Sziasztok.
Egy kis segítségre, tanácsra, ötletre lenne szükségem, kérnék tőletek.
A történet:
Tavaly, kora tavasszal vásároltam egy Astra H-t 1,9-es diesel, és 100 Le. Kintről lett behozva, és a vásárláskor leműszakiztatták. Tudtam, hogy keveset futott (90 000), az utóbbi időben sokat ált az autó. Természetesen megcsináltunk rajta egy olajcserét a szűrőkkel egyűt. Kicsit később észrevettem, hogy hosszabb állás után nehézkesen indul, és ebből lett is egy akkumlátor csere. Keveselltem a 100 Le, ezért kicsit meghúztuk (kb: 130). Majd volt rajta a részecskeszűrő probléma, de ezt is sikerült megszűntetni.
Az probléma, amiért hozzátok fordulok. Szépen, lassan ahogy lehűlt a levegő, közeledett a tél, egyre inkább nehézkesen indult az autó. Menet közben a szerelőmmel kicseréltettem, beméretettem, beáltattam mindent. Akkumlátort, gyertyákat, önindítót, generátort. Elvileg minden ok, ami az áramellátás kell, indításkor. (úgy halottam ennek a típusnak a gyengéje a generátor)(Egyik alkalommal a szerelő bebikázta a saját indító bikájával, és minden ok volt. Nem értem) Természetesen mindenkitől megkérdezem, mi lehet a baj, mert már én is, és a szerelőm is tanácstalan. Utoljára azt a tanácsot kaptam, hogy az üzemanyag ellátásnál lehet probléma.(nem tudom, menyire lehet valós a feltételezés, mert mikor az önindító megtekeri a motort, a kipufogón jön ki a sötét füst) ( most üzemanyagrendszer tísztitot használok, hogy pucolja ki a rendszert) ill. valamilyen lamellákat említettek, aminek a cseréje elég költséges. Mostani indítás úgy történik: 3-4 izzítás lámpa elaludásáig és utána történik az indítás. kb: 5 másodperces indítás. Van, mikor elsőre elindul, de van mikor csak másodjára. Ha egy- két napot ál az autó, most a -10 fokba csak betolással indul. Kérlek benneteket, ha van, valami ötlet tanács osszátok meg velem.
Köszönöm a segítséget.
Sziasztok.