Szia Dávid !
Lehet, hogy már elkéstem a válasszal, de nekem ugyanez volt a probléma.
Astra G Caravan, 1,6 Twinport, 2006, Z16XEP.
Világít a check, de a motor megy normálisan, erő is van benne...
de........ha állandó fordulaton volt, (2000-3000 közt ) akkor a checklámpa villogni kezdett, és lekapcsolt egy hengert!!
Menet közben, pl- országút 90 km/h-nál üresbe, autó leállít.....
2-3 sec után beindít, és megy tovább, mintha semmi baj nem lenne.
Viszont, ha tartósan 3000 fölött volt a fordulat, mert "szúrtam" neki, vagy autópálya-tempónál, akkor semmi hiba !!
Én dolgoztam Opel szalonba 3 évig, és kollégáimmal megoldottuk a problémát.
Nálam is P0300, égéskimaradás, de mint már valaki írta is itt, ez nem azonos a gyújtáskimaradással !!
Vagyis nincs megfelelő robbanás a hengerben, pedig van gyújtás!
Cseréltem gyújtáshidat is, (persze csak kölcsönbe, tökéletesen müködő autóból, de azzal sem volt jobb, ugyanazt produkálta.)
Aztán a megoldás végül a motor megbontása lett !!!!
Hengerfej le, és a hiba ott volt!!
Mind a 16 szelepvezető meg volt kopva!
ez csere, persze szelepszár szimmeringgel együtt.
szelephézag beállítás, merthogy nem tőkés.
És persze vez. tengelyszimm. is csere
Viszont mivel ezek után a szelepek tömítenek normálisan, megnő kicsit a kompresszió, ezért meg is gyűrűztem, és persze a hajtókarcsapágy sem maradt csere nélkül.
Motor összerak, és utána nem is gyulladt ki a lámpa.
Sajna ennek a Z16XEP-nek ez problémája, mármint a szelepvezető, és emiatt többeknek is kellett motort javítani.
És mivel mechanikus probléma, ezért a tech 2 nem tudja mutatni a hibát!! Csak gyújtáskimaradást ír!
Azóta nincs ilyen gondom!!
Remélem segítettem ezzel a hozzászólással neked, és még néhány embernek, de tudom, most nem örültök amit írtam, mert ez neme kevés pénz, de a hiba nagy valószínűséggel így fog megszűnni!!!
Ha esetleg bárkinek lenne kérdése, írjon, hátha tudok segíteni!