Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

morphin

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

morphin névjegye

  • Születésnap 1990-02-07

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Csomád

Legutóbbi látogatók

710 profile views

morphin's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Háátööö az 5 "hibátlan" indítás már meg volt azóta szerintem bőven. Gyújtást ráadom akkor látszik a hibakód ikon. Motor indít és azonnal kialszik. Tehát "menetközben" nem világít a hibakód lámpa...csak amikor gyújtást adok. Emlékszem, hogy régen pályázásnál emelkedőn elő-előjött P1105 vagy valami hasonló...helytelen gázpedál állás meg turbó nyomás szenzor hibás érték valami ilyesmi hibákat találtam erre a kódra. Akkor is 1-2 hétig gyújtás előtt még látszódott az ikon. Rendeltem ma egy opcom-klónt. Pár dolgot ki kell még nyomoznom az autóval kapcsolatban. Hátha ismerős valakinek ez pl: Y17DT-nél van olyan dolgom már egy ideje, (2-3 éve kb...nem befolyásol semmit, jól fogyaszt, végül is nem gyengébb mint régen) szóval áll az autó és elkezd az alapjárat felfelé kb 1100-ig ugrálni és ezzel arányosan a km óra is felmegy 10-20ig. Álló helyzetben. Kuplung benyomásra abba hagyja illetve ha nyomok egy egyest és akár pár centit is előre gurulok majd kuplungot felengedve megszűnik. Lehet a váltóban valami jeladó csinál ilyet? Képes lenne ez a hiba "gázt" is adni...érdekes.
  2. Nos, másnap reggel lementem a garázsba forrasztó cumóval mindennel és készre szereltem mindent. Csak az egyikhez kötöttem és ezek szerint eltaláltam, mert működik rendesen a kar. A potméter is szépen szóval minden ok. Vagy mégsem? Lehet még akkor amikor ki-be szereltem a km órát és gyújtást adtam rá (óra nélkül) akkor kidobott két kódot. Viszont csak tegnap este tűnt fel amikor indítottam a kocsit és gyújtásnál bent maradt a hibakód lámpa. P1690 és P0381. Ha jól villogtattam ki és néztem utána akkor ezek egyike az izzítás visszajelző lámpa hiba/magasfesz hiba...a másik pedig a MIL azaz a motorhiba lámpa hiba. Végül is nincs baj akkor szerintem. Nem kellett volna óra nélkül gyújtást adni neki...
  3. Még valami, sorry a dupla post miatt. Fent az ablaktörlő kar csatlakozójánál a Fekete-Sárga kábelre kell kötni az egyik kábelt, igen ám de egy sarura két Fekete-Sárga kábel is megy...Elég az egyikhez hozzá forrasztani a kábelt vajon?
  4. Akkor nem szenvedek a biztitáblával...reggel beállok a garázsba és megcsinálom. Korán kelek, de csak nem kések el melóból. Köszönöm!
  5. Sziasztok! Szeretnék kérni egy kis segítséget. Még télen vettem egy B Omega intervallumos ablaktörlő kapcsolót relével együtt. Tegnap szépen el is készítettem a leírás alapján a kábeleket. Minden klappolna, de...fent a karnál sajnos nem jó megoldás amit gondoltam, miszerint késes leágaztatóval oldom meg a dolgot. Itt muszáj leszek forrasztani. Ez eddig stimm. Bal lent kiszedtem a kis fiókot, majd régi relé ki...mindennek szépen meg van a helye egy kivételével. Ez pedig a test. Elvileg a biztitábla hátoldalán van a multitimer nevű szerkentyű aminek tuti van valahol egy csavarral ellátott testponja. Kicsavartam a két csavart, de sehogy nem tudom kihúzni a helyéről azt az átkozott biztosíték táblát. Egy leírásban láttam, hogy a jobb oldalán van valamilyen fekete bizgentyű na az meg se mozdul akár hogy húzogatom, nyomom a két oldalát. Ha valaki elmagyarázza mi ennek a technikája azt megköszönném. Jól sejtem, hogy ott lesz majd egy testpont vagy hagyjam az egészet!? Elég hamar kiidegel a kocsi amikor szerelni kell valamit. 1.7 DTI Sedan 2003-as ha ez érdekes. Köszönöm!
  6. Köszönöm, végül is máshogy oldottam meg, de nem kizárt, hogy egy unalmas órámban leszedem a wago-t és visszaforrasztom a kábelt az eredeti hosszára és megoldom külön kábellel a sarutól. A relé amire kötöttem azért 12V/30A...mondjuk van a LED vezérlőnek külön 5A biztosítéka, remélem nem lesz tőle baja. Ismerős szerint a wago bírni fogja ezt a 12V rendszert...sokkal komolyabb áramokat is kötnek ilyen kis kütyükre. Az normális amúgy, hogy a gyújtás ráadásakor villannak egyet a LED-ek? Tehát nem bekapcsol simán, hanem be-ki és újra be (nagyon gyorsan), de már folyamatosan. Gondolom ez azért van, mert a gyújtás kapcsolton van mindkét kábele a vezérlőnek.
  7. Ilyen célszerszámok nélkül kb esélytelen a történet. Maximum roncsolva tudtam volna kiszedni szerintem. Mérgemben elcsíptem kb középen a piros-sárga vezetéket. Jó vastag sodort rézkábel...jó feszesen de befért alá a kis 3-as wago. Ez a két fél kábel meg az összesodort két 12V LED vezérlő kábel ment a wago-ba. Gyújtást ráadom egyből bekapcsol, helyzetjelző ráadására kikapcsol. Azt hiszem jól csináltam mindent. Remélem nem kell hozzányúlni többet és bírni fogja a wago a kiképzést. Talán forrasztva jobb lett volna, de ilyen Y alakot nehéz lett volna utána szigetelni rendesen. Így a kis dobozban úgysem bántja semmi sem, védve van. Azért köszönöm! Üdv
  8. Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem. Elkezdtem beszerelni a DRL-t. Helyén van, kábelek elrendezve. Helyzetjelzőre a késes ágaztatóval kötöttem be, mert így is nagyon nehéz volt odaférni. Akksira és testkábelre rákötve szépen világítanak a ledek...viszont egyszerűen kifog rajtam ez a gyújtás kapcsolt 12V bekötése. Találtam egy relét aminek csak egyik kábelén van folyton 12V, a többi kapcsolt. Egyszerűen nem tudok rájönni, hogyan tudom kiszedni a sarut a reléházból. Szétbarmolni nem akarom, biztos van valami technikája. Nekem elég zsúfolt a biztosíték-relé dobozka, erre a relére tudom csak kötni. Töltök fel képeket. A piros-sárga kábelre akarom rákötni wago-val a LED vezérlő két 12V kábelét. Képek: Kép 1 Kép 2 Köszönöm!!
  9. Mobilról nem láttam a többiek hozzászólását, nagyon szépen köszönöm a többiek segítségét is. Kolléga hozott wago-t...kaptam 3 darab 3-ast. Ha kettőt egybe kötök akkor pont lesz négy hely a kábeleknek. (de lehet átbattyogok a Bauhausba aztán veszek egy 5-öst, nem kell szarakodni akkor) A harmadik wago meg jó lesz a helyzetjelzőhöz. Már csak kábeleket kell kerítenem ami hasonló vastagságú, mint ami a kocsiban van. Üdv Tomi
  10. A 301 5 LED-es, a 401 pedig 4 LED-es azt hiszem csak ennyi különbség van köztük. (lumenet-en olvastam) Akkor úgy fogom beszerelni amit beszéltünk, illetve a negatív megy a testkábelre. Közel is van a biztosítékos dobozhoz. Viszont így akkor meg kell bontanom a kábelkötegeket...a vezérlő szerint ez V2.0...szóval lehet már nem úgy van a kábelezés, mint régen. Köszönöm a segítséget. Amint lesz időm rá, beszerelem. (sajnos 6-ot melózok most egyben reggeltől estig)
  11. Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?) Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is. Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya. Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz? Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt )
  12. Sziasztok! Szeretnék kérni egy kis segítséget. Nemrég volt akció a Lumenet-nél. Mivel régóta gondolkoztam egy DRL beszerelésén, hát rendeltem is egy OSRAM 301-et (CL15-nem töltésfigyelős) Nem vagyok teljesen analfabéta, de félek csak úgy hozzányúlni a motorban lévő biztosítékokhoz, relékhez. Késes elágaztatót adtak két darabot a csomaghoz. Egyik kell a helyzetjelző-figyeléséhez, a másik pedig egy kapcsolt 12V-bekötéshez. Utóbbival van gondom. Valaki segítene, hogy melyik kábelhez kellene társítanom az elágaztatóval? YT-on láttam, hogy mutatják rajzzal a fekete relés dobozt, de pontosan nem derült ki, hogy melyik kábel is az, amelyik nekem kellene. Multiméterrel talán ki tudnám keresni, de nem vagyok tisztában azzal, hogy bajt okozok-e azzal ha lehúzogatom a reléket, biztosítékokat ráadott gyújtásnál. 2003-as Y17DT Sedan a kocsi. Köszönöm szépen! Üdv Tomi
  13. Köszönöm a választ. Igazából a szivargyújtón próbáltam már javítani, a két fül behajlítása nem segített. Az a baj az egésszel, hogy szerintem vagy a sz.gyújtó karimája/bejáratának átmérője túl nagy vagy azok az eszközök kicsik amiket beledugnék. Ha tövig benyomom a cuccokat akkor kicsit jobban tartja a foglalat, de akkor sem simulnak össze a teljes járatban, tehát lötyög benne minden. A műszerfalat ma szétszedem valszeg...aztán megnézem mit hogyan tovább. Üdv
  14. Hali! Nem azt mondom, hogy tele vagyok, de amikor van egy kis pénzem akkor a kocsira is költök. Idén volt már motortartó bak elöl, komplett toronycsapágyak, hátsó fékhengerek, elöl stabilizárorok, nemrég olajcsere+összes szűrő csere, kapott gyári alufelnit. Természetesen Y17DT-ről van szó és 2003-as, sedan. ~173e körül van benne. ~70e-rel vettük. Már régen is csinálta ami miatt írok, de nem zavart annyira...jól fogyaszt 4.5-5.5 viszonylag jól is megy (ha már meleg) szval semmi bajom nincs vele. Szóval hidegen erős "ékszíj" hangja van + terheléskor/gázadáskor egy hasonló, (de mégis mintha máshonnan jövő) szintén ékszíj-csúszó/nyikorgó hangja van ami egyből megszűnik amint visszaveszem a gázt. Komplett vezérműszíj csere stb 140e körül volt, de akkor is csinálta ha minden igaz...szóval ez régi "gond". Az alapjárati hang az folyamatos és csak csendesedik ha már meleg a motor, de nem hagyja abba. Hosszbordás szíj cseréje megoldaná a dolgot? A másik hang nem hiszem, hogy vezérműszíj, mert azt már régen rossz. Valakinek van hasonló tapasztalata?? Ha már írok...van még 1-2 dolog. -1-2 éve csinálja azt, hogy ráadom a gyújtást és a kesztyűtartó felől (vagy mögötte vagy a másik oldalon a motortérből) búgó hangot ad az autó amíg be nem indítom. Utána elhallgat. -Biztonsági övek nem húzódnak vissza maguktól csak nagyon gyengén, erre van bevett megoldás, vagy szét kell kapni aztán meglátom mit kell cserélni/állítani? -Nem világít (kb 1 éve, engem nem zavar mert tudom mi hol van) a középső konzolon egyik kezelőszerv sem...vagy kiégett ott valami vagy biztosíték, de azt mintha már néztem volna és minden ok. Szivargyújtót is kéne cserélnem, lötyög minden amit belerakok...lehetetlen töltőt használni róla kb. Remélem azért lassan, de tudtok választ adni minden apró hülyeségemre. Köszönöm! Üdv
  15. A rugó hangját is lehet hallani egy ideje...ha lassan megyek dimbes-dombos rossz úton hallom a rugók "nyöszörgését". Azért fura ez nekem, mert a toronycsapágyak cseréjéhez ugye ki kell venni az egészet akkor nem vette volna észre a szaki?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.