Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

SCsongor

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

SCsongor névjegye

  • Születésnap 1974-03-01

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 2007, Z14XEP
  • Város
    Szeged

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

SCsongor's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. A töltőtől függ. Általában rá van írva, hogy pl: 4A -el tölt, akkor 1 óra alatt 4Ah-t tölt az akksiba -> tehát a 45Ah akku teljes feltöltése lenne 45Ah / 4A = 11 óra ( ha üres lenne )
  2. Köszi Van valami ötleted, hogy mit vizsgáljak meg a gépen? A leírás szerint vezérlő csere kell ???! Ez elég hihetetlen nekem és szarul hangzik :-(
  3. Sziasztok Tudtok tanácsot adni egy újonnan jelentkezett hibával kapcsolatban? Mostanában menet közben bevillan a hibajelző (LPG-vel megyek általában). Kivillogtatva 1-1-2-10. Hogyan értelmezzem a villogást? Ez most 112 ( Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 1 áramkör alacsony jelszintű bemenet ) vagy 120 ( Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör ) ? Van olyan, hogy a következő indításnál meg már nem világít (úgy, hogy nem olvastam ki!). Ma észre vettem, hogy szépen egyenletesen gurultam, és amikor kigyulladt a lámpa, akkor megtorpant egy kicsit az autó és utána ment tovább rendesen. Köszi a segítséget
  4. Nekem ez miatt a "kis" csődarab miatt ment el az üzemanyag nyomásom. Ki volt repedve. Nehezen indult az autó.
  5. Nekem is ezzel kezdődött: elrepedt egy gumicső a benzinpumpánál (bent a tankban a pumpa és az előremenő cső csatlakozója közötti)
  6. köszi. Úgy érted, hogy semmi motorolajba tölthető adalék (Metabond meg ilyesmi) A fékfolyadékot mennyi időnként érdemes cserélni?
  7. Szeretném még kérdezni, hogy ti szoktatok-e, és ha igen, akkor mennyi km-nél, olajat cserélni a váltóban? a kormányműben? egyéb helyen? Szeretném jól tartani a masinát. Továbbá mit gondoltok a Metabond olajba öntéséről? Megéri? Tényleg olyan jól védi a súrlódó alkatrészeket??
  8. Köszi srácok, jókat mondtatok!! Megvannak a hibák!! Szerelőnél van a gép, pár szót váltottunk ma telefonon: nem volt benzinnyomás, ezért indult nehezen, most állítólag 4 bar lett (nem lett cserélve a pumpa, csak valami cső, ha jól értettem).Továbbá még az első Lambda szonda is megadta magát. A szerelő szerint a gáz "megsüti", mert magasabb az égéshője, mint a benziné. Állítólag cserélt már egy párat LPG-s autókban :-( Ha jó, akkor irány a gázos, aki újra állítja a gáz vezérlőt.
  9. én is anno megmelegítettem hajszárítóval... jó ötlet
  10. nem ilyen vészes a helyzet, csak arra céloztam, hogy ilyen rövid távolság miatt rakodik le az olajsár a fojtószelepnél, EGR-nél :-( nem tud rendesen kiégni a motor. Ilyen volt tegnap a fojtószelepem 57ekm van a kocsiban :-( : https://www.dropbox.com/s/ytro91zt75bu6vw/IMAG3308.jpg?dl=0 de megtisztítottam, és a kartergáz csöveket is és tegnap még a látható csatikat is lerendeztem kontakt tisztítóval és utána próbálgattam a gépet. Beindult (egy kis féktisztító a légbeszíváshoz) és utána elég döcögősen ment. Gáz adásra lomhán reagált és fuldokolt. Miután felmelegedett (30-40 fokra) végre bekapcsolt a gáz, és láss csodát: sima járás, harap mint az állat -> próbakör, repül a gép -> gáz kikapcs menet közben és benzinről fuldoklás, egyenletes gáznál rángatás -> gáz vissza minden sima.Otthon jött a hiba kivillogtatás: 130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség (tisztítás előtt meg a 170 volt) Szóval nem tudok tovább lépni. Tudtok-e Szegeden valami jó Opelhez értő szerelőt. Szakszervizbe (pl.: Rupesky) nem szívesen vinném.
  11. Megtörtént a fojtószelepház (+kartergáz csövek - vastag is, vékony is) takarítás. Vissza mindent a helyére és tadam ... nem indul :-( . Úgy érzem, mintha nem kapna benzint. Ezt abból gondolom, hogy ha fújok egy kis féktisztítót (ez volt itthon) a légbeszívó nyílásba, akkor beindul és utána kicsit döcögve, de van alapjárat. Ha egy kis gázt nyomok, akkor kis idő múlva gyönyörűen szabályosan ketyeg a motor. (az EGR-t nem vettem le)Van valami ötletetek, hogy mit nézzek még meg? Előre is köszönöm a segítséget.
  12. Igen, a feleségem megy vele dolgozni (oda 25km és vissza) és így nem tud felmelegedni sem rendesen a gép, sajnos. (ha össze raktam jön a fagyizás Köszi az infót az EGR-ről. Csak le kellene vennem... :-( Most kezdtem el nyomozni utána, hogy mi is van körülötte... Tudtok abban segíteni, hogy lehet-e és honnan lehetne letölteni egy jó kis szerviz manual-t. Van egy Haynes Service and Repair-em de az csak 2000-es évjáratig jó :-( Esetleg van valakinek?
  13. Köszi. Lekaptam a fojtószelepházat. Hát, lehaltam... https://www.dropbox.com/s/vloyurorq4f7h61/IMAG3303.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/ytro91zt75bu6vw/IMAG3308.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/qz5x5e92qwc78zn/IMAG3311.jpg?dl=0 Holnap jön a nitro-s tisztítás. A kartergáz csöve tele van olajhabbal. Kitakarítom azt is, de ez okoz-e gondot? Mi miatt lehet ennyire tele? Az előző olajtól? (mondjuk elszúrtam, mert benne volt 25ekm-t :-( Szeretném kérdezni, hogy ha már leszedtem a fojtószelepházat, akkor az alatta lévő egységnél (lásd fotó) is takarítgassak óvatosan, vagy ott nem gond az olajsár? Na és persze ez EGR?? Ha már ilyen koszos a fojtóház, akkor valszeg az EGR sem tiszta? Javasoljátok, hogy vegyem le egy takarításra? Vagy ne bántsam (mondjuk azt nem tudom, hogy a beindítási problémámba bele szól-e azt EGR?) ?
  14. Kipróbáltam, nem változott. Lehet valami a szegény keverékben??, mert miután harmadik indításra beindult, és egy kicsit járattam, picit felpörgettem, utána kiszálltam és a motor dadogva elkezdett lassulni és le is állt :-(
  15. Sziasztok. Keresgéltem, vissza olvastam a kérdéseket/válaszokat, de nem akadtam válaszra. Tudnátok segíteni nekem: van egy 2007-es Z14XEP 57ekm-t futott Astra G-m. Feleség panaszkodik, hogy pár hete nehezen indulgat (akku új, 2 hónapos), aztán egyre nehezebben, és megtorpan amíg hideg a motor. De bemelegedve olyan a járása (meg a nézése ;-) mint a svájci óráé. (Az utóbbi 20ekm-t szinte csak LPG-vel+Flashlub mente le, de akkor is benzinről indít). Aztán a múlt héten már be sem indult a garázsban (8-10 fok körül volt). Megcsináltam rajta a 60ekm-es cseréket, ha már megvettem 2 hete a cuccot (olaj+szűrő, gyertyák, lég- pollen- és benzinszűrő). Addig próbálgattam, míg beindult, de többszöri indításra. Továbbra is megtorpan, amíg hideg, melegen jól húz. Mentünk vele 50-60km-t (csak benzinnel!! gáz kikapcsolva 1 hete) és hibakódot dobott. Kivillogtatam : 0170 Tüzelőanyag korrekció (Bank1) funkció rendellenesség. Mi lehet a hiba? Olvasgatva a fórumokat, fals levegő beszívás, tömítetlenség, EGR beragadás, jeladó hibák voltak hasonló esetekben. Ti hogy gondoljátok? Mit tanácsoltok? Előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.