Jump to content

Alientwo

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    85
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

Alientwo last won the day on November 19 2017

Alientwo had the most liked content!

Hírnév

24 Segítőkész

Alientwo névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Város, Autók

  • Város
    Kistarcsa

Legutóbbi látogatók

920 profile views
  1. Alientwo

    Fogyasztás

    Teljesen normális lehet ez a fogyasztás, ha dinamikusan haladsz. A több mint 200kg-val könnyebb 1.6-os 115 lovas H astrával is simán lehet hozni a fenti fogyasztást, ha pl pályán 140-150 között haladsz, és városban is dinamikusabban mozogsz a kocsival. Mivel nincs 6-ik fokozat így forog a motor magas fordulaton és 140 környékén (H astránál legalábbis, hirtelen megugrik a pillanatnyi fogyasztás vagy 2 literrel..) Lehet papásan is autózni (mármár vitorlázni és hozható a 7 alatti fogyasztás, de BP és környékén nem túl életszerű) Kicsit óvatosabban bánva a gázpedállal és figyelve a magas fordulatszám kerülésre reálisan levihető a fogyasztás 7.5 körülire vegyes használatnál. 1.4 turbóval (140HP+racechip) dinamikus vezetés mellett és 6-ik fokozat adta nagyobb áttétel előnyével 8.2-8.6 között változik a fogyasztásom. (nem ész nélküliséget jelent a dinamikus, csak szimplán haladok ahol tudok a megengedett határokon belül, ész nélküli használattal simán hozható az 1.4T vel is 10 liter feletti fogyasztás adat..)
  2. Alientwo

    ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    :D H 1.4 után gyenge az 1.4T? A 115 lovas 1.6-os H-astra után is ég és föld az 1.4T javára a dinamika.. Vagy beteg autóban ültél, vagy nem 1.4T volt. :D
  3. Alientwo

    Motor - benzines

    Hangra szelep, plusz vezmű lánc gyanús, viszont, ha nincs megfelelő olajnyomás a szelepeknek is jobban hallani a hangját, valamint a lánc feszítője is olajnyomással működik. Fordulatra azért csendesülhet és szűnhet meg a remegő hang, mert fordulattal dolgozik az olajpumpa is és ott előjön a megfelelő olajnyomás. (ez csak egy tipp.. aztán lehet szimplán csak vezmű lánc probléma, de akár lehet olaj probléma is, pl. nem bele való - túl vékony - túl vastag - máshogy viselkedik) 5w30 dexos2-es olaj kell bele (a GM olajat hanyagolnám, Motul, Castrol ajánlott) Volt valami mizéria, miszerint vissza kellett térni fiatalabb kocsiknál dexos 1-es olajra, nem tudom, hogy a Te autód érintett-e.
  4. Alientwo

    Motor - benzines

    Csillaggarázs esetén fokozottan fellép főleg rövid távok esetén a kondenzvíz képződés a kipuf dobokban, és még motoron belül is. A turbós motoroknal sokkal lassabban melegszik át annyira a kipuf rendszer, hogy elkezdjen kiszáradni. Az üzemmeleg állapot nem a hűtővíz középre állásakor, hanem főleg hideg időben folyamatos 30-40km után következik be. A városi alapjaraton araszolas es folyamatosan 2000rpm alatti elvaltas lassítja ezt a folyamatot, annyira kicsi a veszteség hője ezeknek a motoroknak. Ha nem fogy a hűtővized és nem lesz zavaros, olaj foltos szinte biztos, hogy semmi gond nincs csak a fenn írt jelenség.
  5. Alientwo

    Egyéb csevegés

    Szerencsére nekem nem érintett a kocsim a kopogásos égésben.. Szüleim H astrája sem érintett még (2011-es 1.6 - 115 lovas motor), nem kopog és nincs semmi gondja. (95%-ban 95 omv maxxmotion-al használják) Ellenben több mint valószínű a következő a sztori.. az új emissziós normáknak próbál megfelelni az opel és egy mozdulattal szegényebb keveréket adnak szerencsétlen motornak, hogy ezt teljesítsék. Az eredmény: kopogásos égés. Továbbra is úgy gondolom, hogy lehet 100as benzinre költeni a pénzt, de 30ezrenként majd 80ezer felárat fizet ezért az ember.. plusz hozadék nélkül. Ha ilyen helyzetben lennék, elmennék egy megbízható hangoló (chip tuning) céghez, ahol felülírják a gyári előgyújtás értékeket és még pár dolgot és csodák csodájára megszűnne a szegénykeverék probléma. (kb a fenn megnevezett összegből ez meg is lenne) A saját tapasztalatom egyébként az 1.4 turbo - 100-as omv akár shell-el: semmi hozadék, ami bevált az a 95 omv maxxmotion, vagy shell 95 v-power (ezzel párom is észreveszi, hogy halkabb az amúgy sem hangos motor járása ). Ami pedig valóban hoz egy kicsit a teljesítményen (turbo motor) és nem vettem észre fogyasztás növekedést. (nagyobb fordulaton nyúl bele, így tényleg csak akkor ad plusz naftát, ha "kell", viszont akkor ég&föld, valóban érezni a plusz lovakat és nyomatékot, comp pedig ugyanúgy 8.3-8.4 között mozog az átlagfogyasztás, hisz általában 2500 - 3000es a max fordulat tartomány ahol használom MO-n az autót, kivéve azt a pár kigyorsítást ami nem számottevő az átlagfogyasztásnál) : https://www.racechip.com/
  6. Alientwo

    Egyéb csevegés

    Szia! Nyílván nem normális, jó eséllyel nyitott állapotban ragadt a termosztát. Nekem is ilyen motorral szerelt szintén 2011es autóm van, egyszer már cseréltem termosztát házat mert egy hajszálrepedesen eresztett, és ha már azt cseréltem, cseréltem a termosztátot is. Ellenőrizni úgy tudod, hogy hideg motornál indítás után kézzel megnézed, hogy melegszik-e a hűtőbe menő vizcső, ha igen akkor egyértelmű a termosztát hiba.
  7. Alientwo

    ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    3 éve használom az 1.4 turbo-s kombi j astrát, volt pár ráköltendő. (szelepfedél csere vákummembrán gond miatt, pár tömítés gond, főtengely, turbócső, termosztátház, vízcső) Ezekből a szelepfedél volt a legdrágább téma. Ezt leszámítva nem kellett még költenem a kötelező olaj-szűrő-gyertya cseréken kívül. A futóműve nagyon jó, a beltér csendes, 160 felett sincs sok szélzaj. Nem hasonlítanám egy KIA-hoz.. de igény kérdése.. ki kell próbálni mindkettőt és azt kell választani ami szimpatikusabb. Alapvetően jók a koreai autók (kia-hyundai), azonban minőségben vannak bajok, mellesleg a szervizköltségek jóval magasabbak. Kollégám hyundai i40-es szervizköltségei vetekszenek a bmw szerviz árakkal.. (nem véletlen a 7 év garancia.. hisz 7 évig rákényszerítik az embert a horror árú szervizre, hogy meglegyen a 7 év gari.. csodák nincsenek, a pénz beszél) Tehát alapvetően egy alacsony üzemeltetési költségű korrekt alkatrészárú, nagyon jó utazó autó a J astra, újból ezt (vagy insigniát )választanám. Az alap szívó 1.4es motor viszont felejtős, még a szívó 1.6 is karcsú az autóhoz. A turbós megoldástól nem kell félni, már az 1.4 turbó is kellemes nyomatékot és lóerőt biztosít egy ekkora autóhoz, kb. a szívó 1.6os fogyasztásával. (1.6 turbóról olvastam külföldi fórumokon, hogy minimum 1 literrel többet eszik azonos használattal mint az 1.4 turbó, így max akkor venném azt, ha tényleg számítana az a minimális többlet amit ad lóerőben és nyomatékban - mellesleg egy kis módosítással az 1.4 turbóból 20-30 LE és 40-60NM kihozható biztonsággal)
  8. Alientwo

    Egyéb csevegés

    Esetleg az opel magyarország mellett a fogyasztóvédelmet is meglehet keresni, karöltve egy totálkáros riporterrel, főleg, ha a szerviz saját bevallása alapján több autó is érintett, simán megérne egy sztorit.. én is ideges lennék egy új kocsival, ha ilyen tüneteket produkálna. B verzió: saját zsebes történet "chip tuning" - alias gyújtáshangolás - átírás 95-oktánszámhoz, mert ha a 100assal nincs gond akkor a szoftver lesz rossz, vagy nem kelet eu-ra tervezett. (vagy így hoz valami nagyon jó emissziós normát, némi mellékhatással)
  9. Alientwo

    Gumi, felni kérdések

    Acél felnihez általában más csavar kell. (a gyári acél és a MOMO téli alufelni között olyan kicsi volt az ár difi, hogy én anno alufelnit vettem hozzá, így ahhoz jók az alu csavarok) Gumiban átlag használatban nagyon jók a Barum gumik, de akciók keretében nem sokkal drágábban lehet vadászni jobb gumikat, nekem Contik vannak fenn és hibátlanul működnek jégen hóban, latyakban egyaránt. Korábbi autómon mindig Goodyear téli volt, az is nagyon jó, talán az hamarabb kezdett felkeményedni - 3 évente cseréltem is emiatt. (télinél sokszor nem az elkopás a probléma, hanem elöregedik, keményedik az anyaga és innentől jeges úton romlik a viselkedése)
  10. Alientwo

    ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Ezeket az "új" autókat konkrétan úgy tervezik, hogy ne tartsd meg 10 év felett.. Hidd el, nem a mechanikus részek esnek szét, sokkal banálisabb dolgok.. szétmálló lebomló műanyag és gumi használat, hogy a zöldeknek is imponáljanak.. az eredmény, szétmálló - kirepedő gumi és műanyag alkatrészek.. Ha zavar, hogy megfogja a klíma a kocsit, erősebb kell, diesel rövidtávokra nem célszerű, főleg télen.. így a mostani motorválasztékból marad a kis turbós. (vagy elfogadni, hogy klímával lassan reagál a kocsi és forgatni kell) A saját tapasztalatom a 2011-es 1.4 turbóról 17xezer km-el, a legdrágább alkatrész egy szelepfedél csere volt, ami független a turbótól.. és ez saját kapcsolatnak hála csak 65 volt, egyébként 120-ért adta volna az opel márkaszerviz. Ezen kívül amiket cseréltem az főtengely tömítés (szintén nem turbós függő), valamint volt egy turbó olajcső, mert a végén a tömítés már könnyezett, ez 6ezer Ft körül volt. (persze volt még termosztát ház a szétmálló műanyag miatt, és hűtővíz tartály, de ezek sem köthetőek a turbóhoz) A kuplung semmi jelét nem mutatja, hogy használódna, sem a turbó és a kettőstömegű. A saját tapasztalatomból kiindulva, újra ezt venném meg, de persze, mielőtt megvettem bennem is volt aggodalom.. Ez az 1.4 turbó még nem közvetlen befecskendezéses mint a sokat szídott első szériás TSI motorok. Ha lehetőséged van, próbálj ki egyet és utána dönts. A vezérlés (láncos motor) az átlag használat melletti turbó és kettőstömegű csere periódusa bőven 200e futás fölé várható, ezzel bátran lehet kalkulálni. Ha ettől nagyon hamarabb jön elő akkor vagy ütötték vágták a kocsit, vagy vontattak vele vagy nem valós a futott km. Egy turbó felújítás, kettőstömegű és lánc csere ~200 körül van. (nem márkaszervizben természetesen.. az no komment.. )
  11. Alientwo

    ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Ha nincs paranoia a technika iránt, ajánlom az 1.4 turbo-t. Sok rövid távval (hétköznap 2x3-4km, hétvégén pár 40-60, ritkábban hosszabb táv) átlag fogyasztás 8.3-8.5 között van. A klímát ez sem igazán érzi meg, olaj cserére (nálam a Motul megfelelő GM Dexos2-es olaja vált be, a gyári GM helyett ezt is 10ezrenként cserélve) és hidegen nem nyomjuk ki a szemét dolgokra figyelve nincs igazán probléma vele. Német fórumokat böngészve sem igazán láttam, hogy bárkinél kellett volna kettőstömegűt cserélni, de a turbó sem jellemző. Alacsonyan megjön a nyomaték 2000 alatt simán lehet felkapcsolgatni, ég és föld vezetni (pozitív irányba)mint egy 2 liter alatti szívóbenzinest. Nem utolsó szempont, hogy pályán a bűvös 140es sebességet elérve a pillanatnyi fogyasztás nem ugrik 10 liter fölé mint az 1.6 szívónál, hanem 8 L környékén van 160-nál és nem üvöltő motorral. Egy kis ~40e Ft-s okossággal további lovak és nm csalogatható ki, mérés szerint 171LE, 252NM. Ez csak 3500-3600-tól jön meg, tehát kigyorsításoknál jön igen jól, de pályán nagy sebességnél is máshogy viselkedik. Nyilván, plusz teljesítmény plusz égetnivalót kíván, tehát ezekben a tartományokban valamennyit növekszik a fogyasztás. Nálam speciel semmit nem venni észre, annyira ritkán forgatom ki ennyire, ha meg mégis és menni akarok, akkor nem az fog érdekelni, hogy a pillanatnyi fogyasztás fél literrel többet mutat. ;)
  12. Alientwo

    Egyéb csevegés

    Ha jól tudom a XER motor, már változó szelepvezérlésű, alul tipikusan gyengének érződik és ahogy vált a vezérlés, onnan jön meg az ereje. (legalábbis a szüleim H astrájában dolgozó 1.6 XER motor ilyen karakterisztikájú, pályán pedig tipikusan 140-él eléri a bűvös határt mikor megvadul a pillanatnyi fogyasztás mérő és elég vad számokat ír, mert forog a motor az egekbe. ) Szerintem ennek a hangja lehet, bár a H astrában nem tűnik csörgőnek ez a hang mikor dolgozik.. nem spirázod kicsit túl? Nálam az 1.4 turbósból is jönnek néha fura hangok, ilyen ez a gépészet
  13. Alientwo

    Motor - benzines

    Budapesten tudok többet is.. Szegeden max google által az alábbiakat próbálnám meg, kicsit utánuk olvasva véleményekről, ha van róluk az interneten: http://ka-autoszerviz.hu/ ez is Bosch szerviz, de korrektebb alacsonyabb árakkal: http://www.husztidiesel.hu/ Vagy márkaszerviz: (Szigorúan, ha az alkatrészt - hozzávalókat nem fogadjuk el Tőlük, hanem mi szerezzük be.. simán eladnának akciósnak mondva majd dupla áron alkatrészeket.. pl. szelepfedélre 1.4 turbó, vákummembrán kirepedés miatt, nagyon akciósan mondtak egy 117ezres árat, arra amit egyébként máshol 69-ért vettem meg..(és ezen még mindig van ám haszon az üzletnek.. ) de a 6-7 ezres GM olajat is bátran 10 felett számlázzák) értem én, hogy hasznot kell generálniuk, de lehetne ezt becsületesebben is, persze míg garos a gép, odaviszi az ember, de ésszel magunknak beszerzett alkatrészekkel lehet árat karcsúsítani, persze ilyenkor kapásból a ráhagyással is fél órás munkákra repülnek az 1 órás rezsiórák.) http://www.opelcmobil.com/
  14. Alientwo

    Motor - benzines

    Vízpumpa, vákum membrán, más észrevétel, hibakód, menetkozben, gyengébb, füstöl, rángat, olaj vagy víz fogyás? műszeres diag, kompresszió mérés? Ha csak meleg motornál termosztát ház, csövek? Másrészt hang alapján nehéz beazonositani a gondot, vidd szerelőhöz(!!!) , aki veszi a fáradságot, hogy megtalalja a problémát , nem csak a vállát vonogatja, mert nem akar kimozdulni a standard olaj csere, ilyen csere - olyan csere és más szakértelmet és gondolkodást nem igénylő rutin munkáiból. Nem feltétlenül markaszervizre utalok. Van több márkafüggetlen szerviz is korrektebb árszabással, és végeredményben, lehet hogy olcsóbb is ha céliranyosan javítják nem találomra cserelgetve alkatrészeket.
  15. Alientwo

    Motor - benzines

    Egy műszeres diagnosztikát megérne bármelyik márkaszervizben és a vákumembránt is ellenőriztetném velük. A motor tetején levő műanyag borítást levéve járó motornál gázadásra látszódik és hallatszódik is ha problémás. Persze továbbra is lehet, gyújtótrafó sor probléma, ami pl egy párás időben egy hajszálrepedésnél áthúz, vagy nem működik.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.