motornál és kiderül ha ott falsot szív, vagy kézzel végig tapogatod, de az nem mindig nyerő! Most hirtelen ennyi jutott eszembe! Tankszellőztető részletesebb leíráshoz tudok linket adni ha érdekel!

Vákumrendszert merre nézzem át? A tankszellőztető merre van? A szényzűrőt néztem mikor a kocsi alatt voltam, de nem láttam rajta semmit kívülről. Lehet nem ártana már neki egy csere.

Link to comment
Megosztás:

Persze, egy préselt nyomásálló gumicsőben folytatódik és az megy fel az injektorfejhez.

A benzincső nem az injektor jobb oldalán elöl csatlakozik véletlenül? Gyárilag egy roppantott bilincs van rajta és egy csíkozott csőről van szó! Lehet tévedek de én úgy tudom!

Erre gondoltam:

vsybpgavwqoeobxygob.jpg

Vákumrendszert merre nézzem át? A tankszellőztető merre van? A szényzűrőt néztem mikor a kocsi alatt voltam, de nem láttam rajta semmit kívülről. Lehet nem ártana már neki egy csere.

Tankszellőztetőhöz itt a leírás:

http://opelmuhely.co...ese__tisztitasa

Vákuumrendszerhez tartozik még a fő vákuumcső ami a szívósor jobb oldali részéről megy át a fékrásegítőre és onnan ágazik el az injektor felé ha jól emlékszem, onnan megy a tankszellőztető felé és még sokfelé, ez az NZ-s motorra érvényes, mert nekem mindkettő az X-eseknél nem tudom hogy van pontosan!

Link to comment
Megosztás:

Vákumrendszert merre nézzem át? A tankszellőztető merre van? A szényzűrőt néztem mikor a kocsi alatt voltam, de nem láttam rajta semmit kívülről. Lehet nem ártana már neki egy csere.

A jobbos sárvédő alatt van:

437731-20120111-zNNEjz.jpg

Vákumrendszer ellenőrzése: hidegen indít, féktisztítóval a szívó oldali vákumrendszert követve fújni a csövek és a tömítések találkozásánál. Ahol esetleg felpörög a motorfordulat, ott a baj.

Link to comment
Megosztás:

A benzincső nem az injektor jobb oldalán elöl csatlakozik véletlenül? Gyárilag egy roppantott bilincs van rajta és egy csíkozott csőről van szó! Lehet tévedek de én úgy tudom!

Így is van, de ha szemben állsz a sassal, akkor bal alulról jön fel a cső.

Arra már nem emléxem, hogy az NZ-n merről csatlakozik az injektorházhoz, nekem 16V van. :)

Link to comment
Megosztás:

Így is van, de ha szemben állsz a sassal, akkor bal alulról jön fel a cső.

Arra már nem emléxem, hogy az NZ-n merről csatlakozik az injektorházhoz, nekem 16V van. :)

Én is erre gondoltam amit írtál de nem voltam benne biztos. Rakok fel rá neodym mágnest a fogyasztás csökentés reményében. Ha kész akkor a tapasztalatokat megírom. Kicsi költségből megoldható és ha 1 litert nyere rajta már megérte.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ha rájössz mi csinálja,akkor írd meg légyszi,de a hiba természetéből adódóan és tapasztalatból mondom,hogy jó hosszú szerelem lesz ez közted és a hiba között. :hug:

Sierra EFi ugyanezt csinálja már évek óta,eddig nem sikerült rájönni,hogy mitől csinálja.

mindenképp leírom. új ac pumpa van benne húszezer forintvolt.

szűrő nincs cserélve 2 éve.

Link to comment
Megosztás:

Az egész középkonzolt kiborítod magad felé és a hátsóján fogsz találni két csavart.

Köszönöm Johnny, így már ment könnyen, de vissza nem tettem azt a két csavart,sok jelentőségét nem láttam.

Következő a műszerfal izzó cserék lesznek.... :D

Link to comment
Megosztás:

A következő problémám van a Corsával ('93, C12NZ). 3 hete hétvégén, mielőtt a nagy hidegek kezdődtek volna, kivettem az akksit. 2 hete hétvégén beleraktam, elindítottam kijártam vele a garázsból, majd leállítottam. Kb 10 perc múlva elindítottam a motort, de nem volt alapjárat. Ha nem nyomtam gázt, lefulladt a motor. Mentem vele egy pár km-t ezalatt minden váltásnál lefulladt a motor, majd megálltam. Ekkor visszajött az alapjárat. De sajnos nem az igazi.

Most a legutóbbi 2 hétben szintén ki volt véve az akksi, ma raktam bele, és indítottam be, a tünet ugyanaz. Hidegindításnál ok az alapjárat, bár kicsit alacsonyabb mint régen, viszont ha melegen indítom, akkor le akar fulladni, majd nagy nehezen összeszedi magát.

Alapjárati motort kitakarítottam, féktísztító+fogkefe+WD40, kiszerelt állapotban ráadva a gyújtást, teszi a dolgát rendesen. Visszaszereltem, nem mondom, hogy nem jobb picit, de nem az igazi. Szerintetek mi lehet a gond? Mit nézzek meg még?

Az akksi kivétel előtt nem volt semmi gond... Lehet köze hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Én is erre gondoltam amit írtál de nem voltam benne biztos. Rakok fel rá neodym mágnest a fogyasztás csökentés reményében. Ha kész akkor a tapasztalatokat megírom. Kicsi költségből megoldható és ha 1 litert nyere rajta már megérte.

Köszi

Két cső megy az injektorházra,a szemből az első a bejövő cső,arra rakd fel a mágnest.

Csigi bekarikázta pirossal.

Majd írd meg,hogy mennyit csökkent a fogyasztáson.

Link to comment
Megosztás:

A következő problémám van a Corsával ('93, C12NZ). 3 hete hétvégén, mielőtt a nagy hidegek kezdődtek volna, kivettem az akksit. 2 hete hétvégén beleraktam, elindítottam kijártam vele a garázsból, majd leállítottam. Kb 10 perc múlva elindítottam a motort, de nem volt alapjárat. Ha nem nyomtam gázt, lefulladt a motor. Mentem vele egy pár km-t ezalatt minden váltásnál lefulladt a motor, majd megálltam. Ekkor visszajött az alapjárat. De sajnos nem az igazi.

Most a legutóbbi 2 hétben szintén ki volt véve az akksi, ma raktam bele, és indítottam be, a tünet ugyanaz. Hidegindításnál ok az alapjárat, bár kicsit alacsonyabb mint régen, viszont ha melegen indítom, akkor le akar fulladni, majd nagy nehezen összeszedi magát.

Alapjárati motort kitakarítottam, féktísztító+fogkefe+WD40, kiszerelt állapotban ráadva a gyújtást, teszi a dolgát rendesen. Visszaszereltem, nem mondom, hogy nem jobb picit, de nem az igazi. Szerintetek mi lehet a gond? Mit nézzek meg még?

Az akksi kivétel előtt nem volt semmi gond... Lehet köze hozzá?

Én úgy tudom hogy ilyenkor (akksi kivétel pl) az alapjáratit tanítani kell.

Ha visszarakod az akksit és hideg motorral indítasz akkor terhelés nélkül (fogyasztók és gázadás nélkül) alapjáraton kell hagyni hogy járjon üzemmeleg motorig. Ekkor megtanulja a hideg illetve meleg alapjárator. Én mindíg így csinálom és még sosem volt problémám olyannal hogy melegen ne lenne alapjárat.

Egy próbát szerintem megér.

Link to comment
Megosztás:

kétéve cseréltem. nem akartam tavaly cserélni, mert gondoltam jó az még most meg hideg van. nem sporolok azért ezen, megprobálom.

szólok ha történt változás.

El se hinnéd micsoda szmötyi gyűlik benne össze 1-2 év alatt...

Ha kicseréld és van rá lehetőséged, vágd szét egy kézi fűrésszel...csodálkozni fogsz, azt garantálom.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom hogy ilyenkor (akksi kivétel pl) az alapjáratit tanítani kell.

Ha visszarakod az akksit és hideg motorral indítasz akkor terhelés nélkül (fogyasztók és gázadás nélkül) alapjáraton kell hagyni hogy járjon üzemmeleg motorig. Ekkor megtanulja a hideg illetve meleg alapjárator. Én mindíg így csinálom és még sosem volt problémám olyannal hogy melegen ne lenne alapjárat.

Egy próbát szerintem megér.

Gyújtás ráad,alapjárati stekker lehúz,gyújtás le,stekker vissza. Ezt háromszor megismétlem,így szoktam tanítani az alapjáratit.

Link to comment
Megosztás:

Olyat is csinált, hogy hidegen elindítottam, még nem kezdett el visszaállni az alapjárat alacsonyabbra, leállítottam, elindítottam, és fulladozni kezdett, gázadással kellett kompenzálnom ,enhogy lefulladjon a motor.

Gyújtás ráad,alapjárati stekker lehúz,gyújtás le,stekker vissza. Ezt háromszor megismétlem,így szoktam tanítani az alapjáratit.

Akkor majd megpróbálom ezt.

Én úgy tudom hogy ilyenkor (akksi kivétel pl) az alapjáratit tanítani kell.

Ha visszarakod az akksit és hideg motorral indítasz akkor terhelés nélkül (fogyasztók és gázadás nélkül) alapjáraton kell hagyni hogy járjon üzemmeleg motorig. Ekkor megtanulja a hideg illetve meleg alapjárator. Én mindíg így csinálom és még sosem volt problémám olyannal hogy melegen ne lenne alapjárat.

Egy próbát szerintem megér.

Ha nem segít az előbbi, akkor meg újra áramtalanítás után ezt.

Más nem befolyásolhatja ezt a problémát? Pl a fojtószelep állás jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Más nem befolyásolhatja ezt a problémát? Pl a fojtószelep állás jeladó?

De befolyásolhatja. Ráraktam az enyémre egy 1.8ról származó potit,de annál 2000 lett az alapjárat.

Ahogy néztem az 1.8-as fejen a fojtószelep alapállását állító kis menetes csavar beljebb volt tekerve,mint az enyémen.(A gázkarnál,bowden csatlakozásánál kell keresni). Gondolom ezért volt 2000 az alapjárat,mert az eredeti helyén nem az volt az alaphelyzete.

Link to comment
Megosztás:

Néztem az injektort is és volt olyan,hogy féloldalasan porlasztott. Aztán volt olyan is,hogy szépen körben,még alapjáraton is.

Egy hónapja a benzinszűrő csere is megvolt. Át tud jutni a szűrőn a kosz?

Másra nem tudok gondolni,csak arra,hogy koszolódik az injektor. Vajon érdemes cserélni kompletten szűrőt meg bejövő benzincsövet is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki egy jó karosszérialakatost Komárom, esetleg Győr környékén?

+ mi a tapasztalat, rohadás esetén javíttatni érdemes inkább, vagy ép elemeket szerezni bontóból? Rohadás helye: csomagtérajtó alja 5 cm, vörös..:) Vezetőajtó közepe díszléc alatt 5 cm, vörös. Bal kerékdob töve 3 cm vörös, egyik küszöb 3 cm rügyezés, belül, akkor látszik ha nyitva az ajtó. Köszike.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki egy jó karosszérialakatost Komárom, esetleg Győr környékén?

+ mi a tapasztalat, rohadás esetén javíttatni érdemes inkább, vagy ép elemeket szerezni bontóból? Rohadás helye: csomagtérajtó alja 5 cm, vörös.. :) Vezetőajtó közepe díszléc alatt 5 cm, vörös. Bal kerékdob töve 3 cm vörös, egyik küszöb 3 cm rügyezés, belül, akkor látszik ha nyitva az ajtó. Köszike.

Mintha az enyémet olvastam volna. Szint úgy a csomi, az ajtó meg küszöbök, de az a durva hogy ugyan ott ahova írod :D

Nekem azt mondták műhelyben hogy a javítás és festés az 24ezer darabonként. Beszéltem magánszerelővel ő nem kért sokat melóra de 17ért csinálja meg darabját. Ebbe benne van az anyag ára is. De ez persze változó. Minden esetre nem lesz olcsó..

Mondjukl a köszöböket egy az egybe kivágatom és berakatok másikat. Ott nem érdemes ezen gondolkodni :) A többit javítattom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki egy jó karosszérialakatost Komárom, esetleg Győr környékén?

+ mi a tapasztalat, rohadás esetén javíttatni érdemes inkább, vagy ép elemeket szerezni bontóból? Rohadás helye: csomagtérajtó alja 5 cm, vörös.. :) Vezetőajtó közepe díszléc alatt 5 cm, vörös. Bal kerékdob töve 3 cm vörös, egyik küszöb 3 cm rügyezés, belül, akkor látszik ha nyitva az ajtó. Köszike.

Ezt tavaly is megkérdezted,akkor még a kerékdob nem volt rozsdás. :D

Akkor is válaszoltam,most is unatkozom,szóval akkor saját tapasztalatú okosságok: Nekem új küszöb lett felrakva kívülről,belülről rücsis alvázvédővel lett átfújva+plusz színre fújva,két éve. Olyannal csináltattam aki 40éve van a szakmában,de kocsimosás alkalmával a belső és külső küszöb találkozásánál a hátsó keréknél már kis rozsdapöttyökön látszott,hogy hová pöttyentették oda a hegesztővel. Átütött a fényezésen is,még rozsdaoldóval lejött,de szerintem még 2-3 év és kuka az egész megint. Egyszerűen nem tudja senki a gyárit megközelítő minőségben levédeni a küszöböt,meg aztán az utángyári hajtogatott lemezek sem olyanok mint a gyári korrózióvédelem szempontjából. Esetleg ez a zsíralapú mikesanders nevű csodaszer hosszútávra jó,de abból 150euro egy autóra való...

De a küszöböd az biztosan kuka,azt én nem foltozgatnám olyan vékony.

A díszléc alól köszönő rozsda általában már annyit jelent,hogy alatta szét van rohadva,lehet kapni utángyári ajtó burkolati elemet bárdinál 16eft és az meg 2 év múlva a hegesztéseknél fog rozsdásodni,szóval én inkább hibátlan bontott ajtót néznék 10ropiért az biztosan jobban tarja az állagát is.

A hátsó ajtónál meg valaki megkókányolja és lefújja színre az annyi lesz,mint venni egy komplett hátsó ajtót. Utángyári hátsó ajtó az elég drága 50eft ért láttam. Persze szín azonosat vegyél bontva,mert lefújni drága,csak a különbözően kopott fényezés miatt olyat vennék,amit odapróbálsz vétel előtt,hogy ne üssön el színben. Fényképről nem vennék karosszériaelemet.

Utadba eső bontókban szétnéznék ajtók után,de ha nem találsz akkor inkább vidd el egy karosszériáshoz,hogy mondjon egy árat. Az ajtókat viszont kittelgetni nem érdemes mert a csapkodás miatt biztosan megreped a kitt és széthullik. Mondjuk haver UNO-ján a hátsó ajtót olyan művészire sikerült kittelnie egy szakinak,hogy évek múlva is hibátlan volt,szóval ilyet is láttam már,de az előző eset gyakoribb sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Ezt tavaly is megkérdezted,akkor még a kerékdob nem volt rozsdás. :D

Akkor is válaszoltam,most is unatkozom,szóval akkor saját tapasztalatú okosságok: Nekem új küszöb lett felrakva kívülről,belülről rücsis alvázvédővel lett átfújva+plusz színre fújva,két éve. Olyannal csináltattam aki 40éve van a szakmában,de kocsimosás alkalmával a belső és külső küszöb találkozásánál a hátsó keréknél már kis rozsdapöttyökön látszott,hogy hová pöttyentették oda a hegesztővel. Átütött a fényezésen is,még rozsdaoldóval lejött,de szerintem még 2-3 év és kuka az egész megint. Egyszerűen nem tudja senki a gyárit megközelítő minőségben levédeni a küszöböt,meg aztán az utángyári hajtogatott lemezek sem olyanok mint a gyári korrózióvédelem szempontjából. Esetleg ez a zsíralapú mikesanders nevű csodaszer hosszútávra jó,de abból 150euro egy autóra való...

De a küszöböd az biztosan kuka,azt én nem foltozgatnám olyan vékony.

A díszléc alól köszönő rozsda általában már annyit jelent,hogy alatta szét van rohadva,lehet kapni utángyári ajtó burkolati elemet bárdinál 16eft és az meg 2 év múlva a hegesztéseknél fog rozsdásodni,szóval én inkább hibátlan bontott ajtót néznék 10ropiért az biztosan jobban tarja az állagát is.

A hátsó ajtónál meg valaki megkókányolja és lefújja színre az annyi lesz,mint venni egy komplett hátsó ajtót. Utángyári hátsó ajtó az elég drága 50eft ért láttam. Persze szín azonosat vegyél bontva,mert lefújni drága,csak a különbözően kopott fényezés miatt olyat vennék,amit odapróbálsz vétel előtt,hogy ne üssön el színben. Fényképről nem vennék karosszériaelemet.

Utadba eső bontókban szétnéznék ajtók után,de ha nem találsz akkor inkább vidd el egy karosszériáshoz,hogy mondjon egy árat. Az ajtókat viszont kittelgetni nem érdemes mert a csapkodás miatt biztosan megreped a kitt és széthullik. Mondjuk haver UNO-ján a hátsó ajtót olyan művészire sikerült kittelnie egy szakinak,hogy évek múlva is hibátlan volt,szóval ilyet is láttam már,de az előző eset gyakoribb sajnos.

Köszi a kimerítő választ, igen, én írtam tavaly, de eddig sz*rtam az egészre. 2 éve van meg a kocsi, kb. fele ekkora méretben minden rohadás megvolt már a vételkor is, mondjuk a küszöbön nem láttam, de nem is nagyon figyeltem.

Mivel mechanikailag nem volt probléma egy féklámpakapcsolót leszámítva, és megbízható, hajlandó vk. rákölteni egy 100ast. 3 évig szaladgálhat még anyám vele ha akar, ha peig újra megrohad....hát majd meglátjuk.

Akkor egy vezetőoldali (3 ajtós) ajtó + egy csomiajtó kell, lehetőleg színben. Nem tudom különbözik-e, ez a rácfelvarrott, késői Corsa. Szerencsém van, mert ez a szilvakék matt akármi viszonylag gyakori.....érdemes lenne itt a fórumon betenni hogy keresek eztazt stb.? Van rá rovat?

Ja és ajtókat kompletten olcsóbb vagy csak a lemezt stb.?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.