Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

VAZ-2108

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

VAZ-2108 névjegye

  • Születésnap 1983-12-03

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Vectra B 2001 Z18XE
  • Város
    Budapest

VAZ-2108's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Nagyon régen volt már ez a post szóval felteszem a kérdést. Ez még mindig így megy? Mert számomra a mostani szmogriadó alkalmával derült ki, hogy 4-es tehát Euro2-es van a forgalmiban. A vizsgalapon is ez szerepel. Az enyém 2001 évjárat Z18XE motorral, amit már Euro3-asnak irnak, valahol Euro4-nek. Az X18XE1-t irják Euro2-nek. De valahol már ezt is Euro3-nak. Szóval a lényeg, hogy biztos nem Euro2. De honnan szerzik az infót az illetékesek, mi alapján irják be? Nincs benne a nyilvántartásban minden motorkód? Most komolyan nekem kell még plusz vizsgára is rohangálnom, és kicsengetnem több ezer forintot? Egy Totalcar cikk szerint esetleg még nekem kell igazolást is szerezni a márkaképviselettől.
  2. Én is igy tudom, legalábbis ezt mondta az internet mikor érdeklődtem. Mert nekem is kiirja a szöveget, bár nekem ennek ellenére megfelelően beállitja a fényszóró magasságot. Ha jól tudom ez a low beam/fld vision azt jelenti, hogy nem tudja megfelelően beállitani a fényszóró magasságot, ezért lemegy legalacsonyabb állásba. Gondolom ezért tünik úgy nálad mintha kialudna. A szenzor valahol a futómünél van. Szóval lehet ez az összefüggény, hogy éles kanyarnál csinálja ezt. Ezér lehet csak valami kontakt hiba. Van elől is egy érzékelő az egyik oldalt, meg hátúl is az átellenes oldalt, ha jól tudom. Ennyi amit én kinyomoztam annó.
  3. Sziasztok, A probléma leirása elég egyszerü: A kormány felöl - de szerintem az utastérben valami - kopog, tompán nyikorog. Nem számit, hogy kormányzok vagy csak egyenesen megyek. Tudja csinálni rossz, és jó, de kicsit hullámosabb úton egyaránt. De olyan is van, hogy totál csendes, csak a nehezités kedvéért. Futómü környékén már szinte minden cserélve volt. Igy már nem nagyon van ötlet. Kezd megörjiteni. Mert az egy dolog, hogy zavaró, de lehet nem is biztonságos így. Feltöltöttem egy videót amiben nagyon jól hallani is: https://youtu.be/tCPjZ7dJdy8 Előre is köszönöm a válaszokat.
  4. VAZ-2108

    Elektromos

    Nézegettem a számokat, de azok alapján nem sikerült. De végül találtam ncore-on egy szervizkönyvet. De persze nálam egyáltalán nem úgy nézett ki a relé dobozok tartalma mint ahogy ki kellett volna néznie. Biztos a facelifteléssel ezt is megváltoztatták. Kicseréltem a számomra legszimpatikusabbat. Űgytünt okés. Majd egy gondolat miatt visszacseréltem és most azzal se pörög feleslegesen. Magátol megjavuló relé? Lehet elrontottam valamit és mostmár egyáltalán nem kapcsol be, bár semmit nem csináltam azon kivül, hogy kicseréltem az újra, majd vissza a régire. Na majd holnap jol megjáratom, kiderül, hogy egyáltalán bekapcsol-e. Ja most olvasom van ilyen, hogy beragad a relé, aztán fizikai behatásra visszaugrik.
  5. VAZ-2108

    Elektromos

    Sziasztok! Egy egyszerü kérdéssel fordulok hozzátok. A hütőventillátor nem áll le egyáltalán, motor leállitása után, egészen addig mig van kakakó az akksiba. A gyanú hibás relé. Vettem is egy "Hütőventillátor utánmüködtető relé" névre hallgató relét, csakhát a gépkönyvben nincs benne, hogy mégis melyik az. Az akksi előtti dobozban láttam reléket. Ott lenne valamelyik? Ha igen melyik? Előre is köszi!
  6. Probálgattam most este, nyomtam pár satut, pillanatra gumicsikorgás aztán elkezdte fogni szépen. Ezek szerint nem túl érzékeny,szóval jónak tünik. Nem tudom miért csinálja néha egy átlagos fékezésnél. Lehet csak én pánikolok, mert annyi baj volt már 1 év alatt szegény kocsival, hogy kb 2 havonta jártam szerelőhöz. Lehet a computer jobban tudja mikor kell
  7. Sziasztok, Úgyértem mintha az ABS túl hamar kezdene dolgozni. Először csak egyenetlen úton tapasztaltam, amit még normálisnak is tudtam be, de tapasztalom sima úton is, hogy egy kicsit intenzívebb, nem satu fékezésnél akár száraz úton is elkezd néha dolgozni, mikor még simán tapadnia kellene szerintem, az előző ABS nélküli kocsim tapasztalatai alapján. Gumik vadi újak most vettem télieket. De a kopottabb nyárival is hasonló volt a helyzet. Szóval nem a gumi az oka. Vagy csak ennyire érzékeny lenne, hogy még csúszáshatárig se engedi? Mert csúszáshangot még egy pillanatra se hallottam soha.
  8. VAZ-2108

    Elektromos

    Na közben sikerült megfejteni a problémát http://www.torzsasztal.hu/Article/jumpTree?a=95730146&t=9008727 Pont ugyanigy van nálam is elhomályosodva a lencse. A tisztitás a megoldás a problémára. Persze kiszerelni nem lehet, vagyis hivatalos úton nem, csak így: http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=91 http://www.clublexus.com/forums/sc-400-300/183023-the-complete-headlight-how-to-clean-diy-projector-refinishing.html Márha ez nevezhető szerelésnek. Két új xenonos búra meg kb a kocsi értékének felével egyenértékü Azt hiszem aki ezt tervezte el kellene tiltani a tervezéstől, és akkor még nagyon szépen fogalmaztam.
  9. VAZ-2108

    Elektromos

    Hali 2001-es gyári xenonos b vectramnak nagyon gyengus a világitása. Két probléma is van 1: Koromsötétben látni vele, de olyan helyen ahol van valamennyi mellékes fény, mondjuk városban, már nem nagyon világitja meg az utat, kátyukat nem látom. 2: Távolság se megfelelő. Figyeltem és sok autó, jóval messzebbre elvilágit. A zebrák megközelitése félelmetes. A régi Ladám is jobban világitott. Mélygarázsban is jol meg lehet figyelni, hogy minden más autó nagyobb távolságbol képes megvilágitani a falat, mint ez. Ahonnan a többi fénye már szépen látszik rajta, nekem ugyanabbol a távolságbol csak nagyon haloványan. Pedig most ellenőrizték szervizben, látni és látszani keretében, hogy megfelelőe a fényszóróbeállitás. Szóval annak okénak kell lenni. A fényerőt mondtam, hogy nekem gyenge, azt mondták, meg máshol is olvastam, hogy régi a xenon izzó. Azt is mondták, hogy projektoros - jelentsen bármit is - nem a foncsor a baj. Kicseréltem az izzót, persze eredeti németre 25 forint volt a kettő. Hát igazán nincs változás. Szóval akkor mi lehet a baj, miért gyenge? Sajnos az interneten nem találok semmi kielégitőt. Van erre valami mód, hogy mérjék a fényerő megfelelő-e? Mert szervizben azt mondák erre nincs mód, csak a szöget ellenörzi az a masina. Előre is köszi a segitítséget!
  10. VAZ-2108

    Motor

    Hali! Szóval még tavasszal volt egy misztikus problémám. Ezt a választ kaptam. Kicseréltem azt az érzékelőt de sajnos a hiba továbbra is fennáll, pedig ez tünt eddig a legjobb ötletnek. Aztán beletörődtem, mert akkoriban ezen kivül jó volt a kocsi, de most, hogy megint minden baja van, kezd bosszanatani, hogy még ez is. Hacsak nem maga a vezeték szakadt valahol ami az érzékelőtől megy. Na az még megér egy mérést. De akinek van egyéb ötlete irja meg :) Köszi!
  11. VAZ-2108

    Motor

    Sziasztok! Remélem a megfelelő topicba irom. 2001-es 1.8-as B Vectram van és a probléma a következő. Hidegben viszonylag könnyen nem túl sok tekerés után beindul. Ha üzemi hőfokon van a motor és leállitom utánna is pöccre indul. Ellenben ha áll a +20 fokos mélygarázsba a munkahelyen és mennék haza este vagy mostmár kint is jó idő van akkor tekerhetem neki akár 20 másodpercig is nem indul be. Utánna meg szenved mint mikor a Ladám megszivta magát. Beindul aztán leáll, majd beindul dadog egy kicsit és aztán jó. Utánna ha leállitom pöccre indul. Jelenleg az a legjobb megoldásom, hogy tekertetem vele vagy 3 másodpercig aztán elengedem. Következő inditásnál pöccre indul. Igy tudom csak beinditani. AC-t már cseérltük mert az volt az első tipp, hogy visszaenged az AC mikor sokáig áll. Mintha egy darabig jobb is lett volna csere után akkor is sokat tekert de legalább beindult, de kb egy hét után ugyanolyan vacak lett mint volt. Szóval valami más hiba lesz. Mondták nekem a főtengely holponti jeladót is, de azt nem hiszem, mert annak mi köze a lenne a hőmérséklethez, meg hogy mennyit állt a kocsi. Elég idegesitő ez, hogy nem lehet normálisan beinditani hanem igy játszani kell vele. Előre is köszi a segitségeteket!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.