Sziasztok!
Kuplung(szett?) csere ügyben kérem, aki tud segítsen.
Átolvasva a fórum vonatkozó részeit, nem találtam megoldást.
2001-es 1.8-as benzines Vectrám van.
Hibajelenségem: erős gyorsításkor néha csak felpörög a motor, nem gyorsul az autó, gyanítom nagyon a végét járja a kuplung tárcsa. Kisebb gázzal gond nélkül gyorsul, emelkedőn sincs probléma óvatosan nyomva a gázt. 3-4 hónapja így megyek, de nyilván így nem maradhat.
Első körben szeretném azt kérdezni, hogy muszáj, vagy csak ajánlott a teljes szettet, így a kinyomó-csapágyat is cserélni? Elég ellentmondásosak ez ügyben az infóim, jómagam meg nem vagyok autóguru. :)
Első árajánlatom 160.000.- :omg:
k.szerkezet: 20.000
k.tárcsak: 30.000
hidr. kinyomó csapágy: 70.000
munkadíj: 40.000.-
"a csapágy árán még egy kicsit finomíthatunk" - mondta a szerelő. "köszi!"
Úgyhogy most írtam még máshova is, várom onnan a válaszokat.
Volt szerelő, aki azt mondta hogy teljes szett csere kötelező, van aki szerint megoldható csapágy csere nélkül is, csak a magas munkadíj miatt szokás cserlélni szettben. Én meg tök laikusként nem tudom kire hallgassak.
Vélemény, ötlet, tanács, bármi jöhet.
Nagyon köszönöm előre is, sziasztok!
András
Közben pont befutott egy másik árajánlat:
Valeo kuplung készlet (szerkezet, tárcsa, hidraulikus kinyomócsapágy): 76.700Ft
Munkadíj: 30.000Ft
Ez már barátibban hangzik. Elfogadhatom?
Illetve Valeo vs. Sachs? Sokat számít?
Köszönöm!