Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

josepapap

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Algyő

josepapap's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok, A következő ellenőrzéseket és javítgatásokat tettem meg a fent leírtakkal kapcsolatban. Továbbra is kellene egy kis HELP! Alapjárati motor kitakarítva.Hideg meleg motor érzékelő (vízhőfok érzékelő (kék csatis) - új berak, ellenállása mindkettőnél különböző hőfokokon megmérve, mindkettő stimmel. A réginek is ugyanazokon a hőfokokon ugyanaz az ellenállása. Lambda szonda - kimérve, hibátlan. Vákuumcsövek, és fék rásegítő membránja is hibátlan, nincs lyuk sehol. Hiba továbbra is fennáll. Sajnos. Városban mentünk egy próba kört a cserék és a tisztítások után, és ismét leállt a kocsi, rángatott. Hazafele ismét. De csak a városban, országúton ilyet nem tapasztaltam. Ezért gondolom, hogy valami köze lehet a motor hőmérséklethez. Én szétválasztanám a hibajelenségeket a rángatást és a lefulladás/leállást, megpróbálom így kitalálni, melyik jeladó a hibás. Megfigyelés: ha műszer eléri a 90 oC-ot, akkor kinyit a termosztát, a venti 95 oC körül elindul, és ebben a pillanatban le is fullad az autó. Városi közlekedésben csak! Tehát lefullad, és nem lehet elindítani, csak akksi saru levét után. Arra gondoltam, hogy nem lehet esetleg az, hogy a ventillátor kapcsoló nem jó hőmérsékleten indítja a ventit, lehet, hogy túl későn. Vagy a termosztát túl lassan nyit ki? Nincs valami védelmi funkció az elektronikában a Vectrának, mint a nagy hidraulikus gépeinknél, hogy ha elér egy bizonyos hőmérsékletet a gép hidraulikája és nem győzi hűteni a hűtője, akkor vészüzemmódba kapcsol, és addig ott marad, amíg a rendszer nem érzékeli, hogy megfelelő az olaj hőmérséklete. Amit kimértünk és furcsának találok, az a szívó oldalon légszűrő után található a beáramló levegő hőmérséklet érzékelő 2 kilóohm-os ellenálláson van folyamatosan. Ha jól tudom ennek is hőmérséklet függvényében kellene változni, vagy rosszul gondolom? De ez nem hiszem, hogy ez okozná a lefulladást. Ennek inkább a keverék előállításához van köze, bár lehet, hogy ebben is tévedek. Szóval jelenleg itt tartok a javítgatással. A benzin szag forrása meg lett. A tank csatlakozásnál a visszatérő ágnál található speciális csatinál motor járása alatt benzingőz távozik, némi benzinnel, de annak mértéke igen csekély. Olyan spec csatlakozót viszont nem sikerült találnom, csak a gyári létezik, az is szettben. Ezzel még futok egy kört.
  2. Sziasztok Opelesek! Ismét vissztértem, a fenti hiba újból előjött, benzinszag, benzinszag, benzinszag... Sajnos, de még egy két dolog vele együtt. Alapjáraton, jár a motor, üzemi hőmérsékletet elérve, az alapjárati fordulatszám beesik, chek lámpa felvillan, majd visszaáll az alapjárat. És ez innentől ismétlődik kb. 1-2 perces időközökkel. Egy idő után lefullad, és csak az akksisaru levétele után lehet újra elindítani. Ilyenkor képes napokig hibátlanul működni. A hiba random jelentkezik. Próbáltam futott km alapján megállapítani, tankolás, stb, de semmi rendszeresség. Annyi szerelő látta, hogy lassan, már azt nem tudom, hogy mit is cseréltek ki ezidáig. Egyik másik szerelő, biztos, hogy az általam fizetett összegekből van nyaralni... A másik, vagyis harmadik hiba, hogy menet közben, hirtelen gázadásra megtorpan az autó, de ez is csak üzemmeleg (90oC) körüli hőmérsékletnél, majd egy hatalmas rántással elkezd gyorsulni. Mi lehet a gond? EGR cserélve, új és régi (tisztítva) cserebelélve, ugyanez a hiba. Olajcsere, szűrők cseréje elvégezve. Gyújtótrafó csere, gyertya csere megvolt. Üzemanyag rendszer mindene új, kivéve a tank. Hibakód, nincs. Alapjáratnál esetleg az alapjárati szabályzó talán elkokszolódva? Vagy az alapjárat beesését eredményezheti, hogy a hűtőventillátor elindul, vagy a hőmérsékletjeledó, légtömeg vagy léghőmérsékletmérő a szívóoldalon? Tehetettlen vagyok, mert többet áll és van szerelőnél az autóm (110 ezer km-el) minta 250ezrett futott Octaviám. Köszi előre is az ötleteket.
  3. Szia! Nem most volt, amikor értekeztünk a Vectrám hibájáról. Csak úgy gondoltam, hogy leírom, meddig juottam a tanácsok alapján. Sajnos, azóta szervízben van. Munkából hazafele, megált, és többet nem lehett elindítani. A szakinak elmondtam a hibákat, és egyből az autó felemelésével kezdte. Megmutatta, hogy a tank össze van horpadva egy kicsit, vákum van benne. Kiderült, hogy az aktív széntartályból a szén a tankszellőztetőt és a tank fele lévő csöveket teljesen eldugította. Ahogy kinyitottuk a tanksapkát, szisszent egyett és kihorpadt a tank. Az aktív szénszűrő és a tankszellőztető beszerzése tartott ennyi ideig. Nem akartam bontottat, mert a legtöbb amit megnéztem, ugyanúgy szóródott. A szelep bontottan meg árban majdnem annyi, mint az új. Remélem, hogy ennyivel megúsztam a dolgot. A szerelő annyit mondott, hogy ez nem egy jellemző hiba, akkor jelentkezik, ha teli a tank, és még az első kattanás után is töltünk bele üzemanyagot. Az eljut a szénszűrőig, és oldja onnan a szenet, plussz ha meleg van, még az is ad neki egy kis nyomást, és így együtt a kettő teszi ezt. Nálam, ritkán volt telitankolva, viszont az elöző tulaj, mindig így tankolta, és amikor hozzánk került, mondta, hogy van rángatós hibája és a tanksapka letekerésénél szisszenést hall. Nem gondoltam, hogy ez a gondja. Mégegyzer köszönöm a tanácsokat, és az ötletet.
  4. Köszi. Utánanézek ezeknek. Mivel csak 7végén tudok vele foglakozni, majd jövő héten írom le a tapasztalataimat. Remélem, hogy segítenek ezek is.
  5. Sziasztok! Van egy 1999-es X16XEL Vectra B-nk. Az utóbbi időben kb. 1 hónapja ha teli tankoljuk, és amig fél alá nem ér, komoly benzinszaga van a kocsinak, hátul valamint elöl is. Üzemanyagfolyás nincs, nem látható. Sérülve nem volt, javítva az üzemanyagrendszer nem volt. Szerelő sem jött rá, igaz, nem ezzel, hanem tompa döbbenés miatt lett elvíve hozzá, mivel indítás és, pár perc haladás után hátulról ismeretlen dübbenő hang hallható mind a mai napig. Fogyasztáson nem látszik semmi nagyobb változás. Mivel ez az első Vectránk, így kíváncsian tapogatózok, hogy mi lehet. Tippem, hogy az aktív szenes szűrő eltömődött vagy valamelyik cső hibás, aztán a tankszellőztető szelep el van tömődve. De egyik sincs meg. Hol keressem? Szerintetetk hol keresgéljem a hibát? Segítséget előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.