Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kingpin73

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Kingpin73 névjegye

  • Születésnap 1973-10-31

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Eger

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    1997 Opel Vectra B GL 1.6 16V
  • Város
    Eger

Kingpin73's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok ! Vett már valaki Vogtland 35/25 mm ültetés rugókat Vectra B-be. Mik a tapasztalatok? Tartósabb mint a gyári, vagy gagyi.
  2. Az 1997 Opel Vectra B 1.6 16V (X16XEL) autó 2002 óta van nálam. Tehát elég sok ideje. Úgy érzem mostanra erősödött fel az említett vízhőmérsékleti probléma. A vízpumpának nincs hangja, szerintem is jó. Amióta nálam van az autó azóta semmiféle tömítő és főleg csapvíz nem volt beletötlve. Előtte nem tudom. CSöveket belülről nem néztem még soha. Lehet hogy kéne ? A rendszer sosem volt átmosva, csak mindig le lett engedve az elhasznált hűtővíz. A mostani szervíz esetén is a szokásos hűtővíz csere volt, amit ugyan már 2 éve nem cseréltem, de a mostani hűtőcserénél szerintem lecserélték. Megmondom őszintén nem kérdeztem meg, és nem győződtem meg afelöl. Régi ismerősöm a szerelő, vele már megéltem érdekes dolgokat is. (pld.: Motor felújítás stb.. ) Ha véletlenül át kéne mosni azt hogyan kell szakszerűen csinálni? Van annak valami procedúrája. Milyen anyagot kell alkalmazni? (Wynns lity-löty megteszi? stb...) Összefoglalva, a jelenség természetes és hihető formában, azaz meleg nyáron amikor indokolt a vízhőmérséklet emelkedés , főleg állóhelyzetben ahogy említetted dugóban, jelen volt , azonban 2014 év márciusa óta ez jócskán felerősödött. Úgy érzem valami komolyabb probléma van érkezőben. Sok mindent megéltem ezzel az autóval, de mégegy motortémát nem szeretnék végigcsinálni. Nem utálom ezt az autót,de ahogy telik az idő egyre kevesebb türelmem van hozzá. Előre is és utólag is köszönöm a segítségedet. Adtál egy ötletet, lehet hogy elviszem átmostani. Harmath István
  3. Korábban nem ingadozott csak meleg nyári napokon.Esetleg vízpumpa illetve lapátai nincsenek elnyalva? Leömlő tömítés? vízhőmérséklet jeladó kábele? Gyújtótrafó vagy kábel? Lehet hogy hülyeség, de már szinte csak azt nem cseréltem.
  4. Pontosítom, tehát amikor elindulok vízhőfok a müszerfalon beáll rendesen 87 fokra. Minden rendben. Néhány kilométer után (pld.: megyek a városban egyenletesen 50 km/h) folyamatosan ingadozik 87-90 fok között. Amikor megállok például egy lámpánál, akkor felmegy 87 fokról max 93 fokra. Amikor felmentem a Kékesre akkor ugyebár kapott egy kisebb terhelést, majdnem 100 fok közelében volt, (90 foktól felfele lévő tartományban majdnem 100 fokig) a müszerfalon a jelzés. Az igaz, hogy mindig visszahült rendesen. Korábban egyáltalán nem volt ilyen gondom, illetve meleg nyári napokon jelentkezett csak a fenti jelenség kisebb mértékben. A napokban viszont 23-27 fok volt a külső hőmérséklet. Tehát nem kellene ilyen formában jelentkeznie a jelenségnek. Szeretnék meggyőződni, hogy nincs illetve nem lesz-e komoly probléma ebből kifolyólag (pld.: hengerfejes az autó). Amúgy valóban eléggé zavar, hogy ingadozik a müszer, mert egy csomó mindent cseréltem és ellenőriztem a gépen. és azokkal nem volt gond. Sajnos az egész művelet nem változtatott semmin sem. Egy dolgot kifelejtettem, még a kiegyenlítőtartály sapkáját is cseréltem újra, és a víz nem fogy a kiegyenlítőtartályból.
  5. Sziasztok! A Segítségeteket szeretném kérni! Van egy 1997 Opel Vectra B 1.6 16 szelepes X16XEL motorkódos! A problémám a következő: Elinduláskor kb 1 kilóméter után a vízhőmérséklet mérő műszerfalon 80 fokot mutat, aztán késöbb amikor beérek a városba és egy lámpánál állok, akkor felmegy 90-93 fokra és bekapcsol a ventilátor majd visszahűl, ha kicsit meghúzatom, pl meredek dombon megyek fel ahova amihez nagyobb gáz kell, akkor képes felmenni majdnem 100 fokra is, ilyenkor szintén újra bepörög a ventilátor. Régebben csak meleg nyári időszakban volt ez a jelenség. Ez normális? hűtőfolyadék kb 1 hónapja lett cserélve a problémák már nem most kezdődtek, régóta fennáll. Néha még álló helyzetben is amikor csak az alapjárat megy akkor is 90 és 80 fok között vagy 90-93 fok között van. Hibakód nincs. Gyári új a termosztát és hűtő, illetve az egyik másik jeladók is. a vízpumpa nem lett cserélve. Elképzelhető hogy vízpumpa lenne? Bár még a vezérléscseréig még hátravan 20000 km. Tanácstalan vagyok és nagyon idegesít a dolog. A hibák közül amiket a témával kapcsolatban találtam, lehet valamelyik? - utógyújtás; nagy előgyújtás, kézigyújtás-állítás elállítva; önműködő gyújtás állítás akadozik; ???? - kenési hiányosság *** Kizárva *** - kipufogódob eldugul; *** Kizárva *** - valamelyik henger kihagy; *** Kizárva *** - gyenge sűrítés, ???? - magas fordulatszám; *** Kizárva *** - tengelykapcsoló vagy a fék súrlódása ????? - szorosak a csapágyak; ????? - kevés a hűtővíz; *** Kizárva *** - hűtővízkeringés lassú (a szivattyúszíj csúszik; a hűtővízcsatornák iszap- és vízkőlerakodás következtében megszűkültek); - vízkőréteg miatt rossz a hőátadás, a hűtőedény zárva van ????? - hűtő kevés levegőt kap; *** Kizárva *** - hűtőbordák eldugultak; - *** Kizárva *** - karburátor túl dús, vagy túl szegény keveréket szolgáltat, ????? - ventillátor nem szállít (a szíj csúszik vagy elszakadt, a lapátok görbék) stb *** Kizárva *** Kérlek segítsetek. Válaszokat előre is köszönöm!
  6. Üdv ! Nekem is ilyenre lenne szükségem csak Vectra B-hez. ^_^
  7. Sziasztok ! Érdeklődnék, hogy valaki tud-e eladó Vectra B Irmscher hűtőrácsot elképzelhető áron? Nagyon hálás lennék. Az eBay kilőve, ott ugyanis vagy olyanok vannak amik szét vannak gyalázva, törve, vagy sérülve. Üdv.: István
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.