Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

don_peter

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    35
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

don_peter's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Srácok, van egy 2006-os H Astrám és múlt héten mikor letettem nem volt semmi baja, azon kívül, hogy kicsit szólt illetve szól benne a csapágy. (kérdés melyik, még nem néztem meg, most is szól kicsit) A lényeg, hogy ma 5 nap állás után beindítottam és elmentem vele a postára. Az első amit észrevettem, hogy nincs erő.. Ez egy 1.3-as DIESEL, MultiJet blokkos. 170e Km van benne. Amit még észrevettem, hogy nem hallom a turbó forgását. Valószínűleg mert nem is forog.. A kérdés, hogy mi lelte állva a kocsit illetve van arra némi esély, hogy nem a turbó dobta be az unalmas? Lehetséges, hogy valami elektromosan nem üzemel és ezért nem megy a turbó? Mit tegyek, mivel tudom 100%-ig megállapítani, hogy a probléma? Félek, hogy turbó lesz a gond, van esély, hogy nem teljesen döglött be, még akkor is, ha egyáltalán nem hallom forogni? Volt egy jellegzetes hangja, ami most nincs.. További kérdésem még az, hogy a kocsi Pesten van és Székesfehérvárra el kellene juttatnom.. Véleményetek szerint el mehetek saját talpán vele vagy az már gázos lehet? Előre is köszi a segítséget..
  2. Készítettem egy ilyet a kis automba :D (H Astra kombi) DPTP AutoBlock-nak neveztem el, de gyakorlatilag széles körben lehetne alkalmazni. Az elve az, hogy egy beállított pin kódot megadva elvégzi a szükséges kapcsolásokat egy relé segítségével. A nyákot sima vasalásos technikával készítettem szóval nem a legtökéletesebb, de azért nem rossz A program funkcióról picit részletesebben: Első bekapcsolásnál egy alapértelmezett pin kód állítódik be, lehetőségünk van ezt bármikor bármennyiszer megváltoztatni. Ha végkép elfelejtenénk a pin kódot akkor van lehetőség default vissza állításra, melynél egy puk kódot kér a hardver. Későbbiekben tervezem még továbbfejleszteni amely majd a riasztást fogja kiváltani... Pár képet megosztok: Pici videó is róla: https://www.youtube.com/watch?v=QV09R6dxsmA Természetesen ez még csak prototípus, de kiváloan működik már több mint 1 hónapja. Teszteljük az én H Astra-mba és egy M5-os BMW-be...
  3. Értem akkor minél előbb sort kerítek rá. Kösz az infókat! Milyen menjen bele? 5W30-as és abból is ami dexos 2.-es? Nem érdekes hogy sok kilométer van a gépbe?
  4. Mennyire nagy gáz, ha most azonnal nem cserélem ki benne az olajat? Nagyon nagy hiba lenne ha mondjuk a következő cserénél úgy kb 2-3-4ekm után cseréném csak le? Az nem számít, hogy előzőleg is 10W40 volt benne?
  5. Reméljük soha nem lesz ilyen gond, de jobb védekezni és elkerülni. Az új autóknál megértem a gyári értékeket, de egy használt autónál már kicsit kopottak az alkatrészek és jobb vigyázni. Lehet nem a legjobb módja az elővigyázatosságnak, de ha van jobb ötlet és, ha nem teljesen őrültség 10W40-es olajjal menni akkor pár 1000km-et kibír és, ha lehet vissza állok. Vélemény?
  6. T mantec! Hallottál már olyanról, hogy az 5W30-as gyári olajat felnyomta minden hová és önégés keletkezett? Esetleg olyant hogy benyomta az olajat a turbóhoz és lehetett cserélni mindent? Mert én igen és mivel nem új autóról van szó így tökéletes a 10W40. Eredetileg mikor megvettem is ilyen volt benne és utána is ezt tettem bele. 2000km-után most megint cseréltem, hogy tisztuljon az olajtér. Egyébként szakik ajánlották, hogy ezt használjam még akkor is ha erőltetnék az 5W30-ast. Meglátjuk majd kinek lesz igaza. Remélem nekem és nem lesz gond vele az olaj miatt.
  7. Nos Uraim ahogyan ígértem egy kicsi számolgatás és leírás mi mennyibe is került nekem... gabb fórumtársunk segítsége 1picit előre lendítette a folyamatot, de sajnos a kép minősége megakadályozta a pozíciók beazonosítását így iszonyat energiába került mire sikerült kiderítenem melyik pozíció milyen rendelési azonosítót, megnevezést takar. Kezdjük az elejéről: Autó szétszedése után kiderült, hogy a kuplung szét volt égetve és teljesen ki van üvegesedve így nem csoda, ha csúszott. A nyomó lap nem volt vészes de kisebb nagyobb bevésések azért keletkeztek rajta de az marathatót volna, végül cseréltem mivel ez volt a legjobb megoldás amit majd alább ki is fejtek. A nyomcsapágy külső acél gyűrűjén a nyomólap rugó érintkezőinek bevésődése elég jó látszódott illetve kézzel megforgatva elég jól ciripelt illetve olyan hangja volt mint ha súrlódna. Szóval ezt is cseréltem bár lehet még elfutott volna egy jó darabig mivel más gondja nem volt. Szóval elsőre csak a kuplungtárcsát és kinyomó csapágyat kerestem és kaptam is jócskán az ajánlatokat: Kedvezmény nélküli lista: UNIX Fehérvár: (Sachs, Luk a kettő közt alig 1-2eFt különbség volt) - kuplungtárcsa : 55e.- - kuplung szerkezet : 50e.- - kinyomócsapágy : 76e.- - kettős tömegű lendkerék gyári Opel: 290e.- Magánszemély 1, opel szervizes Budapest: (Sachs) - kuplungtárcsa : 41e.- - kuplung szerkezet : 48e.- - kinyomócsapágy : 66.-, Samko 36.- - kettős tömegű lendkerék gyári Opel: 170e.- Magánszemély 2, opel szervizes Budapest: (Sachs) - kuplungtárcsa : 38e.- - kinyomócsapágy : 62e.- - komplett készlet (tárcsa, nyomólap, kinyomócsapágy): 135e.- Trost Budapest (Luk) - kuplungtárcsa : 52e.- - kuplung szerkezet : 59e.- - kinyomócsapágy : 73e.- - kettős tömegű lendkerék gyári Opel: 280e.- Alkatrészbolt Debrecen (Luk) - kuplungtárcsa : 33e.- - kuplung szerkezet : 39e.- - kinyomócsapágy : 53e.-, 42eFt (Ennek nem tudom a márkáját) - kettős tömegű lendkerék gyári Opel: 160e.- Eddigi felsorólásban azokat az árakat soroltam fel amikor az ember beesik az utcáról és úgy akar vásárolni. A következőben is sok felsorolás lenne, de csak a legkedvezőbbet írom le ahol elég jó árban szereztem be a cuccokat. Trost Budapest (Luk) - kuplungtárcsa : 33e.- - kuplung szerkezet : 30e.- - kinyomócsapágy : 34e.- - kettős tömegű lendkerék gyári Opel: 140e.- A teljes szettet itt kedvezményesen 96.520Ft-ért kaptam meg. Szóval nagyon jó árban. Ebben az esetben mint azt említettem az elején csak a tárcsára és a kinyomócsapágyra tartottam igényt, de nem lett volna olcsóbb mint így egyben, szóval az egész szettet megvásároltam. Akkor ezzel a résszel meg is volnánk. Közben feljebb olvasható, hogy a magasnyomású szivattyú is eresztette a gázolajat. Több helyen is jártam és érdeklődtem ez ügyben és a sok mindent hallottam és sok féle árat is kaptam a javításra. (40e-100e-ig) Fehérváron sokat nem is keresgéltem mert mindenhol egyből az volt a reakció, hogy vegyek újat :) Kaptam is árakat rá. Pesten és Fehérváron boltból sok helyen 200-300eFt-os árakról beszéltek míg Debrecenben kapásból 100eFt-ért adtak volna gyári újat. Szóval megoszlanak nem kicsit az árak és a hozzáállásról nem is beszélve. Szóval szétszedve a szivattyút kiderült hogy csak 2 kisebb gyűrű fáradt el benne melyekből az egyiket miután rájöttem mi a rendelési azonosítója (gabb) segítségével így azt könnyedén és hamar megkaptam az ára 330Ft volt de kedvezményesen 220Ft-ért megkaptam :) A másik gyűrű rendelési számát viszont nem lehetett leolvasni így kénytelen voltam rohangálni Pesten, hogy valaki segítsen. el is jutottam egy adagolós szervizhez amely reakciója rögtön az volt hogy vigyem be és ők majd megcsinálják. Mondom ne csinálják meg hanem adjanak egy olyan gyűrűt amire szükségem van és majd én megoldom. Ekkor a segítség nyújtás megszűnt létezni, de sok könyörgés után végül megnézte a gépbe milyen gyűrű kel nekem, majd bement, hogy ad egyet hisz tényleg csak egy kis fos szarságról volt szó. A lényeg, hogy nem volt nekik és nem tudod adni viszont a rendelési számát megadta és én próbáltam berendelni amit ügye nem lehetett mert még kint Németben a Bosh gyárnál sem volt raktáron. :) A már be linket képeken a 77. pozícióra mutató gyűrűről van szó. A végén aztán szerencsémre az UNIX-tól be tudtuk rendelni a kérdéses két kis tömítő gyűrűt amelyeket 1500Ft-ért meg is kaptam :) Szóval belerakva és összecsavarozva faján megy a járgány és nincs szivárgás :) Pár adat a szivattyú javítás árairól: Teljes tömítő csere: 25eFt Teljes felújítás: 40-140eFt-ig :) Véleményem szerint túl van dimenzionálva a magasnyomású rendszerek javítási költsége révén kis szaktudással és finom kézzel bárki otthon is el tudja végezni. (Ez az én véleményem mellyel nem kívánom lenézni a szervizek munkáját és senkit nem bujtok fel, hogy otthon, tudás hiányában belepiszkáljon autójába... Kérem ezt figyelembe venni...) Természetesen csak a tömítőcseréről beszélek komolyabb problémáknál javallót a szerviz. Az egész tömítő készlet melyet meg lehet rendelni a Bosh-tól kb. 5-6eFt lehet. Szóval egy összegzés a végére: Kuplungszett (Tárcsa, nyomólap, kinyomócsapágy) 96.520Ft Magasnyomású szivattyú két tömítőgyűrű 1.500Ft Bobil 1 Motorolaj 4l 10W40 7200Ft Olajszűrő 1eFt Váltóolaj 2.5l 7eFt Javítások: EGR szelep hiba felmérés és javítás, Kuplungszerkezet csere, magasnyomású szivattyú javítása, motor és váltóolajcsere. 20eFt Összesen: 132.220Ft eddig. Most megy még a műszakira ami előreláthatólag 26eFt És elmászott a kormánymű (kerékösszetartás) amit be kell állíttatnom az kb, 5-10eFt lesz. Nagyából ennyi!
  8. Köszönöm! Igazából a képen bejelőlet rész vagy is a magasnyomást szabályzó szelepfedél alatti 3 gumigyűrű ment tönkre. Ezek kellenének minél gyorsabban és észerű áron mert már le van bontva a cucc és ott szegényke a nagy magasba... Szóval a kép amit módosítottam.: Kérlek hogyha mód van rá elérhetőséget, adatokat és árat is közölj. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Előre is köszi! ui: a bekarikázott kiemelt rész az érdekes.
  9. Köszi a képet, de sajnos a felbontás miatt nem midnen egyértelmű rajta. Gondolom ahol ál a kurzor illetve a kiemelt sáv ami körül nekem keresgélnem kel. Esetleg anyagbeszerzésben is tudsz segíteni?
  10. A szémok amit látni rajta: Bosch (555) 0445010122 CR/CP1H3/R70110-89S 05-11-22B 01941-0394311 0055201803 Ezek a számok olvashatóak rajta. csaba66: Szerelővel szedettem szét, de tény hogy ő állítása szerint még pont ilyet nem szedet szét így elsőre azt mondta megkérdezni honnét és mennyiért lehet beszerezni, de szeretnék egy független forrást is az árak és a több szem többet lát elvében. Sajnos muszáj. Köszönöm előre is a segítséget. Ha kész van az autó egy beszámolót írok mit honnét és mennyibe illetve mennyi ideig tartott a szervizelés.
  11. Uraim! Elkezdett szívárogni a gázolaj a magasnyomású szívatyúból. 1.3 CDTI a gép. Szét kaptuk és kiderült elhasználodtak a tömítések. A 3 tömítő gyűrű ment tönkre és ezeknek a cseréjét kellene megoldani, ha lenne mód beszerezni. Honnét tudnék hozzá szimering készletet venni, rendelni? Előre is kösz a válaszokat. zsoca1986: A kuplung csere még nem volt meg mert közbe jött a szivatyú javítás, de akuplung alaktrészeket olcsóbban be tudtam szerezni mint az elözőleg írtam. kettőstömegű lentkerék gyáriba 170eFt lenne, de már mondtak 100e-t is viszont szervízben megérdeklődtem ahonnét azt a választ kaptam, hogy cak azt cseréljem ami meghibásodott felesleges mindent.
  12. Uraim! Nem rég el kezdett csúszni a kuplungom. 1.3-as CDTI-m van és úgy fest kuplung csere lesz! A kérdéseim a következőek: 1. Semilyen különös hangja nincs, nem kopog nem csattog és egyébb probémás hangot nem ad a váltó illetve a kuplunk ki be nyomásakor sincs hang változás, hideg motorral és meleg motorral sem. Így a kérdés adódik mi mehetett tönkre? Csak a tárcsa vagy esetleg a kinyomócsapágy is? Cseréltetni az egészet nem elönyös a pénztárcám miatt. :( 2. Mit nézzek meg amitől szűkíthető lenne a baj nagysága és ami elérhető sima felhasználóként? Mire figyeljek? 3. Mitől tudom meg, hogy a kettős tömegű lendkerék is szarni ment? Mindenképpen cserélnem kel azt is? Tudom azt valamivel ellenőrizni hogy jó e még? A kuplung tárcsa kb 70eFt kedvezményesen 36e-ért kapnám meg. A kuplung szettet (kuplung és hozzá a körítés) 110eFt kedvezményesen 80eFt-ért kapnám meg. A teljes kuplung szett (kuplunk hozzá a teljes szerkezet és kinyomó csapágy) 190eFt kedvezményesen 120eFt-ért kapnám meg. A ketős tömegű lendkerék valami 200e, ha kifogom! Adjatok tanácsot mert ez nagyon nem buli!
  13. Urak még mindig nagy dilemmában vagyok az AGR szeleppel kapcsolatban! Mi a véleményetek? Volt szerelőnél az autó igaz nem vadonat újra, de ki lett cserélve egy másik AGR szelepre melyet beépítésnél csak úgy mint ami benne volt le lett ellenőrízve, hogy megfelelően működik e vagy sem. Mind kettő látszólag jól dolgozott nem volt túl kormos és a szelep is jól járt/zárt. Beépítés után a hiba továbbra is fenn áll. Mi tévő legyek? Vegyek egy vadonat új AGR-t? Mi a biztosíték, hogy az újnál már megszünne ez a jelenség? Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Van itt valaki akki tudja mennyiért lehetne legolcsóbban beszerezni ezt a kütyüt? Van értelme egyálltalán erre költenem? Akinek van véleménye illtve tapasztalata az kérem ossze meg velem. Köszi!
  14. Én úgy tudtam, hogy a Diesel-ek kicsit magasabb hőfokon dolgoznak mint a benzinesek. Lehet hűlyeség, de az is hallottam, hogy a diesel motoroknál a 100fok is normális lehet...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.