Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

szimbalacko

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 twinport 2007
  • Város
    Gyömrő

szimbalacko's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy a jobb hátsó és jobb első ablakemelő motor egymással kompatibilis. Úgy tűnik a jobb hátsó megadta magát de ilyet bontottan nem igazán találtam, viszont első általában kapható. Azt nem tudom van-e jelentősége, hogy nekem a hátsó is automata és becsípést gátló funkciója is van. köszi a választ
  2. Nekem elég rossz tapasztalatom van a hipermarketes akksiról, inkább javasolnék, valami megbízható autósboltot, ahová nem a kőkorszaki készletből megmaradt alkatrészeket passzolják le a szállítók, szerintem plusz 1-2 vagy akár 3 év megér további 2-3 ezer forintot.
  3. Sziasztok, Néztem Darth vödör oldalán hogy valaki csinált modult z14xep motorhoz, ami segítségével beépíthető a közel gyári tempomat. Van már erről valakinek tapasztalata, illetve kitől lehet ezt beszerezni vagy akár be is szereltetni? Előre is köszi!
  4. Kipróbáltam alló helyzetben beindítottam a motort, majd bekapcsoltam a klímát, néhány másodpercen belül elindult a ventilátor, majd később magasabb fokozatra kapcsolt nem vártam meg míg a motor bemelegszik, de úgy tűnt ez volt a két alacsonyabb fokozat, ehhez is van köze az előtét ellenállásnak, vagy ilyen esetben más kapcsolja a ventit? Lehet, hogy csak azért volt a motor melegebb mert egy kicsit meghajtottam :), a fogyasztás is ugrott 1,5 litert :)
  5. Sziasztok! Lenne egy kérdésem a következő jelenség kapcsán. A hétvégén hosszas klímás autópályázás során azt tapasztaltam, hogy a vízhőfok mutató a szokásosnál magasabbra ment, bár nem melegedett túl a motor korábban a középső vonáson nem ment túl a mutató 140es tempó felett sem. Lehet a probléma oka esetleg hibás előtét ellenállás a hűtőventilátornál és esetleg kimarad egy fokozat és csak a következő kapcsol, ami miatt a vízhőfok mutatója is túlmegy a középső vonáson?
  6. Nagyon köszönöm a választ, a kép teljesen azt mutatja, amit én is látok a motortérben. Sokba került megcsinálni/csináltatni?
  7. Sziasztok! Nem tudom van-e valakinek ilyen tapasztalata, de a z14xep astrám motorterében a hosszbordásszíj felőli oldalon elég sok olaj van "szétcsapva" és a lengőkar is olajos felülről. Nem tudom, hogy elképzelhető-e hogy az olajbetöltő sapka tömítése mellett veri ki az olajat és az szivárog át a másik oldalra? Még 90 ezer km-nél járok nem gondolnám, hogy szelepfedél alatt vagy egyéb helyeken szivárogna az olaj. Nem értek hozzá, de kérdezem, hogy vízpumpa szerelés érint olyan alkatrészt, ami miatt az olajkört megbontják? Akinek van ötlete előre is köszönöm.
  8. Sziasztok! Ma este végre elkészült az autó,hosszas próbálgatás után úgy tűnik a gyanúm beigazolódott nem a vízpumpa volt a gond, hanem a vízhűtő. Egyszerűen nem megfelelő a kapcitása, az "unix" utángyártott vízhűtő több szerelőnek is feladta a leckét, mindent végig kellett próbálni, mire kiderült, hogy az új alkatrész egyszerűen nem alkalmas arra amire gyártották vagy gyárilag hibás. (de ezek után elmondhatom, hogy amennyibe végül került abból 2 db gyárit is vehettem volna <_< Wakondnak ezúton is köszönöm a felajánlást
  9. Hű az szuper lenne, köszönöm, természetesen tudok várni, ha eddig kibírtam ez bőven belefér, majd szólj és megbeszéljük a részleteket.
  10. Megjártam a márkaszervízt, de nem érzem, hogy nagyot léptünk előre,(bár remélem tévedek). Elviekben minden megfelelően működik, egyetlen probléma volt, hogy a hosszbordásszíj túl laza, így megkérdezték cseréljék-e a feszítő görgőt (a szíj a klíma beszereléskor már ugye cserélve lett, ezért az maradt), de korrektül tájékoztattak, hogy attól nem biztos, hogy a problémám megoldódik, de nincs már jobb ötletük. Mivel én is hallottam időnként a szíj hangját kértem, hogy cseréljék. Felmerült az is hogy lehet kezdődő hengerfej probléma, de nem gondolnám, hogy 81 ezer km-nél ez reális feltételezés lehet. Mindenesetre az egyetlen kapaszkodó, hogy talán a szíj nem hajtotta megfelelően a vízpumpát ...........majd kiderül. De ha nem oldódott meg a gondom és ha valakinek esetleg adódik egy kiszerelt vízpumpája, ami még egy kipróbálás erejéig működhet és nincs rá szüksége (ha ez egyáltalán elképzelhető megoldás), szívesen átvenném. Addig is köszönöm az észrevételeket.
  11. Ja a lerakódás tekintetében azt gondolom, hogy 81 ezer km-nél nem lenne szabad előfordulnia, attól tartok, hogy esetleg a klíma beépítése során kerülhetett bele v.mi.
  12. A termosztát nyit, már az előző is jó volt, de (szerintem feleslegesen) ki is csréltük újra. Előtte méregettük állóhelyzetben a hőmérsékletet a csöveken és a termosztát felől kijövő víz (vagyis inkább a cső) valamivel 90 fok fölött mutatott, lent a visszaáramló olyan 70 fok körül. Szerdán otthagyom a márkaszervízben, majd megírom mi volt, remélem kiderül, hogy csak valami apróság.
  13. Van lassú, közepes és gyors fokozat, vagyis ezeket hallottam működni. Természetesen legtöbbet a gyors fokozaton megy (mint a veszett :blink: ). Amikor átlépi a mutató a középső vonalat akkor kapcsol a közepes fokozat. Talán a jövőhéten eljutok a szervízbe és megoldódik a rejtély.
  14. Mindenkinek köszönöm a megerősítést, eddig általában azt hallottam ,hogy jó az, ha nem forralja fel a vizet :omg: . Nekem is sokadik autóm ez, de márkától függetlenül minden típusra az volt a jellemző, hogy valahová beállt a mutató és extrém körülmények között sem tért el attól csak hajszálnyival (na jó a trabiban víz sem volt :icon1: , de valahol el kellet kezdeni... a 850-es fiatomban pedig nem elektronika kapcsolgatta a ventilátort, hanem ékszíj hajtotta direktben mégis közel állandó volt a vízhőmérséklet)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.