Jump to content

semseyp

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    147
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

1 Semleges

semseyp névjegye

  • Felhasználói rang
    semseyp
  • Születésnap 1979-05-28

Elérhetőség

  • AIM
    nincs
  • MSN
    nincs
  • Weboldal URL
    http://semseyp.tar.hu
  • Yahoo
    nincs

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország
  • Érdeklődés
    Autók, PC-k, modell RC tankok

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1.6
  • Város
    Sajóbábony
  1. semseyp

    Elektromos

    Még töltést nem mértem, de az is meglesz ma, vagy holnap... Először én is a vákuumos dologra gondoltam a fék miatt, de aztán rájöttem, hogy a féklámpa gerjeszti a problémát. Ha nem a féket használom, hanem csak egszerűen az indexet bekapcsolom valamelyik irányba, akkor is ugyan ez a jelenség...
  2. semseyp

    Elektromos

    Én is nem rég cseréltem gyújtásmodult a C16NZ-mben, sajna az elő, amit vettem 14e-ért betettük, és nem volt jó, se szikra, se injektor vezérlés, rosszab volt amit cserélni akartam, mert az legalább adott jelet a computernek, hogy legyen befecskendezés. A 8e forintos angol gyártmány rögtön működött. ;-) Más! Komoly alapjárati problémám van, amin még senki sem tudott segíteni. A hibajelenség a következő, már vagy 3 éve csinálja, hogy egszer gondol egyet, és amikor megállok, az alapjárat nem esik vissza 980-ra, hanem 1200 körül pörög, és ráadásul, ha valamilyen elektromos többlet dologgal terhelem a motort, pl: irányjelző, lámpa, vagy csak a fék benyomására felgyulladó féklámpák hatására ez az alapjárat felmegy 2000-ig. Ha megszüntetem az "elektromos aktivitást", pl kiengedem a féket, akkor visszaesik 1200-1300-ra, ha megint benyomom a féket, vagy a fűtőmotort 1-esre kapcsolom, akkor megint felmegy 2000-re. Ez így meg, amig le nem állítom a kocsit, és újra nem indítom (tiszta Windows). Most már egyre többet csinálja, és baromi idegesítőŐŐŐ! :lol: Alapjárati léptetőmotor cserélve, vákuum csövek ellenőrizve, generátor felújítva. Vaci új gyújtáscuccok (trafó, modul, tekercs, fedél, rotor). Ötlet??? A márkaszervízben computert emlegetnek, de nem tudták biztosra, mert nincs teszt computerük cserére, meg általában akkor nem produkálta a hibát.
  3. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Természetesen! Le lett dugózva a csonk az AGR-en is ahova ment a vákuumcső, meg az injektor házon lévő csőcsonk is.
  4. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Na tegnap leszedtem a vákuumos AGR szelepet a C16NZ-ről. Zárt állapotban is átenged egy kis levegőt (mert hát ugyebár kíváncsi voltam, hogy miként is működik ezért a számba vettem és fújtam, közben meg kézzel mozgattam a szelepet :lol: ) nem tudom, hogy ez gyárilag is így van-e, de azért majd teszek egy lemez darabot a kipufogógáz útjába. Most vissza van szerelve csak le van "dugózva" a szelep és az injektor is. Sokat törtem a fejem, hogy vajon honnan vegyek rá dugót, aztán egyszerűen a vákuumcsőből levágtam egy kis daraot és az egyik végébe tekertem egy sűrűmenetes csavart és úgy húztam rá a szelepre... :lol: OFF: a vákkumot mi kelti a C16NZ-ben a dugattyúk, vagy valami speckó vákuumszivatyú van benne? :sowwy: Ja, majd el felejtettem, a változások... Hát igazából nem is tudom, lehet, hogy csak beleképzelem, de kicsit jobban veszi a fordulatot, ha 2-ben, vagy 3-ban ha gyorsitok... nincs benne az a kis megtorpanás. Meg mintha kicsit másabb lenne a hangja, de tudom, hogy ennek aztán semmi köze hozzá... ;-)
  5. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Na tegnap leszedtem a vákuumos AGR szelepet a C16NZ-ről. Zárt állapotban is átenged egy kis levegőt (mert hát ugyebár kíváncsi voltam, hogy miként is működik ezért a számba vettem és fújtam, közben meg kézzel mozgattam a szelepet :lol: ) nem tudom, hogy ez gyárilag is így van-e, de azért majd teszek egy lemez darabot a kipufogógáz útjába. Most vissza van szerelve csak le van "dugózva" a szelep és az injektor is. Sokat törtem a fejem, hogy vajon honnan vegyek rá dugót, aztán egyszerűen a vákuumcsőből levágtam egy kis daraot és az egyik végébe tekertem egy sűrűmenetes csavart és úgy húztam rá a szelepre... :lol: OFF: a vákkumot mi kelti a C16NZ-ben a dugattyúk, vagy valami speckó vákuumszivatyú van benne? :sowwy:
  6. semseyp

    Kormánymű

    Na a tegnap délutáni szervóbeépítés eredménye: sikertelen. :sowwy: Hiába lett megcsináltatva a főtengely végére a duplatárcsa, az még nem volt elég. Rögtön jött a következő, nagyobb probléma, hogy a motorblokkon a furatok még véletlenül sem ott voltak, ahol a szivattyútartó furatai. Darabra megvót mind az öt, dehát... hiába. Szóval a tárcsa felkerült, és ennyi. Jövőhét végére terveztük be az egyedi szivattyútartó megépítését...
  7. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Hát épp ezért kérdeztem, mert néha kicsit, alig érezhetően kis fordulaton (2000-nél, 2-esben 3-asban), meg-meg rándul, és gyakran van olyan, hogy amikor megállok, akkor az alapjárat nem esik vissza rögtön, hanem előbb 1500-on tartja egy kicsit (2-3 mp), és csak utána esik vissza 900-ra.
  8. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Aha, én is hiányoltam róla azt az 5 vezetéket amiről szó volt a topik előző hozzászólásaiban, de így már érthető. ;-) De ha jó munkát akarok végezni, akkor tegyek azért egy lemezt is oda ahová kell, vagy nem ragadhat be ez a fajta AGR rossz pozícióban?
  9. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Akkor az, amit megjelöltem, mi célt szolgál a szívósoron?
  10. semseyp

    AGR szelep lezárás

    Sziasztok! C16NZ-nél ez az AGR?
  11. semseyp

    Kormánymű

    Sziasztok! Na végig olvastam a topic-ot, mert nekem is a csomagtartóban van egy szervókormánymű és a többiek, ma fogjuk megpróbálni beszerelni a haverral. Nekem sikerült 18e-ért beszerezni mindent hozzá (kormánymű, szivattyú, csövek, tartály, tartóbakk a szivattyúnak, dupla ékszíjtárcsa a főtengely végére. A szervószivattyút kézzel megvizsgálva a következőket állapítottam meg, nem kotyog, nem lóg, szépen lehet kézzel forgatni szorulás vagy akadás nélkül. Szerintem ki kell, hogy bírjon pár km-t még. Keresztbordás szervószettről van szó. Az első probléma ott adódott, hogy a tárcsa, amit kaptam hozzá, az nem megy fel a főtengely végére, mert nem olyan. :sowwy: A c16nz motor főtengely végén a tárcsa 1 db csavarral van középen rögzítve, a tárcsa amit kaptam az meg 4 db kisebb csavarral rögzítendő. Ráadásul a főtengely tárcsa táv is kisebb, mint a gyárin. Na de ez a múlt, mert egy közbetéttel ez korrigálva lett. :lol: A következő gondom, ami egyelőre nem lesz orvosolva, hogy a szivattyút tartó "gumipogácsák" vagy hogy hívják őket, elég kopottak és abból kellene 6 db, hogy kicseréljem. Utángyártottat nem kaptam, mert nem nagyon van, a gyárinak meg darabja 2100 Ft... :lol: Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e fellökni simán, vagy pedig szopacsolni fogunk... Attól félek, hogy nehogy az legyen, amit itt olvastam, hogy a motortaró utban van. Ha jól láttam furat az van a tartónak a blokkban.
  12. semseyp

    Motor

    Üdv Mindenkinek! Egy elég érdekes jelenséget produkál az autóm (C16NZ) az elmúlt 4 hónapban, mégpedig egyszercsak gondol egyett, és az alapjárati fordulat nem esik vissza 900-ra, hanem olyan 1300 körül pörög a motor. Ezt még ráadásul azzal cifrázza, hogy ha ilyenkor benyomom a féket, akkor felmegy 2000-re, ha elengedem a féket, akkor visszaesik ismét 1300-ra. Először valami vákuum gondra gondoltam, de ugyan ezt csinálja akkor is, ha az utastér ventillátorát bekapcsolom, azaz akkor is felmegy 2000-re az alapjárat, és addig ott is marad, míg ki nem kapcsolom a ventillátort. Ha ilyenkor leállítom a motort és újraindítom, akkor minden visszaáll normálisra. Nincs esetleg valakinek ötlete, hogy holl keresgéljek a hiba után??? Még annyi a dologhoz, hogy nem tudom, hogy az mennyire normális, hogy ha minden "rendben" a fordulatszám akkor is 2 lépésben esik vissza 900-ra... először megáll az 1300 környékén egy-két másodpercre, és utána megy le 900-ra. Köszi.
  13. semseyp

    Motor

    Elinuláskor rángat? Nekem is szokott olyat csinálni, hogy reggel amikor indulok, kicsit rángatózva tudom csak megtenni a dolgot. Olyan mintha hidegen jobban tapadna a kuplungtárcsa, és nem lehet úgy csúsztatni induláskor, mint egyébbként.
  14. semseyp

    Motor

    Ja, és ezért érdemes mindig kinyomni a kuplungot indításkor, főleg nagy hidegben... könnyebben pörög az önindító. :wink: Legalább is nálam.
  15. semseyp

    Motor

    Ha te mondod! Bár gyanús ís volt, hogy amikor emelgettük az autót, meg kibillentettük a mocit, akkor mindig csurgot ki egy kevés belőle. :roll:
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.