Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Azt nem értette csak, hogy a vezérlő honnan tudja hogy épp hol járnak a hengerek és a szelepek, de addig tekerte, csavarta stb. amíg megértette, úgyhogy már nincs ezzel probléma, most épp a vízpumpa kihalászásával küzd. :D

Idézem:

Eloszlatom a homályt. Nem, nem tekertem körbe, mert nem hagyta magát könnyen, én meg nem erőltettem kockáztatva egy szeleszár görbítést, hiszen akkor még fent volt a vezérműszíj - elcsúszva, fejben játszottam le inkább a mozgást.:)

A vezérlésem úgy ugrott át, hogy a kipufogó szelepsor tengelyénél fogva akartam ellentartani, amikor a főtengelyen lévő rögzítőcsavart lazítottam volna ki. Egy jellegzetes hang mellett lazán átugrott - ki tudja hány fogat. Ettől nem ijedtem meg, mert nem fordult körbe, nem akadt sehol, csak innen viszont nem volt lehetőségem jelre állítani. Utána kilogikáztam, hogy felőlem lehetne ezen akár hengerenként is vezérműtengely, azokat is csak mindig 1-1 jelre kell tekerni a szíj felrakása előtt és minden rendben lesz. A következő elvi problémám ott volt, hogy mi van, ha épp az egészet eltekerem úgy, hogy az 1-es és 4-es henger ütemét felcserélem gyújtás és üzemanyag szempontból (X14XE), de aztán azt is kitaláltam, hogy ez ennél bolondbiztosabb, nem mérnököknek, hanem szakmunkásoknak találták ki, meg olyan tudatlanoknak, mint én vagyok. Felmerült bennem, hogy mechanikailag is fel lehet cserélni a 2 hengert, de aztán szégyenkezve rájöttem, hogy ez képtelenség (ennél a résznél lehet nevetni, de nekem volt Ladám, ahol ezt simán el lehet követni). Már csak a vízszivattyúnak kell lekéredzkenie a blokkról, aztán további félóra és a helyére kerül mindenki, nincs ebben már előttem nagy csoda. A vizpumpa is csak azért nem jön ki, mert ez talán még az eredeti, gyári, begyógyult a helyére, nagyon kapaszkodik (176.000km). Lötyög kicsit a tengelye, ha megrángatom.

Ennek a lebontásában jöhetnek az ötletek (csavarokat már kiszedtem, mielőtt valaki ezen rágódna)! Utcán szerelek, tehát a körülmények eléggé mostohák. Most 2"-os csőfogón gondolkozok, hogy ráfogok vele a fogaskerékre és fel-le mozgatva kiveszem.

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy a mai nagyobb motorok kevesebbet esznek, de nem 1993-94 van ma, teljesen más technika, és más megoldások, amit akkor még nem tudtak, vagy drága volt, ne mai autókhoz hasonlítsd mert, már semmi közük egymáshoz, a saját korában, és osztályában igen is jó volt a fogyasztása, nézz meg egy köbcentiben azonos X-es motort többet eszik, és több is a baj vele.

Azon túl amit leírtál a használatra, érdemes azt is figyelembe venni, hogy mennyibe kerül a fenntartása, és mennyi munka (illetve milyen nehéz) kijavítani valamit ha elszáll rajta, ha vesz egy újabb ezrest, mondjuk X10XE-vel azon már dupla vezérműtengely van, vezérlés cserénél kb a duplájába kerül minden mint egy mezei nz-n. A 1.4-es NZ-vel is lehet menni 140-160-at gond nélkül, szerintem többnek úgy sincs értelme a szar magyar utakon.

De amik biztos megbízható és jó motorok, azok az NZ (gyengébb de olcsóbb), illetve a C14SE mondjuk, a 8 szelepes 82le-vel a 16 pedig 90le-vel persze többet eszik valamivel, de lényeges különbség már a hengerenkénti befecskendezés miatt a LE.

NZ kicsit lustább, mert "bőgáznál" elgondolkodik, hogy mi is kéne tenni, de utána meglódul, az SE mozgékonyabb, az NZ alul húz az SE inkább felül, és még lehetne sorolni sokáig.

Nem utolsó sorban az is fontos, hogy egyáltalán mit lehet kapni most és milyen messze van az illetőtől, mert nem biztos, hogy megéri átautózni a fél országot érte, ergo abból lehet válogatni ami "kéznél" van.

Halkan jegyzem meg, tudomásom szerint az X10XE láncos motor...

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet, Sziasztok!

Opel corsa-t szeretnék venni a páromnak.

Nem tudjuk eldönteni, hogy1.2-es vagy 1.4-es 8 szelepes benzinesen legyen, vagy inkább 1.5 isuzu dizel?

Tud valaki segíteni??

Köszönöm szépen.

Attól függ, mire akarjátok használni.

Fogyasztásban 1.5 szívó diesel, ha menjen is valamennyire akkor 1,5 TD vagy 1,7 D. Mondjuk egy lassan huszonéves dieselt nem tartom szerencsésnek egy nő kezébe adni. Azokkal tudni kell bánni.

Benzinesben az 1,2 igen gyenge, és nem is eszik kevesebbet,mint az 1,4, szóval én a nagyobbat javaslom. Jó állapotút nehéz lesz találni, az biztos. Nagy a valószínűsége, hogy a motorválasztás csak másodlagos lesz nálatok is, mint anno nálam...

Link to comment
Megosztás:

Igaz, azt a részt kéretik figyelmen kívül hagyni :D

Némileg vitatkoznék. A 60 lovas 1.4es 15 másodperces gyorsulásával és 10 liter feletti városi szabványos fogyasztásával egy alig 900 kilós autócskában a saját korabeli konkurenciához képest sem volt egy nagy durranás.

Másrészt 300-500e között 98-00 közti 1.0xe és 1.2 xe-ből elég jó a felhozatal, itt talán vannak rozsdamentes autók. Ha nincs 300 se akkor úgyis csak a jóisten segít meg a szerencse, akkor biza literes Stiften kívül mást nem szabadna megvenni. Nőnél a szín számít úgyis, a többi mind1.

Link to comment
Megosztás:

Némileg vitatkoznék. A 60 lovas 1.4es 15 másodperces gyorsulásával és 10 liter feletti városi szabványos fogyasztásával egy alig 900 kilós autócskában a saját korabeli konkurenciához képest sem volt egy nagy durranás.

Másrészt 300-500e között 98-00 közti 1.0xe és 1.2 xe-ből elég jó a felhozatal, itt talán vannak rozsdamentes autók. Ha nincs 300 se akkor úgyis csak a jóisten segít meg a szerencse, akkor biza literes Stiften kívül mást nem szabadna megvenni. Nőnél a szín számít úgyis, a többi mind1.

10 litert benyal? Az én C12NZ-m beéri 7,5-el, lényegében városinak megfelelő használat mellett.

A minap láttam a helyi napilapban egy hirdetést, 5 ajtós, 2003-as évjáratú Suzuki Swift 1,3 16V 60 ezer km-rel, 450 ezer Ft-ért... Kell ennél jobb kispénzért? Azt a motort pedig szétrúgni sem lehet...

Ezt vagy inkább egy Renault Twingot ajánlok a csajszinak. Az én barátnőmnek ilyen van, tipikus női autó, imádja. 1.2 16V 75LE-s motorral.

Link to comment
Megosztás:

10 litert benyal? Az én C12NZ-m beéri 7,5-el, lényegében városinak megfelelő használat mellett.

A minap láttam a helyi napilapban egy hirdetést, 5 ajtós, 2003-as évjáratú Suzuki Swift 1,3 16V 60 ezer km-rel, 450 ezer Ft-ért... Kell ennél jobb kispénzért? Azt a motort pedig szétrúgni sem lehet...

Ezt vagy inkább egy Renault Twingot ajánlok a csajszinak. Az én barátnőmnek ilyen van, tipikus női autó, imádja. 1.2 16V 75LE-s motorral.

Jó a Corsa is ha talál jót, kis pénzért állapotot kell venni. A Corsának, Twingonak csajos a formája, a Swiftnél erre nem gyúrtak külön.

A városi fogyinál a gyárit adtam meg, az alá is be lehet férni, használatfüggő. A 99es 1.0xe-nk szbványos városija 7,5. Én kisvárosban, de CSAK városban, CSAK hidegen(nem megyek többet egyszerre 2-4 km-nél), finoman járva 1 személlyel így nyáron 5,9-6,3mal járok el, télen +1 liter. Oszágúton 100 körül 5 lityi.

Link to comment
Megosztás:

Csak KIS város,5-7km egyszerre 1.6Si megeszi a 8litert is.

Spórolósan nem tudom mennyi,egyes-kettes végigforog elég sokszor miután kinyitott a termosztát.

Míg 45le volt,akkor is szinte ugyanennyit evett. De országúton szinte mindig lemérem,ott 110 alap,néhány etapon 160-170 így fogyaszt kereken 6litert.

Szóra sem érdemes amit kismotorral meg lehet spórolni.Inkább +1,(de inkább csak fél),de legalább menjen. Meg akinek nem mind1,hogy 7 vagy 8liter annak inkább tömegközlekedés meg bicikli való. Itt nem arról van szó,hogy 8 vagy 12liter (pl e39 525i-530d esetében),mert az már tényleg nem mind1. :D

Nekem legyen a kisautó is normálisan motorizált,meg a nagy is.

Link to comment
Megosztás:

Csak KIS város,5-7km egyszerre 1.6Si megeszi a 8litert is.

Spórolósan nem tudom mennyi,egyes-kettes végigforog elég sokszor miután kinyitott a termosztát.

Míg 45le volt,akkor is szinte ugyanennyit evett. De országúton szinte mindig lemérem,ott 110 alap,néhány etapon 160-170 így fogyaszt kereken 6litert.

Szóra sem érdemes amit kismotorral meg lehet spórolni.Inkább +1,(de inkább csak fél),de legalább menjen. Meg akinek nem mind1,hogy 7 vagy 8liter annak inkább tömegközlekedés meg bicikli való. Itt nem arról van szó,hogy 8 vagy 12liter (pl e39 525i-530d esetében),mert az már tényleg nem mind1. :D

Nekem legyen a kisautó is normálisan motorizált,meg a nagy is.

Jogos. Nekem viszont van városon kívüli autóm, így a Corsa csak a teszkóra és a városban máshol levő kertbe ill. nagyszülőkhöz+ügyintézésre való utakra korlátozódik. És 80%ban egyedül viszem, a maradékban 2en vagyunk benne. Városban akkor sem mennék 60nál gyorsabban ha soha nem mérnének, viszont mivel gyakran DE így marad az 55...:) Erre találták ki az alapmotort.

Országúti előzésnél mondjuk 90nél persze a több erő a jobb, és városon kívül sokkal kisebb egy nagyobb motor túlfogyasztása, mint városban. Mindenesetre a Corsát 110-120 között már támolygósnak érzem(165/70es gumák), szóval nem kísérteném az Istent 160nal akkor se ha HEMIV8 lenne benne. Respect.

Link to comment
Megosztás:

Jó a Corsa is ha talál jót, kis pénzért állapotot kell venni. A Corsának, Twingonak csajos a formája, a Swiftnél erre nem gyúrtak külön.

A városi fogyinál a gyárit adtam meg, az alá is be lehet férni, használatfüggő. A 99es 1.0xe-nk szbványos városija 7,5. Én kisvárosban, de CSAK városban, CSAK hidegen(nem megyek többet egyszerre 2-4 km-nél), finoman járva 1 személlyel így nyáron 5,9-6,3mal járok el, télen +1 liter. Oszágúton 100 körül 5 lityi.

Sajnos a jó állapotó corsák eléggé túl vannak árazva. A minap láttam egy X12XE-t 98-as évjárat, full fapad, viszont látszólag szép állapotban volt. Ára 650. Vicc. 14 éves autó...

Ezért egy igen jól felszerelt, utolsó szériás Swiftet lehet kapni 1,3 16V motorral, ami közel 90 LE. És a fogyasztása is kedvező. És igen jól viszi azt a pici kasztnit a motor. Haveromnál közel 200 km/h-t elment. Persze ott már életveszély, nem ott kel használni, de a 140-es utazót röhögve viszi pályán.

Persze komfortban nagy különbség van a két autó között a Corsa javára, de városban eljárkálni amire a topiktársnak kell, tökéletes. Én mindenképpen a Swiftet ajánlom. Kevesebb gond lesz vele, mint a Corsával. Nem vagyok a Corsa ellen, de már megbántam, hogy ennyi pénzért ezt vettük, ugyanennyiért 10 évvel fiatalabb 1,3 16V swift kijött volna.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a jó állapotó corsák eléggé túl vannak árazva. A minap láttam egy X12XE-t 98-as évjárat, full fapad, viszont látszólag szép állapotban volt. Ára 650. Vicc. 14 éves autó...

Ezért egy igen jól felszerelt, utolsó szériás Swiftet lehet kapni 1,3 16V motorral, ami közel 90 LE. És a fogyasztása is kedvező. És igen jól viszi azt a pici kasztnit a motor. Haveromnál közel 200 km/h-t elment. Persze ott már életveszély, nem ott kel használni, de a 140-es utazót röhögve viszi pályán.

Persze komfortban nagy különbség van a két autó között a Corsa javára, de városban eljárkálni amire a topiktársnak kell, tökéletes. Én mindenképpen a Swiftet ajánlom. Kevesebb gond lesz vele, mint a Corsával. Nem vagyok a Corsa ellen, de már megbántam, hogy ennyi pénzért ezt vettük, ugyanennyiért 10 évvel fiatalabb 1,3 16V swift kijött volna.

Link to comment
Megosztás:

Ti miről beszéltek? hahu-n szükítettem 98-00 közötti benzinesekre, van több tucat szép 300-500 között, és ugye ezek alku előtt.

650? Nyehehehehe. Bár én könyen vk, mert felvidéki gyerek vk félig-meddig, 650 annyi mint 2300 euró? Annyiért simán lehet Révkomáromban tiszteséges C Corsát kapni.

Hakapeszi nem fapad az minek? Klíma úgysem hüti le az autót az én távjaimon...:) Akkor már inkább a tetőablak.

Link to comment
Megosztás:

Ti miről beszéltek? hahu-n szükítettem 98-00 közötti benzinesekre, van több tucat szép 300-500 között, és ugye ezek alku előtt.

650? Nyehehehehe. Bár én könyen vk, mert felvidéki gyerek vk félig-meddig, 650 annyi mint 2300 euró? Annyiért simán lehet Révkomáromban tiszteséges C Corsát kapni.

Hakapeszi nem fapad az minek? Klíma úgysem hüti le az autót az én távjaimon... :) Akkor már inkább a tetőablak.

Ezek közül 9 db, ami 5 ajtós, és legalább centrálzáras, valamint nem kurblis ablakos....

Ebből 6 db az 1.0 12V rettenet, egy 1,5 TD, és 2 db 1.2 16V

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a jó állapotó corsák eléggé túl vannak árazva. A minap láttam egy X12XE-t 98-as évjárat, full fapad, viszont látszólag szép állapotban volt. Ára 650. Vicc. 14 éves autó...

Ezért egy igen jól felszerelt, utolsó szériás Swiftet lehet kapni 1,3 16V motorral, ami közel 90 LE. És a fogyasztása is kedvező. És igen jól viszi azt a pici kasztnit a motor. Haveromnál közel 200 km/h-t elment. Persze ott már életveszély, nem ott kel használni, de a 140-es utazót röhögve viszi pályán.

Persze komfortban nagy különbség van a két autó között a Corsa javára, de városban eljárkálni amire a topiktársnak kell, tökéletes. Én mindenképpen a Swiftet ajánlom. Kevesebb gond lesz vele, mint a Corsával. Nem vagyok a Corsa ellen, de már megbántam, hogy ennyi pénzért ezt vettük, ugyanennyiért 10 évvel fiatalabb 1,3 16V swift kijött volna.

Mo-n sajnos néha horribilis pénzeket akarnak roncsokért, holott a nettó újautó árak a legolcsóbbak az EUban, innen Szlovákiából a szalonoknak is megéri Mo-n vásárolni újautót, ÁFAmentesen persze.

1 példa: 2009 őszén ekezdtem kisautót vadászni anyámnak, mert összetörte az újkorától nálunk szolgáló 1es Puntóját. Szerette, ezért első körben Puntót kerestem, ezen kívül Stiftet, Feliciát. Stift azért esett ki mert nincs, nem létezik a szlovák piacon, behozni nem akartam. Felicia alapból sz*r ezekhez képest, bírja, de egyszerüen az istenért nem vennék olyan a futómü/kormány/váltó. Puntóból pedig éppen akkor a keretből nem találtam csak lógó belüeket.

Igy végső elkeseredésemben néztem meg az olcsón hirdetett, nemmetálkék 3ajtós 1xe-t. Rögtön tetszett, egyben volt. Volt hibája, a vezetőajtó díszléc alatt és a csomagtérajtó élén 2 nagyujjnyi rozsdafolt(maj megcsináltatom...azóta is:). Na ez 1200 euróba került akkor 10 évesen. És azóta volt egy olaj+gyertyacsere+2 izzó ment ki 3 év alatt. Anyámnak teccik, én pedig örültem hogy nem kell tovább az eladók kamumeséit hallgatom.

Link to comment
Megosztás:

Csak KIS város,5-7km egyszerre 1.6Si megeszi a 8litert is.

Spórolósan nem tudom mennyi,egyes-kettes végigforog elég sokszor miután kinyitott a termosztát.

Míg 45le volt,akkor is szinte ugyanennyit evett. De országúton szinte mindig lemérem,ott 110 alap,néhány etapon 160-170 így fogyaszt kereken 6litert.

Szóra sem érdemes amit kismotorral meg lehet spórolni.Inkább +1,(de inkább csak fél),de legalább menjen. Meg akinek nem mind1,hogy 7 vagy 8liter annak inkább tömegközlekedés meg bicikli való. Itt nem arról van szó,hogy 8 vagy 12liter (pl e39 525i-530d esetében),mert az már tényleg nem mind1. :D

Nekem legyen a kisautó is normálisan motorizált,meg a nagy is.

:D :D :D

ez jó :) ,és milyen igaz

ha már fogyi..

tojással a pedál alatt városban :) : 10

tojás nélkül álatkodva városba : 12

pálya :130-140 (néha 200fölött :) ) :9

országút :90-100 : 8

4ekm mentem már vele.. erre az átlag :10.5

kissé soknak hangzik :), de valamit valamiért ...

Link to comment
Megosztás:

:D :D :D

ez jó :) ,és milyen igaz

ha már fogyi..

tojással a pedál alatt városban :) : 10

tojás nélkül álatkodva városba : 12

pálya :130-140 (néha 200fölött :) ) :9

országút :90-100 : 8

4ekm mentem már vele.. erre az átlag :10.5

kissé soknak hangzik :), de valamit valamiért ...

Ennyivel beéri a z28net? Ez a teljesítményéhez képest semmi.

A 190-es 2.0 122lóval is ennyit kér. De a Mercedes jóságát a kúton fizeti meg az ember.

Link to comment
Megosztás:

Ha valakit nem a fogyasztás érdekelne.

Ez a fostalicska otthagyott engem tegnap az m5-ön, már hónapok óta szenvedek vele.

C14SE 1.4 8 szelep hengerenkénti injektoros.

tegnap még a pályán kiolvastam belölle a hibakódot:

- 44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény

- 22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony

de a 22-es már régebóta benne volt mert már szenvedtem az összes csatlakozóval a motortérben, magyarul szinte az összes valamilyen relytélyes oknál fogva el volt törve, gondolom pancser autószerelők, pancser munkályából adódóan.

Szikra van, benzint is kap a motor, benzinnyomás ellenörző szelpnél ha letekerem folyamatosan jön a benzin, a tankban az AC punpánál összes cső kicserélve! DE a vezérműszíj felöl hanézzük az első két gyertyát amikor kitekertem nem volt annyira nedves, mint a gyújtásmodul felöli oldalból kitekert gyertyáknak, és a szikra nagysága is kisebb a vezérműszíly felölieknél. hozzá kell tennem a gyertyák nem igazán őzbarnák, valamelyik elektróda fehérkés volt.

EGR szelep év elején cserélve, beszívott levegőhőmérséklet jelző csatlakozó és műszer is cserélve, a folytószelepnél a csatlakozó rögzítő pöcke le van törve (22-es kód) de ha rendesen bennt van a helyén nem panaszkodik, DIS modul alatti csatlakozó cserélve.

Tegnapi leállásnál egyszercsak kivillant a motorhibára utaló lámpa, akkor írta ki a 44-t, úgy viselkedett mintha nem kapna benzint, levettem alábam a gázpedálról akkor már le is állt, katalizátor nem csörög, valószínű az nem ment szét.

Ma reggel megpróbáltam ráindítani és láés csodát beindult, DE 1 perc után megint beadta az unalmast.

Lamdaszonda nem tud ilyen szintű szegénykeveréket előállítatni, ugye?

Ja azt éppen most akarom kitekerni, csak még nem taláéltam meg a villáskulcsomat.

Jó fejtörést mindenkinek, én most kimegyek és szétrúgom ezt a SZ@RT.

(amúgy a fogyasztása 6 liter <_< )

Link to comment
Megosztás:

Ha valakit nem a fogyasztás érdekelne.

Ez a fostalicska otthagyott engem tegnap az m5-ön, már hónapok óta szenvedek vele.

C14SE 1.4 8 szelep hengerenkénti injektoros.

tegnap még a pályán kiolvastam belölle a hibakódot:

- 44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény

- 22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony

de a 22-es már régebóta benne volt mert már szenvedtem az összes csatlakozóval a motortérben, magyarul szinte az összes valamilyen relytélyes oknál fogva el volt törve, gondolom pancser autószerelők, pancser munkályából adódóan.

Szikra van, benzint is kap a motor, benzinnyomás ellenörző szelpnél ha letekerem folyamatosan jön a benzin, a tankban az AC punpánál összes cső kicserélve! DE a vezérműszíj felöl hanézzük az első két gyertyát amikor kitekertem nem volt annyira nedves, mint a gyújtásmodul felöli oldalból kitekert gyertyáknak, és a szikra nagysága is kisebb a vezérműszíly felölieknél. hozzá kell tennem a gyertyák nem igazán őzbarnák, valamelyik elektróda fehérkés volt.

EGR szelep év elején cserélve, beszívott levegőhőmérséklet jelző csatlakozó és műszer is cserélve, a folytószelepnél a csatlakozó rögzítő pöcke le van törve (22-es kód) de ha rendesen bennt van a helyén nem panaszkodik, DIS modul alatti csatlakozó cserélve.

Tegnapi leállásnál egyszercsak kivillant a motorhibára utaló lámpa, akkor írta ki a 44-t, úgy viselkedett mintha nem kapna benzint, levettem alábam a gázpedálról akkor már le is állt, katalizátor nem csörög, valószínű az nem ment szét.

Ma reggel megpróbáltam ráindítani és láés csodát beindult, DE 1 perc után megint beadta az unalmast.

Lamdaszonda nem tud ilyen szintű szegénykeveréket előállítatni, ugye?

Ja azt éppen most akarom kitekerni, csak még nem taláéltam meg a villáskulcsomat.

Jó fejtörést mindenkinek, én most kimegyek és szétrúgom ezt a SZ@RT.

(amúgy a fogyasztása 6 liter <_< )

A c14SE motornak nincs EGR szelepe szóval szépen átvágtak a palánkon. Alapjárati motorra nézz rá (22es kód). Meg a főtengely jeladó kábel azt nem is jelzi hibának viszont nem indul az autó. Ha a lambda gáz attól még megy az autó.

Link to comment
Megosztás:

A c14SE motornak nincs EGR szelepe szóval szépen átvágtak a palánkon. Alapjárati motorra nézz rá (22es kód). Meg a főtengely jeladó kábel azt nem is jelzi hibának viszont nem indul az autó. Ha a lambda gáz attól még megy az autó.

Nincs bent persze, natúr blokk, csak jó kis hengerenkénti befecskendezéses. De a motorkódjából kapásból kiderül mivel van dolgod, csak meg kell nézni a blokk közepe táján a jobb alsó sarokban. Ha lambda szar attól még megy az autó csak max rángat meg eszi a benyát.

Link to comment
Megosztás:

A c14SE motornak nincs EGR szelepe szóval szépen átvágtak a palánkon. Alapjárati motorra nézz rá (22es kód). Meg a főtengely jeladó kábel azt nem is jelzi hibának viszont nem indul az autó. Ha a lambda gáz attól még megy az autó.

Az alapjárati motort, (tévesen EGR-nek neveztem), én magam cseréltem ki év elején, hallom, hogy működik, zúg amikor a gyújtást ráadom, de most az levestem, elvileg ha beindul akkor a fordulat az egekbe szökik. A 22-es hibakódott akkor hozza, ha lehúzom a fojtószelepállás érzékelő FOJTÓSZELEP SZENZOR csatlakozóját.

A főtengelyjeladó kábelt most kimegyek és megnézem.

Kösz a tippeket!

Még írok.

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárati motort, (tévesen EGR-nek neveztem), én magam cseréltem ki év elején, hallom, hogy működik, zúg amikor a gyújtást ráadom, de most az levestem, elvileg ha beindul akkor a fordulat az egekbe szökik. A 22-es hibakódott akkor hozza, ha lehúzom a fojtószelepállás érzékelő FOJTÓSZELEP SZENZOR csatlakozóját.

A főtengelyjeladó kábelt most kimegyek és megnézem.

Kösz a tippeket!

Még írok.

Akkor egy folytószelep tisztítás alapjárati motor tisztítás.. attól meg kicserélted lehet kuka még sajna. A főtengely jeladót meg ki lehet mérni. Vagy csere darabbal tudod ellenőrizni. De ha az hibás akkor semmikor sem tudod beindítani az autót és még hibakódot sem dob.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.