Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Köszi a választ Technodome!

Én is nézegettem a Vaterán, meg itt-ott. Csak azt nem szeretném hogy rendelek egyet és nem passzol. Az kellemetlen volna! xD

Lehet hogy bontóba kéne nézni valami gyárit,vagy valakitől akinek gyári van, hátha tényleg jó. Új jeleset akarok mert a 97 elötti olyan okádék! :D Arra is gondoltam hogy C-s, de az tuti nem passzol. Szerinted?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy x14xe motorkodú opel b corsam, autómata váltós 1997- évjáratú.Mult héten vettem kereskedőtől teszteltem akkor nem volt baja. sajnos tegnap a műszerfalon kigyulladt a sebváltó jelölést mutató sárga lámpa. Nincs kézikönyvem nem tudom megnézni ezt a hibát. Mi lehet szerintetek a hiba oka?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy x14xe motorkodú opel b corsam, autómata váltós 1997- évjáratú.Mult héten vettem kereskedőtől teszteltem akkor nem volt baja. sajnos tegnap a műszerfalon kigyulladt a sebváltó jelölést mutató sárga lámpa. Nincs kézikönyvem nem tudom megnézni ezt a hibát. Mi lehet szerintetek a hiba oka?

Jó ritka típusú autót vettél... kevés alkatrész pótlással...

Váltó hiba.. Valami nem jó..

Túl melegszik a váltóolaj, vagy az olajpumpája v az olajszűrő tömődött a /váltóé/.

Vagy csak egyszerűen kopik a váltó...

Link to comment
Megosztás:

Jó ritka típusú autót vettél... kevés alkatrész pótlással...

Váltó hiba.. Valami nem jó..

Túl melegszik a váltóolaj, vagy az olajpumpája v az olajszűrő tömődött a /váltóé/.

Vagy csak egyszerűen kopik a váltó...

Köszönöm a választ. A kocsiban 115000 km van. Már kopna a váltó? Sajnos nincs kezelési utasításom, így azt sem tudom most még hogy hol kell váltóolajat cserélni. Próbáltam e neten letölteni ehhez a típúshoz de még nem találtam. Talán egy váltó olaj csere megoldaná a hibát? Max visszaviszem a kereskedőnek a kocsit.
Link to comment
Megosztás:

egy kérdés elképzelhető hogy valami féle chiptuning vagy tuningbox legyen az 1.2 corsámba mert van 2 kis doboz amiről nem tudom hogy micsoda de látszik rajta hogy nem gyári és jobban megy mint az előző 1.2es corsám :)

Hová vannak bekötve?

A lambda-tuningok a lambda vezetékére és a fojtószelep potira van kötve általában. Gázadásra szegény keveréket hazudnak.http://www.roxracing.eu/index.php?oldal=webshop&id=&show_term=02_01&p_title=FUEL-BOX Így néznek ki nagyjából. Nekem 56 lovat tudott padon mérve 98as benyával az x12sz.

Tankold meg 98 v. 100as benyával,kevesebbet fog enni belőle és jobban fog menni mert a kopogásérzékelő több előgyújtást fog adni neki.

Még jobban menne ha 1.4-es injektorfejjel megkínálnád+katalizátort megszüntetnéd.Meg falazd le az egr-t. ;) Ezekkel a beavatkozásokkal simán meg lesz 60LE.

Link to comment
Megosztás:

Hová vannak bekötve?

A lambda-tuningok a lambda vezetékére és a fojtószelep potira van kötve általában. Gázadásra szegény keveréket hazudnak.http://www.roxracing..._title=FUEL-BOX Így néznek ki nagyjából. Nekem 56 lovat tudott padon mérve 98as benyával az x12sz.

Tankold meg 98 v. 100as benyával,kevesebbet fog enni belőle és jobban fog menni mert a kopogásérzékelő több előgyújtást fog adni neki.

Még jobban menne ha 1.4-es injektorfejjel megkínálnád+katalizátort megszüntetnéd.Meg falazd le az egr-t. ;) Ezekkel a beavatkozásokkal simán meg lesz 60LE.

nagyon szépen köszi a tanácsokat majd teszek fel képet hogy milyen és hogy hova van kötve pontosan jah és még annyi etanol az ugyebár 105ös oktán számú ha benzint és etanolt keverek akkor mennyi lehet az oktán szám ?

Link to comment
Megosztás:

Még jobban menne ha 1.4-es injektorfejjel megkínálnád+katalizátort megszüntetnéd.Meg falazd le az egr-t. ;) Ezekkel a beavatkozásokkal simán meg lesz 60LE.

Ha a tuningboxot nem vesszük hanem veszek 1.4-es injektorfejet, a katalizátorom megvan a szüntetve. Viszont ezt az egr falazást nem értem. Mit takar ez ha szabad érdeklődnöm? :)

Egyébként ezekkel mennyit lehet belőle kihozni?

Link to comment
Megosztás:

nagyon szépen köszi a tanácsokat majd teszek fel képet hogy milyen és hogy hova van kötve pontosan jah és még annyi etanol az ugyebár 105ös oktán számú ha benzint és etanolt keverek akkor mennyi lehet az oktán szám ?

Nem egyenes arányosságban keverednek,tehát 50-50% 95-etanol nem lesz 100-as oktánszámú. +5% teljesítménynövekedésről szoktak beszámolni tisztán alkohollal,átalaktóval,de leginkább hengerenkénti injektoros autóknál. Én próbáltam ilyen átalakító nélküli autóban felesben,de amennyivel erősebb volt alul,annyival gyengébb volt felül. Az etanol átalakító cuccok is a lambda-jellel manipulálnak,mivel több kell belőle,mint benzinből. Próbát megér nálad,lehet,hogy etanol átalaktód van egyébként.

Link to comment
Megosztás:

Ha a tuningboxot nem vesszük hanem veszek 1.4-es injektorfejet, a katalizátorom megvan a szüntetve. Viszont ezt az egr falazást nem értem. Mit takar ez ha szabad érdeklődnöm? :)

Egyébként ezekkel mennyit lehet belőle kihozni?

Neked nincs egr-ed. Kipufogógázt vezet vissza a szívócsonkba,múltkor én a hibakutatás során kivettem a lemezt az egr-alól,de sokkal lustább lett a gázreakció,végteljesítményben nem tudom mennyit számít valójában,de gyorsan vissza is falaztam.

A nagyobb injektorral ugyanakkora jelre több anyagot fog bejuttatni,a pillangószelep is nagyobb..stb...nálam jót tett az 1.8as injektorfej. Fogyasztás biztos nem változott tőle,mert ugye részterhelésen a lambda visszavesz a nyitási időből,ha dús a keverék. Önmagában az injektorfej mennyit hoz arról fogalmam sincs,de mindenki szokta érezni a hatását aki kicseréli.

Meg nálad az előgyújtás automatikusan nem állítódik,98-as benzinnel 10fok alapelőgyújtásra 3-4000 környékén ráhúz még 30at az SZ kopogásérzékelője,szóval kihasználja a jobb benzint rendesen.Szerelőm szokta az NZ motorok rotorját a jelről kb. 1cm-re tűzfal felé tekerni,ettől állítólag jobban megy fordulaton is,amit sem megerősíteni,sem cáfolni nem tudok. De az tuti,hogy SZ motoroknál a feljebb leírt sufni módszerekkel,(egyel nagyobb fej,off kati,chip,nagyobb előgyújtás,98-100as benyával,egr off, lehet egyel nagyobb központi injektoros teljesítményét kihozni. 12sz->14sz, 14sz->16sz..stb.

Aki nem hiszi próbálja ki, vagy jöjjön el, oda is adom az enyém egy körre. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem egyenes arányosságban keverednek,tehát 50-50% 95-etanol nem lesz 100-as oktánszámú. +5% teljesítménynövekedésről szoktak beszámolni tisztán alkohollal,átalaktóval,de leginkább hengerenkénti injektoros autóknál. Én próbáltam ilyen átalakító nélküli autóban felesben,de amennyivel erősebb volt alul,annyival gyengébb volt felül. Az etanol átalakító cuccok is a lambda-jellel manipulálnak,mivel több kell belőle,mint benzinből. Próbát megér nálad,lehet,hogy etanol átalaktód van egyébként.

igen erre én is gondoltam amúgy hogy az de itt van a kép http://www.kephost.com/view3.php?filename=8vfvb11dztosmdy1kbbq.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=m0k17y77fra9ffutj0hz.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=522kg7rabhw3cn5ebz90.jpg

Link to comment
Megosztás:

Neked nincs egr-ed. Kipufogógázt vezet vissza a szívócsonkba,múltkor én a hibakutatás során kivettem a lemezt az egr-alól,de sokkal lustább lett a gázreakció,végteljesítményben nem tudom mennyit számít valójában,de gyorsan vissza is falaztam.

A nagyobb injektorral ugyanakkora jelre több anyagot fog bejuttatni,a pillangószelep is nagyobb..stb...nálam jót tett az 1.8as injektorfej. Fogyasztás biztos nem változott tőle,mert ugye részterhelésen a lambda visszavesz a nyitási időből,ha dús a keverék. Önmagában az injektorfej mennyit hoz arról fogalmam sincs,de mindenki szokta érezni a hatását aki kicseréli.

Meg nálad az előgyújtás automatikusan nem állítódik,98-as benzinnel 10fok alapelőgyújtásra 3-4000 környékén ráhúz még 30at az SZ kopogásérzékelője,szóval kihasználja a jobb benzint rendesen.Szerelőm szokta az NZ motorok rotorját a jelről kb. 1cm-re tűzfal felé tekerni,ettől állítólag jobban megy fordulaton is,amit sem megerősíteni,sem cáfolni nem tudok. De az tuti,hogy SZ motoroknál a feljebb leírt sufni módszerekkel,(egyel nagyobb fej,off kati,chip,nagyobb előgyújtás,98-100as benyával,egr off, lehet egyel nagyobb központi injektoros teljesítményét kihozni. 12sz->14sz, 14sz->16sz..stb.

Aki nem hiszi próbálja ki, vagy jöjjön el, oda is adom az enyém egy körre. :D

Ha elveszel az előgyújtásból jobban melegszik, de erősebb.

Link to comment
Megosztás:

Neked nincs egr-ed. Kipufogógázt vezet vissza a szívócsonkba,múltkor én a hibakutatás során kivettem a lemezt az egr-alól,de sokkal lustább lett a gázreakció,végteljesítményben nem tudom mennyit számít valójában,de gyorsan vissza is falaztam.

A nagyobb injektorral ugyanakkora jelre több anyagot fog bejuttatni,a pillangószelep is nagyobb..stb...nálam jót tett az 1.8as injektorfej. Fogyasztás biztos nem változott tőle,mert ugye részterhelésen a lambda visszavesz a nyitási időből,ha dús a keverék. Önmagában az injektorfej mennyit hoz arról fogalmam sincs,de mindenki szokta érezni a hatását aki kicseréli.

Meg nálad az előgyújtás automatikusan nem állítódik,98-as benzinnel 10fok alapelőgyújtásra 3-4000 környékén ráhúz még 30at az SZ kopogásérzékelője,szóval kihasználja a jobb benzint rendesen.Szerelőm szokta az NZ motorok rotorját a jelről kb. 1cm-re tűzfal felé tekerni,ettől állítólag jobban megy fordulaton is,amit sem megerősíteni,sem cáfolni nem tudok. De az tuti,hogy SZ motoroknál a feljebb leírt sufni módszerekkel,(egyel nagyobb fej,off kati,chip,nagyobb előgyújtás,98-100as benyával,egr off, lehet egyel nagyobb központi injektoros teljesítményét kihozni. 12sz->14sz, 14sz->16sz..stb.

Aki nem hiszi próbálja ki, vagy jöjjön el, oda is adom az enyém egy körre. :D

Értelek. Ezt a rotoros dolgot itthon magam nem tudom beállítani igaz?

Link to comment
Megosztás:

Itt minden gyári.

Az első képen a DIS gyújtótrafó van,a másikon meg az egr-szelep.

A harmadik pedig a kopogásérzékelő erősítője asszem,de tuti,hogy gyári dolgok.

Link to comment
Megosztás:

Értelek. Ezt a rotoros dolgot itthon magam nem tudom beállítani igaz?

De fülre is be lehet állítani.

Szóval az utastér felé kell tekerni az elosztófejet óramutató járásával egyező irányba,miután kilazítottad a csavarját.

Meleg motornál negyedikben ha kisgázra becsörög,akkor túl sok,visszább kell tekerni néhány mm-t.Előtte persze alapjáraton sem dadoghat,traktorozhat. Érdemes 98 v magasabb oktánhoz beállítani,mert az ott még nem csörög,ahol már a 95 igen.

Egyébként stroboszkóppal,műhelyben a legbiztosabb belőni,ott 10fok alapjárati előgyújtást nyugodtan lehet adni neki,98-as benyához annyit ad a kopogásérzékelő.

A blokkon van egy kis nyíl ahol most van alaphelyzetben elvileg.Ha nagyon elqúrod,ugyanoda visszateszed. Ha jól belövöd és így kihasználod a nagyobb oktánszámú benyát,akkor ez néhány le-t (nálad 3-4kb.) jelent önmagában.

Link to comment
Megosztás:

De fülre is be lehet állítani.

Szóval az utastér felé kell tekerni az elosztófejet óramutató járásával egyező irányba,miután kilazítottad a csavarját.

Meleg motornál negyedikben ha kisgázra becsörög,akkor túl sok,visszább kell tekerni néhány mm-t.Előtte persze alapjáraton sem dadoghat,traktorozhat. Érdemes 98 v magasabb oktánhoz beállítani,mert az ott még nem csörög,ahol már a 95 igen.

Egyébként stroboszkóppal,műhelyben a legbiztosabb belőni,ott 10fok alapjárati előgyújtást nyugodtan lehet adni neki,98-as benyához annyit ad a kopogásérzékelő.

A blokkon van egy kis nyíl ahol most van alaphelyzetben elvileg.Ha nagyon elqúrod,ugyanoda visszateszed. Ha jól belövöd és így kihasználod a nagyobb oktánszámú benyát,akkor ez néhány le-t (nálad 3-4kb.) jelent önmagában.

Tehát akkor a gyújtás elosztófejet kell tekerni? A narancssárga műanyag mögött ami van? Amire rávan téve.

És ha ezen állítottam akkor már csak 98ast tankolhatok?

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor a gyújtás elosztófejet kell tekerni? A narancssárga műanyag mögött ami van? Amire rávan téve.

És ha ezen állítottam akkor már csak 98ast tankolhatok?

Így van.

Nem csak 98-at, szerelőm kb. 1cm-t szokott tekerni rajta. Állítólag az NZ-k elosztófeje ha jelre van állítva,akkor elég nagy ráhagyással dolgozik még,hogy a pancsolt sz@r benzinnel is kopogás nélkül menjen.

Szóval a 95-ben is van még tartalék,de ha 98-as kopogás határra állítod,akkor értelemszerűen 95ös be fog csörögni.

Link to comment
Megosztás:

Így van.

Nem csak 98-at, szerelőm kb. 1cm-t szokott tekerni rajta. Állítólag az NZ-k elosztófeje ha jelre van állítva,akkor elég nagy ráhagyással dolgozik még,hogy a pancsolt sz@r benzinnel is kopogás nélkül menjen.

Szóval a 95-ben is van még tartalék,de ha 98-as kopogás határra állítod,akkor értelemszerűen 95ös be fog csörögni.

És ha mondjuk nem tekerek 1cm hanem csak a felét pár mm akkor még mehet 95-össel és akkor azt jobban kihasználja?

Link to comment
Megosztás:

És ha mondjuk nem tekerek 1cm hanem csak a felét pár mm akkor még mehet 95-össel és akkor azt jobban kihasználja?

Olyasmi. Bár kb. 1cm-t szokott tekerni mindegyik betévedő NZ-motoron és továbbra is 95-tel járnak velük.

Próbakör üzemi hőfokú motorral,kisgázzal negyedikben nem szabad csörögnie,akkor jó. Ha csörög akkor visszább kell tekerni egy nagyon kicsit..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.