Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

userXY

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Debrecen

userXY's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. userXY

    Riasztó

    Sziasztok Pár napja az utólag beszerelt (2002.) Clipper 4031 típusú riasztó elkezdet vacakolni az autómban. A hibajelenség, hogy távirányító nyitó-záró gmbját lenyomva a bal oldali indexek égve maradnak. többszöri ki-be nyitogatás után kapcsolja csak le a bal oldalról az indexfényt. Mi lehet a hiba szerintetek? Eddig áramtalanítással (akkusaru levétel) és a riasztó saját kulcsával történő ki-bekapcsolását próbáltam, de ez nem hozott eredményt.
  2. A km óra helyreállt, kis ütögetés, főldút helyrerázta... Más: Ez a kis fül a zárbetétben javítható - szerelő lezúzva adta vissza - (ez tartja a perselyben) - A lenti képen jelöltem a törött fülecskét. Üdv
  3. Sziasztok! A héten tönkrement a családi F Astra indítózárának a háza (letört az öntvényen belül a kormányzár kiugró pöckét tartó öntvénydarab). Elhatároztam, hogy veszek új német gyártmányú gyújtáskapcsoló házat és bele egy új betétet. (Febi gyártmány lesz.) Azt szeretném megoldani, hogy a régi zárbetétből a kis lamellákat átrakva az új zárbetétbe a régi kulccsal működjön az új zárbetét. Szerintetek működni fog? Képen (nem opel zárbetét, de példának jó) A zárbetétben lévő kis "fogakat" raknám át az új betétbe: A szerelő a régi indítózár biztonsági csavarjának leszedésekor (leütötte a fejet pontozóval) valamit elcseszett a kilométerórában, ugyanis a tízes-százas osztás nem akar átfordulni! Hogyan javítható meg?
  4. userXY

    Elektromos

    "most elméletileg úgy kellene hogy működjön hogyha rajta a gyújtás, akkor világol minden a tid-en," - igen gyújtásnál teljes fényerővel világít a tid, óra - dátum - hőmérséklet kijelzés megy. "de ha ráadod a világítást akkor csak az óra marad, meg talán a hőmérséklet." - Tompított világítás bekapcsolásával az óra - dátum - hőmérséletnek ugyanúgy kell látszania, csak a tid megvilágítás fényereje csökken. A dátum csak akkor tűnik el, amikor a rádió be van kapcsolva, mivel ekkor a rádió saját kijelzője aktív, legalábbis nálam gyári kiépítésben így működik, nem volt még a vezetékeknél semmi módosítás. Az autó most nincs nálam, de holap majd letesztelem az elméletet.
  5. userXY

    Elektromos

    Valóban cserélve lett, de a 8-as elvágásával nem azt érem el, hogy a tid-en a dátumkijelzés állandóan bekapcsolva marad?
  6. userXY

    Elektromos

    Sziasztok! Astra F TID-jével vagyis a rádió feletti többfunkciós kijelzőjével van gondom. A kijelző ugyanis a világítás (helyzetjelző/menetfény/tompított ki hogy nevezi) bekapcsolásakor teljesen kiakapcsolja a TID háttérvilágítását (normál esetben csak csökkentenie kellene a háttérvilágítás fényerejét). (A foglalatos izzókat cseréltem a tid-ben.) A fórumon találtam a kijelző 12 pólusú csatlakozójához lábkiosztás ábrát, ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy jól gondolom -e, ha elvágom a 7-es szürke/fekete kábelt, akkor kiiktatom a fényszóró bekapcsolásával járó TID hátérfényének lekapcsolását, vagyis a kijelzőnek elvileg azonos intenzitással kell világítania? (Azért vagyok bizoytalan, mert a világításkapcsolón nincs a hátérvilágítás szabályzásához a kis tekerős kapcsoló, így lehet nem oldanám meg a problémát.) Pinout Below is the Pinout for the TID 1 - RED - Constant Live 2 - BLUE - Temperature 3 - BROWN - Ground 4 - BLUE/WHITE - Also Temperature - thermasistor connect between this and pin 2 5 - BLACK - Switched Live 6 - GREY/GREEN - Headlights - Supplies 12v when the headlights are on 7 - GREY/BLACK - Illumination wire 8 - RED/GREY - Stock Head Unit control - 12v when stock headunit is on. Date disappears so station name can be displayed in its place 9 - BROWN/RED - Serial Clock - Used for data, not a time clock 10 - BROWN/GREY - Master Request - Used to tell the display the stock headunit wants to send data 11 - BROWN/BLACK - Serial Data - Used to send data to the display from the stock headunit 12 - BLUE/RED - Speed signal - Resistance varies depending on speed. Hold both buttons for several seconds to enter test mode. Display will then show the current speed
  7. userXY

    Karosszéria

    Ok, de mit / milyen típust tettél be, ami méretpontos? (amennyiben vettél másikat.) Cromax webshopban is két típus van: Távol keleti 3628 Ft/db EU import 2284 Ft/db Honnan fogom tudni melyikkel kell kevesebbet küzdeni. Milyen különbség van a kettő között?
  8. userXY

    Karosszéria

    userXY, on 08 Jan 2014 - 7:35 PM, said: Magam sem értem hogy purcant ki a határoló, első körben a javíthatósága érekelne! Ha jól láttam képek alaján megbontható a szerkezet, de inkább kérdezek mielőtt szétbarmolnám azt. A dobbetétekről köszi a tanácsot, visszaolvastam és tavasszal be is szerzem valamelyik változatot, de előtte szerintem még lakatolni is kell egy kicsit (a tanknyílás ill a jobb hátsó kerékív peremét), illetve az alvázvédelmet is meg kell újítani.
  9. userXY

    Karosszéria

    Sziasztok, remélem tudtok seíteni, 99-es sedán f astrám bal hátsó ajtajában lévő ajtóhatároló nem tartja meg egyáltalán a kinyitott ajtót. Lehet javítani ezt az alkatrészt valamilyen módon? Már érdeklődtem új alkatrészért, de a gyárit 8000 Ft magasságában mérik a "local dealer"-ek (ami kicsit sokkolt), az 1000-2000 Ft-os bontott példányok meg roszabbul néztek ki, mint ami a kocsimban van. Szóva van valami trükk a javításra, vagy vadásszak tovább valami működőképes bontott példányra? A másik kérdésem pedig, hogy hátsó kerékjáratba nemrég láttam valami műanyag borítást, érdemes ezt felaplikálni? Milyet, mennyiért érdemes vásárolni, illetve felszerelhető -e különleges szerszámok nélkül?
  10. userXY

    Elektromos

    Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, egy Astra F Classicba szeretnék kesztyűtartó világítást szerelni, mivel a gyárban nem tették bele. A kérdésem az volna, hogy honnan lehet, érdemes áramot odavezetni a világítás aljzathoz, illetve akinek a gyártósoron belepakolták ezt az "extrát" annak honnan megy oda a delej? Másik problémám is előfordul a kocsival, ez pedig a középső óra/dátum/hőmérséklet kijező panel világításának kikapcsolása (random működése). Ugyanis a háttérvilágítás a tompított fényszóró felkapcsolásával néha elalszik, máskor meg csak -ahogy rendesen is szokott működni- lejjeb veszi a háttérvilágítás fényét (gyújtást ráadva, tompított világítás bekapcsolása nélkül tökéletesen működik). Elég ad-hoc a dolog, néha úgy gondolja hogy működik, néha meg nem. A tompított világítás kapcsolót kb 1 éve cserélni kellett, valami tönkrement benne és meg is olvadt állítólag az aljzat. Arra gondolok, hogy itt lehet a probléma, mert amikor csináltatták a kocsit a villamossági szerelő azt mondta vigyük vissza majd, hogy rendbe tegye az aljzatot (ha jól emlékszem), sajnos ez nem történ még meg... :whistle: (A világítás kapcsolón nincs fényerősség állító.) A középső óramodult már kiszereltem, izzókat ellenőriztem, még eredetiek, azon kívül, hogy kicsit elszürkültek még világítanak, illetve a többi izzót már cseréltem újakra a középkonzolban. Előre is köszönöm a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.