Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

fkiss

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G
  • Város
    Budapest

fkiss's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Írnék nektek egy érdekességet és egy kérdést. A delikvens egy 2003-as G Caravan Z16XE motorral. A legelső jelenség néha fel-felgyulladó ABS lámpa. Majd néha a kilométeróra lecsapódása 0-ra. Egy idő után ABS kódkiolvasás, bal első jeladó hibája. Ami ugye köztudottan integrált a kerékagyba. akkor durva esetben, magas fordulatszámon egyszer-kétszer ECU P0500 hibakód. Jártam így az autóval egy ideig, majd tanácsra SKF WKBA3511-es agyat szereztem be, de még mindig jártam egy ideig az autóval a beszerelés előtt. További,nem feltétlenül összefüggő hibajelenségek is előjöttek: a kocsi gyorsításkor (főleg 1000-2500-as tartományban) rángat, illetve egy idő után kialudt a kilométerórán az LCD kijelző, ahol a megtett távolság számlálója megjelenik. Utánajárás, megfelelő háttérvilágítás izzó beszerezve (talán 800 Ft-ért), majd kerékagy csere után lesz egy műszerfal szétszedés, izzócsere is. Az érdekesség: amint az ABS jeladó (kerékaggyal együtt) ki lett cserélve és a motorvezérlő valamint ABS hibakódok törölve lettek, újra beindult az LCD kijelző. (Örültem, mert nem kellett szétszedni az egész műszerfalat, de azért sajnálom a 800 Ft-ot). Erre mondja apósom, hogy ez már a túlautomatizálás hülyesége: nem feltétlenül helyes az adat: jó, akkor kapcsoljuk ki a kijelzőt. (Mondjuk az Instrument modul hibaüzeneteit kiolvasva lehet, hogy dobott volna hibakódot, csak sajnos azt a mezei olvasóm az ABCOM programmal nem tudja elérni.) A kérdésem pedig a rángatással függ össze, az sajnos továbbra is fennáll. Tehát mi okozhatja az autó meg-megtorpanását gázadáskor relatíve alacsony fordulatszámon? Ha úgy gyorsítok ki, hogy megpörgetve az új sebességben is jóval 2000 felett legyen a fordulatszám, akkor szinte nem érezhető a rángás, de ha mondjuk 1200-1500-as fordulaton rálépek a gázra, akkor nagyon érzem az ugrást. Egyenletes haladás egyáltalán nincs gond, sem 1000-es, de még 4000-es fordulaton sem. Háromhengerezés nincs, a kocsiban van erő, stb. És bocs, eszembe jutott még egy kérdés: Igaz-e a következő legenda általánosan és konkrétan a Z16XE vezérlőre? Konkrétan a legenda az, hogy a akku sarulevétel, áramtalanítás után ha hideg motornál teszik vissza a motorsarut, akkor két-három literrel is többet fogyasztott a kocsi. Viszont ha a motor bemelegedése után újra leveszik-felteszik az akkusarut, majd még meg is hajtják a kocsit egy kicsit magas fordulaton, akkor "az üzemmeleg motor paramétereit tanulta meg a vezérlő, utána jobban szabályoz, kisebb a fogyasztása". Állítólag ezt a legendát a 90-es években tanították villamossági szerelőknek. Köszönöm a segítséget. Ferenc
  2. Sziasztok! Az én gondom az, hogy cserélnem kell az Astra-m bal első kerékcsapágyát, mert eltört az ABS csatlakozó. Dilemmában vagyok, mert azt írtátok, hogy csak SKF-et érdemes beletenni, mert az az értelmes minőség, és a GM gyári is SKF. A bontós meg azt mondta, hogy 10e-ért ad kipróbálási, kicserélési garanciával, garantáltan gyári opel-t. Mivel bontottat nem szeretnék venni, kitűztem magamnak, hogy ha nem írdatlan drágán találok gyárit, akkor inkább azt veszek. Most ott tartok, hogy VKBA3511 az SKF-es gyári száma, és a 40e körül van a legtöbb helyen, de a legolcsóbb helyen is 24-25e forint a készlet. Kérdés, hogy mit tanácsoltok, vegyem-e inkább a gyárit, vagy esetleg nem tud valaki új SKF-est a leírtnál olcsóbban? Üdv. Feri
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.