Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Coredump

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Coredump last won the day on Július 4 2013

Coredump had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

677 profile views

Coredump's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Sziasztok, Igen en is gondoltam szolok ,h az ablakmosotartaly a vezetooldalon van. Azert koszonom a valaszokat. Foleg az utolsot, akkor vak vagyok nem lattam ,de megkeresem. Koszi! Core
  2. Sziasztok, biztos volt mar kerdes, de nem talalom vmiert. Astra G X14XE... hol kene atvezetnem az erolkodo tabkabelet a tuzfalon ? En a kormanyoldalon keresgeltem, de ott az vastag kabelkoteg es nem hinnem ,h ott at tudom tuszkolni. Lehet furnom kellene a masikoldalon es keresztbe visszavinni az aksi moge ahol a nagy gumigomba van ? Elore is koszi a valaszt !!! Core
  3. Sziasztok ! Ugy nez ki ,h a dolog megoldodott, amivel eddig szenvedtem :) Leirom hatha vkinek segit. Eloszor szokasos rangatas meleg motornal neha, majd egyre gyakrabban, semmi hibakod. Aktualis szerviz, sajat kezuleg : - olaj es szuro csere, - uzemanyagszuro csere, - levego szuro csere, - gyertyak csere, - pollenszuro csere Probalkozas a szokasos dolgokkal : - folytoszelephaz tisztitas - vakumcsovek atnezese, tisztitasa - alapjarati motor tisztitas - EGR szelep tisztitas, teszt (mukododtt rendesen, nem akadt fel 1x se), - EGR ledugozas (hibakod jott ahogy kell :icon1: P0405, P0400 - torolve ) - EGR szelep csere teszt - trafo csere teszt Semmi eredmeny. Majd mar hideg motornal is, de alapjarat rendben volt - semmi hibakod. Kesobb mar az alapjarat is ossze-vissza jart es lefulladt a motor. Amikor a proba trafosorral mentem egy karikat (es alig birtam haza evickelni) vegre sikerult dobnia egy : P0170-es hibat. Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor) Mint irtam mivel nem volt merooram ezert csak kezzel megneztem az uzemanyag nyomast a meropontnal es hat eleg gyenge volt, mondhatni csak egy laza kis fing :icon10: jott ki belole es kesz. Na akkor AC kikap es vegre meglett a ludas : http://kepfeltoltes.hu/130703/benzin_cso_repedt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ez a cso van a szivattyu es a fedel kozott. Akkor mar a szurot is csereltem az se volt egy szepseg : http://kepfeltoltes.hu/130703/benzin_szuro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ugy nez ki (mentem kb 10 km-et egyenlore) ,h jo lett semmi rangatas, huz rendesen. :D Mondjuk nem artott h kitakaritottam a fenti dolgokat. Ha vkinek kell akkor itt vannak az alkatresz szamok : - benzincso (hose) : GM# 90572881 - AC szuro (filter) : GM# 24447778
  4. Sziasztok ! Ma kikaptam az uzemanyag szivattyut es lattam ,h a tomlo a bilincs utan kette van repedve, lehet ,h ezert nem volt rendes uzemanyag ellatas es ezert volt a rangatas is ?!!! Illetve mar nem csak rangatas hanem ossze-vissza alapjarat es lefulladas is ! Meg tudna vki mondani ,h : Hol tudok venni ilyen uzemanyag tomlot ami birja a benzinben valo allast ? Hol lehet kapni a szivattyu ala valo benzin szurot ami szinten a benzinbe azik ? :) Lattam ilyet , ez jo lehet ? : http://bolthely.hu/bpracing/id/00619_Acelszovetes_pancel_benzincso_-_10_mm Nekem nem szimpi a fem miatt ! Elore is koszonom ! Udv !
  5. Koszi a valaszt, hamarosan szetkapom ott hatul, illetve megnezem mi a helyzet az uzemanyag szivattyu kornyeken. Esetleg nem tud vki egy a kepeket jol lathato elektronikus peldanyt ebbol a konyvbol ? Opel Astra G Zafira Repair Manual Haynes 2003
  6. Szia ! En is mar tobbszor ragasztottam vissza mig vegul ugy esett le ,h eltort. :( Az ujat ugy tudod felrakni ,h ne torjon el : beallitotd helyere ovatosan kezzel, erzed hogy hatul a butykok a helyukon vannak (tukor kozepen) es utanna a teljes tenyereddel nyomod a helyere igy nem fog elrepedni a tukor.
  7. Szia ! Koszi ! Kozben en is hasonlora jutottam tobbek kozott. Beinditottam az autot hagytam egy kicsit jarni utanna leallitottam es megneztem az uzemanyagnyomast mivel nincs oram ezert egyenlore csak kezzel (szelepsapka le bal oldalt, szelep korommel benyom), hat epp hogy sustorgott kicsit es semmi tobb. :( Ha jol tudom akkor itt legalabb ~4 bar-nak kene lenni es tartania is kene leallas utan (ha vki tudja pontosan kerem irja le) is ha jol tudom. Sztem ez nem volt annyi kozel se (de szerzek merot is) . A masik ha fel vannak huzva az ablakok es raadom a gyujtast akkor olyan furcsa surrogo hangot lehet hallani jobb-kozeprol hatulrol most esett csak le ,hogy ez igencsak uzemanyagszivattyu lehet , annak lehet a hangja talan ! (remelem mert akkor vegre meg lenne a hiba ! :huh: (mar unom ,h nem talalom a hiba forrasat !) :unsure: Meg 1: ha mar lesz rendes uzemanyagnyomasom mennyire rossz otlet egy kis etanol (e85) tankolasa az autoba mondjuk 50%-ban (tobbi 95-os) hogy egy kicsit kipucolja a tankot meg az uzemanyag csoveket ???? (persze utanna lehet ,h cserelek megint u.a.szurot) Koszi !
  8. Szia! A gyertyak ujak, GM 2 polusu, most volt cserelve, de kiprobaltam a regiekkel is. u.a az effekt. Talaltam egy androidos soft-ot ScanMyOpel (egyenlore lite version) na ezzel tudtam rendesen kommunikalni az ELM-327 (1.4b) btooth-os olvasoval. Szoval ugy nez ki h Lean exhaust - azaz szegenyes a keverek tehat nincs eleg benzin a keverekben !??? Ezt mondta a lambaszonda. (lehet beruhazok erre a soft-ra nem veszes es muxik nekem 7.15 $)
  9. Sziasztok ! Nemi fejlemeny h az uj trafosorral mentem egy kort miutan normalizalodott az alapjarat es most nem rangat annyira de dobott megint P0170-es hibat. Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor) Ez mi lehet ? uzemnayag szivattyu v. esetleg eltomodes v. vmit elbaltaztam amikor kicsereltem az uzemanyagszurot ? A nyilnak megfeleloen raktam be, remelem de megnezem meg 1x. Alig tudtam feljonni egy kicsi emelkedon, csak ugy ha porgettem a motort ami neha nem sikerult es kezifek ki aztan fel meter elore utanna ujra meg ujra igy. :( Elore is koszi !
  10. Sziasztok ! Megtudna vki mondani ,hogy az Opelkammal (Astra G X14XE , 2000/6 1.4 16V) milyen software-el tudnek kommunikalni ? :) Egy ELM-327 (1.4b) bluetooth-os adapterem van. Eleg sok softot probaltam mar de szinte eredmenytelenul. Korabbi hozzaszolasomban leirtam a problemakat amikkel most kuzdok. (http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&page=1442#entry949787) A valtozas annyi ,hogy csereltem uzemanyagszurot, utanna kaptam egy hibat (P0170 Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor)), ami ertheto. Amikor lehuztam az EGR csatijat akkor : P0405 Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint Amikor ledugoztam az EGR szelepet, akkor : P0400 Kipufogógáz visszavezetés áramlás A rangatas ugyan ugy megvolt. Ezek mind ertheto hibak. Mostmar (EGR nincs dugozva) hidegen is csinalja es az alapjarat is kezd osszevissza menni, sot kihagynak hengerek es leall a motor. Szereztem uj trafosort, es egy masik EGR szelepet. Trafosor csere nem segitett. EGR-t holnap cserelek. Szoval szerettem volna ha tudok kommunikalni az ECU-val hatha latszik vmi az erzekelo adatokbol. (android torque nem tudott kommunikalni, probaltam mas softokat is sikertelenul) Annyit tudtam csak elerni ,hogy ki tudtam clear-elni a hibak a ScanMaster-ELM_v2.1 progival de csak azert mert van benne kulon Opel gomb amivel lehet kiolvasni a hibak es torolni de mast nem sajnos. Ha jol lattam akkor KWP2000-es protokolt hasznal de vmi Opel specifikusat (de jo h egyes cegeknek nem felel meg az elore definilat szabvany, like Microsoft). Mivel az auto 2001 elotti ezert nem teljesen OBDII kompatibilis ezek szerint, vagy mar en se tudom mi van ! :( Ha valakinek van tapasztalata akar a hiba akar a kommunikacio teren , megkoszonnem ha tudna segiteni nekem.
  11. Szia ! Koszi , a benzinszuro csere utan (remelem meg ma) ezt is megteszem, remelem segit ! Upsz , meg egy kerdes : milyen oljat kell rakni a szervo-ba ? :blink: Koszonom ! :)
  12. Sziasztok ! Hat engem is elert a rangatos Opel betegseg. :( Az auto olyan 1500-2000 korul elkezd eroteljesen rangatni. AGR (EGR) kitisztitva tobbszor is (amugy nem volt szutykos csak kicsit kormos a fala, olajat nem eszik), probalva 12V-on mukodik nyit zar rendesen. Most volt (300 km-el ezelott) olaj, szurok, gyertya, hutofalyadek csere. Regebben is csinalta de csak ritkan. A folytoszelep es a teljes levegoellatas resz ,a szurotol a szelepig tisztitva. Megneztem a vakumcsoveket amit tudtam (azt leirna vki pontosan hogy mely csovek ezek es hol vannak mind) nem tunik egyik se repedtnek. Alapjaraton szepen jar, nagyon ritkan puffan egyet halkan es nem budos a kipufogo gaz sem. Nem jelez semmilyen hibat a hibajelzo. Megprobaltam kivillogtatni a hibat de nem volt hiba. Akkor adott csak hibat ha lehuztam az AGR csatlakozojat es ugy mentem vele egy kicsit, es akkor kivillogtatva AGR hibat adott (azt hiszem 401). Mostansag kicsi utakra van csak hasznalva es "nem tul frekventalt" kutnal tankoltam 2x is. Most tankoltam bele 100-as OMV benzint es megkergettem autopalyan (kb 25km-et) de nem nagyon hasznalt. Visszaraktam a regebbi gyertyakat (meg nem gazosak, en altalaban 15.000-kent cserelek mindent) azokkal is ez a tunet. Benzinszurot cserelek hamarosan mert mar regi darab van benne, az meg lehet esetleg !? Megprobalok szerezni egy kolcson trafosort hatha az lesz a baja. Remelem nem a lambdaszonda sz**akszik. Ezt ki lehet deriteni cseredarab nelkul vhogy ? A forumot mar atolvastam keresztbe-kasul. (koszi a segitsegeket) :) Esetleg vki tudna meg otletet adni mit lehetne kezdeni vele "hazilag" !? Elore is koszi !
  13. Na megoldottam a DRL kerdest ha mar ugy is volt egy kis olaj, hutofolyadek, szurok, gyertya csere. A lenyeg ,h en az ablaktorlo motorrol szedtem +12V-ot ami gyujtsra kapcsolt (ha jol emlekszem 30A de nekem ugy is csak a rele vezerleshez kellett). Lekaptam a ket lapatot (elotte esetleg erdemes megjelolni ,hogy is alltak) es a muanyag alatt van a motor a reledoboz felett. A fekete vezetek a csatlakozon ami gyujtasra kapcsolt +12V, raadasul pont a reledoboz felett van igy "konnyen" bevittem a reledobozba a gumigomban keresztul es a meglevo kabelcsatornaba berakva ami bemegy a reledobozba. A +12V-ot ami a lampakat hajtja azt pedig az elokeszitett fenyszoro mosorol szedtem mivel nekem nincs, beraktam a biztositek tablaba egy 3A-es biztit es igy kaptam oda +-at. (mar nem emlekszem de talan a 9-es) Mar csak ket rele kellett amit beraktam a reledobozba es muxik a DRL gyujtasra es lekapcsol a tompitottra. Tudom ,h most mar a helyzetjelzore is le kene kapcsolnia de nekem egyenlore igy mukodik (jobban nez ki) sztem. Csak sajat felelossegre ! :) Udv!
  14. Igen, ha van vezerlo elektronika, de nekem nincs, igy relekkel oldanam meg, h kikapcsoljon a lampa kapcsolaskor de jo lenne talani a reledoboz kozeleben vagy benne egy gyujtasra kapcsolo +12V-t. Probaltam keresni de egyenlore nem talatam olyan labat (ventillator, stb) a reledobozban ami ilyen lenne.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.