Jump to content
OPEL FÓRUM

BoMa

Forummember
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Semleges

About BoMa

  • Rank
    Érdeklődő

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 '03
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. BoMa

    Astra gyári "HIFI"

    Sziasztok! Astra G-be egyre kevésbé bírja a gyári hangszóró hangerőt recsegés és torzítás nélkül tartani. Úgy tudom ezt a legérthetőbben leírni, hogy régen 40-re tekerve nem recsegett, most már 30-nál is berecseg néha. Remélem, hogy ez csak a hangszóró hibája és nem a fejegységé. A fejegység egy kb 8 éves Pioneer, sajnos a pontos típust most nem tudom megírni, de arra emlékszem hogy MOSFET-es 4x50W teljesítményű. Nem szeretnék semmi extrát beépíteni, csak a recsegős gyári hangszórókat kicserélni. Erre kinéztem egy JBL Stage2 624 szettet, beépítőkerettel együtt 15K. link Megfelelő és megéri ennyiért? Válaszotokat köszönöm előre is!
  2. Én 95-ből MaxxMotiont tankolok, de gondolom akkor ezt is érinti majd a változás. Én a 100-as benzint sem tartom teljesen odavalónak egy 16 éves motorban, illetve olvastam olyat hogy nem ajánlott... na meg az ára sem mindegy a naftának. :D
  3. Sziasztok! Mit szóltok ahhoz, hogy jövőre nő a 95-ös benzin bioetanol tartalma? Van ez valamilyen hatással a mi astráinkra?
  4. Akkor nagyjából hasonló a vezetési stílusunk, és én így 1 tankkal eljárok átlag 6,8-7,0 literrel. (fele pálya, fele kis távok). A kistávokat érezni is, a tegnap reggel a 0 fokban kb 10 másodpercig zakatoltak a hidrotőkék. Ez eddig rekord. :( Tavaly is hallottam néha de pár másodpercig tartott csak. Gyorsításnál 2-3000-es fordulat között használom, ha csak tartani kell a tempót akkor 2000 körül forgatom városban. A fele pálya fele kisvárosi rövidtávos használat mellett bízom benne, hogy kokszosodásnak nem kedvez. :)
  5. Szóval akkor mondjuk egy Z14XE motorkódú astrával a tartós 4000 rpm nem árt a motornak? Engem eléggé tud zavarni, hogy pályán "ordít" a motor, így 130-cal ritkán megyek és úgy vettem észre itt jelentősen nő az ütemanyagfogyasztás is ahhoz képest, ha 110-zel közlekedek. Városban meg akkor elég lenne 3.-ig kapcsolni, de ez inkább már csak szokás kérdése. Én hallottam ilyeneket, hogy alacsony fordulat hatására meggörbülnek a szelepek. Ennek van alapja, vagy csak mendemonda?
  6. Sziasztok! Több helyen is olvastam, illetve hallottam már hogy az EcoTec motorokat pörgetni kell, illetve ezt igénylik. Ez miért van és mit takar tulajdonképpen ez hogy pörgetni kell? Én elég nagypapásba vezetek nyilván ha gyorsítani kell akkor később váltok fel és nem alacsony fordulaton taposom, de alapvetően nem pörgősen vezetem az astrám. Szóval ennek a "pörgetni kell" dolognak érdekelne a technikai, műszaki háttere ha esetleg valaki tudja...
  7. Sziasztok! Stabilizátor rúdból melyik márkát javasoljátok? Ha jól sejtem az enyém rotty… Elég nagyokat puffant az utolsó használatkor. Z14XE motorkód. 74647569_988857841460934_4901826714427981824_n
  8. Sziasztok! A klima kompresszor szijtarcsaja be tud halni? Elment a klima a kocsiban, es sziszeg csak az utasterbe ha bekapcsolom. Ritmikus sziszego, klaffogo hangot ad ki a generatornal a szij, ha rafujok WD40et a szij feluletere akkor egy kis ideig elhallgat. Nem az a tipikus nyikorgo hang, inkabb mintha csapagyas lenne valami. Elofordulhat? A szijban elvileg 30.000 km van. Hasznalathatom igy az autot? Eleg regota hallottam ezt a hangot eleinte azt hittem hogy valamelyik vakuum vagy levego cso sziv falsot. De most hogy eleg hangos eleg jol kiveheto hogy a kompresszor felol jon. Foleg hogy hideget sem fuj mar a klima...
  9. Sziasztok! Sziszegett a klima, igy elvittem feltoltetni. Igencsak keves gaz volt benne, vakuum teszten atment, a feltoltes utan egy ideig nem csinalta. Kb 1 honapja volt feltoltve most megint sziszeg, de azt vettem eszre hogy csak alapjaraton, dugoban araszolgatas kozben egyre erosodo hanggal, majd megszunik es ujra.... gondolom ha atment a vakuum teszten akkor nem fogyhatott el belole a gaz. A kompresszorral lehet valami? Koszi elore is.
  10. Sziasztok! Szívócső nyomás érzékelőt megpucoltam, a beszívott levegő hőérzékelőt viszont az istenért nem tudom kiszedni. Mi a trükk? Ez nem a bilincses verzió, csak benne van a műanyag csőben az érzékelő. Akárhogy csavarom, húzom nem jön ki. A légtömegmérés ennél a kocsinál (Z14XE) a két fenti szenzor értékeiből történik?
  11. Sziasztok! Kipróbáltam a lehúzott MAF szenzoros menetet, a P0104-es hibakódot így nem dobta ki, ellenben: P0110 Intake Air Temperature Circuit - gondolom a külső levegő hőmérő is ebbe a szenzorba van építve. P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem - ez pedig gondolom a lehúzott szenzort jelöli. Tény, hogy csak kb 15 km-t mentem lehúzott csatival, de azt kicsit magasabb fordulaton, nagyobb gázadásokkal. A P0104-es hibakód nem jött elő, szóval igazából nem sokkal lettem előrébb. A menetdinamikán sem vettem észre nagy különbséget, de ez a P0104-es hibakód mellett sem volt állandó probléma, csak természetesen akkor amikor tényleg olyan szitu volt hogy oda kéne lépni és néha mintha gyorsulás közben elvenném a gázt, bólintunk olyan 2500-as fordulatnál. Nem tudom mennyire normális, hogy a fojtószelepre csatlakozó cső olajos, nem rég pucoltam ott a dolgokat...
  12. Szia! Köszi a választ! Akkor ránézek a légtömegmérőre, hogy elszakadt-e az izzószál. Kipróbálom a lehúzott csatit is, amit ugye a légszűrőházból menő vastag fekete cső közepén találok igaz? Ami fura, hogy a neten a legtöbb képen két bilincs fogja közre a csatit és könnyen kiszedhető, én ahogy néztem nálam egybe van a műanyag csővel...
  13. Sziasztok! Megosztanám veletek az eddigi böngészések során gyűjtött infóimat a P0104-es hibakóddal kapcsolatban, hátha valaki tudna segíteni a hiba kijavításában. P0104 MAF/VAF Circuit Intermittent, ami nagyjából annyit jelent ha jól értelmeztem, hogy vagy valamelyik szenzor rossz vagy koszolódott, esetleg a kábelezés van megszakadva valahol és 0.492V alá esik a feszültség időnként. A két szenzor valamelyikének is a hibás adatközlése okozhatja a motor lomhaságát, illetve nagyobb gázzal gyorsuláskor a megtorpanást. Mivel elég régóta érzem hogy gyengül a kocsi így megpróbálom egyelőre házilag megoldani, kitisztítani a szenzorokat, hátha csak ennyi gond. A levegőmennyiség mérő a légszűrőből a motor felé tartó műanyag csőben van. A MAF/VAF elnevezés ezt az egy alkatrészt takarja, vagy esetleg van még máshol is ilyen szenzor amit érdemes lenne lecsekkolni? Pillangószelepet nem rég tisztítottam, így még ezeknek a szenzoroknak a tisztításának is neki mernék állni, feltéve ha valaki elárulja mit hol találok. :P Más... ha hosszbordás szíj sziszegése kis WD40-es befújás után elhallgat az mit jelent? Csereérett a szíj? Köszönöm előre is valaki tud valami okosat mondani!
  14. Sziasztok! Kezd erőtlen lenni a motor, pillangó szelepet nem rég pucoltam, de a karter csöveket nem, mert nem igazán tudom melyik csövet kell/érdemes. Az előző hsz-ben lévő robbantott ábrán szám szerint kaphatok egy kis tanácsot hogy melyik csöveket szedjem le és pucoljam ki? Vegyesen van használva a Z14XE motorkódú autóm, 2/3 városi rövidtávok és 1/3 autópálya 100-110-es tempóval. Van egy P0104-es hibakódom is, ami valami MAF szenzor hibát jelez. Nem tudom ennek lehet-e köze ahhoz, hogy a motor érzésre mintha gyengébb lenne.
  15. Szabad szemmel nem látható semmilyen folt szerencsére, a képen szerintem csak a fotózás miatt került oda az a szabályos köralak. :) Köszönöm az észrevételeket!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.