Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

miv

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    12
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Szentes

miv's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Megvan a megoldás... annyira szarvas hiba volt, hogy el sem hiszem, mennyit szórakoztam vele, holott: elől van egy 7,5A-es bizti (a már említett 36-os számú), ÉS van egy 15A-s hátul, a REC-ben (a 29-es foglalatban). Természetesen a hátsó volt a hibás.
  2. Sziasztok! Az Astra H-mon meghalt a szivargyújtó (és vele együtt a világítása is). Megnéztem a biztit (36.), jó. Szétbontottam a sebváltónál lévő részt, kifordítottam a szivargyújtó aljzatot, megnéztem, nem csúszott le a csatlakozó, és már a csatlakozónál sincs áram... Szerintetek ilyenkor mi a rák lehet? A bejövő kábelköteg egyben jön, vagy valahol lehet még csatlakozó, ami szétcsúszhatott? Köszi a tippeket, Üdv: Misi
  3. Szia! Annyi történt, mióta a fentieket írtam, hogy csak elvittem a kocsit Szegedre, Opel szervizbe. Sokáig nézegették, végül annyiban maradtak, hogy az új trafó tökéletes, viszont azt mondták, hogy mivel a trafó csere teljesen általános H astra jelenség, ezért nekik van egy olyan belső utasításuk, hogy amikor eljön a trafó csere ideje, gyertyát is cserélniük kell, bármikor is volt cserélve. Nekem 75 ezernél cserélt itt a helyi szerelő gyertyákat, megnézték, nem GM-eseket rakott bele. Megkérdezték, hogy lecserélhetnék-e gyárira, részben a fentiek miatt. 1400 Ft volt darabja. Persze, hogy kértem a cserét. Azóta kop-kop-kop semmi baja az autónak. Egyébként ezt a gyertyához vezető kábelt már más is javasolta! ;) Ja! Annyit mondtak még, hogy mivel csak 3-4 km-eket használom naponta, városban, lehet, hogy lekoszolódott ez-az, akár a kipufogó részben is. Szóval adtak egy flakon valamit... mint egy wd40-es flakon, kis csőrrel. Bele kellett öntenem a tankba, rátankolni. Azt mondták, majd ez kiégeti a dolgokat. :) Mondtam, hogy néha hagyom magam rábeszélni a kutakon a jobb benzinre, de azt mondták, hogy ez a valami sokkal jobban fog dolgozni. Ilyen löttyöt 10-15 ezrenként egyszer javasoltak bele önteni. Még egyszer köszi a tippet!
  4. A mai menü: trafó csere, EGR szelep vissza... és tesztelnem kell. Azt mondjuk nem értem, hogy ha a kipufogó visszavezetéses hiba folyamatosan megvolt egy ideje, akkor most miért kellett visszakötni...
  5. Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed! A gyertyákat már mondtam nekik, hogy cseréljék már ki, ne vacakoljanak. A válasz mindig az volt, hogy azt 75 ezernél cserélték, fölösleges lenne megint. De könyörgöm, a trafót meg 300-zal korábban, és mégis sz.r... vagy nem sz.r. Egyébként egy részről az lenne a legjobb, ha a trafó csere megoldaná a kérdést, és megmaradna az EGR kikötés miatti hiba. De megnyugtatni igazából ez sem nyugtatna meg: mi van, ha két hét múlva megint megöglik? Ma éjjel megpróbálom a kódos listát átnézni, hátha találok valamit, ami a henger szelep beégésre utalna - köszi a tippet! Még egy kérdés: mit szólt (szóltok) ahhoz, hogy hátramenetben ennyiszer lefulladt, amikor a szervizes srác tolatott ki a műhelyből? Ez összefügghet a fentiekkel? Emiatt ne aggódjak, hogy netán valami új gond, amiről eddig nem tudtam?
  6. Sziasztok, Nos, szakértők, mondjatok valamit a következő történetre, mert én azon a határon vagyok, hogy lassan elindul a vérrög a fejem felé. A történet: Kb. 2 hónapja elkezdte azt a kocsi, hogy ha a gázra léptem, 1-2 másodperc múlva rántott egyet, majd nem sokkal később nem gyorsult sehová, pulzáló traktor hangja lett, majd kigyulladt a motor led. Bevittem szervizbe, mondták, hogy gyujtótrafó, H astra betegség, kicseréli. 3 napig tökéletesen működött, majd kigyulladt a szervizkulcs. Megint traktorhang, sehova nem gyorsult. Bevittem, kiolvasták a hibát, közölték, hogy valószínűleg EGR szelep, hajtsam meg, szinte biztos, hogy jó lesz, ha nem, akkor csere. És valóban, ha kicsit megpörgettem, elaludt. Volt, hogy két hétig nem jött elő, de volt, hogy egy nap kétszer is. De úgy tűnt, hogy mindig alacsony fordulatnál jön elő, vagy ha sokáig lassan megyek. Aztán tegnap megint kigyulladt, viszont most fél óra 110-es utazó sebesség után, de el sem aludt. A lámpáknál alig tudtam elindulni, 5-5500-ig kellett pörgetnem a motort, hogy megmozdítsa a kasztnit. Hazaértem, leállítottam a kocsit, kipakoltam, majd pár perc múlva megpróbáltam a fék+gáz+gyújtás megoldással kiolvasni a hibát, de most is, mint mindig ECN 00000-t írt. Elindítottam, és láss csodát, nem világított a lámpa, nem volt traktor hang... mentem vele egy kört a háztömb körül, tökéletes volt. Amikor kanyarodtam be a parkolóba, kigyulladt a motor led. Traktor hang, pulzálás, lomhaság vissza... Kikapcsoltam, fék-gáz-gyújtás: ECN35100, villogással pedig 10-3-5-1. Google, kiderült, hogy a 35100 is 0351-et jelent, mint a villogás, ami pedig gyújtótrafó A kör. Reggel beültem, a motor jelző világított, de frankón gyorsult, a hangja is jó volt. Éreztem, hogy hullani kezd a hajam, a létező összes utcán végigmentem, közben figyeltem a hűtővizet, hátha a hiba kapcsolatban van a motor felmelegedésével. A hiba nem jött elő. Leadtam úgy, hogy igazából megint csak a led világított, meg tárolta a 0351-es hibát. A dél körül hívtak a szervizből, hogy EGR szelepre gyanakszanak, de első körben kikötötték, a hibákat törölték, igazából az autó tökéletes. Hozzam már el, próbálgassam, aztán ha nem jön elő semmi, akkor kicserélik ezt a szelepet. Délután mentem a kocsiért, de már úgy vettem át, hogy a motor led világított. Mondták is, hogy kiolvasták, a kipufogó visszavezetés hibát írja, ami nyilván azért van, mert hogy kiiktatták a szelepet. Az autóval egyébként 30-40 km-t mentek délelőtt, és a dél körüli forróságban is. Nem hiszitek el, kanyarodtam be a ház elé, tehát nagyjából 2 km megtétele után pulzáló remegés, majd nem is gyorsult sehová, a hangja meg elnyomta a klíma hangját. Visszamentem, beült egy szerelő, hála Istennek, nála is így viselkedett az autó. Viszont végre ott előttem dugta rá a számítógépre az astrát, és hát megint 0351: gyújtótrafó + kipuf.gáz visszavezetés. Beültem, hogy akkor hazahoz, és amíg tolatott ki a műhelyből, 6x-7x fulladt le. Nem tudom, lehet, hogy rosszul látok dolgokat, de attól, hogy 3 henger megy, az alapjáratot miért nem tartotta meg? És akkor az aggályok: - holnap garanciában kicserélik a gyújtótrafót. Ezzel az a gondom, hogy kb. 300 km-t mentem az előzővel, és nem kínai/olasz sz.r került bele a múltkor sem. Ha az az alkatrész rossz, akkor szerintem az rossz. Nem pedig hol jó, hol nem. Plusz akkor a kicserélése után 3 nappal miért a szervizkulcs gyulladt ki, most meg miért a motor? Nem igazán nyugtatna meg, ha a trafó kicserélése után visszaadnák az autót, hogy a hiba nem jött elő. - az EGR szelep kiiktatása netes olvasgatásaim alapján jó ötletnek tűnt, szinte mindenki azt mondja, hogy ennek a hibajelenségnek vagy a trafó vagy az EGR az okozója. De: lehúzott EGR-rel miért ment pár 10 km-t, mire beírta azt a bizonyos kipufogó visszavezetéses hibát? - a legfőbb aggály pedig, amit itt a ház előtt mondott búcsúzóul a szerelő, mégpedig: reméli, hogy nem a henger szelepek égtek be (?) mert az nem kis meló, meg nem is olcsó; holnap mér kompressziót. ne mán, a kocsi 6 éves és 92000 km van benne. Sosem száguldoztunk, családi autó, az első pár ezer km-t nagyon óvatosan tettük bele, ahogy javasolták, rendszeresen vittem a kötelező szervizekre, stb, stb... nehogy hozzá kelljen már nyúlni a motorhoz! Kérdeztem, hogy ez a motorba nyúlkálás nem tűnik túl biztatónak, 100%-os lehet még utána a motor? Persze bólogatott, de valamiért nem hiszek neki. Szerintetek? És úgy általánosságban, szerintetek mi a fene lehet ez? Annyi még, hogy ez a szerviz nem opel szalonban lévő (mert azok sajnos sorra zártak be az utóbbi években itt a környékben), de hivatalos szakszerviz, frankón felszerelt, tehát nem Pistabácsi a telken. Van valami kapcsolatuk "opelékkal", mert ezt az EGR kiiktatást is ők javasolták, hogy első körben próbálgassam anélkül. Gondoltam már arra is, hogy fogom, bemegyek vele opel szalonba, és el sem hozom, ameddig nem lesz jó... de szerintem ők azzal kezdenék, hogy az utóbbi 3 év összes nem gyári opel alkatrészét kicserélnék a sajátjukra, ami meg nem 2 Ft lenne (ami így hirtelen eszembe jut: gyertyák, trafó). Bármilyen ötletet, tippet szívesen vennék, holnap megint kiszaladok a srácokhoz, és megnézem, mire jutottak. Akkor esetleg hátha tudnék nekik ötleteket adni. Köszönöm, Misi
  7. Sziasztok, Mivel senki nem jelentkezett Csongrád megyéből...: kinéz egy pénteki budapesti munka, esetleg valaki, aki vállalná az autómat? Emlékeztetőül, ezeket kellene beprogramozni: - ablak felhúzás kulccsal - központi zár bekapcsolása 12km/h fölött - meg kellene próbálni, hogy a kiégett izzókra figyelmeztet-e (nagy kijelzőm van, de nem grafikus) - vészfékezésnél villogó féklámpa + ha emberi áron meg tudjuk oldani, akkor foglalkoznánk a tempomattal. Köszönöm, Mihály
  8. Sziasztok, Igen, a zaj csillapítása miatt gondoltam, de a 46e-s ár kicsit sokkolt. Közben én is azt találtam mindenhol, hogy a dízelekbe rakták,a benyásokba nem. Köszi a tippet, megnézem ezeket a zajcsillapító anyagokat.
  9. Bocs, egy off és fura kérdés: a motorháztetőt felnyitva, nektek van valami szövet a motorháztetőre erősítve? Mert a karmokat látom, hogy előkészítették, de semmi több. Régóta játszom a gondolattal, hogy oda lehetne rakni valamit, főleg zajcsökkentés végett. A napokban láttam itt egy belinkelt videót, amin ablakmosó fúvókát cserélt a srác, és csak döbbentem, hogy az övében ott van az a fekete anyag. A tiétekben van? Lehetne olyat szerezni valahonnan? Egyáltalán sokat csökkent a zajon?
  10. Igen, természetesen. Azért köszönöm, hogy figyelmeztettél.
  11. Illetve még egy kérdés: Volna-e Szenteshez, Hódmezővásárhelyhez, Szegedhez közeli fórumtárs, aki segítene az elérhető pluszok felprogramozásában - már ha lehetséges. Tempomat beszerelés is érdekelne.
  12. Sziasztok! Elnézést, a - talán - láma kérdésemért: Az első oldalon azt olvasom: a REC felelős többet között a follow me home funkcióért. Ha az én astrámban van ilyen funkció, akkor ha jól értem, REC is. 2006-ban gyártott H Astra egyébként. Az automatikus központi zár funkciót akartam aktiválni, de a központi zár nyomógomb hosszan nyomására nem reagál. Köszönök minden választ.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.