Jump to content

BoMa

Forummember
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Semleges

About BoMa

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 '03
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! A klima kompresszor szijtarcsaja be tud halni? Elment a klima a kocsiban, es sziszeg csak az utasterbe ha bekapcsolom. Ritmikus sziszego, klaffogo hangot ad ki a generatornal a szij, ha rafujok WD40et a szij feluletere akkor egy kis ideig elhallgat. Nem az a tipikus nyikorgo hang, inkabb mintha csapagyas lenne valami. Elofordulhat? A szijban elvileg 30.000 km van. Hasznalathatom igy az autot? Eleg regota hallottam ezt a hangot eleinte azt hittem hogy valamelyik vakuum vagy levego cso sziv falsot. De most hogy eleg hangos eleg jol kiveheto hogy a kompresszor felol jon. Foleg hogy hideget sem fuj mar a klima...
  2. Sziasztok! Sziszegett a klima, igy elvittem feltoltetni. Igencsak keves gaz volt benne, vakuum teszten atment, a feltoltes utan egy ideig nem csinalta. Kb 1 honapja volt feltoltve most megint sziszeg, de azt vettem eszre hogy csak alapjaraton, dugoban araszolgatas kozben egyre erosodo hanggal, majd megszunik es ujra.... gondolom ha atment a vakuum teszten akkor nem fogyhatott el belole a gaz. A kompresszorral lehet valami? Koszi elore is.
  3. Sziasztok! Szívócső nyomás érzékelőt megpucoltam, a beszívott levegő hőérzékelőt viszont az istenért nem tudom kiszedni. Mi a trükk? Ez nem a bilincses verzió, csak benne van a műanyag csőben az érzékelő. Akárhogy csavarom, húzom nem jön ki. A légtömegmérés ennél a kocsinál (Z14XE) a két fenti szenzor értékeiből történik?
  4. Sziasztok! Kipróbáltam a lehúzott MAF szenzoros menetet, a P0104-es hibakódot így nem dobta ki, ellenben: P0110 Intake Air Temperature Circuit - gondolom a külső levegő hőmérő is ebbe a szenzorba van építve. P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem - ez pedig gondolom a lehúzott szenzort jelöli. Tény, hogy csak kb 15 km-t mentem lehúzott csatival, de azt kicsit magasabb fordulaton, nagyobb gázadásokkal. A P0104-es hibakód nem jött elő, szóval igazából nem sokkal lettem előrébb. A menetdinamikán sem vettem észre nagy különbséget, de ez a P0104-es hibakód mellett sem volt állandó probléma, csak természetesen akkor amikor tényleg olyan szitu volt hogy oda kéne lépni és néha mintha gyorsulás közben elvenném a gázt, bólintunk olyan 2500-as fordulatnál. Nem tudom mennyire normális, hogy a fojtószelepre csatlakozó cső olajos, nem rég pucoltam ott a dolgokat...
  5. Szia! Köszi a választ! Akkor ránézek a légtömegmérőre, hogy elszakadt-e az izzószál. Kipróbálom a lehúzott csatit is, amit ugye a légszűrőházból menő vastag fekete cső közepén találok igaz? Ami fura, hogy a neten a legtöbb képen két bilincs fogja közre a csatit és könnyen kiszedhető, én ahogy néztem nálam egybe van a műanyag csővel...
  6. Sziasztok! Megosztanám veletek az eddigi böngészések során gyűjtött infóimat a P0104-es hibakóddal kapcsolatban, hátha valaki tudna segíteni a hiba kijavításában. P0104 MAF/VAF Circuit Intermittent, ami nagyjából annyit jelent ha jól értelmeztem, hogy vagy valamelyik szenzor rossz vagy koszolódott, esetleg a kábelezés van megszakadva valahol és 0.492V alá esik a feszültség időnként. A két szenzor valamelyikének is a hibás adatközlése okozhatja a motor lomhaságát, illetve nagyobb gázzal gyorsuláskor a megtorpanást. Mivel elég régóta érzem hogy gyengül a kocsi így megpróbálom egyelőre házilag megoldani, kitisztítani a szenzorokat, hátha csak ennyi gond. A levegőmennyiség mérő a légszűrőből a motor felé tartó műanyag csőben van. A MAF/VAF elnevezés ezt az egy alkatrészt takarja, vagy esetleg van még máshol is ilyen szenzor amit érdemes lenne lecsekkolni? Pillangószelepet nem rég tisztítottam, így még ezeknek a szenzoroknak a tisztításának is neki mernék állni, feltéve ha valaki elárulja mit hol találok. :P Más... ha hosszbordás szíj sziszegése kis WD40-es befújás után elhallgat az mit jelent? Csereérett a szíj? Köszönöm előre is valaki tud valami okosat mondani!
  7. Sziasztok! Kezd erőtlen lenni a motor, pillangó szelepet nem rég pucoltam, de a karter csöveket nem, mert nem igazán tudom melyik csövet kell/érdemes. Az előző hsz-ben lévő robbantott ábrán szám szerint kaphatok egy kis tanácsot hogy melyik csöveket szedjem le és pucoljam ki? Vegyesen van használva a Z14XE motorkódú autóm, 2/3 városi rövidtávok és 1/3 autópálya 100-110-es tempóval. Van egy P0104-es hibakódom is, ami valami MAF szenzor hibát jelez. Nem tudom ennek lehet-e köze ahhoz, hogy a motor érzésre mintha gyengébb lenne.
  8. Szabad szemmel nem látható semmilyen folt szerencsére, a képen szerintem csak a fotózás miatt került oda az a szabályos köralak. :) Köszönöm az észrevételeket!
  9. Igaz én Mobil1 olajat használok 0w40-est, de rövid utaknál szerintem megéri, főleg télen. Nincs habosodás, indítás után egyből ott van mindenhol az olaj ahol kell. Hosszú távon biztosan jót tesz a motornak.
  10. Sziasztok! Az alábbi szennyeződésre lettem figyelmes a hűtővíz kiegyenlítő tartályban. Ez mire utalhat? Aggódnom kéne?
  11. Itt most a barna volt a negatív. :D Sikerült a művelet, de mint mindig most sem ment zökkenőmentesen. A hamutartó egység kiszedésekor kiugrott a hamutartó is a helyéről, vele együtt a rugója is. Azt viszont az istenért nem tudtam visszatenni, fogalmam sincs hova kell beakasztani vagy hogy kell betenni. Így a hamutartó nem lökődik ki magától. Mondjuk nem dohányzom, sosem használom, de azért zavar...
  12. Igen nalam is, most kuzdok vele nem ertem ezt hogy raktak ossze. Abban esetleg tudtok segiteni hogy a barna es a fekete vezetek kozul melyik a pluszos? Ha jol sejtem a barna de azert jo lenne egy megerosites. Kimerni sajnos most nem tudom.
  13. Sziasztok! A beidézett megoldást szeretném én is megvalósítani. Arról azonban nem találtam semmilyen leírást vagy videót, hogy maga a szivargyújtó foglalat hogyan jön ki a helyéről. Csak ki kell tolni előre? Ebben az esetben az izzót is érdemes eltávolítani, vagy az nem zavar semmit? Köszi előre is!
  14. Sziasztok! Ha a toronyszilent feletti műanyag már nem a kasztnin fekszik hanem felette van 1-2 centivel az nem jó igaz? Ideje szilentet/csapágyat cserélnem? Árban nem mindegy hogy komplett csapágyszett vagy csak a szilent lesz cserélve, ezért kérdem.
  15. Sziasztok! Mennyire probléma az ha olajcserénél néhány deci bent marad a régi olajból? Sajnos akihez hordom cserére kolléga, nincs ideje órákat csöpögtetni az olajat így mindig marad benne a régiből, amit a visszatöltött mennyiségekből jól ki lehet következtetni. :/ Gondolom valamennyit veszít az új olaj a minőségéből, de azért jobb mintha nem is lenne cserélve... a legjobb az lenne ha én cserélném tudom, csak nem igazán van aknás ismerősöm.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.