Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

atgyuric

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.7 DTI
  • Város
    Berkesz

Legutóbbi látogatók

1.342 profile views

atgyuric's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Valaki meg tudja mondani a wastegate rudazatnak a turbón mennyit kell mozogni? Továbbra is küzdök az autóval, hogy néha nem gyorsul gázadásra és tegnap alulról egy csavarhúzóval mozgatva a rudazatot 3-4mm-nél többet nem mozdul. Mivel minden mást cseréltünk/átnéztünk, így erre gyanakodunk. Köszönöm a választ előre is.
  2. Sziasztok! Még mindig küzdök az autómmal (Y17DT,288.000km). A probléma továbbra is ugyanaz. Néha gázadásra nem akar gyorsulni. Olyan mintha nem lenne benne erő. Függetlenül attól, hogy padlózom vagy lassan nyomom neki. Ilyenkor csak vánszorog, ha visszaengedem a pedált és 1-2 mp újra újra gázt adok, akkor jó. Fordulatszámtól függetlenül csinálja pl van amikor már 2-esbe se tudok alapjáratról csak vánszorogva gyorsulni, de váltok és aztán 3-asban meg megy normálisan. Ugyanezt eljátssza pl 2400-as fordulaton 5-ösbe előzésnél, gázt adok és mintha nem lenne benne turbó, csak vánszorog. Ezt csak akkor kezdi el, amikor elkezd bemelegedni a motor (pontosabban elkezd felmenni a hűtővíz mutatója). Hidegen húz mint a villám minden gázadásra. Ami feltűnt, hogy akkor produkálja nagyobb eséllyel, ha sokat gurulok motorfékkel, kb 2-300m után ha visszarakom pl 5-ösből 3-asba, akkor nem akar gyorsulni(mondjuk kb 5-ből 1x). Aztán gázelengedés, vár 1-2mp-et, újra nyomom és minden jó. Nem füstöl, nem fogy semmi, kb 5l fogyaszt, nincs torpanás, rángatás. Nincs hibakód soha. Szerelő csak hümmög. Ami feltűnt, hogy élő adatnál, amikor nem gyorsul a turbónyomás sem nő. Hiába adok gázt, látszik, hogy az előírt nyomás 185kpa, de a tényleges viszont nem megy fentebb 120-125kpa-nál. Ha viszont jól gyorsul, akkor látszik, hogy a turbónyomás is felmegy a kívánt értékekre gyorsan. Vákuumcsöveket cserélte, mert ki voltak repedve a két mágnesszelepnél(EGR, turbó, a 4mm-esek) és a T elágazásnál, de a helyzet nem lett jobb. MAP szenzor takarítva, légtömegmérő cserélve, de előtte is mértek rendesen. Valaki belefutott már ebbe a hibába? Lassan 1 éve nem talál rá megoldást senki..... Esetleg Debrecen környékén egy jó Y17Dt szaki nevét és elérhetőségét is megköszönném.
  3. Köszönöm a segítséget, akkor nyugodt szívvel rendelek új légtömegmérőt. Az enyém sokat csal ezek alapján.
  4. Helló, cseréltesd ki az előtöltés szabályzó szelepet mindenképp, kb 27-28+áfa és egy 10es a szerelő kb. Adagolót ne engedd levenni, alulról is lehet cserélni, csak macerásabb szétszedni. Fórum elején valaki leírta a menetét szépen, én is kinyomtattam elvittem a szerelőnek és simán ki tudta cserélni. Az adagoló vezérlő elektronika alatt van. A motorvezérlőt is pucold ki, mert szép lassan kinyírja a gázolaj és ha cserélni kell az fájni fog. A tüsiknél belefolyik a belsejébe, azért nem látod. A szelepbe menő két vezeték belsején nyomja fel a gázolajat, mert a tömítés elenged a vezetéknél.
  5. Igen, ha nem padlón nyomom, hanem csak mondjuk negyedig-félig pl induláskor 1esbe, akkor is néha alig akar gyorsulni, ha visszaengedem és újra nyomom, akkor jó szokott lenni. Fokozatosan lett egyre rosszabb, elején csak kb havi 1x csinálta klímával, aztán egyre többször jött elő a hiba. Nekem 260.000km van benne és nálam van újkorától, ezek után is légtömegmérő lehet? Alapjáraton 26-27kg levegőt ír ki a szenzor, csak hullámzik a kimeneti feszültsége alapjáraton is. +-0.5 voltokat, szép sinus hullámokat rajzol néha, aztán meg egyenes marad a jele. Nem tudom másnak mennyi levegőt mér a szenzor alapjáraton, valaki megírhatná összehasonlítani körülbelül. Azért kérdezek itt, mert volt már szerelő, aki az adagolónak akart nekimenni emiatt.... Hidegen, melegen pöccre indul.
  6. Sziasztok, olyan problémába futottam bele a diesel 1.7DTI autómmal, hogy hidegen rendesen gyorsul/húz, de bemelegedve egy 20km után kb, néha gázadásra nagyon lassan akar gyorsulni. Főleg előzésnél para, mert nem tudni fog-e gyorsulni vagy csak vánszorog. Ilyenkor, ha visszaengedem a gázpedált teljesen és újra gázt adok megjavul, de nem gázpedál potméter a probléma. Hibakódra a p0108 volt benne( légtömegmérő a mért érték túl zajos). Ez 2x jött vissza eddig. Vezetéket megnéztem, nem szakadt nem kontaktos. Fogyasztása jó, nem füstöl. Légtömegmérőt tisztítóval (crc) kitakarítottam (volt benne némi olajfilm réteg), azzal megszűnt a 3500-4000 körüli enyhe rángatás/füstölés. Ha valaki belefutott ebbe, megköszönném a segítségét.
  7. Köszönöm szépen, elvittem ma szerelőmhöz. Légtömegmérőt tárolta el hibának, és ugrál az általa adott érték, mint a nikkelbolha. De gázolajat találtunk a motorvezérlőben. Nem sok, de láthatón olajos, kérdésem még az lenne, ha ezt a szelepet ami a hibát okozza kicseréljük, akkor a motorvezélőt is szét kell szedni és kipucolni, vagy csak a lábaknál kell valami gázololaj oldó sprayvel lefújni? Magyarul a vezélőbe a lábaknál be tudja nyomni a gázolajat? Gondolom itt már többek belefutottak ebbe a hibába. Addig nem mennénk tovább, míg ez a hiba el nem hárult. Nem tudom ez okozhatja-e az fentebb említett hibákat. Itt találtam jó áron gyári szelepet bele 35ért: http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzemanyagszivattyu_ac-pumpa_tank/uj_denso_adagoloba_valo_elotoltes_szabalyzo_es_mennyiseg_allito_szelep_elado Gondolom a motorkód a lényeg. Köszönöm előre is a segíséget. A lebontást pár hozzászólással előbb megtaláltam. Az szerintem menni fog. Hátulról, az adagolóvezérlő felől.
  8. Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2002-es 1.7 dti isuzu astrám, 2 évesen 63.000km-el vettem 11 éve, azóta én használom. Olajcsere 10.000km-enként(minden szűrővel). Most 254.000km-nél áll az óra. A probléma a következő: az utóbbi 4-5000 km alatt, néha olyan az autó melegen, mintha nem lenne benne erő. Hidegen 2000 körül megindul, érzem amikor elkezd húzni a turbó, de melegen már nem érzem mikor nyit. Menni megy, de hidegen sokkal jobban húz. Néha olyat csinál mostanában, amikor a klíma és a világítás be van kapcsolva, hogy kettesben nem gyorsul, hanem lassul egy ideig, ilyenkor sok füst jön ki hátul a kipufugóból, de 3-4 mp után egyszer csak észhez tér és elkezd gyorsítani, de elég gyengén. A gond az, hogy ezt az M3-ason 120-nál is eljátszotta, amikor mentünk nyaralni. Hatvan körül nem bírt felmenni egy emelkedőn és ekkor mintha kékes füstöt is láttam volna. Hiába nyomtam padlógázt, nem gyorsult, hanem lassult az autó. Ezt mégegyszer eljátszotta egy pihenőben, de alapjáraton 2-esben jött a kékes füst belőle gyorsításkor. Kékes füstöt ezen 2 alkalommal láttam kijönni belőle. Még egy fucsaság volt: Ausztriában egy emelkedőn felfelé kb. 0.5 mp-re leállt a motor a tempomattal és hatalmasat rántott amikor újraindult. Ez a kékes füst után kb 1500km-el volt visszafelé. Ekkor is előfordult, hogy nem akart rendesen gyorsítani, nem bírt megmászni egy enyhe emelkedőt. Padlógázra lassult, de enyhe gázadásra gyorsult. Olajat semmit nem eszik, a hűtővizem sem tűnik el sehova, tiszta. Nem füstöl, tesóm jött utánam és néztük többször is. Fogyasztás jó, 4.8-5.2 között. Semmilyen hibát nem jelez a műszerfal. Hidegen, melegen pöccre indul. Ja és még egy dolog ami feltűnt, eddig a hűtővíz beállt 85 fokra, most vándorol 80-90 fok között. Alacsony sebességen és fordulaton hidegebb hőmérsékletnél elfekszik 80 körülre, de nagyobb sebességen és fordulton beáll 85-re, városban meg inkább 90 körül van, lámpánál pédául. Nem tudom ez számít-e. Bár lehet ez thermosztát hiba is, egyszer már csélve lett évekkel ezelőtt. Remélem valaki tud segíteni, aki esetleg már találkozott ezzel a problémával. Mielőtt elvinném szerelőhöz. Idei javítások: generátor kompletten, csapágyakkal stb olajhűtő kilyukadt, belenyomta az olajat a vízbe 251.000km vezérműszíj, hosszbordás szíj, feszítők, vízpumpa csere jobb első csapágy első féktárcsák, fékek fűtőradiátor O gyűrűk, jobb első ülés kárpitot is ki kellett szedni, mert telefolyt az alja hűtővízzel középső kipufogódob főtengely helyzet jeladó( tavaly nyáron, olasz utángyártottra cserélve, akkor is nyaralás előtt adta meg magát 1 nappal) Köszönöm szépen előre is a segítséget. Atis
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.