Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

mrqn

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

mrqn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Hírnév

  1. "2.2-es direct motorról mi a véleményetek, ajánlanátok vagy sem?" 2 éve van 2.2 directes vectránk, automata váltóval. Motorbajunk nem volt, kritikus dolognak a nagynyomású benzin szivattyút kell megemlíteni. Mienkben a rettegett Siemens van most 140e km van a kocsiban, ez szerintem eredeti még. Sok autóban ez elromlott a hallomások alapján, legalább 90e-s tétel cserélni. A Continental márkájú a megbízható a hírek szerint. 1.2, 1.4-es korábbi autóink motorjai után a 10.3-as átlagfogyasztás kicsit rémisztő volt nekünk, de már megszoktuk, inkább többet járok bringával, akkor ritkábban kell tankolni. Meg hogy dugóban mondjuk 13-15 l/100 körüli benzint is simán megeszik, még ha takarékosan próbálom nyomni a gázt akkor is. Autópályát nagyon szereti, már van büntetésem is, mert nem sikerült észrevenni, hogy már mennyivel megyek, és 8.3-8.6 között jön ki kb. az átlag, fogyasztás szempontból nagyjából mindegy neki, hogy 110-zel vagy 140-nel megyek. Konkrét példa: Horvátországba mentünk, volt dugó is az autópályán vagy 2 óra hosszat, 8.3-at evett, végig 38-40 fok volt kint, kocsiban 21, és szépen komfortosan lenyomtuk a 860 km-t. Én épp egyébként el lennék 1.8-cal is szerintem, de ez volt eladó és vonzó állapotú autó akkor. Ha megnyomom, számomra húz rendesen, a turbó meg nem romlik el, mivel nincs. Olajat nem eszi, 10 000-ként cseréljük, a hírek szerint a láncos hajtástól nem szabad sajnálni a a jó olajat. Összességében pozitív a véleményem. Gergő
  2. Helló! Nekem 2.2 direct combiban szart be a cim modul, pontosabban a kormányszög érzékelő, de amiatt az egészet kicseréltették velünk. 3 helyen nekem állították, hogy a burkolatán lévő kódból az utolsó két betűnek stimmelnie kell. 270e-ért ajánlottak gyári újat, használtat először kb. 140e-t, aztán sikerült valahonnan szerezni egy használtat kb. 60e-t. Kettős tömegű TÉNYLEG van benzines motorokban is? Eddig én csak a dízelben tudtam erről - 2.2 directben is van? Üdv.
  3. Helló, 1 éve van meg a kombi automata 2.2 direktünk, vegyes fogyasztásunk 10.3 körül van, kb. 1/3 vidék, 2/3 várossal. Ha figyelem, általában 10 alá nem tudok lemenni a fogyasztással városban normális forgalmi körülmények között, dugós időszakban simán 12-13-(14)-re jön ki. A "felugrottat" úgy érted, hogy amióta hidegebb van lett több a fogyasztás? Egyébként nekünk 5 sebességes az automata - van ebből 6 sebességes 2.2 direkt motor mellé (dízelesben láttam csak 6 sebességes aut-t)? (2006-os a mi modellünk). Üdv: Gergő
  4. Sziasztok! Nekünk kombi van, aki pakolászni szeret annak ez nagyon állat (pl. 3m-es villanyvédőcső vígan el van a sílyukon keresztül bent). Viszont ismerősnek volt ötajtós kasznija, szerintem ugyanolyan elegáns, mint a limuzin forma, de a nagy csomagtér ajtó miatt sokkal rugalmasabban lehet pakolni, ha kell. Üdv.
  5. Helló! Internetes infók alapján a Z22YH 2.2 direct motor speckó - nagynyomású - benzinszivattyúja, ha Siemens akkor ódzkodj tőle, mert nagyon sok embernél tönkre ment kb. 50-70e km-nél és eléggé drága is a csere (legalább 150e). Valahol vissza is hívták ezeket anno, hogy eleve hibásak voltak. Ha jól emlékszem Continentalra cserélték őket, ha ilyen van az autóban, akkor nyugodtabb lehetsz. (Nekünk egyébként a 121e km-rel vásárolt Vectraban Siemens szivattyú van sajnos, valószínűleg még eredeti, úgyhogy izgulunk e téren - csak elég jó állapotú volt összességében az autó, legalábbis az akkor kaphatók között...). Egyúttal kérdezném a fórumozókat, hogy az automata váltó olajával, cseréjével mennyire kell foglalkozni. Kocsi leírás szerint normál használat mellett semmit, taxi üzemmódban (értsd erős igénybevétel) meg 60e km-ként kellene cserélni. De azt meg csak úgy lehet, ha szétszedik az egészet - legalábbis ezt mondták több helyen. Ha a nívópálcáján viszonylag szép az olaj akkor nem kell izgulni? És van-e értelme annak, hogy 3-4 litert le lehet belőle ereszteni (a kb. 9-ből?) és annyi frisset rátölteni? Üdv.
  6. Helló! Kettős tömegű az nem csak a dízelekben van? 2.2 direct van nekünk nem régóta (kb. 1 év), ha erről érdekel valami tapasztalat. Van 2.2i is? Nekem épp most hal meg a kormányoszlopban lévő cim modul (legalábbis a szerviz állítása szerint...) Eddigi infók alapján úgy tűnik, hogy a 2006 utáni Vectrákban (mint a mienk) ebből egy új kb. 200e Ft-ba kerül, míg a korábbiakba mondjuk a negyede (bár ez még felszereltségfüggő is lehet). Nekünk ez 5 fokozatos automatával kb. 10.5-et eszik teljesen vegyes használatban. Üdv.
  7. Sziasztok! Folyamatosan világít az ESP és időnként a kormány hidraulika ikonja. Hibakódok ezek voltak: (N)B3794 tempomattal kapcsolatos (P)B1020 SRS kormányszög szenzor ... (P)B2652 műszerfal dimming Amit a fórumon találtam és amiket kaptam infókat, ez alapján a kormányszög érzékelő hibázhat. Valakinek volt valami hasonló hibajelensége? És hova lyukadhat ki a javítás. Legrosszabb esetként a kormányoszlop modul cserére számítsak, vagy azért volt már valakinek szelídebb megoldása? Bármilyen tapasztalatnak, vagy infónak örülnék, köszi, Gergő
  8. Sziasztok! Nektek mennyi kilométernél jött el így a lánccsere ideje? üdv: Gergő
  9. Sziasztok! Nyáron leszedtem a hátsó kárpitot a Vectra C Caravanunkban (2006-os) a csomagtartó ajtóról, és nekem nincs is jobb hátsó ködös. Ott van persze a helye, benne a foglalat is, de a lámpa egységbe a 4 érintkezős csatlakozóban csak 3 vezeték megy be, vagyis a jobb ködlámpának még vezetéke sincs nekem, vagyis az csak a bal oldalon világít. Üdv: Gergő
  10. Sziasztok! Vettem a téli gumiknak acélfelnit, eddig az előző tulaj csak az alut használta és cserélgette rajta a gumikat. A problémám az, hogy az aluban van nyomásszenzor, és ha az acél felkerül ilyen nélkül, akkor minden induláskor fog jelezni, hogy nem találja őket, vagy - mint ahogy hallottam egyfelől - rájön, hogy ha mind a négy hiányzik, akkor nem kell jelezni, aztán majd várja a nyarat, hogy visszakapja a szenzorait? Nem akarok komputereshez járni ezzel minden kerékcserekor, meg venni sem nagyon négyet, úgyhogy örülnék ha ez igaz lenne. Valakinek van ilyen tapasztalata? Köszönöm előre is a segítséget, üdv.
  11. Sziasztok! Nekünk márciustól van egy 2.2 direct kombi vectránk. Nagyon szeretjük, kényelmes, jól megy és kellően nagy is (ami az elsődleges szempontunk volt vásárláskor), bár már ezt is meg sikerült tömni plafonig. Olvasom itt ezt a hegyi túrás 6.5l-es fogyasztást. Gondolom kézi váltós az autód és 6 sebességes? Nekünk eddig a pár ezer kilométer alatt 10-es vegyes fogyasztást produkált az autó, és országúton, autópályán minimum nyolcat mindig megevett - ennyit számítana a fogyasztásban az 5 sebességes automata, vagy én nem vagyok egy hullámhosszon a kocsival? A nagynyomású pumpa problémáját meg én is hallottam több helyről, mi csak abban reménykedünk, hogy a mienk az egyetlen tökéletes Siemens :). Ha már itt tartunk, valaki tud ajánlani megbízható helyet, vagy angliai netes webboltot, ahol jó áron be lehet ilyet szerezni? Üdv: Gergő
  12. Köszönöm a választ, végül utólagos megerősítés lett: még a válaszod előtt lefoglalóztuk az autót, és bízunk benne, hogy minél később érnek utol az esetleges bajok. Szerelőnkhöz elvittük, nem talált rajta kifogásolni valót. Sajnos viszont Siemens pumpa van benne, szemből nézve a motor jobb oldalán meg is találtam könnyen. Budakeszi Interatban volt egyébként végig szervizelve az autó, Vodafonos tulajdon volt. Elmentem megkérdezni a történetét, sajnos kinyomtatva megkapni nem lehetett, de a szervizkönyvvel összhangban volt minden, kétszer valahol máshol szervizelték, arról itt se, ott se volt bejegyzés. Visszahívásban 2010-ben ebben is cserélték a nyomásszabályzó szelepet - ezt jó volt hallani. Az lenne a kérdésem, hogy mennyi volt az a "nem olyan nagy összeg" erre a szivattyú és járulékai javításra, csak hogy lelkileg hozzá tudjunk szokni, és esetleg, ha van tipp megfelelő forrásra, hogy hol érdemes beszerezni - főleg, ha elérhető még most is a hely - nem mintha előre be akarnék vásárolni, csak meg legyen az infó előre. Köszönöm előre is.
  13. Sziasztok! Jelenleg használt kombi C Vectrát (2006 utánit) szeretnénk vásárolni kényelmes családi autónak. Eddigi szokásaink alapján kb. 10-15 ekm-t autózunk évente, ezért főleg a benzinesek között keresgéltem. Most az alábbi kettő jelenleg igen esélyes: http://www.hasznalta...utomata-6598057 http://www.hasznalta....116ekm-6603394 Tetszik a felszereltségük, és az automata váltó is vonz. 2.2 Direct benzines mindkettő. Végigolvastam az itt található hozzászólásokat erre a motorra, és eléggé aggaszt a láncfeszítő, és az üzemanyag szivattyú problémája. Az a kérdésem, hogy ha szervizkönyv alapján + szerelőmmel leellenőriztetem, hogy a szivattyú tényleg nem a beteg Siemens darab, jó esetben volt már cserélve ez az egész nagynyomású rész kompletten, vagy részben, és a vezérműnek sincs az emlegetett "dízeles" mellékzöngéje utalva a lazulásra, akkor az autó ezen részére gondolhatok nyugodtan, vagy érdemes úgy tervezni, hogy belátható időn (pl. 2 év) belül valami ilyesmivel gondom lesz. Vagy ha a nyugodtságom a cél, akkor inkább válasszam az 1.8 benzines motort, mert abba, ha jól tudom, nincs nagynyomású benzin szivattyú és ki is kerültem egy hibalehetőséget. Örülnék saját tapasztalatoknak is olyanoktól, akik ilyen motorral furikáznak. Üdv, köszi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.