Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Nauda

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    13
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Pécs

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Nauda's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Muszáj volt nekivágnom így az útnak, szerencsére kibírta. Igaz 300 km alatt kivillant az olajszintjelző sárga lámpa, prdig induláskor majdbem fullon volt. Az előző 5e km alatt pedig semmi olajfogyás nem volt. Tipp a hibára? A hűtővíz szép tiszta, nem látom olajosnak, és a gép alján sincs jele olajfolyásnak. Köszi
  2. Sziasztok! Segítsetek légyszi. Mi lehet ez? Normál gázadásra előjön, nagy gázadásra elmúlik :O Lehet így vele menni?
  3. Na túl vagyok a szondacserén. Minimálisan még mindig ingadozik az alapjárat, viszont mintha egyenletesebben menne az autó aztán ez most lehet hogy csak placebo, mert nem világít a sárga A fémes hangra rákérdeztem a szerelőnél, ő is azt mondta hogy valószínű, hogy a bendix nem tér vissza időben, de hogy ez semmi kárt nem okoz. Rákérdeztem, hogy kis zsírozással orvosolható-e a jelenség, de azt mondta, hogy önindító cserével lehetne megszüntetni, de azt is mondta hogy emiatt felesleges a csere... Meg tudom én ezt az izét zsírozni? vagy laikusként inkább én ne essek neki? :P
  4. A szonda mindenképpen csere mert hibát dob rá, és folyamatosan világít sárgán a motor visszajelző. Ma arra lettem figyelmes, hogy nem mindig ugyanolyan mértékben ingadozik. Néha mintha jobban, néha kevésbe... Érdemes egyáltalán kutakodni, vagy ez ilyen?
  5. És összefüggésben lehet ezekkel?: 1. indítás után még egy röpke pillanatig, hallok egy kis fémes hangot, mintha az önindító tovább menne mint kéne 2. kb 10-ből egyszer nem indul el simán az autó, csak második indítózásra járok sikerrel 3. picit ingadozik az alapjárat, és mintha ez 1-ben és 2-ben, a lassú gurulásra is kihatna. Kicsit szenvedve, gyengén lüktetve haladunk. Nem rángatásra gondolok amit már a túlzottan alacsony sebesség okoz... Közben meg találtam ezt oldalt, ahol hibákról írnak, ott ezt írják: Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája! Read more: http://topel.hupont.hu/11/tipushibak#ixzz42hBh0EFv
  6. Megvannak a hibakódok: ECN013604 ECN014100 ECN000000
  7. Még nem teszteltem, de holnap kipróbálom.... Nagyon remélem, hogy bekapcsol.
  8. Sziasztok! Pár hete vásároltam egy Astra H 1.6, Z16XEP motorkódú autót. A szervizes kiszúrt egy hibát, és mondta hogy a katalizátor utáni lambdaszonda fűtéssel valami nem ok, és szólt hogy ne ijedjek meg, de pár km múlva ki fog gyulladni a sárga motorvisszajelző lámpa is. Azóta ki is gyulladt, jövő héten cserélve lesz... Emellett még pár dolgot észrevette, leírom őket, hátha összefüggések vannak a háttérben: 1. indítás után még egy röpke pillanatig, hallok egy kis fémes hangot, mintha az önindító tovább menne mint kéne 2. kb 10-ből egyszer nem indul el simán az autó, csak második indítózásra járok sikerrel 3. picit ingadozik az alapjárat, és mintha ez 1-ben és 2-ben, a lassú gurulásra is kihatna. Kicsit szenvedve, gyengén lüktetve haladunk. Nem rángatásra gondolok amit már a túlzottan alacsony sebesség okoz... Közben meg találtam ezt oldalt, ahol hibákról írnak, ott ezt írják: Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája! Read more: http://topel.hupont.hu/11/tipushibak#ixzz42hBh0EFv A fenit dolgok összefügghetnek a lambdaszonda hibájával? Előre is köszönöm a tanácsokat.
  9. Köszönöm mindenkinek a hsz-eket, megnyugodtam ;) Azért rakhattak volna olyan visszajelzőt ami nem hőfokot ír ki, hanem egy mutató és jelzi, hogy üzemi hőfokon van... Különben én se aggódtam volna ezen, ha a villamos szaki nem mondja, hogy szerinte valami szar és nem indul a venti....
  10. Köszönöm a válaszokat. Én is olvastam software frissítésről, ezért is kértem tegnap a szakit, hogy frissítsen rá. A villamos emberrel viszont még frissítés előtt nyomtuk fel 111°C-ra BC szerint, és még mindig állt a venti. Az enyém 2004-es évjárat, manuális klímával, de nagyon úgy fest, hogy a motorvezérlő már nem a sajátja... Amúgy melyik hőfokjeladó indítja a ventit? Laikusként úgy gondolom, hogy a motorhőfok alapján nyit a termosztát, a venti meg a hőcserélő hőmérséklete alapján indul. Vagy Rosszul gondolom? Akkor kellene indulnia ha BC szerint 108-110? Akkor nyugodnék meg igazán, ha végre egyszer működésre bírnám végre ;)
  11. Sziasztok! Pár hete vettem egy 2004-es Z16XEP motorkódú H Astra-t. A hozzáértő autószerelőm cserélt benne gyertyákat, aminek az lett a vége, hogy javítani kellett a motorvezérlőt.... A villamos szerencsére rájött a hibára és javította. Azonban szólt, hogy valami nincs rendben a hűtőrendszerrel, mert miközben helyben járatták majdnem felforrt a hűtővíz. Azt mondták, hogy a hűtőventilátor nem indult be. Szólt hogy csak klímával használjam, állítsam fűtésre, úgy mennyi fog a ventilátor. Hozzátette nézessem meg szerelővel, hátha nem nyit a termosztát, vagy valami más gubanc van, mert a motorvezérlőn keresztül teszt üzemben mindkét fokozat kapcsolható. Ez után a rejtett menüt előcsalogatva, a klímát fűtésre állítva használtam. A motorhőfok kb 100-102°C körül mozog, hozzáteszem klíma nélkül is kb ugyanígy fest a dolog.... Ma elvittem egy szerelőhöz (persze nem a gyertyás mesterekhez...) aki rádugta a laptop-ot, frissített software-t és mondta, hogy az a hőfok amit a rejtett menünél látok az a motor hőfoka, és hogy az 100-110 között normálisnak mondható. A venti meg majd csak akkor fog beindulni, ha már a hűtő hőcserélőjénél is kellően meleg a folyadék. Na ezek után ma meghajtottam picit a gépet, klíma nélkül. A rejtett menü kb 102°C-ot mutatott, majd félreálltam és felületi hőmérővel megmértem a hűtőt, meg a csöveket, és hát minden 100°C körül volt, a venti pedig meg se mozdult.... Ezután kíváncsiságból bedurrantottam a klímát fűtésre, majd mikor a motorhőfok leesett 95 környékére újra megmértem, mi a helyzet a hőcserélőnél. Ekkor már csak 70°C körül hőfokokat mértem.... Nem kellene mégiscsak mennie a ventinek? Mi lehet a gubanc? Netán rossz a hőcserélőnél lévő hőfokérzékelő ami a ventilátort vezérli? Vagy egyáltalán mi alapján kapcsol be a ventilátor? Előre is köszönöm a hozászólásokat. ui.: már lassan egy hónapja vettem a gépet, de eddig többet volt szerelőnél mint nálam. Jó lenne már kicsit gondtalanul élvezni ;)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.