Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DASTRA

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    40
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opes Astra F 1.7D Caravan
  • Város
    Fonyod

DASTRA's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. DASTRA

    Elektromos

    Szép napot Uraim! Ismét a segítségetek kérném! A minap "vágtáztunk" az M7-en a jó öreg Astrával. Mivel klíma nincsen, csak az utastéri ventilátor ment 2. fokozaton. Megálltunk a velencei pihenőnél, majd pár perc után indultunk tovább. Csakhogy azóta a ventilátor kizárólag a 4. fokozatban hajlandó működni! 1-2-3 fokozatban semmi, 4. fokozat ok! Olyat már hallottam/tapasztaltam, hogy 1-2 fokozatban semmi, 3-4 fokozatban ok - előtét ellenállás kipurcant, csere és minden rendben. De ilyet, mint ez, még nem hallottam. Lehet, hogy ez is előtét ellenállás hiba? Tudnátok tanácsot adni? Köszönöm!
  2. DASTRA

    Dízel

    Köszönöm!
  3. DASTRA

    Dízel

    Köszi! Akkor azt csak húzzam ki, tegyem be az újat és kész? Vagy van valami trükk? Jól értem, hogy ezen a résolaj csövön gázolj megy?
  4. DASTRA

    Dízel

    Jó estét Uraim! Ismét lenne egy kis problémám, de Ti biztosan tudtok segíteni! Probléma a következő: Az izzító gyertyák felett vannak a befecskendezők (?), amire az adagoló felől mennek a fémcsövek, hollanderrel csatlakoztatva. Ugyanezeken a befecskendezőkön vannak szövet bevonatos gumi csövek is. Itt az elsőről a másodikre, a másodikról a harmadikra, a harmadikról a negyedikre vannak átkötve a gumicsövek. (Nem tudom, hogy mi a hivatalos neve :D) A negyedik befecskendezőn van továbbá egy "vak cső" is. Ma kb 80-90 km mentem az autóval és amikor haza értem, akkor vettem észre, hogy a negyedik befecskendezőnél egy kicsit könnyezik valami és a motorblokkon keletkezett egy tenyérnyi gázolaj folt. Nézegettem-nézegettem és úgy tűnt, hogy nem a hollanderrel van a gond, hanem ezzel a gumicsővel.. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e azt cserélni, ha igen, akkor hogyan? Húzzam csak ki és csere? Vagy van valami trükkje?
  5. DASTRA

    Dízel

    Sziasztok! Olvasgattam a fórumot és ennél a bejegyzésnél egy kicsit leragadtam. Nem vagyok autóvillamossági szakember, ezért szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet az áttételt beállítani a generátoron? Cserélgetni kéne az ékszíjtárcsát? Vagy valami más trükkje van? Egyébként van valami különbség a benzines és a diesel generátor között? Csak azért kérdezem, mert én is generátor csere előtt állok, de a cromaxban csak benzineshez való generátort találtam. Illetve lenne még egy kérdésem, hátha valaki tudja! A vezess.hu egyik cikkében olvastam, hogy a cikkben szereplő diesel opel egyik betegsége az volt, hogy az önindító lassan tekert, így az indítás mindig kínszenvedés volt. Ennek orvoslására kicserélték az önindító kábeleit, illetve "valami kütyüt" magában az önindítóban. Ezzel a probléma megoldódott. A kábel cserét értem (eloxidálódott vagy megtört), de milyen kütyüt kell cserélni az önindítóban, hogy gyorsabban forgassa meg a főtengelyt? Előre is köszönöm!
  6. DASTRA

    Dízel

    Szia! Én alapból azt nézném meg, hogy a szabályzó mozgatja-e bowdent, ami állítja a hűtőzsalukat. Lehet, hogy kiakadt. (De nem vagyok szaki, csak tippelek. :D )
  7. DASTRA

    Elektromos

    Köszi! Az lesz az szerintem is! No akkor marad a barkácsolás - bár nekem a riasztó felőli vezetékek egy nagyobb kábelkötegbe csatlakoznak. Majd szétoperálom és megnézem, hogy mit lehet vele kezdeni. Még egyszer köszi!
  8. DASTRA

    Elektromos

    Szia Zotya! Köszi a gyors választ! Nem, nem volt használva, kulcs sincs hozzá! Viszont így, ha nincs rajta a vezeték, akkor nincs duda, nincs belső világítás és csak bekapcsolt világítás mellett van kombinált kijelző. Persze az is minden alkalommal "lenulláz" - olyan, mintha valami "szünetmentes" egység hiányozna. A riasztó nem hiányzik, de a többit jó lenne működésre bírni. Arra nincs valami tipped? Köszi!
  9. DASTRA

    Dízel

    Üdv Uraim! Erre valakinek valami tipp? Megköszönném! http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/page-1580#entry1013771
  10. DASTRA

    Elektromos

    Üdv Mindenkinek! Lenne egy kis problémám, abban kérném a segítségeteket. Van egy 94-es Astra F 1.7D kombim. A napokban érdekes dolgokat produkált: gyújtás ráadása után a rádió kijelző-hőmérő-idő kijelző nem jelent meg, az irányjelző bekapcsolásakor a belső világítás az irányjelzővel azonos ütemben villogott, a duda megnyomásakor csak kattogó hangot adott a szerkezet. (Ha a világítást bekapcsoltam, akkor a rádiókijelző-idő-hőmérő megjelenítette az értékeket. ) Miután több vezetéket is ellenőriztem, eljutottam addig, hogy ha a motortérben lévő ( szemből a )jobb oldali sárvédőre rögzített, fekete színű, kulcsnyílással ellátott, nyomtatott áramkört tartalmazó) dobozról lehúzom a két csatlakozót (az egyik 2 szál-, a másik 6-7 szál vezetéket tartalmaz) akkor a hibajelenségek megszűnnek Így viszont nincsen duda és belső világítás. . Szeretném megkérdezni, hogy: - mi az a doboz? (Mit keressek a bontóban?( - cserélhető-e? (komplikáció nélkül?) - esetleg javítási ötletek? - mitől lehet a hiba? Köszönöm%
  11. DASTRA

    Dízel

    Szia! Igen, igazatok van, most egy kicsit utána olvastam és másként működik a német motoron és másként az isuzu motoron. Kérdésedre a válasz: a relé szabályozza. ( 5 + 25 mp izzítás) Egy opel szervizes ismerősöm szerint a relé gyakorlatilag időkapcsolóként működik.
  12. DASTRA

    Dízel

    Szia! Igazad van, én arra a részre próbáltam reagálni, hogy ....mindenben így van.....! Szerintem nem mindenben :sick:
  13. DASTRA

    Dízel

    Sziasztok! Nem akarok nagy butaságot mondani, de szerintem ez nem teljesen így van. Nekem egy 1.7 DR motor van az Astrában és az izzítás visszajelző 5 mp-ig világit, majd további 25 mp után kattan a relé. Tehát összesen 30 mp-ig van izzítás. Ezután a relé megszakítja az áramkört (pont azért van) és az izzító gyertyák felé nem megy áram. (Tehát nincs 55 C fokos jeladó, vagy ha van, akkor nem az izzítást befolyásolja, hanem hidegindító szelepet.) Persze lehet, hogy ez motorfüggő.
  14. DASTRA

    Dízel

    Szia! A melegítő rendszeren lévő csőcsonk átmérője 16 mm.
  15. DASTRA

    Dízel

    Szia! 14.000- volt és az Autoland-ban vettem.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.