Sziasztok. Egy kis megerősítésért/tanácsért fordulok hozzátok. Röviden leírom a történteket, hogy teljesebb legyen a kép. Az Y17DT Astran menet közben elrepedt egy vízcső, az asszony nem vett észre semmit, csak amikor nagy rántással leállt. Haza lett húzva, átnézés, fej le. Hát volt mit látni. Az első henger dugattyúja elolvadt. Motor ki, szét lett szedve, a másik három dugó oldala is enyhén sérült, ahogy "megdagadt". Elvittük a blokkot egy szakihoz, átnézte - átmérte. Az első henger oválisra kopott, úgy hogy fel lett fúrva 79,5 -re, új dugók, új csapágyak, perselyek a hajtókarba, stb. le lett egyenesítve a motorblokk teteje, leegyenesítve a hengerfej, kicserélve a porlasztók hüvelyei gumigyűrűstől, hengerfejcsavarok, tömítések, stb. Össze is lett rakva, könnyen gyujt, nem füstöl (se fehéret se feketét), pár rövid próbaúton szépen megy. Mult héten jött el az ideje a komolyabb próbának, kb 25-26 km tettem meg. Mikor hazaértem, motorháztető fel, had nézzem mi a helyzet. Az expanziós edény majdnem üres, az olajbeöntő kupak alja megfehéredett, az olajpálca szintén. Hát nagy öröm :( . Szét lett szedve ismét, szemmel látható sérülés vagy hiba sehol, de az első dugattyúban áll a víz. Több helyről is azt az infót kaptam, hogy ennek a motornak az eggyik fő betegsége, ha túlhevül, megreped a hengerfej, de nem ritkán az első henger is A henger vizsgálatára azt a tippet kaptam, hogy melegítsem fel, ha megjelennek a vízcseppek, akkor repedt. Lehajtottam a dugattyút az alsó holtpontra, és nekiestem hőlégfúvóval. Majd egy óra alatt sikerült felmelegítenem, a víz a blokk tetején néha bugyogott, az alsó régióban 55-60 C mértem. Sehol sem jelentkezett vízcsöpp. Ezek szerint maradt a hengerfej. "Megbízható" bontóban találtam másik fejet, ami működő motorról lett leszedve. Most jönne az összeszerelés, de szeretnék mindent 5x leellenőrizni, minden pontot ahol találkozik az olaj és a víz. Már sokba van ez az autó... Ismertek másik házi módszert a hengerrepedés vizsgálatára, vagy ez elégséges? Milyen vastagságú hengerfej tömítést vegyek? A régi fejjel a legvastagabbal lett összerakva, a bontóból vettet meg nem ismerem. Logikus lenne ismét a legvastagabb, a felső holtpontnál a dugó "kilóg" valamennyit a blokkból. Cseréljem-e az olajhűtön a gumigyűrűket? Habár ott inkább az olaj megy a vízbe... Előre is kössz a tanácsokat, üdv,