Jump to content

Alientwo

Forummember
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Alientwo last won the day on July 30 2018

Alientwo had the most liked content!

Community Reputation

26 Segítőkész

About Alientwo

  • Rank
    Érdeklődő

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra j 1.4 turbo (140Hp)
  • City
    Kistarcsa

Recent Profile Visitors

1,144 profile views
  1. Természetesen mindenki olyat vegyen amire szüksége és amire pénze van. A TSI-kel és több közvetlen befecskendezésű turbó motorokkal komoly baj van természetes jelenség a koromképződés a szelepeknél - szívócsatornán, amikről karbantartás nélkül leválhatnak nagyobb darabok és azok már kárt tehetnek a hengerekben, hengerfejben. A J astra 1.4 turbómotorja nem közvetlen befecskendezésű, ezért vállalható bátran. A turbo diesel egy más kategória az egy időzített bomba szerviz szempontból és nem is kell öregnek lennie.. már egy 5 éves diesel autónál is sok városi üzemmel több százezres tétel a részecskeszűrő cseréje és akkor a többiről még nem is beszéltem. (a bmw felárakról inkább nem is beszélve) A fentiek miatt írtam, hogy a J astra 1.4turbó motorjától nem kell félni. Ki kell próbálni milyen vezetni mi a különség, aztán kalkulálni az esetlegesen (valóban) várható szerviz differenciát. (vezetésre ég és föld, közel alapjárattól már 200nm-es nyomaték jelentkezik, nagy általánosságban 3500 fölé felesleges forgatni, csendes suhan, klímát nem érzi meg és még 6. sebességben is marad nyomaték előzésre pályán) Ami becsapós.. az új szívómotorok sem "egyszerű" problémamentes motorok, mint utaltam rá.. hogy teljesítsék a szigorú emisszíiós elvárásokat, alapjáraton szegénykeverékkel kopognak és a teljesítményüket is csak nagyon forgatva adják le, ott azonban a fogyasztás már közel sem baráti és az általánosan nagyobb fordulatszám miatt akár előbb előjöhetnek olajfogyás tünetek mint a turbósnál.. A többi alkatrész pedig ugyanolyan drága már ezekhez a kocsikhoz akár szívó akár turbó.
  2. Persze, hogy más, költségben nagyságrendben valóban max a kettőstomegu dobhatja meg, ha hagyod magad megvezetni a bevétel orientált markaszervizes "szakembereknek", valójában sokkal kisebb rezonanciat olt ki egy benzinesnel mint egy dieselesnel-kevesbe használodik, ha nem durvan rugta neki a gazdaja, ha nem vontatott rendszeresen es társai akkor közel sem indokolt egy kuplung cserenel ennek is a feltétlen csereje.. Szintén saját tapasztalat, 167ezernel nem falabbal es egetesig csusztatgatott kuplunggal semmi rendellenesség sincs. Kicsit olyan partalan vita ez a turbo rinya azoktól akiknek még sosem volt turbós autója, mint a nagyobb kategóriák ellen felhozott abban tobb minden tonkre is mehet érv. Ami egyrészt közel sincs így, másrészt a napi használatban az a plusz vezetési es kenyelmi komfort bőven kárpótol, h pl 10 évente belefér neadj isten turbo csere. (hozhatnam a premium vs. Kínai vagy kormoran es egyeb gumik példáját, mindkettő gurul es megis van köztük 50% ardifi jó esetben még el is megy a kinai annyit kmben mint a prémium, max kicsit hangosabb, esőben idealis drift auto lesz vele a gep, az elso faag kivagja az oldalat, az elso satu utan rázni fog - feltéve ha sikerült megallni az autohossznyi fektavolsag különbségek miatt cserebe olcsó, de napi szintre 3 ev tavlatra lebontva vicces az ár difi)
  3. Sok a tévhit a "gonosz" turbóról 2011es a kocsim es köszöni jól van a turbo, ellenben más nem csak turbora jellemző dolog már cserelve lett.. Pl szelepfedel vakummmebran miatt (hasonló ára van mint a turbonak..) viztartaly, vizcsovek feszítő rugók.. A turbora figyelve - hidegen nem taposni majd hosszabb vagy nagyobb sebesseg utan hagyni alapjaraton legalább addig mig onvedelembol magasabb alapjaraton tartja a fordulatszamot, éves vagy 10ezrenkent olajcsere - pont nem kell tőle felni. Ellenben a nagyon zöld emissziós szívómotorok, alul lomhán felül zabálva a kopogasos egesukkel es a csak 5 sebesseges valtojukkal, palyan 130-140es tempónál 4000et üvöltve.. Hát nem kéne.
  4. Ezt olvastad a csevegés topicban? Próbáltad már? "Kenőzsír sprayvel a váltórudazatot fújd be a motorterben többször miközben körbe-valtogatsz. Egyszerűen kiszáradt a kenése."
  5. Biztos nem a váltóval és az olajjal van gond. Kenőzsír sprayvel a váltórudazatot fújd be a motorterben többször miközben körbe-valtogatsz. Egyszerűen kiszáradt a kenése.
  6. J astránál 1.4 turbónál volt hasonlóm, de talán nem pont az első hengerrel. Vákummembrán probléma volt, ami a szelepfedélre van integrálva és a műanyag háza repedt ki. Injector gondhoz még talán fiatal a K astra, max ha nagyon rossz üa-t sikerült tankolni.. egy gyertyacsere ajánlott próbának, ha nem most volt, valamin 100as oktánszámú shell, vagy omv üa-t használni pár körön át.
  7. Alientwo

    Fogyasztás

    Teljesen normális lehet ez a fogyasztás, ha dinamikusan haladsz. A több mint 200kg-val könnyebb 1.6-os 115 lovas H astrával is simán lehet hozni a fenti fogyasztást, ha pl pályán 140-150 között haladsz, és városban is dinamikusabban mozogsz a kocsival. Mivel nincs 6-ik fokozat így forog a motor magas fordulaton és 140 környékén (H astránál legalábbis, hirtelen megugrik a pillanatnyi fogyasztás vagy 2 literrel..) Lehet papásan is autózni (mármár vitorlázni és hozható a 7 alatti fogyasztás, de BP és környékén nem túl életszerű) Kicsit óvatosabban bánva a gázpedállal és figyelve a magas fordulatszám kerülésre reálisan levihető a fogyasztás 7.5 körülire vegyes használatnál. 1.4 turbóval (140HP+racechip) dinamikus vezetés mellett és 6-ik fokozat adta nagyobb áttétel előnyével 8.2-8.6 között változik a fogyasztásom. (nem ész nélküliséget jelent a dinamikus, csak szimplán haladok ahol tudok a megengedett határokon belül, ész nélküli használattal simán hozható az 1.4T vel is 10 liter feletti fogyasztás adat..)
  8. :D H 1.4 után gyenge az 1.4T? A 115 lovas 1.6-os H-astra után is ég és föld az 1.4T javára a dinamika.. Vagy beteg autóban ültél, vagy nem 1.4T volt. :D
  9. Hangra szelep, plusz vezmű lánc gyanús, viszont, ha nincs megfelelő olajnyomás a szelepeknek is jobban hallani a hangját, valamint a lánc feszítője is olajnyomással működik. Fordulatra azért csendesülhet és szűnhet meg a remegő hang, mert fordulattal dolgozik az olajpumpa is és ott előjön a megfelelő olajnyomás. (ez csak egy tipp.. aztán lehet szimplán csak vezmű lánc probléma, de akár lehet olaj probléma is, pl. nem bele való - túl vékony - túl vastag - máshogy viselkedik) 5w30 dexos2-es olaj kell bele (a GM olajat hanyagolnám, Motul, Castrol ajánlott) Volt valami mizéria, miszerint vissza kellett térni fiatalabb kocsiknál dexos 1-es olajra, nem tudom, hogy a Te autód érintett-e.
  10. Csillaggarázs esetén fokozottan fellép főleg rövid távok esetén a kondenzvíz képződés a kipuf dobokban, és még motoron belül is. A turbós motoroknal sokkal lassabban melegszik át annyira a kipuf rendszer, hogy elkezdjen kiszáradni. Az üzemmeleg állapot nem a hűtővíz középre állásakor, hanem főleg hideg időben folyamatos 30-40km után következik be. A városi alapjaraton araszolas es folyamatosan 2000rpm alatti elvaltas lassítja ezt a folyamatot, annyira kicsi a veszteség hője ezeknek a motoroknak. Ha nem fogy a hűtővized és nem lesz zavaros, olaj foltos szinte biztos, hogy semmi gond nincs csak a fenn írt jelenség.
  11. Szerencsére nekem nem érintett a kocsim a kopogásos égésben.. Szüleim H astrája sem érintett még (2011-es 1.6 - 115 lovas motor), nem kopog és nincs semmi gondja. (95%-ban 95 omv maxxmotion-al használják) Ellenben több mint valószínű a következő a sztori.. az új emissziós normáknak próbál megfelelni az opel és egy mozdulattal szegényebb keveréket adnak szerencsétlen motornak, hogy ezt teljesítsék. Az eredmény: kopogásos égés. Továbbra is úgy gondolom, hogy lehet 100as benzinre költeni a pénzt, de 30ezrenként majd 80ezer felárat fizet ezért az ember.. plusz hozadék nélkül. Ha ilyen helyzetben lennék, elmennék egy megbízható hangoló (chip tuning) céghez, ahol felülírják a gyári előgyújtás értékeket és még pár dolgot és csodák csodájára megszűnne a szegénykeverék probléma. (kb a fenn megnevezett összegből ez meg is lenne) A saját tapasztalatom egyébként az 1.4 turbo - 100-as omv akár shell-el: semmi hozadék, ami bevált az a 95 omv maxxmotion, vagy shell 95 v-power (ezzel párom is észreveszi, hogy halkabb az amúgy sem hangos motor járása ). Ami pedig valóban hoz egy kicsit a teljesítményen (turbo motor) és nem vettem észre fogyasztás növekedést. (nagyobb fordulaton nyúl bele, így tényleg csak akkor ad plusz naftát, ha "kell", viszont akkor ég&föld, valóban érezni a plusz lovakat és nyomatékot, comp pedig ugyanúgy 8.3-8.4 között mozog az átlagfogyasztás, hisz általában 2500 - 3000es a max fordulat tartomány ahol használom MO-n az autót, kivéve azt a pár kigyorsítást ami nem számottevő az átlagfogyasztásnál) : https://www.racechip.com/
  12. Szia! Nyílván nem normális, jó eséllyel nyitott állapotban ragadt a termosztát. Nekem is ilyen motorral szerelt szintén 2011es autóm van, egyszer már cseréltem termosztát házat mert egy hajszálrepedesen eresztett, és ha már azt cseréltem, cseréltem a termosztátot is. Ellenőrizni úgy tudod, hogy hideg motornál indítás után kézzel megnézed, hogy melegszik-e a hűtőbe menő vizcső, ha igen akkor egyértelmű a termosztát hiba.
  13. 3 éve használom az 1.4 turbo-s kombi j astrát, volt pár ráköltendő. (szelepfedél csere vákummembrán gond miatt, pár tömítés gond, főtengely, turbócső, termosztátház, vízcső) Ezekből a szelepfedél volt a legdrágább téma. Ezt leszámítva nem kellett még költenem a kötelező olaj-szűrő-gyertya cseréken kívül. A futóműve nagyon jó, a beltér csendes, 160 felett sincs sok szélzaj. Nem hasonlítanám egy KIA-hoz.. de igény kérdése.. ki kell próbálni mindkettőt és azt kell választani ami szimpatikusabb. Alapvetően jók a koreai autók (kia-hyundai), azonban minőségben vannak bajok, mellesleg a szervizköltségek jóval magasabbak. Kollégám hyundai i40-es szervizköltségei vetekszenek a bmw szerviz árakkal.. (nem véletlen a 7 év garancia.. hisz 7 évig rákényszerítik az embert a horror árú szervizre, hogy meglegyen a 7 év gari.. csodák nincsenek, a pénz beszél) Tehát alapvetően egy alacsony üzemeltetési költségű korrekt alkatrészárú, nagyon jó utazó autó a J astra, újból ezt (vagy insigniát )választanám. Az alap szívó 1.4es motor viszont felejtős, még a szívó 1.6 is karcsú az autóhoz. A turbós megoldástól nem kell félni, már az 1.4 turbó is kellemes nyomatékot és lóerőt biztosít egy ekkora autóhoz, kb. a szívó 1.6os fogyasztásával. (1.6 turbóról olvastam külföldi fórumokon, hogy minimum 1 literrel többet eszik azonos használattal mint az 1.4 turbó, így max akkor venném azt, ha tényleg számítana az a minimális többlet amit ad lóerőben és nyomatékban - mellesleg egy kis módosítással az 1.4 turbóból 20-30 LE és 40-60NM kihozható biztonsággal)
  14. Esetleg az opel magyarország mellett a fogyasztóvédelmet is meglehet keresni, karöltve egy totálkáros riporterrel, főleg, ha a szerviz saját bevallása alapján több autó is érintett, simán megérne egy sztorit.. én is ideges lennék egy új kocsival, ha ilyen tüneteket produkálna. B verzió: saját zsebes történet "chip tuning" - alias gyújtáshangolás - átírás 95-oktánszámhoz, mert ha a 100assal nincs gond akkor a szoftver lesz rossz, vagy nem kelet eu-ra tervezett. (vagy így hoz valami nagyon jó emissziós normát, némi mellékhatással)
  15. Acél felnihez általában más csavar kell. (a gyári acél és a MOMO téli alufelni között olyan kicsi volt az ár difi, hogy én anno alufelnit vettem hozzá, így ahhoz jók az alu csavarok) Gumiban átlag használatban nagyon jók a Barum gumik, de akciók keretében nem sokkal drágábban lehet vadászni jobb gumikat, nekem Contik vannak fenn és hibátlanul működnek jégen hóban, latyakban egyaránt. Korábbi autómon mindig Goodyear téli volt, az is nagyon jó, talán az hamarabb kezdett felkeményedni - 3 évente cseréltem is emiatt. (télinél sokszor nem az elkopás a probléma, hanem elöregedik, keményedik az anyaga és innentől jeges úton romlik a viselkedése)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.