Üdv Mindenkinek!
Segítséget vagy tanácsot szeretnék kérni, lehet korábban már volt ilyen gond valakinek de nem volt kedvem végig olvasni az egész fórumot. Van egy 97-es b vectrám 1,8 benzines 16 V a motorkódja x18xe. A gondom a következő: 2009-ben cseréltem alapjárati motort mert tönkre ment és állandóan ingadozott az alapjáratom. Akkor a szerelő azt mondta hogyha továbbra is fennáll az ingadozás akkor a légtömegmérőt is cserélni kell. Nos eddig működött minden jól míg egy nap egy lámpánál megálltam és kigyulladt a motor diagnosztika lámpám de ekkor még nem tapasztaltam semmi különös jelenséget csak azt hogyha elindultam kb 1500-as furdulattól felfele a kontroll lámpa elaludt. Ha megálltam újra kigyulladt. Aztán később már csak 1000-1100 közé esett vissza az alapjáratom sőt ha elindultam és váltani akartam akkor kuplungolás után a fordulat felugrott 2500-3000 közé és csak szép lassan esett vissza normál értékre.Van olyan jelenség is hogy pl 60-as tempónál 1500-as fordulaton kilököm üresbe és hagyom gurulni a verdát a motor tovább pörög 1500-on viszont ha elkezdek fékezni akkor a fordulat is visszaáll normálra. Elvittem szervizbe és a számítógép kidobta h a légtömegmérőm rossz. Vettem rá egy újat (BOSCH) a hiba törlve lett de egy karika megtétele után megint világított a kontroll lámpa és újra a légtömegmérőt írta ki a számítógép. Erre az volt a válasz h akkor valszeg a kocsi computere lehet a ludas és talán meg lehet javítani de ha nem cserélni kell. Ott hagytam a kocsit és csináltak is vele valamit de szakmai titokra hivatkozva nem árulták el mit. Otthon megkerestem hol van a computer de igazából szerelési nyomokat nem láttam rajta így arra jutottam h ki sem szedték csak számítógépen állítottak esetleg valamit az értékeken. Most a kontroll lámpám nem világít de előfordulnak ugyanazok a jelenségek amiket írtam korábban csak nem olyan drasztikus mértékben. Persze legomboltak egy csomó lóvéval de a kocsi nem lett tökéletes. Kérdésem ha tényleg a computer a rossz érdemes e bontottal próbálkozni vagy újat vegyek az kb mennyibe kerül mert a bontott is elég húzós és állítólag azt még ki kell nullázni és újratölteni a gyári szoftverrel. Vagy esetleg okozhatja valami más a problémát. Vákumcsövek újak, kartercsövek, pillangószelep és alapjárati motor tiszta. Ötlet? Javaslat? A válaszokat előre is köszi.