Sziasztok,
A következő ellenőrzéseket és javítgatásokat tettem meg a fent leírtakkal kapcsolatban.
Továbbra is kellene egy kis HELP!
Alapjárati motor kitakarítva.Hideg meleg motor érzékelő (vízhőfok érzékelő (kék csatis) - új berak, ellenállása mindkettőnél különböző hőfokokon megmérve, mindkettő stimmel. A réginek is ugyanazokon a hőfokokon ugyanaz az ellenállása.
Lambda szonda - kimérve, hibátlan. Vákuumcsövek, és fék rásegítő membránja is hibátlan, nincs lyuk sehol.
Hiba továbbra is fennáll. Sajnos. Városban mentünk egy próba kört a cserék és a tisztítások után, és ismét leállt a kocsi, rángatott. Hazafele ismét. De csak a városban, országúton ilyet nem tapasztaltam. Ezért gondolom, hogy valami köze lehet a motor hőmérséklethez.
Én szétválasztanám a hibajelenségeket a rángatást és a lefulladás/leállást, megpróbálom így kitalálni, melyik jeladó a hibás.
Megfigyelés: ha műszer eléri a 90 oC-ot, akkor kinyit a termosztát, a venti 95 oC körül elindul, és ebben a pillanatban le is fullad az autó. Városi közlekedésben csak! Tehát lefullad, és nem lehet elindítani, csak akksi saru levét után.
Arra gondoltam, hogy nem lehet esetleg az, hogy a ventillátor kapcsoló nem jó hőmérsékleten indítja a ventit, lehet, hogy túl későn. Vagy a termosztát túl lassan nyit ki?
Nincs valami védelmi funkció az elektronikában a Vectrának, mint a nagy hidraulikus gépeinknél, hogy ha elér egy bizonyos hőmérsékletet a gép hidraulikája és nem győzi hűteni a hűtője, akkor vészüzemmódba kapcsol, és addig ott marad, amíg a rendszer nem érzékeli, hogy megfelelő az olaj hőmérséklete.
Amit kimértünk és furcsának találok, az a szívó oldalon légszűrő után található a beáramló levegő hőmérséklet érzékelő 2 kilóohm-os ellenálláson van folyamatosan. Ha jól tudom ennek is hőmérséklet függvényében kellene változni, vagy rosszul gondolom? De ez nem hiszem, hogy ez okozná a lefulladást. Ennek inkább a keverék előállításához van köze, bár lehet, hogy ebben is tévedek.
Szóval jelenleg itt tartok a javítgatással.
A benzin szag forrása meg lett. A tank csatlakozásnál a visszatérő ágnál található speciális csatinál motor járása alatt benzingőz távozik, némi benzinnel, de annak mértéke igen csekély. Olyan spec csatlakozót viszont nem sikerült találnom, csak a gyári létezik, az is szettben. Ezzel még futok egy kört.