Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tibtsy

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    35
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Tibtsy névjegye

  • Születésnap 1984-09-27

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Meriva A Z17DTH
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.710 profile views

Tibtsy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Nem, nem tankoltam közben, ha tankoltam volna is ugyanott és ugyanazt tankolom. Autópályán sem voltam mostnában. Ez a fura az egészben, hogy semmi sem változott.
  2. Szia Sztaricsnaja, Köszi a választ. Már csak az érdekelne, hogy miért kérdezte meg 2 ember is, akik nem tudtak erről a dologról, mert direkt nem szóltam, hogy mitől táltosodott meg a kocsi? Mi egyébb okozhatta a javulást, mert a hőmérséklet kb állandó volt. Válaszodat előre is köszönöm.
  3. Sziasztok, Segítség kellene egy Merivához (Z17DTH). Ugye van, azaz volt, vagy most már magam sem tudom, hogy bekapcsolt klímánál berángatott alapjáraton. Most, így hidegben nem annyira észrevehető a dolog, most azt csinálja, hogy kb második indításra hajlandó elindulni. Kaptam ma egy fülest, hogy nézzem meg a biztosítékokat és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Találtam a táblán egy helyet, ahol nem volt bent egy 20A-es biztosíték, mégpedig a 9-es helyen, ami a könyv szerint "Üzemanyag-befecskendező rendszer, üzemanyag szivattyú, állófűtés", szóval raktam be egyet. Kell ide, vagy egyáltalán be van kötve ez a kör (a kocsiban nincs állófűtés, legalábbis nem tudom), ugyanis, mintha hideg motornál kevésbé "kerregne", mintha jobban gyorsulna, mintha könnyebben indulna, mintha gyorsabban melegedne fel a motor. Mondom MINTHA, ezért is kérdezem (ki szeretném zárni a placebo hatást). Előre is köszönöm a válaszokat.
  4. Sziasztok, Segítség kellene a Merivához (Z17DTH). Ugye van, azaz volt, vagy most már magam sem tudom, hogy bekapcsolt klímánál berángatott alapjáraton. Most, így hidegben nem annyira észrevehető a dolog, most azt csinálja, hogy kb második indításra hajlandó elindulni. Kaptam ma egy fülest, hogy nézzem meg a biztosítékokat és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Találtam a táblán egy helyet, ahol nem volt bent egy 20A-es biztosíték, mégpedig a 9-es helyen, ami a könyv szerint "Üzemanyag-befecskendező rendszer, üzemanyag szivattyú, állófűtés", szóval raktam be egyet. Kell ide, vagy egyáltalán be van kötve ez a kör (a kocsiban nincs állófűtés, legalábbis nem tudom), ugyanis, mintha hideg motornál kevésbé "kerregne", mintha jobban gyorsulna, mintha könnyebben indulna, mintha gyorsabban melegedne fel a motor. Mondom MINTHA, ezért is kérdezem (ki szeretném zárni a placebo hatást). Előre is köszönöm a válaszokat.
  5. Tibtsy

    Meriva A

    Sziasztok, Lenne egy Z17dht-s kérdésem. Porlasztók januárba felújítva, kuplung szett (lendkerékkel) tavaj nyáron cserélve. Most elkezdte azt, hogy alapjáraton (csak alapjáraton) kegyetlen módon berázza a kasznit. Eleinte csak meleg motornál csinálta, most viszont már hideg motornál is csinálja. P304-es hibakód néha előjön, de el is tűnik. Porlasztók elvileg jók. Olvastam olyat valahol, hogy lehet, hogy az ECU rendetlenkedik. Mi a véleményetek? Esetleg valamelyik itteni guru újra tudná flashelni? Válaszaitokat előre is köszönöm.
  6. Azt hiszem elkiabáltam... :( ma ismét az önindítóshoz kellett vinnem, tünet ugyanaz.
  7. Sziasztok, A korábbi probléma azóta sem jött elő, mindíg pöccre indul, hála az égnek. Viszont most jelentkezett egy másik probléma, amit még csak behatárolni sem tudok, szóval segítség kellene. Elöljáróban: Tavaly volt kuplung szett cserélve (2 tömegű lendkerékkel eggyütt) Idén porlasztókat kellett felújíttatni Azt csinálja, hogy egy idő után alapjáraton elkezd kegyetlen módon berángatni a motor (az egész kasznit berázza), de ha benyomom a kuplungot, akkor kisimul a motor járása. Ha felengedem, akkor ismét ezt csinálja. A nagy kérdés pedig, hogy mi lehet a probléma. Válaszaitokat előre is köszönöm.
  8. Na, kész a kocsi, ismételten tökéletesen indul. DE MEDDÍG?????? Minden esetre kicserélte a relét és a gyujtáskapcsolót is, és minden át lett nétve, ami beindíthatja az önindítót. Természetesen akku töltés nélkül tökéletesen indult, szóval az akku végleg kizárva. Mi okozhatta, hogy közel 3 hét alatt tönkrement az önindító (és ugyanolyan állapotban volt, mint amikor elöször vittem oda)?
  9. Nos, hívott a szerelő... Ismételten önindító... 2 hete lett felújíttatva, de ugyanolyan hibás lett, mint amikor oda lett víve. Azt mondja, hogy vagy beragad az önindítózásnál a kulcs (mondtam neki, hogy annak hangja lenne), vagy menet közben ráindít valami, legalábbis neki ez a gyanúja, szóval átnézi most az ehhez tartozó összes részt. A vicces, hogy az első hiba elött lett a kocsiban kormánymű cserélve. Okozhatta ez az eredeti hibát?
  10. Autó leadva, várom a fejleményeket.
  11. pedálos kiolvasásssal nincs hibakód, OBD műszerrel ( x ezer forintos kínai) pedig 1 hibát hoz, de az a turbo vezérlő elektronikára panaszkodott egyszer. Ma viszem vissza a szerelőhöz. Ha lesz fejlemény, akkor mindenképp leírom, és természetesen a megoldást is, mert nem akarom, hogy mást is ennyire megszivasson ez a hiba, mint engem, így pedig bármikor visszaolvasható lesz majd. :icon1:
  12. Szia, Nem Corsám van, de ide irányítottak a Meriva topicból (mert azt lezárták). 72Ah-s akku 640A-es indító áram biztosítással. Amióta megcsinálták, kb 1 hete, azóta rendesen indította, de ismét elkezdte a hülyeségeit, ezért írtam ide, szóval szerintem az akku (a fent leírt értékek alapján) jónak kellene, hogy legyen.
  13. Update: Ma cégnél 2x megorgatta a motort, de semmi, szóval ismét be kellett húzni, hogy hazaérjek. Itthon megpróbáltam beindítani (hazaút 14 km közel folyamatos 2000 körüli fordulaton), de még csak meg sem mozdult. Világítás, központi zár, rádió működik, és ha indítani próbálok sem halványul el (a világítás), csak kattan valami relé, de meg sem mozgatja a motort. Lemértem az akkut, mikor hazaértem: töltés (leállítás elött) 14,38V, leállítva 12,84V, a plusz érintkező és saru között mért áram (mikor minden ki van kapcsolva) 118mA, szóval, amiket ma olvastam, nekem jónak tűnik, bár szerintem egy hozzáértőnek ezek az adatok többet mondanak. Közel 2 és félórára feldobtam az akkut töltőre, de utána is ugyanaz (csak kattan, de semmi forgás).
  14. Sziasztok, Köszönöm a válaszokat, de sajnos itt a folytatás: Akku-t feltöltöttük 24 órát volt töltőn (kiderült, hogy az első töltő szív szuszog, csak éppen tölteni nem tölt), jó lett, de ismét lemerült. Elvittük ismerős szerelőhöz (kimérte az akkut, indító áramra és feszre és jó), kiderült, hogy az önindító is és a generátor is kuka (önindító nagyobb áramot vesz fel, a generátor meg jóval kevesebbet termel). Ki lett cseréltetve, de most ismét lemerült. Mi a fene lehet még vele. Az elmult hétvége használata: 140km Balcsira (nem pályán), ott kb 4 alkalommal 10km, 2 alkalommal 2km, majd mikor nehezen indult (de beindult 3 tekerés után), haza 140km (szintén nem pályán). Tegnap meló 2x 14km, ma reggel meg már ismételten 2-3 tekerés. Klíma nem ment egyáltalán, világítás nem maradt rajta. Ami, bár nem tudom, hogy van e jelentősége, még van, az az, hogy meleg motor mellett nehezebben indul, mint hideg motor mellett (februárban lettek felújítva a porlasztó csúcsok). Kezd idegesíteni a dolog, szóval, ha valakinek van valami ötlete még, akkor lécci lécci ne kíméljen (kivéve a "szabadulj meg az autótól" mondatokkal, mert arra nem vagyok kíváncsi).
  15. Sziasztok, Elég nagy problémám van a szeretett kicsikocsinkkal (Opel Meriva A, Z17DTH). Tegnap hazafelé, autópályás kigyorsításnál, 3500 fölé ment a fordulatszám és megjelent a kis kulcsos autó, valamint elment az autó ereje. Mivel mesze voltunk az otthontól, gondoltam leállítom és újra indítom a rendszert, hátha csak pillanatnyi elmezavarja van (szenzor hiba). Na itt jött a fekete leves, ugyanis nm akart elindulni, önindító meg sem moccant, csak a relé "kattant" (az akku fél éves). Szerencsére megállt egy jótevő és behúzta a kocsit, el is indult, erő megjött, hazaértünk. Felraktam töltőre (bár minden világított és működött), ma reggel levettem töltőről, de csak ismételten a relé "kattant", de nem indult el. Pedálos módszerrel kiolvastam a hibakódot és a 1243-as hibakódot dobta, amit, ha jó olvastam, turbo szenzor magas eltérés, ez magyarázná az erőtlenséget, de számomra a nem indulást nem. Kérdésem az lenne, hogy össze függ e a 2 hiba, vagy külön kell e kezelni őket és, hogy mi lehet a hiba. Válaszaitokat előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.